• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • czujniki

    dokladnie, gdzie zabepieczenia suwnicy po napotkaniu przeszkody, kktolowiek cos widzial prosze o zamieszczanie komentarzy

    • 7 0

  • Patsz - kto Ciebie nauczył pisać. (3)

    Nagłówek:
    "55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener"

    A potem, piszesz Pan:
    "Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony."

    • 24 11

    • TO jest TO

      Kolejny artykuł na trojmieście gdzie w nagłówku mamy chwytliwy, ale NIEPRAWDZIWY opis.
      Drodzy państwo, najwidoczniej autorzy mają przyzwolenie na tego typu zagrywki, by zszokować i przyciągać czytelnika.
      Trojmiasto schodzi na psy.

      • 3 0

    • jakie tu są rozbieżności, mistrzu mowy polskiej? (1)

      • 4 2

      • Jak próbował się wydostać, to chyba nie z kontenera, mistrzu, więc nie mógłbyć przygnieciony przez kontener ?

        • 8 3

  • BCT WOLNA AMERYKANKA (5)

    Słabe a raczej prawie brak oświetlania w nocy
    Zero limitów prędkości dla kierowców W DCT postawili radary.
    W DCT jeździ ochrona i sprawdza i obserwuje kierowców. Nie zatrzymasz się na stop - upomnienie. Drugi raz - zakaz wjazdu do portu. W BCT coś takiego? Nie słyszałem.

    • 12 1

    • (1)

      w bct debilu jest ograniczenie predkosci

      • 0 5

      • To go buraku w końcu zacznij (wraz z kolegami operatorami) przestrzegać!

        • 3 0

    • (2)

      Przeczytał byś regulamin Bct a potem się wypowiadal

      • 0 6

      • I jeszcze jedno - "słabe oświetlenie" jak piszesz. Hmm ... przecież prąd kosztuje a w BCT kasy się nie trwoni.

        • 4 1

      • W BCT żaden regulamin nie jest ważniejszy od statusu przodownika pracy.

        • 4 0

  • Bhp (2)

    W dct jest bezpiecznie bo dziala program MARIUSZ 2.0 (ver. Pudzilla) widzi wszystko i wykrywa wykroczenia szybciej niż sam operator.

    • 6 1

    • taka jego robota (1)

      Byly zmiany przepisów, jest już wersja MARIUSZ 3.0 oraz DARIUSZ w wersji beta.

      • 1 0

      • Brakuje Janusza 1.1 Alpha

        • 0 0

  • dlaczego czujniki nie zadziałały???

    Kiedyś wózkiem te kontenery i z tego co pamiętam suwnica miała czujki zamontowane ze jak taki drucik poczuł opór to suwnica zatrzymywala się . Więc na to wygląda ze suwnica była niesprawna.

    • 7 0

  • Wąsy sównicy bramowej (2)

    Dlaczego nie zadziałały przy suwnicy wyłączniki najazdowe na przeszkodę tzw. wąsy które przy zetknięciu z przeszkodą powinny unieruchomicz suwnice, wyrazy współczucia dla rodziny

    • 4 1

    • (1)

      bo nie uderzyl wasami

      • 1 0

      • Janku - w Gdyni mamy suwnice a widocznie "wąsy" są tylko na sównicach.

        • 3 1

  • Suwnica za grube peniądzę (3)

    Suwnica za grube pieniądz,bez czujników w martwych polach, które by zatrzymały przed przeszkodą a nie taranowały ją ?
    Szkoda że nie są na pedały

    • 8 1

    • A może i są czujniki ale powyłączane jakimiś mongolskimi sposobami, bo przeszkadzaja w pracy. (2)

      Tak jak niegdyś liderzy rankingów przeładunkowych wyłączali czujniki przeciążeniowe w suwnicach nabrzeżowych i dźwigali takie przeładowane pudła, że aż ramię trzeszczało (a te najnowsze suwnice nabrzeżowe też nie powyginały się na dzień dobry od wiatru).
      Wcale by mnie to nie zdziwiło, bo w BCT najważniejsze jest wyrobić 130% normy nawet, jeśli mieliby na sznurku ciągnąć te pudła.

      • 5 0

      • sugestywna opinia (1)

        Panie ekspercie z 26-szóstego przedmieścia Wygwizdowa Wielkiego...Jakie normy w obecnych uwarunkowaniach masz Pan na myśli? Jacy armatorzy mają serwisy z tym miejscem i co wpływa na ten terminal obecnie? MSC raz w tygodniu? Team Lines? Uni- Feeder? Nie współpracuje już bezpośrednio z terminalem, ale wiem, że jest tego zdecydowanie mniej, niż w przeszłości. Więc proszę o rzeczową informację, jakie normy miał Pan na myśli? Przygodę na Mariensztacie już nakręcono i chyba nie ma zapotrzebowania na drugą część....BCT to posucha i marazm....

        • 1 3

        • Ale mnie ubawiłeś tym swoim mętnym, pseudoanalitycznym wywodem.

          Jednak nie będę nawet próbował z tobą dyskutować i czegokolwiek ci tłumaczyć. Skoro nie zrozumiałeś prostego przekazu (oraz wcześniejszych wpisów), to znaczy, że dyskusja z tobą wyglądałaby mniej więcej tak, jak dyskusja z toruńskim radyjkiem.
          P.S.
          Pozdrowienia dla wszystkich z twojego eksperckiego - 25 przedmieścia - Wygwizdowa Małego.

          • 3 0

  • (1)

    Portowe suwnice w jakimś celu mają zamontowane kamery. Czyżby operator nie obserwował drogi? Tu stał duzy samochód, ktory nie miał prawa tam stać ale tam mógł również leżeć człowiek, ktory zasłabł. Tez usłyszy że powinien zasłabłnąć w innym miejscu do tego przeznaczonym?

    • 13 0

    • Mają kamery? Na pewno te dwie najnowsze reszta chyba nie?

      • 3 1

  • Minuta ciszy.. (12)

    Ojcze nasz,
    któryś jest w niebie:
    święć się imię Twoje,
    przyjdź Królestwo Twoje,
    bądź wola Twoja jako w niebie,
    tak i na ziemi.
    Chleba naszego powszedniego
    daj nam dzisiaj.
    I odpuść nam nasze winy,
    jako i my odpuszczamy naszym winowajcom.
    I nie wódź nas na pokuszenie,
    ale nas zbaw ode złego.

    Amen.

    • 64 92

    • to jest jedyna modlitwa (1)

      po której nie używa się słowa "amen" - "tak będzie"

      • 0 3

      • Nie kłam

        • 0 0

    • (1)

      5 Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę. 6 Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie.

      • 5 2

      • Widzę, że dobry towar bierzesz, oj dobry.

        • 4 1

    • Bozia nie ma internetu (1)

      • 17 8

      • Paradoks - czy Bóg może stworzyć taki Internet, w którym nie będzie w stanie ogarnąć debili?

        • 7 1

    • Nie ma boga, jest tylko nauka.

      • 10 12

    • Nie strasz ,nie strasz

      bo sie p..sr*sz

      • 0 2

    • Lepiej by pasował "Anielski orszak, Dobry Jezu...lub Wieczny odpoczynek"

      Tym Ojcze nasz modlisz się za siebie a nie za tego co zginął.

      • 14 0

    • ... (2)

      Zginął człowiek szkoda ale nie wyskakuj tu z modlitwą

      • 28 13

      • Zamilcz! (1)

        Tylko złóż dłonie i na kolana,pomódl się z Nami tu wszystkimi!

        • 10 38

        • ...

          Ja pitolę normalnie czubek

          • 31 7

  • Złożenie kontenera w porcie w Gdyni trwa nawet 8 godzin!!! (5)

    W Portach w Gdyni kierowcy oczekują na obsługę (złożenie lub podjęcie kontenera) po kilka godzin. W GCT (po drugiej stronie od BCT) można przesiedzieć nawet 8 godzin. Wszystko to powoduje stres, nerwy i pośpiech. Idealne warunki do tragedii.

    • 16 2

    • 8 to przesadziłeś (4)

      Ale ostatnio i godzinę dwię a bct a hinczyk gct faktyczie tam w ogóle jest jakiś cyrk, port otwarty w nocy więc przyjeżdżasz rano o 5tej i czekasz do 8 aż zmiana przyjdzie. Paranoja.

      dct kiedyś najgorszy pod kątem czekania teraz najlepszy !!!
      na dct suwnicowy nie dłubie w nosie a od razu podjeżdża pod twoje pole nawet szybciej niż ty podjedziesz

      • 8 3

      • w DCT jest nowy system awizacji

        A operatorzy nie dostają ekstra kasy za szybkie pobranie bądź wydanie pudła tylko każdy robi swoje. Rozproszenie pracy na większa ilość suwnic i system awizacji zdecydowanie skrócił czas oczekiwania. Poślizgi pojawiają się najczęściej podczas awarii sprzętu oraz w momencie gdy zapada decyzja że priorytetem jest załadunek statku. Ale na to operatorzy nie mają wpływu.

        • 1 0

      • Pamietaj ze w dct jest ebrama ktora ogranicza liczbe wjezdzajacych samochodow. Bardzo ogranicza. A w gdyni wjezdzaja wszyscy na raz. Zmiana jest o 6:30 a nie o 8. A operatorow malo wiec nie ma sensu sie mordowac zeby zaklad pracy sie cieszyl z sukcesow nic w zamian nie dajac. Co do premii to darujcie sobie te bzdury. Kazdy goni za pieniadzem i nic w tym dziwnego. Po to sie przychodzi do pracy zeby zarobic jak najwiecej-proste. A ze to terminal a nie sklep spozywczy to i wypadki na inna skale. Tragedia to prawda. Ale czasem tak bywa. Wypadki wszedzie sie zdazaja...

        • 1 0

      • (1)

        W dct mamy za kazda ciezarowke o czasie zaladowana dwa zlote :)
        Robota dlatego idzie

        • 2 1

        • Starszy ma nawet 2.50 :)

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane