• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • (1)

    Na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego nie jest potrzebny żaden dodatkowy prawoskręt. Wystarczy umożliwić skręt w prawo ze "środkowego pasa". Na przykład tak jak przy dawnym ETC. Skręt z Rzeczypospolitej w Hynka. Koszt to wymalować pasy, postawić znaki i wymienić jeden element w sygnalizacji świetlnej. Zapewne trochę taniej niż 900 000 zł.

    • 7 2

    • I zakorkować środkowy pas w kierunku CH Morena

      Kompletnie oderwany od rzeczywistości pomysł. I auta będą stać i korkować środkowy pas, bo w tym czasie gdy można jechać prosto, to w prawo mamy czerwone i pieszy idzie przez przejście. Nie pochwalam tego pomysłu

      • 0 1

  • miasto deweloperów...

    budują osiedla ale z drogami do nich już kiepsko...

    • 2 1

  • Takich miejsc

    Jest w Gdańsku

    • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    Potrzebne jest przedłużenie prawoskrętu z Piekarniczej na Rakoczego (6)

    W godzinach szczytu część prawego pasa jest pusta bo kierowcy stoją w tak długim korku że nie mogą do tego prawego pasa (prawoskrętu) dojechać.

    • 77 14

    • a dlaczego nie ma tam warunkowego skrętu w prawo (zielonej strzałki przy czerwonym świetle)? (2)

      W tej chwili nawet jak auta jadą do przodu to nie można skręcić w prawo :/

      • 2 9

      • Strzałka jest, ale tak jak wyżej zostało napisane - często do tego prawoskrętu nie można dojechać, bo tak długi jest korek aut chcących jechać w lewo i na wprost....

        • 1 0

      • Przecież jest strzałka. Gaśnie tylko jak jest zielone dla pieszych jakieś 10s.

        • 3 1

    • A co z prawoskrętem z Potokowej w Słowackiego?

      • 3 0

    • Lepiej zrobić dodatkowy lewoskręt.

      Wiem, że na oko to syn piekarza w szpitalu umarł, ale "na oko" jakieś 80% ruchu, to ruch w lewo włączony w 3-pasmówkę. Chodnik jest tu bardzo szeroki, może by się udało.

      • 3 1

    • Tak to jest jak miasto pozwoliło tam wybudować mordor to jest mordęga. Nie ma tu spójności w planie przestrzennym miasta. Wszystkie drogi z południowo-zachodniej części miasta wpadają do Rakoczego a potem Słowaka. Co po tej Al. Adamowicza skoro Ci wszyscy ludzie i tak cisną do Słowackiego, a na Słowaku i tak potężny ruch.

      • 18 1

  • Lepiej zacznijcie łatać dziury po strasznie mroźnej zimie..

    • 1 0

  • UM !!!!! (4)

    A dodatkowy prawoskręt z Potokowej w Słowackiego ? Zrobili ścieżkę pewnie za dwie bańki dla 20 rowerów dzianie a auta stoja w korku i truje. To klasyczny polski paradoks.

    • 16 10

    • (1)

      Smierdzacy samochod w miescie to dopiero bzdura

      • 3 1

      • Auto

        Miasto ma to do siebie. Polecam wieś

        • 1 0

    • (1)

      zezłomuj to nie będzie truć. proste

      • 5 3

      • Auto

        Jestem kurierem który pewnie dostarcza tobie paczki. Polecam wyprowadzić sie na wieś.

        • 0 1

  • Rey

    A kto to stolec projektował powinien z własnej kieszeni zapłacić pustak

    • 1 0

  • Rudy

    Ta ,chyba za 10lat

    • 0 0

  • Od 2 miesięcy jest tam nielegalne wysypisko (1)

    Pod wiatą śp. Mevo od grudnia jest nielegalne wysypisko śmieci, w centrum dzielnicy, przy głównej drodze (Rakoczego/Żylewicza). Straż miejska ma to w poważaniu, bo to nie ich teren (własność mevo). Każdy umywa ręce a śmieci dalej leżą- może trójmiasto pomoże?

    • 3 1

    • Antoni tam bezdomny mieszka...także to nie śmieci ale jego cały mandżur. Kiedyś na kilku wózkach przeprowadzał te karawanę z rzeczami przez całą drogę. O sprawie służby wiedzą, ale gościu nie chce pomocy. Także sprawa jest dość delikatna i trudna.

      • 0 0

  • Słowackiego w Potokową problemem jest przepustowość ronda i fakt czekania na zielone światło... (2)

    ...dla stojących na rondzie w Potokową, już po skręcie w lewo i ustawieniu się do jazdy na wprost, dodatkowy pas nic nie zmieni w kontekście długości czekania na skrzyżowaniu, sprawi jedynie, że czekający na skręt w lewo, nie będą blokowali lewego pasa na wprost do obwodnicy, reasumując skrzyżowanie opuści tyle samo samochodów skręcających w lewo co teraz; zyskają natomiast Ci jadący na wprost

    • 11 1

    • To nie jest rondo! Co z Was za kierowcy, a chcecie już organizację ruchu poprawiać.

      • 1 3

    • Wystarczy przeprogramować sygnalizację, żeby po ruszeniu samochodów ze skrzyżowania nie zapalało się od razu czerwone na Słowackiego dla jadących na wprost do obwodnicy i w lewo w Potokową. Kiedyś tak działała sygnalizacja i nie było korków.

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane