• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Slalomem przez przystanek w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
27 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju. Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju.

Projektantom oraz wykonawcom remontu torowisk w Nowym Porcie zabrakło wyobraźni i stworzyli przystanek, który jest zawalidrogą dla pieszych.



Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach. Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach.
Przystanek, który stanowi barierę nie do pokonania dla matki z wózkiem i jest przeszkodą dla pieszych, znajduje się przy ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdańska. To konstrukcja typowa dla gdańskich przystanków. Standardowa, ale tylko dla miejsc, w których jest dostatecznie szeroko.

Na Władysława IV chodnik jest wąski, a dodatkowo miejsce na nim zajmują szafy techniczne ustawione tuż przy krawędzi jezdni.

- Najwygodniej przejść na wprost przez wiatę, bo wciąż nie ma w niej szyby - żartuje pan Jakub, nasz czytelnik. Szybko jednak poważnieje: - Dlaczego, skoro już postanowiono wyposażyć przystanek w wiatę, nie wybrano takiej o mniejszej szerokości, która pozwoliłaby na swobodne przejście po chodniku? Taką właśnie zamontowano na kolejnym remontowanym przystanku przy ul.Strajku Dokerów.

Pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za przebudowę torowisk w Nowym Porcie, obiecują przyjrzeć się tej sprawie.

Jak oceniasz jakość remontów torowisk?

- Nadzór budowy zweryfikuje ustawienie wiaty i sprawdzi jej zgodność z projektem, ale przede wszystkim z logiką. Jeśli wiata jest zamontowana w sposób uniemożliwiający swobodne dojście na pewno znajdziemy rozwiązanie, by takie dojście ułatwić - zapewnia Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Bez zmian natomiast pozostanie lokalizacja szaf technicznych. Ich ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli tzw. średniego napięcia. Najlepszym rozwiązaniem pozostaje więc wykonanie wiaty bez ścianek bocznych. Tego typu konstrukcje spotkać można m.in. na niektórych przystankach w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Znany jest już także termin zakończenia opóźnionej przebudowy torowiska w rejonie Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Pierwotnie prace miały się tutaj zakończyć we wrześniu, jednak daty tej nie udało się dotrzymać ze względu na błędy w dokumentacji projektowej. Obecnie funkcjonuje wyłącznie odcinek przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska, co pozwala na utrzymanie ruchu w relacji Nowy Port - Śródmieście (na tej trasie kursuje linia 94), a przede wszystkim dojazd do samej zajezdni w Nowym Porcie.

- Tramwaje pojadą ulicą Kliniczną do końca listopada. Do końca listopada planujemy również zakończyć prace w Nowym Porcie, choć mamy nadzieję, że uda się to wykonać kilka dni wcześniej - informuje rzecznik GIK.

Nieco dłużej na tramwaje poczekają mieszkańcy Brzeźna. Trwający od września remont torowisk w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska powinien się zakończyć w połowie grudnia. Po zakończeniu prac zmieni się jednak nieco przebieg samej linii tramwajowej. Pojazdy nie będą tak jak dotychczas w kierunku Nowego Portu / Mazurskiej skręcać w ul. Gdańską na wysokości ul. Chrobrego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą nowym torowiskiem wzdłuż ul. Uczniowskiej / Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska i tam dopiero skręcą w ul. Gdańską zobacz na mapie Gdańska. Nowy łącznik ma funkcjonować wraz ze wznowieniem ruchu w ciągu al. Hallera.

Miejsca

Opinie (139) 9 zablokowanych

  • Odciąć dolne poziome poprzeczki i po sprawie. (13)

    • 117 15

    • podwiesic daszek na haku ! -:) (1)

      • 12 0

      • Odchodzić tramwaje ! :-)

        • 0 11

    • (2)

      dać zadanie "złomiarzom" sami zdemontują co przeszkadza

      • 18 0

      • Możnaby pomysleć o podniesieniu chodnika w tym miejscu, wyprofilowanego do zjazdu i wjazdu (1)

        Nie bójmy się śmiałych decyzji

        • 8 6

        • Kładka nad przystankiem

          jak szaleć to szaleć

          • 8 0

    • Głupota ludzka nie zna granic

      • 10 2

    • Odciąć dolne poziome poprzeczki i po sprawie.a konstrukcja będzie stabilna jak polska gospodarka

      • 7 1

    • obciac pensje temu co to zatwierdzil

      nastepnym razem POMYSLI

      • 16 0

    • kolejny bezmuzgi kretyn z Gdańska-chodzi tu o szafy teletechniczne....

      • 3 3

    • a nie łatwiej otwierać drzwi w tramwaju na tym przystanku po drugiej stronie?

      najprostsze sposoby są najlepsze!

      • 0 2

    • zrobić przejście podziemne (2)

      a raczej dwa przejścia po obu stronach przystanku.

      • 3 0

      • a i zapomniałem

        windę dla niepełnosprawnych i matek z wózkiem (ojców też)na tym nie powinniśmy oszczędzać.

        • 5 0

      • I wybudować wiadukt dla tramwaju

        A potem zasypać tunele, a wiadukt zburzyć ;)

        • 0 0

  • (7)

    najpierw się robi, później się myśli

    • 140 2

    • podobnie na przystanku pod manhattanem, gdzie automat na bilety

      blokuje dojscie do pasow.

      • 13 0

    • a poźniej jest: "o k*..., jaką ściemę teraz plebsowi puścić?"

      • 8 0

    • Chciałbym zaznaczyć, że ta wiata nie daje możliwości by wstawić w nią szyby. Więc mamy bezsensownie szeroki przystanek w którym nie będzie szyb.

      • 5 0

    • Kto za to zapłaci? (3)

      Proponuję by tym razem urzędas, który był za ten projekt odpowiedzialny pokrył przebudowę z własnej kieszeni!

      • 9 1

      • michol

        Jak to?!Kto za to zapłaci - ano ja, Ty, Tamta Pani i ten Pan też!! Jak zwykle!!! A budyń ze swoją ekipą przydzieli sobie kolejne premie za ten "sukces"!!!!!!

        • 5 1

      • chore tlumaczenie pani magdaleny (1)

        co robil nadzor, w trakcie budowy i na odbiorze koncowym?to dobry przyklad jak wyglada praca w giku, sami spece, "bułkę przez bibułkę". dali du** za talerz zupy i tyle w temacie.

        • 3 1

        • jakim odbiorze końcowym jak prace jeszcze nieskończone?

          Trochę tu za mało informacji by kogoś jednoznacznie obwinić. Może projekt był zły a może wykonawca zrobił nie tak jak należy... Nadzór inwestorski w trakcie budowy się nie popisał ale nie jest powiedziane, że ten przystanek w takiej formie został by ostatecznie odebrany.

          • 0 0

  • Tylko śmigło może pasażerów uratować (3)

    A może ZTM za darmo wyposaży chociaż mieszkańców okolicy tego feralnego przystanku w podręczne śmigła... i nie będą musieli przeciskać się przez boczną cześć przystanku...

    • 22 8

    • a co ZTM ma do tego ???????

      tak się zapytuję tylko ;)

      • 7 1

    • za tą inwestycje nie odpowiada ZTM tylko GIK Sp. z o.o.

      • 5 1

    • a może ktoś wyposaży Ciebie w umiejętność korzystania z rozumu? ;P

      w artykule ani pół słowem nie zająknęli się o ZTM ;P moim zdaniem powinieneś/powinnaś uwikłać w aferę jeszcze ZKM, bo jest właścicielem tramwaju :D i jeszcze ZDiZ - bo dlaczego nie? i - koniecznie - Budynia!

      • 6 2

  • Kolejny Hit ! (4)

    Zaraz po wiadukcie w Letnicy.Czekamy a następne ;)

    • 108 3

    • (1)

      Polecam przejażdżkę prawym pasem ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie, który wiedzie prosto na... krawężnik i słup. Przy skręcie w prawo w ul. Wolności emocje gwarantowane!

      • 15 1

      • projektanci chyba nigdy nie byli w tym miejscu, stąd takie niespodzianki

        • 6 1

    • Te dwa minusy

      to dali te dwa pacany co wiatę stawiali,zaraz dojdą kolejne od projektantów :)

      • 9 1

    • zapomniałeś o podwójnych schodach przy ERGO Arenie

      na ich wzór powinni postawić obok drugą wiatę dla tych mniej szczupłych:)

      • 3 1

  • A ojciec z wózkiem (9)

    To przejedzie?

    • 161 1

    • O babci też ani be, ani me, ani kukuryku! (1)

      • 33 1

      • a dziadek

        a dziadka to psy pożarły że o nim ani słowa :):)

        • 13 1

    • ojciec tak, gorzej z matką

      w końcu kobiety są złymi kierowcami

      • 29 0

    • Bo u nas jak facet pcha wózek, to pewnie złomiarz.

      • 49 1

    • Nie wpomniano też o parach które pchają wózek razem?! (1)

      • 18 0

      • i babciach które pchają sie... do tramwaju :P

        taki geriatryczny żart:)

        • 25 0

    • Słuszna uwaga. Niektórzy nie zauważają tego faktu, ze już nie tylko w Polsce ojcostwo jest niedostrzegane i niedoceniane. Skutek taki, że nie jest łatwo spotkać ojca "prawdziwego".

      • 9 1

    • raczej nie ale związek partnerski jak najbardziej

      • 1 0

    • Warto obejrzeć najnowszy film Marka Koterskiego

      a w nim szczególnie posłuchać wypowiedzi na temat kryzysu ojcostwa. Słowa wnikliwe i trafne

      • 0 0

  • Ale szyb nie wstawili z tego co widzę.

    Więc można spokojnie przechodzić przez przystanek :-)

    • 36 1

  • Moim skromnym zdaniem, to większa wiocha jest z tych dwóch skrzyń umieszczonych zaraz przy krawężniku (6)

    Tylko mi nie mówcie, że to wina Polskich Norm, bo nie zdzierżę!

    • 79 4

    • (2)

      No właśnie, czemu nie mogli umieścić tych skrzynek przy tej bramie?

      • 17 1

      • nowoczesność, alternatywność, te sprawy...

        • 5 1

      • bo monter by miał za daleko :):)

        • 7 1

    • polskie normy nie sa obowiazujace.

      • 0 0

    • tego

      co zaprojektował te złącza w tym miejscu to bym za jaja powiesił na dyszlu i przewiózł po gdańsku

      • 1 0

    • Tu nie chodzi o Polskie Normy lecz o Dyrektywy Unii Europejskiej :)

      • 0 0

  • a na Cedrowej lampy wstawili na środku chodników :)) (3)

    • 34 2

    • zaraz je przestawią na jezdnie na wniosek mieszkańców :):)

      • 5 0

    • coś a'la lampy na środku drogi dla rowerów (1)

      • 3 0

      • ja tam lubie sie puścić po cedrowej po 22.00 można nieźle przyusić nawet 120

        i te zakręty aż w fotel wbija - supe roświetlony odcinek specjalny

        • 0 0

  • (3)

    Super, mnie się podoba! Przechodząc po dachu młodzież i staruszki będą nabierać tężyzny fizycznej. Tak trzymać.

    • 62 2

    • hahahhaaaaa!!!! (2)

      oj! dobre :D

      • 0 2

      • opinia (1)

        dobry głupek jesteś Kiedyś sam będziesz stary to może nabierzesz rozumku chyba że dla ciebie jest zapóżno

        • 0 13

        • pasażerze

          tekst jest dobry, cyniczny, wyważony /wbrew pozorom zapewne/ - nie należy mojego postu czytać w taki sposób, że dla mnie śmiesznym byłoby zobaczenie staruszki np. skaczącej przez wiatę -> trochę dystansu życzę :) swoją drogą do starości mi znacznie bliżej niż do wieku młodzieńczego więc nie pouczaj mnie z łaski swojej

          • 9 0

  • Wiata jak wiata (3)

    Wiata jak wiata, ale ile trzeba mieć "wyobraźni" aby tak zainstalować szafy techniczne ... w samym wejściu do tramwaju :-(Gratulacje dla inspektora nadzoru.

    • 106 2

    • "inspektor nadzoru"...

      ...to brzmi dumnie...:-)

      • 16 0

    • (1)

      a kto na tej budowie widział kierownika albo inspektora nadzoru :):):) mieszkam w N. Porcie i w życiu nie widziałem takiego przy tej inwestycji

      • 12 2

      • cały czas jest praktycznie kierownik na budowie

        • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane