• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowanie przy ETC niezrozumiałe dla kierowców

Krzysztof
12 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, ul. Nowej Kościuszki i al. Legionów przy ETC w Gdańsku. Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, ul. Nowej Kościuszki i al. Legionów przy ETC w Gdańsku.

Dodatkowa jezdnia do zawracania na ul. Nowej Kościuszki, zmiana miejsc i programu sygnalizatorów oraz poprawa geometrii wyspy centralnej to według naszego czytelnika niezbędne zmiany, które mogą poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na skrzyżowaniu przy ETC w Gdańsku.



Według naszego czytelnika miejsce między jezdniami ul. Nowej Kościuszki zmarnowano na pas zieleni. Powinna tam powstać jezdnia do zawracania. Według naszego czytelnika miejsce między jezdniami ul. Nowej Kościuszki zmarnowano na pas zieleni. Powinna tam powstać jezdnia do zawracania.
Mieszkam w okolicach niedawno oddanego do ruchu skrzyżowania ul. Nowej Kościuszki, al. Rzeczypospolitej i al. Legionów zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Z tego powodu często obserwuje ruch na tym splocie dróg. Mam sporo uwag do jego projektu i wykonania.

Jadąc samochodem od strony Zaspy al. Rzeczypospolitej w kierunku sklepu ETC wjeżdżamy na pas do lewoskrętu. Problem w tym, że sygnalizator dla ruchu w lewo - zielona strzałka - nie jest zsynchronizowany z pozostałymi sygnalizatorami na skrzyżowaniu. Na środku skrzyżowania kierowca napotyka światło czerwone. Wszystko to miałoby sens, gdyby kierowca mógł faktycznie wykonać manewr skrętu w lewo do ETC bez zatrzymywania. To kompletny absurd, nota bene spotykany też na innych gdańskich skrzyżowaniach.

Film czytelnika. Niecodzienna sytuacja ze skrzyżowania przy ETC. Źle funkcjonująca sygnalizacja bądź pośpiech motorniczego sprawiły, że tramwaj wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.

Dziwi mnie także ustawienie sygnalizatora przed torami tramwajowymi skręcając z al. Legionów w kierunku ul. Nowej Kościuszki. Uniemożliwia on przekroczenie torowiska tramwajowego. Sygnalizator powinien stanąć już za przejazdem tramwajowym i jednocześnie przed jezdnią al. Rzeczypospolitej w kierunku Wrzeszcza.

Uważam, że jest to istotne ze względu na skręcające tu autobusy, które mogłyby dużo lepiej ustawić się na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na zielone światło.

Skoro jesteśmy przy tym kierunku jazdy, trzeba jeszcze wspomnieć o wyspie centralnej - zieleńcu w środku skrzyżowania. Zatrzymujący się przed torowiskiem tramwajowym kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy - dwa do jazdy na wprost w ul. Nowej Kościuszki i jeden do skrętu w lewo w al. Legionów. Natomiast już za torowiskiem pasu do skrętu w lewo po prostu nie ma. Widać tam na trawie tylko ślady po kołach samochodu, którego kierowca pomylił się - w porę nie zauważył zwężenia.

Zarządca drogi, mając do dyspozycji ogromy teren zielony, czyli miedzy dwiema nitkami ul. Nowej Kościuszki tuż przed skrzyżowaniem przy ETC, nie pokusił się o wykonanie pasu do zawracania. Sam często wykonuję ten manewr na tym skrzyżowaniu i muszę dwa razy, niepotrzebnie stawać na światłach. Według mnie poza brakiem pieniędzy nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać tego typu rozwiązanie, które od wielu lat funkcjonuje m. in. na al. Grunwaldzkiej na wysokości sklepu Lidl we Wrzeszczu.

Liczę, że przynajmniej część tych niezrozumiałych i potencjalnie niebezpiecznych rozwiązań ktoś poprawi. Na wspomnianym skrzyżowaniu wzrosłyby wtedy i przepustowość, i poziom bezpieczeństwa.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • syngnalizator za za torami i jezdnia? (1)

    co za kretyn sie wypowiadal , przeciez jak postawisz sygnalizator za ulica to dalej nie mozesz opuscic skrzyzowania, nie powinno byc wogole sygnalizatora

    • 0 5

    • sam jesteś kretyn bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem. zawsze na tym skrzyżowaniu sygnalizator był za torowiskiem i nikomu to nie przeszkadzało. dzięki temu było więcej miejsca i więcej pojazdów mogło wjechać na ten lewoskręt.

      • 3 0

  • Przerażające wyznanie! (1)

    Widać bezradność i brak "pomyślunku", o niedouczeniu już nie wspomnę.Proszę w ramach spaceru podejść do skrzyżowania i nauczyć się go patrząc na innych kierowców.W tym miejscu ciśnie się na usta powiedzenie "Słabej baletnicy, wadzi i rąbek od spódnicy"

    • 2 3

    • hmm

      na tym skrzyżowaniu nie ma nic trudnego by mieć problem w poruszaniu się na nim. tam są po prostu fuszerki, których być nie powinno. pytanie kto to odebrał i czy jest jeszcze szansa na poprawki w ramach gwarancji.

      • 2 1

  • Skrzyżowanie Skarżyńskiego i Nowej Kościuszki

    Gdy chcemy wjechać ze Skarżyńskiego na Nową Kościuszki, po drodze mamy światła. Trafiamy na czerwone i stoimy, patrząc na puste skrzyżowanie. Dlaczego na puste? Bo samochody jadące Nową Kościuszki też mają wtedy czerwone! Najlepsze ejdnak przed nami! Jednocześnie zapala się zielone dla samochodów na Nowej Kościuszki i zielona strzałka dla samochodów na Skarżyńskiego!
    Taki żarcik drogowców...
    Ludzie jadący od Skarżyńskiego coraz częściej ignorują czerwone, więc pewnie wkrótce doczekamy się tam Niebieskich Rycerzy Rostowskiego walczących z dziurą budżetową...

    • 8 0

  • Mam wrażenie,że te nowe skrzyżowania projektują ludzie bez pojęcia albo jeżdzą tramwajem i robią to zlośliwie.

    • 3 0

  • Wyjazd ze Skrażyńskiego

    Rzeczywiście korzystają tam tylko mieszkańcy okolicznych bloków - raptem kilka tys osób ;-) Niepotrzebnie generują ruch na skrzyżowaniu przy ETC, i nie mają możliwości wjazdu w Rzeczypospolitej (jedynie przez Kościuszki). Super, że mamy bezkolizyjny wiadukt nad Słowackiego, tylko po co komplikowanie w zamian innych wyjazdów? Faktycznie proste rozwiązanie z wcześniejszym zawracaniem w jedną i drugą stronę było by logicznym rozwiązaniem. Podobnie jak usuniecie budowlanego czerwnoego światła...

    • 5 0

  • Myśleć (1)

    Jeżeli ludziska nie zaczną patrzeć i myśleć to nic nie pomoże , ja nie mam żadnych problemów Konie na pole won z ulicy

    • 0 3

    • chodzi o to

      że tam nie można myśleć bo jest dziwne skrzyżowanie (przeczytaj artykuł), a patrzeć nie ma na co bo oznakowanie jest wyciągnięte z odbytu.

      Żeby nie było też nie mam większych problemów z przejazdem przez to skrzyżowanie, ale nie jest ono bez błędne.

      • 2 0

  • na tym skrzyżowaniu generalnie jest chaos

    Ci, którzy znają to skrzyżowanie dość dobrze, raczej chyba nie mają problemów. Ale przecież przeciętny kierowca nie ma obowiązku znać wszystkich skrzyżowań. Powinny być tak oznakowane pionowo i poziomo, aby nie miał wątpliwości jak ma jechać. Tu nie ma pociągniętych linii odgraniczających pasa do zawracania, pasa do skręcania i pasa do zjeżdżania do ETC. Aż dziw bierze, że nie ma tam kolizji...

    • 3 0

  • w podobnym temacie

    są oznakowania pasów przed skrzyżowaniem (tzn. z którego gdzie można skręcić). Co z tego ze pół kilometra przed skrzyżowaniem postawią znak że z lewego w lewo, z środkowego na wprost, a z prawego w prawo, skoro o tym że dołożony do dwóch pasów trzeci pas jest po prawej albo po lewej dowiadujemy się na ostatnich 30 metrach, czyli dopiero jak się pojawi.

    • 2 0

  • Fatalne polaczenie ul. Skarzynskiego. (1)

    Mieszkam na Skarżyńskiego i codziennie podziwiam głupotę projektantów nowej trasy:
    Dojazd od ul. Grunwaldzkiej wymaga przejazdu dwukrotnie na światłach na rondzie przy ETC.(zamiast bezkolizyjnej możliwości zawrócenie - posadzono drzewka! )

    Proszę powiedzieć, jak wydostać się z ul. Skarżyńskiego w kierunku ETC? Po wyjeździe w prawo - na pierwszych światłach należy jechać prosto, bez możliwości zawrócenia. Na drugich światłach - można skręcić w lewo, ale tylko na "starą" Kościuszki. Trzeba więc jechać prosto, przez most kolejowy, aby wjechać na duże, bardzo ruchliwe skrzyżowanie Grunwaldzkiej i Słowackiego. 4 razy są światła, dwukrotny przejazd przez torowisko, światła, rozjazd przy Galerii Bałtyckiej, znów most nad torami, dwukrotnie światła i już jest się na wysokości Skarżyńskiego, na przeciwległej jezdni. Codziennie 2 - 4 razy przemierzam tą trasę i codziennie brak mi cenzuralnych określeń. Kompletny brak rozumu, nie brak tylko ekranów akustycznych - pomników głupoty. Przykro mi.

    • 5 0

    • jest źle ale nie aż tak

      aż tak źle nie jest.
      można po skręcie w Nowa kościuszki, skręcić w lewo w starą, potem w Kilińskiego i w Skarżyńskiego.
      Choć wystarczyłby brak zakazu zawracania na Nowej Kościuszki :)

      • 1 0

  • zgadza się

    skrzyżowanie ul legionów z Nową koąciuszki jest fatalne kilkakrotnie doszł tam do kolizji po przebudowie. wcześniej nie było ich tyle . najgorsze jest to że ZDIZ ma w d*pie sugestie i dobre rady. Musi wkońcu tam ktoś zginąć to posłuchją ...........

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane