• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd

szym
5 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku. Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.



Kto w sporze o trasę Nowej Politechnicznej ma rację?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy, że decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.

- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina



  • Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
  • Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
  • 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.


Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.

szym

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

  • (13)

    Mam nadzieję, że mieszkańcy mimo wszystko osiągną swój cel. Życzę im tego z całego serca! To jest absurd by puszczać tramwaj tak wąską uliczką..

    • 93 46

    • Zaraz, zaraz, czy ja dobrze rozumiem ze bedzie tylko strefa ruchu pieszego + tramwaj? Bez ruchu kolowego na tej ulicy? (2)

      Bo jesli tak to nie jest wcale zle. Zmusic miasto zeby puscic tam najcichsze tramwaje, zrobic estetycznie te ulice poprzez postawienie np.jakis dekoracyjnych lamp ulicznych i bedzie dobrze..

      • 3 8

      • ale ta ulica to juz jest oaza spokoju, nawet z tym ruchem jaki jest. malo tego. odciaza korki na skrzyzowaniu do studzienki i miszewskiego. A zaparkowane samochody po dwoch stronach ulicy sprawiaja ze jest wasko i nie da sie zapier.... I to wszystko bez tramwaju, ktory skutecznie utłucze ta cisze jaka jest teraz.

        • 3 0

      • Czyli kolejna ulica do wysiedlenia pod chatki kopulatki dla turystów?

        Tak się to kończy w Gdańsku.

        • 2 0

    • kij tam ze waska, ale ta ulica to jest oaza spokoju. mozna rano wyjsc po chleb w klapkach, wieczorwm ludzie siedza na lawkach i rozmawiaja, nad stara romą (wloska restauracja) rozbrzmiewa muzyka, obok w garazu mlodzi wala na perkusji i graja. A wladze miasta robia z twj ulicy autostrade z tramwajami ktore nie maja szans byc ciche. Mam sasoadke z boh. 8 ktora juz mysli o sprzedazy mieszkania bo nie zniesie tramwajowego dudnienia. I ja ją popieram.

      • 4 0

    • Absurd bedacy normą w dziesiątkach europejskich miast (4)

      Amsterdam, Zurych, Mediolan, Wiedeń, Zagrzeb, Praga, Brno - wszędzie tam tramwaje wjeżdżają w ciasne miejskie uliczki - jest to standard. Tak z resztą też było w Gdańsku przed wojną. Potem niestety koszmar socrealizmu i soc-modernizmu zrobił swoje.

      • 19 25

      • ale tam nie ma Biura Rozwoju Gdanska (2)

        Oraz Gdanskich Autobusow i Tramwaji.
        ... choc powinno byc odwrotnie Gdanskich Tramwaji i Autobusow - GTA
        To bylby adekwatny skrot dla firmy i miasta...

        • 7 1

        • "Tramwaji"? Za takie potwory powinni odcinać dostęp do Internetu.

          • 1 0

        • Gait to po angielsku podagra

          Przypadek? Nie sądzę.

          • 6 0

      • Skoro tam mogą wjechać w ciasne uliczki to niech poprowadzą ul Do Studzienki aż do skrzyżowania z Grunwaldzką

        • 15 0

    • A widziałeś wizualizacje trasy??

      Nie poprawi to przepustowości tego miejsca ? Widać znasz się na urbanistyce i logistyce

      • 1 0

    • (1)

      Jaki absurd? Tak jest w większości miast zachodniej Europy a nawet w nowym porcie tak jest. A Ci mieszkańcy z hasłem "tramwaj =HIV" sterowani przez czołowa działaczkę pis

      • 9 20

      • Nie chrzan, ludzie wiedza jaki w Gdansku jest chaos budowlany i nie ma co sie dziwic ze sie boja. A to zadnych u nas

        Amsterdamow , Mediolanow czy Wiedniow nigdy nie bedzie to wszyscy sie zgodza.

        • 11 1

    • Parkingi zabiorom!!

      • 4 14

  • Gdzie jest ,,Damorka"? (1)

    ,,Damorka" miała drążyć tunele pod całym Gdańskiem i okolicach, to ją zezłomowali i mamy teraz takie problemy.

    • 4 2

    • nie kłam, TBM buduje się pod konkretne projekty

      • 1 0

  • Bretowo -Wrzeszcz

    Dlaczego nie polaczono Bretowa z Wrzeszczem? Szeroko i bez problemu mógł tramwaj jechac dolem wzdluz Al.zolnierzy wykletych? Teraz kiedy wjezdza juz na wiadukt na wysokosc pkm jest to zdecydowanie trudniejsze ale tak chyba bylo najprosciej I najszybciej. Laczyloby morene I poludniowe dzielnice duzo krotsza trasa I na odcinku który jest bardzo potrzebny

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Czemu kilkanaście lat temu jak budowano drogę Żołnierzy Wyklętych nikt nie pomyślał o tramwaju . To byłoby idealne miejsce na linie łącząca Morenę z Wrzeszczem i byłby mniejszy koszt

    • 34 2

  • Rewolucja, konstytucją...

    ...a tak na prawdę trzeba krzyczeć "edukacja", bo krytycznego myślenia mamy brak. Jak można świadomie planować tak zawiłą trasę tramwaja, kiedy dostępne są bardziej efektywne rozwiazania? pkm, skm? A, no tak, te rezerwy obiecane już komu innemu...

    • 5 2

  • Biedny Wrzeszcz

    urzędnicy i deweloperzy niszczą historyczne miejsca pod pretekstem "modernizacji", "revitalizacji".

    • 13 3

  • Gdyby

    Gdyby urzędnicy ponosili personalną odpowiedzialność, w tym własnym majątkiem, to tak głupich pomysłów, jak ten przebieg, byłoby mniej

    • 10 2

  • Pytanie (31)

    Pytanie do ludzi w temacie - dlaczego właściwie tramwaj zamiast włączać się na mieszewskiego na wysokości skrzyżowania z do studzienki będzie to robił przez bohaterów getta? Będzie trzeba minimum 2 pasy trasy na mieszewskiego.

    • 81 33

    • To to polityka jest

      Tajemnicą Poliszynela jest, że przy rzeczonej ulicy mieszka wielu, zdeklarowanych przeciwników politycznycych obecnych władz miasta. Dla mnie to nielogiczny przebieg trasy. Nie rozumiem czemu nie przez Do Studzienki i Miszewskiego. Można by wreszcie przebudować porządnie to chore skrzyżowanie.

      • 1 0

    • bo światła dla tramwaju (faza skrętu) zablokuje to skrzyżowanie (2)

      • 2 9

      • (1)

        Zobacz co się dzieje na Hucisku tutaj to byłby pikuś. Swoją drogą to chcą zwężyć Grunwaldzką więc korki im niestraszne

        • 5 1

        • Zwężona ulica to mniej samochodów i mniejsze korki proste?

          • 0 3

    • Bo skrzyżowanie Grunwaldzka/Miszewskiego (1)

      to już teraz jest totalny sajgon i jedno z najgorszych skrzyżowań w Gdańsku. Tam już lepiej niczego nie dokładać.

      • 12 16

      • Co w nim jest złego?

        • 0 1

    • (4)

      Dlatego, żeby kompletnie nie zablokować ruchu na skrzyżowaniu Grunwaldzka/Miszewskiego

      • 41 39

      • (1)

        Nagle boją się że auta zablokują skrzyżowanie? W Centrum jakoś nie ma tych obaw i nie boją się robić ograniczeń dla samochodów.

        • 21 11

        • Ograniczenia powodują ze samochodów jest mniej i nie blokują miasta proste?

          • 0 2

      • Myślę że dodanie 200 m dalej

        Kolejnego skrzyżowania z dedykowaną fazą dla ruchu tramwajów zdecydowanie je odkorkuje!

        • 5 8

      • mafia gdanska

        a niby na bohaterow getta juz nie zablokuje ??? bzdury

        • 46 36

    • Wyjeżdżający tramwaj powinien zahaczyć o przystanek Miszewskiego.

      Którego to przystanku nie można przenieść dalej bo korzystne dla czasu przejazdu jest umieszczanie go przed sygnalizacją a nie za. Tym bardziej że skrzyżowanie z Miszewskiego to, jak koledzy już napisali, wystarczający sajgon.

      • 0 1

    • :/

      Miszewskiego

      • 0 0

    • Zbyt mały promień skrętu w lewo i wzniesienie w tym samym kierunku. (1)

      • 10 9

      • Potrafili zrobić estakadę do Brętowa i linie tramwajową z dużym spadkiem na Chełm a tutaj nie dadzą rady?

        • 12 0

    • (4)

      Bo z do studzienki nie na szans na odpowiedni promień skrętu i zrobienie na grunwaldzkiej toru dedykowanego do skrętu w prawo (a bez tego tramwaje będą stać w korku czekając na te które skręca w stronę moreny)

      • 41 21

      • (3)

        Zobacz sobie co planują robić w Toruniu a się zdziwisz. To co u nas się nie da tam będzie skrzyżowaniem gwiazdą.

        • 8 18

        • Torun ma duzo mniejszy

          Rozstaw szyn.

          • 6 3

        • A jak duży jest Toruń w porównaniu do Gdańska? (1)

          • 12 10

          • W Warszawie sie da

            W Gdańsku nie, ale w Toruniu owszem, również się da.

            Warszawa 2mln ludzi,
            Gdansk 0,5 mln ludzi
            Toruń 0,2 mln ludzi

            Gdansk to po prostu umysłowa patologia

            • 14 18

    • Teren wokół DT Jantar jest obiecany patodeweloperce więc lepiej wcisnąć tramwaj na BGW (3)

      Podobnie jak rezerwa drogowa na "Do Studzienki". Tramwaj to wisienka na torcie by się ludzie pozabijali - lody tu się kręci na uwolnionych terenach, które przejmie lokalna sitwa.

      • 31 23

      • To nie ma nic wspólnego z tym terenem, chodzi o geometrię torowiska przy skręcie w lewo. (2)

        • 19 19

        • O jakiej ty geometrii bredzisz?

          Stań sobie przy skrzyżowaniu Do Studzienki z Grunwaldzką, popatrz na rozmiar skrzyżowania, a następnie powtórz to samo przy wlocie z BGW.

          • 13 1

        • ... Która to geometria zajęłaby...

          ... Plac wokół dh jantar.
          Zaś przy bgw geometria jest inna.
          Jakiś ten Wrzeszcz nieuklidesowski...

          • 25 7

    • Problem z wykonaniem relacji skrętnej

      Jeżeli tramwaj ma skręcać w stronę dworca, to łuk by się zaczynał na nachylonym odcinku Grunwaldzkiej

      • 5 6

    • Miszewskiego! Słoik daje głos o sprawach o których nie ma pojęcia.

      • 11 9

    • bo taka jest w tej okolicy wypadkowa urzędniczych interesów

      Teren przy Miszewskiego ma silniejszego sponsora niż mieszkańcy kamienicy.

      • 34 15

    • Sąd w Gdańsku jest zawsze po stronie POwski władz wiec niema sie codziwic

      • 25 31

    • Bo im głupiej tym lepiej to Gdańsk i Polska

      • 16 22

    • Kiedys pisali

      Dlatego, że tramwaj nie jest w stanie skręcić w lewo po górę, tak kiedys na tym portalu pisano. Na ile to jest prawdą, nie wiem

      • 19 5

    • mafia z zdanska

      Bo na te tereny juz jakiś złodziej zaciera ręce i dal lapówke

      • 21 31

  • Ale PKM jeżdżą (4)

    Którą wybudowali pod naszymi oknami.Nie wolno stopować rozwoju miasta

    • 22 19

    • Mieszkasz w lesie? (1)

      Cała trasa pkm idzie w lesie w trasie przedwojennej linii kolejowej xd

      • 6 3

      • Więc trasy nie znasz

        Wiesz gdzie np.jest ul Drożyny,Chrzanowskiego,Hubala, Trawki Otóż tam ludzie mają swoje domy i obok tych domów słychać i widać przejeżdżające PKM

        • 0 0

    • (1)

      Powinni póścić kolejkę SKM do Nowej Letnicy.

      • 3 6

      • Że co powinni zrobić???

        O losie..

        • 7 2

  • Lokalizacja, lokalizacja a potem Krzyki (2)

    Drodzy krzykacze, plany tramwaju w tym miejscu były od lat. Więc trzeba było się zapoznać z planami miasta kupując mieszkanie w "świetnej lokalizacji". Nie można mieszkać w centrum dużej dzielnicy i nie mieć tramwaju obok. Co wy sobie myślicie. Chcecie mieć cieszę i spokój? Zapraszam do Borkowa, albo nawet gdzieś dalej. Tam też żyją ludzie. Dojeżdżają codziennie do pracy właśnie komunikacja miejska na przykład i nie narzekają, że mają daleko. Przy okazji nie mają (jeszcze) tramwaju pod oknem, choć niektórzy pewnie o tym marzą... Także przestańcie blokować rozwój komunikacyjny miasta, bo nie jesteście najważniejsi. Sprzedajecie te kamienice na lokale usługowe i wyprowadźcie się dalej albo w inne miejsce. Pozdrawiam

    • 14 29

    • No właśnie jedni

      Powiedzą u nas nie ale u innych tak pod nosem tramwaj może jechać Budować i nie pytać nikogo o zgodę jak miasto nie pasuje to są wioski

      • 0 1

    • plan ten byl wlasnie zaniechany od lat ze wzgledu na badania jakie przeprowadzono

      glupia wladza sie uparla, podczas gdy juz teraz nie radzi sobie z utrzymaniem normalnych torowisk.

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane