- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (51 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 6 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym
55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.
Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.
Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.
Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.
Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.
- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Akcja ratownicza po wypadku w BTC
Miejsca
Opinie (186) 10 zablokowanych
-
2017-10-17 11:18
Kierowca mógł tam stać (3)
Na placu ale nieraz tak było w BCT że stoi się w miejsc nieprzeznaczonym bo jest taka kolejna do danego pola że kierowcy czasem tak stali. Ale suwnicowy to nie święta krowa powinien bacznie obserwować drogę !!! Tym bardziej że z tego co piszecie TIR stał tam a nie nagle nadjechał więc niestety ale pan suwnicowy popełnił błąd !!! Który w połączeniu z pechem i niepotrzebną próbą wyjścia z auta skończył się tragicznie. Przykre!!!
- 11 9
-
2017-10-17 12:37
Jakby kierowca musiał stanąć w nieprzepisowym miejscu, to mógłby to zrobić między kolumnami suwnicy. Niestety z kabiny nie wszystko się widzi, tak jak niektorym się to wydaje, dlatego tiry powinny unikać jak ognia drogi rtg.
- 1 1
-
2017-10-17 15:47
(1)
Czy też kierowcy zatrzymują auto na skrzyżowaniach i wysiadają z kabiny? A to właśnie było skrzyżowanie.
- 1 3
-
2017-10-17 17:03
No jak nie, jak tak.
- 2 0
-
2017-10-17 11:33
(1)
Wyrazy współczucia dla obu rodzin, oby wszystko skończyło się pomyślnie. Wytrwałości i cierpliwości życzę. Oraz dużo zdrowia.
- 9 0
-
2017-10-17 20:13
Yyy
To już nie skończy pomyślnie. To tragedia przecież.
- 2 0
-
2017-10-17 11:45
To nawet małe auta mają czujniki zbliżenia do przeszkdy
A duża suwnica samobieżna nie ma takich zabezpieczeń? Co za prymityw.
- 11 5
-
2017-10-17 11:59
reklama
bardzo zajefajna jest tu ta reklama podpierająca się filmem o śmierci człowieka
- 1 1
-
2017-10-17 12:04
Bylo do przewidzenia (4)
Wina jak dla mnie lezy po obu stronach. Kierowca nie zachowal nalezytej ostroznosci i bct tez jest tu nie bez winy poniewaz suwnica przy przejezdzaniu do nastepnego sektora powinna przy wyjezdzie sie zatrzymac i upewnic ze pozostali kierowcy ja widza. Tak to funkcjonuje w dct. A operatorzy w bct ida pelna dzida. Mozna bylo to przewidziec ze kiedys dojdzie do tragedii
- 9 5
-
2017-10-17 12:51
masz rację (1)
Nie znam przepisów z Gdyni ale w DCT tak to funkcjonuje że suwnica podczas zmiany pola składowego zatrzymuje się przed skrzyżowaniem,operator upewnia i dopiero kontynuuje przejazd. Za nieprzestrzeganie tej zasady można wylecieć z roboty. W DCT jest olbrzymie parcie na bezpieczeństwo mimo że cześć operatorów narzeka to jednak wszystkim to wychodzi na dobre.
- 9 0
-
2017-10-17 13:29
Gdańsk taki piękny
- 3 1
-
2017-10-17 12:59
Nic dodać, nic ująć - po prostu - tak to w BCT wygląda.
- 3 0
-
2017-10-17 14:29
oczywiscie popieram
w dct zawsze zatrzymuja sie
- 4 0
-
2017-10-17 12:33
tak wyglada dobrazmiana w praktyce
- 3 11
-
2017-10-17 13:13
A to tak na marginesie - cytat ze strony BCT, z programu "Stop wypadkom" (wprowadzonego 01.09.2017. (2)
"Zarząd naszej firmy chce podnieść bezpieczeństwo osób wykonujących prace na terenie terminalu, dlatego od 1 września wprowadzimy program STOP WYPADKOM. Program polega na niezwłocznym zwracaniu uwagi osobom pracującym niezgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zapisywaniu tego".
- 4 0
-
2017-10-17 13:28
(1)
Co z tego ze zwróci uwage i zapisze, mają to egzekwować a jak nie to wypad za bramę.
- 4 0
-
2017-10-17 17:13
No zgadza się. Ale w BCT z przestrzeganiem przepisów BHP jest od dana kruchutko.
A ten program "Stop wypadkom", to jak zwykle taki pic na wodę, fotomontaż. Jak BCTowscy operatorzy mają przestrzegać przepisy BHP, skoro jak szaleni cisną na wynik w swoim nieformalnym piwniczno-barakowym rankingu. Ale jak tu nie cisnąć, skoro premię dostajesz właśnie za wynik a nie za stosowanie przepisów (premia premią ale nie zapominajmy o uścisku dłoni prezesa a najlepszego z najlepszych jeszcze prezio po pleckach poklepie).
Tylko nie burzcie się, że tak nie jest.- 2 0
-
2017-10-17 13:33
(1)
Gdyby nie próbował wyjść z szoferki nic by się temu człowiekowi nie stało. Przewróciłaby się na bok tylko, a on mógłby wyjść np wybijając przednią szybę.
- 6 2
-
2018-08-14 20:45
Ciekawe co ty zrobiłbyś w tym momencie
- 0 0
-
2017-10-17 14:02
System antykolizji (2)
Wynikiem wypadku jest brak zamontowanego systemu antykolizji na suwnicach . Jest to temar jakiegos czasu wałkowany na zakładzie. Niestety zarządowi było szkoda pieniędzy na bezpieczeństwo to teraz bedzie prokurator.
- 10 0
-
2017-10-17 14:11
Czujniki
Tylko nie mówcie że na tym sprzęcie nie ma żadnych czujników antykorozyjnych. To zakrawa o kryminał.
- 4 1
-
2017-10-17 17:17
Zarządowi szkoda kasy na takie "cuda" - no gubo, grubo.
I co z tego, że teraz prokurator weźmie za pupę odpowiedzialnych za brak czujników, skoro człowiek i tak nie żyje..
- 4 0
-
2017-10-17 14:08
wazne
Przeciez wiadomo jakie sa fikcyjne szkolenia bhp a myślicie ze w Gdańsku inaczej jest?
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.