• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • bhp

    dlatego właśnie trzeba nosić kaski

    • 1 2

  • gdyby (3)

    gdyby koles nie wysiadał tylko siedział z zapietymi pasami (i nie stał w niedozwolonym miejscu) to ciezarowka by go nie przygniotla.

    • 2 6

    • Ciekawe czy tak byś się wypowiadał gdyby był to ktoś z twojej rodziny

      • 4 0

    • Ciekawe co Ty zrobiłbyś na jego miejscu? Siedziałbyś z zapiętymi pasami i czekał ?

      • 0 0

    • Ciekawe czy Ty siedziałbyś z zapiętymi pasami i czekał aż się ciężarówka przewróci? I czy wypowiadałbyś się tak gdyby to był ktoś z Twojej rodziny

      • 0 0

  • Wąsy sównicy bramowej (2)

    Dlaczego nie zadziałały przy suwnicy wyłączniki najazdowe na przeszkodę tzw. wąsy które przy zetknięciu z przeszkodą powinny unieruchomicz suwnice, wyrazy współczucia dla rodziny

    • 4 1

    • (1)

      bo nie uderzyl wasami

      • 1 0

      • Janku - w Gdyni mamy suwnice a widocznie "wąsy" są tylko na sównicach.

        • 3 1

  • (9)

    Kierowca nie parkował w tym miejscu, tak jak to zostało opisane. Jechał do swojego sektora zdać kontener, przyhamował tylko na 20s, żeby sprawdzić czy może bezpiecznie skręcić w lewo. W tym właśnie momencie nadjechała suwnica i uderzyła w sam tył jego naczepy (uderzenie widoczne jest na końcowych 20-tu centymetrach kontenera). W związku z tym, że kontener był z ładunkiem, wysoki środek ciężkości spowodował, że cały skład: ciągnik z naczepą i kontenerem położył się na bok. Kierowca prawdopodobnie chciał uciec usłyszawszy huk uderzenia w tył naczepy. Nie parkował w tym miejscu. Silnik w aucie był włączony. Dopiero pracownicy BCT wybili szybę, żeby zgasić motor.

    • 10 0

    • I co teraz powiedzą te burasy, szczekające od razu, że jedynym winnym był kierowca ciężarówki?

      • 5 0

    • Szukam sprawiedliwości (7)

      Widziałeś to zdarzenie, byłeś wtedy w BTC jak zdarzył się wypadek? Szukam osób, które mogą pomóc rozwiązać sprawę śmierci mojego taty.

      • 6 0

      • Przepraszam za nieufność ale jeśli faktycznie jesteś synem kierowcy, to szczere wyrazy współczucia. (2)

        Jak wynika z tego dość szczegółowego opisu autora komentarza wyżej, był on chyba blisko wypadku ale jeżeli to pracownik BCT, to sorki ale chyba nie możesz liczyć, że potencjalnie zezna cokolwiek na niekorzyść BCT. Zwyczajnie od następnego dnia nie miałby już czego szukać w tej firmie - w BCT panuje jedna zasada - lojalność ponad wszystko i bez względu na wszystko. Oczywiście lojalność działa tylko w jedną stronę i dotyczy tylko pracowników a kierownictwo nie uznaje żadnych odstępstw od tej chorej "normy".
        Mam tylko nadzieję, że policja zabezpieczyła KOMPLETNY MONITORING (i że żadna z kamer się akurat w tym czasie nie "zepsuła"). Kamery w tym rejonie powinny dokładnie zarejestrować przebieg tej tragedii - także ta/te zamontowane na magazynie.
        Teraz moje pisanie nic Ci nie da, bo już nie robię w BCT ale z autopsji wiem, jak operatorzy a nawet sztauerzy - przy braku reakcji (a właściwie przy cichej akceptacji) kierownictwa, nagminnie łamali wszelkie zasady bezpieczeństwa, prześcigając się w wynikach przeładunku.
        Raz jeszcze szczere kondolencje.

        • 5 0

        • Każda opinia jest ważna (1)

          Dzięki za komentarz, każda opinia jest ważna. Będę walczył do końca żeby prawda wyszła na jaw, ta sprawa odbije się szerokim echem w mediach i nie tylko, nie odpuszczę...

          • 5 0

          • Tak trzymaj. I eszcze coś.

            Nie pozwól zamydlić sobie oczu, że to co się stało, to jedynie wynik tragicznego zbiegu okoliczności, bo generalnie w BCT dba się o bezpieczeństwo i ogólnie wszystko z przestrzeganiem przepisów BHP jest tam cacy - bo tak w najlepszym wypadku będzie się tłumaczyć BCT.
            Otóż nie jest cacy, bo - co prawda nie dotyczy to tak tragicznych wydarzeń - ale w ostatnich latach PIP miał do BCT "kilka uwag". Cóż by tu dodać, hmm ... Np. w gdyńskim sądzie pracy trwa sprawa o mobbing a ponoć kobieta złożyła też niedawno doniesienie do gdyńskiej prokuratury o mobbingu (w kontekście przepisów KK). No i ten wdrożony od 1 września w BCT program "Stop wypadkom" (jest o nim na głównej stronie BCT), gdzie jak byk jest napisane o ilości wypadków i kolizji na terenie BCT w 2016r. I nie było to "kilka drobnych kolizji", jak twierdził dyrektor handlowy BCT w wywiadzie dla TVN24. Tak więc tam wcale nie jest tak kolorowo z przestrzeganiem BHP jak to zawsze po jakiejś grubszej aferze próbuje przedstawiać kierownictwo tej firmy.
            Jeśli byś mógł (i chciał), to napisz na adres : holtzjarek@wp.pl

            • 6 0

      • Kolega Stasia (3)

        znałem twojego ojca. kto jak kto ale Stasiu był bardzo ostrożny. Ja jeszcze w poniedziałek z nim rozmawiałem przez telefon. we wtorek rano się dowiedziałem o tragedii. jeszcze do końca nie mogę w to uwierzyć.

        • 2 0

        • (2)

          Kiedy pogrzeb?

          • 0 0

          • Pogrzeb (1)

            Pogrzeb w sobotę o godzinie 13 w Pasłęku w kościele Św. Matulewicza

            • 0 0

            • dziękuje. będziemy

              • 0 0

  • dlaczego czujniki nie zadziałały???

    Kiedyś wózkiem te kontenery i z tego co pamiętam suwnica miała czujki zamontowane ze jak taki drucik poczuł opór to suwnica zatrzymywala się . Więc na to wygląda ze suwnica była niesprawna.

    • 7 0

  • Ja się pytam ??? (3)

    Każda suwnica w terminalu ma zabezpieczenie tak zwane wąsy. Wąsy są po to gdy suwnica dotknie przeszkody powinna się zatrzymać. Ja się pytam jakim cudem przewróciła tira?????

    • 6 1

    • No coś ty - cuda w bct to normalka.

      • 3 0

    • ja się pytam (1)

      Wąsy wąsami a gdzie suwnicowy był w tym czasie -- pewnie na facebooku

      • 5 0

      • może wąsy zgoliła

        • 0 1

  • totalny burdel BCT gdynia (1)

    Witam, nie wiem kto dodaje takie fałszywe artykuły na stronie! po pierwsze kierowca nie stał w niedozwolonym miejscu, został poproszony o podjechanie w wyznaczone miejsce przez pracowników poru, dziwne ze suwnicowy tego nie widzial....skoro odjezdzał od niego po załądunku,
    po drugie kierwca został całkowicie przygnieciony przez cięzarówke a zadnej reanimacji nie bylo......

    • 5 0

    • Dlatego od początku słabo mi to wygląda,

      bo w artykule napisano - i to już następnego dnia po tragedii (w aktualizacji z godz. 10) : "Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu".
      Pan policjant z KMP w Gdyni - Jarosław Biały także przyjął takie założenie zapewne już jako pewnik.
      Kierowca który zginął był sam, natomiast cały sztab ważniaków z BCT od razu gdy dowiedzieli się o wypadku, ustalili zapewne taką a nie inną wersję i przekazali ją śledczym, więc ci będą się tego trzymać. Na PIP też bym za bardzo nie liczył, bo inspektorzy najdelikatniej mówiąc, są dość łaskawi dla BCT i oszczędni w karaniu tej firmy (ukarać małego pracodawcę solidnym mandatem to i owszem ale BCT to już jedynie upominać w formie grzecznych wystąpień pokontrolnych).
      Rodzina pomimo traumy powinna walczyć do końca o ustalenie faktycznych okoliczności i pilnować przede wszystkim prokuratury (skorej do szybkiego zamykania spraw). A tak na marginesie - znając realia w BCT, mam złudną, bo złudną ale jednak nadzieję, że ktoś w końcu wyłamie się z tej chorej lojalności wobec firmy (i przestanie narzekać jedynie w szatni) i wniesie do sprawy jakiś konkret - przecież do jasnej chol... jakby nie patrzeć zginął człowiek !!!

      • 4 0

  • czujniki

    dokladnie, gdzie zabepieczenia suwnicy po napotkaniu przeszkody, kktolowiek cos widzial prosze o zamieszczanie komentarzy

    • 7 0

  • Szypko

    W dzisiejszy czasach życie jest tak napędzone pośpiechem , że człowiek nawet nie wie kiedy umiera. Przykre.

    • 1 0

  • Wprowadzic swiatla jak na skrzyzowaniu,czujniki ruchu w sownicach i kamery na dole sownic. (2)

    Monitoring z tych sownic powinien byc zarowno u sownicowego na gorze jak i operatora na dole.Port powinien ustalic i stworzyc system bezpieczenstwa aby takie wypadki nigdy wiecej nie mialy miejsca.W dziedzinie BHP na pewno mozna bylo zrobic wiecej..a czy zrobiono? Czy usprawniono? Czy wyciagnie sie wnioski z tej tragedi i podpowiedzi od sownicowych i samych kierowcow .ktorzy chca czuc sie na terminalu bezpiecznie?Powinno byc spotkanie w tej sprawie bo to wspolna sprawa kierowcow,sownicowych,wladz terminalu i BHPowcow...Wladze terminau powinny nakreslic jasny harmonogram ustalonych pozniej zmian i wprowadzic je w zycie a nie isc w zaparte ,ze wlasciwie to nic sie nie stalo i wszystko jest ok.Czujnik ruchu zamontowany w sownicy ,ktory by ja zatrzymal jesli trafi na przeszkody uratowal by zycie panu kierowcy .

    • 2 1

    • Wprowadzic swiatla z wyraznym piktogramem dla ciezarowek.Krotkofalowki lub system komunikacji z kierowca w kabinie tez byl by (1)

      Byc moze tez ktos kto widzial by prace podjezdzajacej do ciezarowki suwnicy i w razie zagrozenia moglby dac znac do operatora na gorze lub automatycznie ja zatrzymac zdalnie jednym awaryjnym guzikiem...KOMUNIKACJA!!!! .TYLKO CZY zarzadzajacych portem STAC NA DODATKOWY ETAT?

      • 1 0

      • "Czy stać" - co to za pytanie?

        Albo ich stać na maksymalne zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim na terenie BCT albo niech zwijają interes! Może u właściciela BCT - na Filipinach - ustala się max stawkę za życie człowieka ale w Polsce chyba jeszcze nie! No chyba że się mylę - panie prezesie, proszę mnie w takim razie wyprowadzić z błędu albo podać kwotę, po przekroczeniu której ludzkie życie już pana nie interesuje!!!

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane