• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Slalomem przez przystanek w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
27 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju. Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju.

Projektantom oraz wykonawcom remontu torowisk w Nowym Porcie zabrakło wyobraźni i stworzyli przystanek, który jest zawalidrogą dla pieszych.



Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach. Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach.
Przystanek, który stanowi barierę nie do pokonania dla matki z wózkiem i jest przeszkodą dla pieszych, znajduje się przy ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdańska. To konstrukcja typowa dla gdańskich przystanków. Standardowa, ale tylko dla miejsc, w których jest dostatecznie szeroko.

Na Władysława IV chodnik jest wąski, a dodatkowo miejsce na nim zajmują szafy techniczne ustawione tuż przy krawędzi jezdni.

- Najwygodniej przejść na wprost przez wiatę, bo wciąż nie ma w niej szyby - żartuje pan Jakub, nasz czytelnik. Szybko jednak poważnieje: - Dlaczego, skoro już postanowiono wyposażyć przystanek w wiatę, nie wybrano takiej o mniejszej szerokości, która pozwoliłaby na swobodne przejście po chodniku? Taką właśnie zamontowano na kolejnym remontowanym przystanku przy ul.Strajku Dokerów.

Pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za przebudowę torowisk w Nowym Porcie, obiecują przyjrzeć się tej sprawie.

Jak oceniasz jakość remontów torowisk?

- Nadzór budowy zweryfikuje ustawienie wiaty i sprawdzi jej zgodność z projektem, ale przede wszystkim z logiką. Jeśli wiata jest zamontowana w sposób uniemożliwiający swobodne dojście na pewno znajdziemy rozwiązanie, by takie dojście ułatwić - zapewnia Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Bez zmian natomiast pozostanie lokalizacja szaf technicznych. Ich ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli tzw. średniego napięcia. Najlepszym rozwiązaniem pozostaje więc wykonanie wiaty bez ścianek bocznych. Tego typu konstrukcje spotkać można m.in. na niektórych przystankach w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Znany jest już także termin zakończenia opóźnionej przebudowy torowiska w rejonie Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Pierwotnie prace miały się tutaj zakończyć we wrześniu, jednak daty tej nie udało się dotrzymać ze względu na błędy w dokumentacji projektowej. Obecnie funkcjonuje wyłącznie odcinek przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska, co pozwala na utrzymanie ruchu w relacji Nowy Port - Śródmieście (na tej trasie kursuje linia 94), a przede wszystkim dojazd do samej zajezdni w Nowym Porcie.

- Tramwaje pojadą ulicą Kliniczną do końca listopada. Do końca listopada planujemy również zakończyć prace w Nowym Porcie, choć mamy nadzieję, że uda się to wykonać kilka dni wcześniej - informuje rzecznik GIK.

Nieco dłużej na tramwaje poczekają mieszkańcy Brzeźna. Trwający od września remont torowisk w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska powinien się zakończyć w połowie grudnia. Po zakończeniu prac zmieni się jednak nieco przebieg samej linii tramwajowej. Pojazdy nie będą tak jak dotychczas w kierunku Nowego Portu / Mazurskiej skręcać w ul. Gdańską na wysokości ul. Chrobrego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą nowym torowiskiem wzdłuż ul. Uczniowskiej / Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska i tam dopiero skręcą w ul. Gdańską zobacz na mapie Gdańska. Nowy łącznik ma funkcjonować wraz ze wznowieniem ruchu w ciągu al. Hallera.

Miejsca

Opinie (139) 9 zablokowanych

  • nie no jasne (2)

    "Bez zmian natomiast pozostanie lokalizacja szaf technicznych. Ich ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli tzw. średniego napięcia."wychodzisz z tramwaju a tu szafa!nie żeby istniało coś takiego jak przełożenie kabli...ale po co zrobić dobrze od razu jak można zaraz zlecić prace dodatkowe, za dodatkową kasę...

    • 25 0

    • A co by było gdyby...

      ...któryś pracownik przyciął kable tak, aby szafa musiała być zamontowana na torach. Czy przesunięto by tory?A tak przy okazji ten prześwit z tyłu wiaty to dla dzieci, aby mogły ganiać się wokół.Oj projektanci z Bożej łaski.

      • 5 0

    • Proponuję ściąć te szafki jakim starym polonezem ...

      ... za drugim-trzecim razem zrozumieją i przestawią.

      • 1 0

  • A odpowiedzialnemu za projekt włos z głowy nie spadnie. Dlatego to nie ostatni taki przypadek.

    • 15 1

  • jak patrzę na to wszystko co się dzieje w naszym mieście to ręce mi opadają i aż trudno uwierzyć, że takie rzeczy dzieją się w

    XXI wieku :-/

    • 23 1

  • Taras widokowy w Letnicy z rozwaloną świeżą nawierzchnią, podwójne schody przy Ergo Arenie, ciekawe co jeszcze wymyślą nasze władze :-)

    • 15 1

  • co za jełop to zatwierdził....

    • 16 0

  • To są skutki bezstresowego wychowania i tytułowania profesorem pana od wuefu i pani od rysunków!! (5)

    Wyrosło nam pokolenie matołów, którzy nie potrafi zaprojektować przystanku, a właściwie, to nawet nie przystanku tylko wiaty! Jeszcze niech tę klapę w chodniku wyjmą. Jak się przy wysiadaniu nie rozpłaszczy się na skrzyniach, to może choć wpadnie do dziury!

    • 21 3

    • (1)

      WFista dróg i przystanków nie buduje

      • 1 3

      • To kto? Pani od śpiewu?

        • 4 1

    • Jest taka uczelnia w Koszalinie (1)

      ponoć politechniczna. Ale książki z których korzystają pożal się Boże studenci miałem 30 lat temu w Liceum. Technik z tamtych czasów powinien mież doktorat.

      • 3 0

      • mój ojciec uczył się 30 lat temu w zawodówce

        żeby ją ukończyć (w swoim fachu ma czeladnika) musiał poznać: techniki zabezpieczeń przeciwkorozyjnych, "podstawy" wytrzymałości, "podstawy" mechaniki, układy cyfrowe. Jego jeden podręcznik dla studenta pewnego wydziału PG starczyłby na pięć przedmiotów.

        • 2 0

    • Zapomniałeś o globalnym ociepleniu. Na oko odległość między tymi skrzynkami, a wiatą jest metr odległości.

      Trzeba być totalnym ciapciakiem, albo rekordowym grubasem żeby sobie z tym nie poradzić.

      • 0 1

  • Wyświetlacze na Wyspiańskiego (1)

    Też "złota myśl" projektanta.łatwiej i szybciej zobaczyć o której odjeżdża tramwaj jadący w przeciwnym kierunku. Wyświetlacze są "w tylnej" części przystanku i na dodatek równolegle do jezdni. głupota głupota głupotaChce jechać wo Dw. Głównego PKP, to szybciej zobaczę o kótrej mam najbliższy tramwaj na Brzeźno, i szybciej sobie sprawdzę na zwykłym rozkładzie

    • 16 1

    • To nie jest wyświetlacz rozkładu tylko rzeczywista informacja o której przyjedzie tramwaj ( przynajmniej teoretycznie )

      • 1 1

  • Kolejna kompromitacja GIK i władz miasta

    Dla nich najważniejsze jest to aby pensja pojawiła się na koncie i tak do emerytury grzać sobie stołek.

    • 11 2

  • Ciekawe jest to,że zwracałem im na uwagę w czasie montażu.. (5)

    ..oraz na to,że przystanek "dalej" zainstalowali wąską wiatę,chociaż miejsca tam jest x2:)...Odpowiedź..zrobi się(przy okazji parę metrów dalej zdejmowana jest na odcinku kilkudziesięciu metrów "świeżo" położona kostka;/)

    • 22 0

    • komu zwracałeś uwagę? (4)

      Robotnikom, którzy w najlepszym przypadku robią tak jak potrafią to co się im każe i za nic nie odpowiadają czy gdzieś wyżej?

      • 7 0

      • Wiesz,na zasadzie zatrudniania spółek podwykonawców,każdemu ktoś coś zleca.Jednak nie zwalnia to nikogo od myślenia i (3)

        zgłaszania uwagi na idiotyzmy. Jestem ciekawy co zrobiliby pracownicy kopiący np rów gdyby im kazać trzymać odwrotnie łopaty ,tudzież głową wbijać gwoździe?;)

        • 16 0

        • a zebys wiedzial ze tak jest (2)

          na budowie fizycznemu trzeba dac tylko i wylacznie jedno zadanie - a jak skonczy, przyjsc odebrac i dopiero dac kolejne zadanie.Niby dziwne, ale jak fizyczny dostanie od ciebie wiecej niz jedno zadanie, to sie pogubi, nie bedzie wiedzial od czego ma zaczac i robota pojdzie na marne:)

          • 1 8

          • nie przesadzaj

            nie każdy jest tłumokiem, niektórzy zwyczajnie mieli mniej szczęścia w życiu

            • 7 1

          • mnie to nie dziwi

            bo jesli tymi fizolami rządzą inzyniery z ich pokolenia to raczej nie moze byc cos zrobione dobrze

            • 5 1

  • Brawo!

    Pewnie robił to ten sam "inteligęt", który ustawił automat biletowy na przystanku Jaśkowa Dolina...

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane