• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • Kierowca (1)

    Transport w Polsce to dno spedycje handlują robotą przechodzi to przez kilka rąk przewoźnicy biją się o każdy ładunek i zaniżają stawki sami siebie okradają jeszcze inni cwaniacy ładują 2x25t wml etm i inne czubki jednym kursem zapłacone mają za dwa frachty i gonią jak opętani z przyklejonym magnesem sami sobie szkodzicie i niszczycie rynek. W Polsce powinni wprowadzić podstawową stawkę za kilometr i bardziej przypatrzec spedycjom jak to wszystko funkcjonuje

    • 11 1

    • wml wci

      i na a1 taki cie bierze 110km/h wolna amerykanka oczywiscie 2x20

      • 1 0

  • bhp

    dlatego właśnie trzeba nosić kaski

    • 1 2

  • Kto wezmie za to odpowiedzialnosc? (21)

    Nic sie u nas w Gdyni nie dzieje, nie dosc ze totalny zastoj inwestycji to jescze takie tragedie...

    • 27 95

    • cóż, port w Gdyni czeka upadek, może ktoś to kupi?>?

      • 2 0

    • .... (3)

      Odpowiedzialność ustali postepowanie prokuratorskie, to olbrzymia tragedia dla rodziny kierowcy i tragedia dla operatora rtega a ty biadolisz o zastoju inwestycji. Nie te okoliczności kolego.

      • 48 0

      • przecież to pewnie kolega Horały, albo on sam (2)

        w każdym poście jaka to Gdynia w ruinie...

        • 27 3

        • czy checie mieć takiego Horałe (1)

          Za prezydenta co nawet w obliczu takiej tragedii szczuje ludzi przeciwko szczurkowi

          • 8 4

          • A ja właśnie .... też nie chcę.

            • 3 0

    • umiesz czytać? (10)

      kierowca źle zaparkował!. nie ma to nic wspólnego z Gdynią, potem czy samym BTC.

      • 27 5

      • (9)

        Prawdopodobnie źle , taka mała roznica

        • 8 4

        • pracuje w porcie kolego, widze na zdjeciu gdzie stoi ciężarówka (8)

          i gdzie jest suwnica. Źle stanął i niestety źle sie to skończyło.

          • 14 3

          • to, że źle stanął (2)

            Nie upoważnia nikogo do tego, żeby na niego najechać i go zabić!!! Jeżeli ty pracujesz w porcie i uważasz, że sprawa załatwiona, bo "źle stał" to powinni wywalić cię na zbity pysk za brak rozumu!!! Praca w porcie to wiele sytuacji, które zmuszają do postoju w miejscu niewyznaczonym!

            • 5 5

            • (1)

              Ty naprawdę uważasz, że suwnicowy z premedytacją i na złość najechał na tego TIRa?

              • 7 3

              • Nikt tak nie twierdzi, więc nie koloruj komentarzy.

                • 2 5

          • Ale ani ty, ani reszta nie wie na te chwilę, dlaczego "żle zaparkował" ! (4)

            Może ciągnik odmówił posłuszeństwa, może gościowi słabo się zrobiło, może to a może tamto.
            Takie pitolenie ale jednak mimo wszystko nie zapominajcie (oczywiście ci, co robią lub robili w BCT), że tam jest takie ciśnienie na czas, że niejednemu już gwizdek z czajnika spadł! Ale co tam - niektórzy operatorzy (już z litości i dla powagi sytuacji nie będę ich wymieniał po imieniu) - mają w nosie rozsądek i BHP. Lecą z robotą byle wynik podwindować, byle prezes po plecach poklepał i premię w kopertce wręczył!!! I co, zaprzeczycie?

            • 14 3

            • (3)

              Przestań pier**ć ;-).

              Jak, mu ciągnik odmówił posłuszeństwa, wystarczy to zasygnalizowaćć i tutaj masz wiele opcji do wyboru:
              1) Stanąć na przejeździe między nogami RTG'a i zasygnalizować
              2) Wcisnać grzyba awaryjnego
              3) Z tego co widać, pod magazynem były manipulacje, więc ciągniki terminalowa się kręciły i można było ściągnąc je i dać znać przez radio.
              4) Na kanale CB, można była też dać znać
              5) Jeżeli by zemdlał, któryś z ciągników by to zauważył, bo by stał od jakiegoś czasu
              6) Jak by zemdlał, nie gadałby przez telefon

              Można, można. Nie wymyślaj, historii nie stworzonych.

              P.S. Co do imion - oszczędź sobie, bo odwaga w internecie, to nie odwaga.

              • 13 5

              • Nie mądraluj się tutaj i nie pokrzykuj cwaniaczku z miodem w uszach.. (2)

                Twoja nerwowa, arogancka odpowiedź świadczy jedynie, że mam rację. I na tym zakończmy, bo się kompromitujesz.
                I w kwestii odwagi - nie myl jej z odważnikiem.

                • 3 11

              • (1)

                Przepraszam - myję się, więc miodu w uszach nie mam.

                Kto się skompromitował, ten się skompromitował. Przykro mi.

                Przestań być takim odważnym w internecie, bo zaraz się spompujesz niepotrzebnie.

                • 9 2

              • Cichaj już synyś, cichaj.

                Ale to dobrze, że się myjesz - postawa godna pochwały.
                A tak na poważnie - nie dociera do ciebie, że dopiero się okaże dlaczego ciężarówka stała akurat tam a ja dla przykładu podałem dwie z bardzo wielu możliwości?
                Ale to przecież klasyka - w BCT znają już winnego zanim zdarzy się wypadek - i zawsze według was winny jest kto inny niż BCT.
                To taka ideologia przewodniej siły - Zarządu (i większości przedstawicieli kadry kierowniczej) - ideologia "jedynie słuszna i prawdziwa". Później, jak BCT dostaje po tyłku, to już mądrale (i cwaniaczki z miodem w uszach) już nie pokrzykują.
                I taka jest rzeczywistość i choćbyś synuś się tutaj zapluł po pas, to jej nie zmienisz.

                • 3 4

    • Bo nie chcecie inwestycji - Kazda proba zrobienia czegokolwiek jest komentowana wyrzucaniem pieniedzy w bloto, a jak nic sie nie dzieje to zas zle. Zdecydujcie sie wreszcie.

      PS. Inwestycje sa robione. Chocby PKM w Gdyni to juz inwestycja.

      • 4 1

    • Gdynia to wieś a we wsi nie ma inwestycji

      • 5 9

    • wystarczy ze ty robisz inwestycje malenki czlowieczku

      • 5 0

    • zdaje się że nadajesz z Nowych Ogrodów

      a to chyba nie Gdynia

      • 7 1

    • tak, tak wypadek na terminalu to wina miasta ... niektórzy juz dawno pożegnali się z rozumem.

      • 24 4

  • (1)

    Wyrazy współczucia dla obu rodzin, oby wszystko skończyło się pomyślnie. Wytrwałości i cierpliwości życzę. Oraz dużo zdrowia.

    • 9 0

    • Yyy

      To już nie skończy pomyślnie. To tragedia przecież.

      • 2 0

  • Powinny być barierki aby suwnice nie wpadły na samochody

    • 1 3

  • (1)

    Szybko szybko

    • 4 1

    • Szybko, szybko to w BCT za wolno. Trzeba szybciej!

      • 3 0

  • (1)

    Suwnice w porcie mają pierwszeństwo ale w BCT operatorzy jeżdżą jak wściekli nie patrząc przejeżdża między seniorami z wcisnietym klaksonem. Sam jestem kierowcą zawodowym i w porcie jestem kilka razy dziennie nie tak powinno to wyglądać w DCT zanim suwnica przejedzie najpierw się zatrzyma i upewni kierokierowcy też nie są święci zatrzymują się w niedozwolonych miejscach ale gdybanie nic nie zmieni szkoda czlowieka i operatora

    • 14 0

    • Święta racja. Potwierdzasz to, o czym pisałem wcześniej.

      • 3 0

  • System antykolizji (2)

    Wynikiem wypadku jest brak zamontowanego systemu antykolizji na suwnicach . Jest to temar jakiegos czasu wałkowany na zakładzie. Niestety zarządowi było szkoda pieniędzy na bezpieczeństwo to teraz bedzie prokurator.

    • 10 0

    • Zarządowi szkoda kasy na takie "cuda" - no gubo, grubo.

      I co z tego, że teraz prokurator weźmie za pupę odpowiedzialnych za brak czujników, skoro człowiek i tak nie żyje..

      • 4 0

    • Czujniki

      Tylko nie mówcie że na tym sprzęcie nie ma żadnych czujników antykorozyjnych. To zakrawa o kryminał.

      • 4 1

  • A to tak na marginesie - cytat ze strony BCT, z programu "Stop wypadkom" (wprowadzonego 01.09.2017. (2)

    "Zarząd naszej firmy chce podnieść bezpieczeństwo osób wykonujących prace na terenie terminalu, dlatego od 1 września wprowadzimy program STOP WYPADKOM. Program polega na niezwłocznym zwracaniu uwagi osobom pracującym niezgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zapisywaniu tego".

    • 4 0

    • (1)

      Co z tego ze zwróci uwage i zapisze, mają to egzekwować a jak nie to wypad za bramę.

      • 4 0

      • No zgadza się. Ale w BCT z przestrzeganiem przepisów BHP jest od dana kruchutko.

        A ten program "Stop wypadkom", to jak zwykle taki pic na wodę, fotomontaż. Jak BCTowscy operatorzy mają przestrzegać przepisy BHP, skoro jak szaleni cisną na wynik w swoim nieformalnym piwniczno-barakowym rankingu. Ale jak tu nie cisnąć, skoro premię dostajesz właśnie za wynik a nie za stosowanie przepisów (premia premią ale nie zapominajmy o uścisku dłoni prezesa a najlepszego z najlepszych jeszcze prezio po pleckach poklepie).
        Tylko nie burzcie się, że tak nie jest.

        • 2 0

  • Kierowca mógł tam stać (3)

    Na placu ale nieraz tak było w BCT że stoi się w miejsc nieprzeznaczonym bo jest taka kolejna do danego pola że kierowcy czasem tak stali. Ale suwnicowy to nie święta krowa powinien bacznie obserwować drogę !!! Tym bardziej że z tego co piszecie TIR stał tam a nie nagle nadjechał więc niestety ale pan suwnicowy popełnił błąd !!! Który w połączeniu z pechem i niepotrzebną próbą wyjścia z auta skończył się tragicznie. Przykre!!!

    • 11 9

    • (1)

      Czy też kierowcy zatrzymują auto na skrzyżowaniach i wysiadają z kabiny? A to właśnie było skrzyżowanie.

      • 1 3

      • No jak nie, jak tak.

        • 2 0

    • Jakby kierowca musiał stanąć w nieprzepisowym miejscu, to mógłby to zrobić między kolumnami suwnicy. Niestety z kabiny nie wszystko się widzi, tak jak niektorym się to wydaje, dlatego tiry powinny unikać jak ognia drogi rtg.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane