- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (159 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (723 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (104 opinie)
Słupki kontra zieleń w Nowym Porcie
Urzędnicy zamontują słupki, mieszkańcy chcą zieleni. Jedno i drugie rozwiązanie zabierze miejsca parkingowe. A konieczność zmiany wymusza problem blokowania tramwajów przez ciasno zaparkowane samochody. Chodzi o Nowy Port i ulicę Wolności na wysokości numerów 50-52. Radni zaproponowali by zmiana, która i tak musi nastąpić, miała kolor zielony. Urzędnicy tłumaczą, że do tego potrzebny jest projekt.
Mieszkańcy chcą zieleni
Planowanych słupków odgradzających jeszcze nie ma, ale lada dzień mają zostać zamontowane. Jak zaznacza radny z Rady Dzielnicy Nowy Port Łukasz Wojach, to rozwiązanie szybkie i najprostsze, ale... nie najlepsze.
- Zaproponowaliśmy wprowadzenie w tym miejscu zieleni, bo wzdłuż całej południowej pierzei nie ma ani skrawka. Mogłoby to wyglądać, jak np. przy al. Grunwaldzkiej obok dolarowca, gdzie wzdłuż budynków wyjęto płyty chodnikowe i posadzono drzewa. Jeśli powstaną tam słupki, to zostanie szeroki chodnik, zupełnie niepotrzebny. Latem zrobi się tam wyspa ciepła zbierająca gorąco, a zieleń mogłaby odprowadzać wodę - mówi radny.
Zaznacza również, że takie działanie byłoby perspektywicznie.
- Mówimy o strategii Gdańska 2030 i o retencji, o zmianach klimatu. Można by więc zacząć od takiej mikroskali działań, co może przynieść duże efekty z czasem i być może przenieść koncepcję na całe miasto - dodaje.
Zwraca też uwagę na rewitalizację dzielnicy, która ma miejsce tylko na wybranym obszarze. Wyklucza w pewien sposób inne części, w których również mogłaby się pojawić zieleń - niedużym kosztem.
Do poniedziałku stanie 14 słupków
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni przygotował już plan osłupkowania newralgicznego miejsca wzdłuż ul. Wolności. Pomysł z wprowadzeniem tam zieleni nie został pozytywnie przyjęty.
- Propozycja zielonego rozwiązania porządkującego parkowanie byłaby zasadna na długości całej ulicy, nie tylko jej niewielkiego fragmentu. Na ten moment mamy gotowy projekt organizacji ruchu, zakładający montaż słupków na wysokości budynków 50 i 52 w taki sposób, aby rozwiązać problem blokowania przejazdu tramwajów. Słupki zostaną zamontowane do najbliższego poniedziałku - informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Pojawi się 14 słupków co 3 m, a na zakręcie co 1,8 m.
Potrzebny projekt bądź koncepcja
Założenie zieleni w celu ograniczenia parkowania na całej ulicy to, jak podkreślają urzędnicy, działanie kompleksowe o charakterze inwestycyjnym. A to wymaga koncepcji bądź projektu i zabezpieczenia dodatkowych środków na ten cel. Chodzi o stworzenie projektu, rozbruk, nasadzenia roślin i pielęgnację.
Inaczej patrzą na to mieszkańcy. Radny Wojach zaznacza, że takie podejście do sprawy zieleni jest... niekompleksowe.
- Dwie ulice dalej prowadzona jest rewitalizacja. Jest nowa kostka, nowe donice, a tutaj ze względu na koszty utrzymaniowe nie można zrobić zieleni. Nikt nie myśli kompleksowo. Nagle jest linia oddzielająca teren, gdzie kończy się rewitalizacja - dodaje radny.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-22 14:42
parkowanie (6)
szkoła ma swój parking dla nauczycieli a oni i tak tarasują parkingi dla mieszkańców i rodziców odbierających dzieci ze szkoły .Tak ciężko nauczycielom przejść z własnego parkingu?
- 78 12
-
2023-03-22 19:17
Do szkoły to dzieci chodzą a nie jeżdzą. Wychowujecie kaleki.
- 14 3
-
2023-03-22 15:52
.
Szkoła ma własny parking od kiedy zaczęto budować boisko, czyli od około miesiąca
- 5 0
-
2023-03-22 14:55
nie wszyscy nauczyciele docierają do szkoły samochodami (3)
- 5 9
-
2023-03-23 17:50
Pięknie. Tylko dlaczego miasto walczy z samochodami mieszkańców ale nie ze swoimi samochodami? Gdzie tu jest równowaga i dbanie o człowieka? Czy posiadanie samochodu przez zwykłego Kowalskiego to przestępstwo? Gdzie miasto buduje miejsca postojowe dla mieszkańców?
- 1 0
-
2023-03-22 16:37
Z jakiej POki?
- 5 9
-
2023-03-22 15:28
Parkują zatem autobusy na parkingu nauczycielskim?
- 12 3
-
2023-03-22 22:10
(5)
Możliwym rozwiązaniem mogło by być zwężenie chodnika przez usunięcie jednego rzędu płyt od strony miejsc postojowych i poszerzenie w ten sposób pasa postojowego.
- 31 11
-
2023-03-24 17:55
i wstawienie parkometru.
- 0 0
-
2023-03-23 09:56
albo kilku rzędów
po co mają łazić jak moga jeżdzić
- 0 2
-
2023-03-23 09:44
Po co w ogóle ten chodnik?! (1)
Przecież i tak wszyscy jeżdżą samochodami. Ja np. parkuję w klatce schodowej więc nie używam plebejskich chodników...
- 4 1
-
2023-03-23 09:56
jak jest wolne miejsce
- 0 1
-
2023-03-23 09:28
Mozesz sobie parking zwęzić
Albo pasy ruchu na grunwaldzkiej
- 4 2
-
2023-03-22 14:03
we Wrzeszczu, na zdjęciu (14)
to jest porażka, bo jak zwykle wbito tam tylko drewniane słupki, które kierowcy już dawno powyrywali, dalej parkują między drzewami, na ukos. Poza tym były tam też inne nasadzenia, jakieś krzaki, które dawno zostały zadeptane i rozjechane przez szkodników w 4 kółkach.
- 89 42
-
2023-03-22 15:12
Szkodniki w Gdańsku jeżdżą na dwóch kółkach (6)
Jest ich 100 razy mniej niż kierowców a uzurpują sobie prawo do takiej samej liczby pasów (albo i większej, jak na 3. Maja) i do jeżdżenia po deptakach, które powinny być tylko i wyłącznie dla pieszych.
- 18 31
-
2023-03-22 20:06
Ale wiesz kierowniku, że każdy kierowca na rowerze albo w autobusie to jeden samochód mniej w korku w którym stoisz?
- 15 4
-
2023-03-22 15:57
a zapomniałeś dodać że korki to wina rowerów i autobusów (2)
no i pieszych trochę też, przecież samochody korków nie powodują wcale
- 27 3
-
2023-03-22 16:11
Szczególnie gdy trawmaj się popsuje i wszystkie kolejne za nim stoją (1)
taki korek tramwajowy to na pewno wina samochodów. Tak samo jak tłok w tramwaju czy autobusie to też winne są samochody.
- 7 16
-
2023-03-23 08:16
Problem w tym, że "popsuje się" oznacza albo samochód wbity w tramwaj, albo zerwaną trakcję na Hallera, bo "przecież jakieś tam zakazy mnie nie dotyczą."
- 5 2
-
2023-03-22 15:41
Tak myślałem, ze kierowczyk orzeknie, że to wszystko wina rowerzystów. (1)
Tak zryte berety mają tylko kierowcy i pislam.
- 26 13
-
2023-03-22 16:03
i TY
- 7 18
-
2023-03-22 14:31
A gdzie mają parkować? (6)
Na parkingu dla rowerów? W swoim garażu w bloku? To nie Włochy, Grecja czy Hiszpania że można jeździć cały rok na skuterze lub Niemcy,
Anglia gdzie co druga osoba ma swój dom z garażem. Bardziej Paryż, gdzie auta są i będą. Już nawet w eko Kopenhadze nie ma problemów aby zaparkowaćna ulicy , bo ludzie mają swój garaż w domu. A u nas zachłystnęli się zachodnią ideą nie przystosowaną do naszego podwórka i będą ludziom na siłę uprzykrzać życie.- 17 52
-
2023-03-23 09:32
To ich problem. (2)
Co, nie widzą, że miejsca nie starczy dla wszystkich? To miasto już przyjęło maksymalną liczbę aut i więcej się nie mieści. Ale przecież nie jest tak źle, bardzo często miejsce parkingowe jest 300m dalej, ale przejść taki dystans gdańskiemu kierowcy to niemożliwe.
- 2 1
-
2023-03-23 19:00
(1)
A to nie są miejsca parkingowe dla mieszkańców? Dla obcych ZAKAZ!!!
- 0 0
-
2023-03-24 17:57
Parkometry rozwiążą sprawę!
- 0 0
-
2023-03-22 15:31
(1)
Zabawne, że przywołujesz Paryż, warto żebyś zobaczył co się tam ostatnio wydarzyło w temacie samochodów. Jeszcze śmieszniejsze jest to jak mówisz o "zachłyśnięciu zachodnią ideą nieprzystosowaną do naszego podwórka" - oczywiście masz na myśli jeżdżenie wszędzie gdzie się da (i nie da) samochodem?
Odpowiadając na Twoje pytanie - mają parkować tam gdzie są do tego wyznaczone miejsca. Roszczeniowi kierowcy be like: "miejsce parkingowe prawem, nie towarem!"- 27 10
-
2023-03-23 09:15
Warto nadmienić, że w Paryżu jest metro.
A w Gdańsku śmieszna komunikacja.
- 1 2
-
2023-03-22 14:42
To nie jest żaden argument. Nie ma miejsc to nie parkujesz a nie rozwalasz infrastrukturę dla własnej wygody. W Polsce każdy chce podjechać wszędzie swoim samochodem i do tego mieć zagwarantowany parking. To jest centrum miasta i wiele możliwości dojazdu komunikacją a skoro tak się już powołujesz np. na Kopenhagę to tam większość ludzi jeździ na rowerach w centrum a nie samochodami, więc argument trochę z kapelusza.
- 46 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.