- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (775 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Słowackiego. Wiadukt i estakada wyłoniły się z mroku
8 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Gołębie uszkodziły estakadę przy Galerii Bałtyckiej
Ci, którzy po zmroku poruszają się wokół budowy Trasy Słowackiego we Wrzeszczu, mogą od kilku dni obserwować oświetlenie i iluminację nowych obiektów drogowych przy Galerii Bałtyckiej . Podświetlenie zyska też stary - południowy wiadukt.
Do zakończenia budowy wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, której inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, jest coraz bliżej. Dowód? Wykonawca - firma OHL - uruchomiła oświetlenie estakady nad al. Grunwaldzką i iluminacje nowego, zielonego wiaduktu nad magistralą kolejową relacji Tczew - Gdynia.
Oświetlenie nad estakadą zostało wykonane w technologi LED-owej. Nad jezdnią umieszczono ok. 20 tego rodzaju latarni. Rozświetlają one drogę "zimnym" białym światłem. Na centralną część estakady natomiast padają promienie sztucznego światła, które pochodzi z nieco starszych lamp sodowych.
Z kolei wiadukt nad linią kolejową tonie w morzu zielonego światła, które wytwarzane jest również przez diody LED, zamontowane na zewnętrznych ścianach dźwigarów. Ulice rozświetlają natomiast podwieszane halogeny. System oświetlenia jest identyczny z tym, który został zastosowany przy Żółtym Wiadukcie.
W mroku pozostaje jednak stary - południowy wiadukt w ciągu ul. Kościuszki. W ramach budowy Trasy Słowackiego nie będzie tam wykonywana iluminacja. Zostanie włączone wyłącznie oświetlenie. Niemniej gdański Zarząd Dróg i Zieleni posiada projekt iluminacji starego wiaduktu. Trwa jednak ustalanie w jakim zakresie podświetlenie ma zostać wykonane.
Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.