• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopocka walka z reklamami: teraz czas na ogródki

piw
29 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Z elewacji budynku przy Placu Przyjaciół Sopotu swoje reklamy zdjęła firma LPP. Miastu odmówiła jednak Coca Cola. Z elewacji budynku przy Placu Przyjaciół Sopotu swoje reklamy zdjęła firma LPP. Miastu odmówiła jednak Coca Cola.

Sopockiej ofensywy przeciw nielegalnym reklamom ciąg dalszy: reklamujący się nielegalnie zostaną napiętnowani poprzez publiczne ujawnienie nazwy firm, a wywieszający nielegalne reklamy właściciele ogródków piwnych mogą zostać pozbawieni ich w przyszłości.



Przeszkadzają ci wielkoformatowe reklamy w centrach miast?

O nowych pomysłach władz Sopotu pisaliśmy w zeszłym tygodniu. Wtedy też swoje reklamy z domu towarowego przy Placu Przyjaciół Sopotu zobacz na mapie Sopotu zdjęła firma LPP. Za jej przykładem poszły kolejne. Banery zniknęły m.in. z budynku byłego kina Polonia.

- Niestety, są też firmy bardziej oporne na rzeczowe argumenty. Przy Placu Przyjaciół Sopotu nadal wisi reklama Coca Coli. Dlatego prezydent wystosował list do dyrektora generalnego polskiego oddziału firmy i zażądał zdjęcia nielegalnej reklamy - mówi Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie.

Władze Sopotu zadecydowały też, że w przypadku małych reklam - koziołków, minibanerów - ustawionych nielegalnie przy ogródkach gastronomicznych zagrożą restauratorom odebraniem prawa do postawienia ogródka w przyszłości.

Poniżej publikujemy list wysłany przez prezydenta Sopotu do dyrektora polskiego oddziału Coca-Coli, Ahmeda Elafifi

Ahmed Elafifi Ahmed Elafifi
Zwracam się z gorącym apelem do Pana Dyrektora o poszanowanie obowiązującego w Polsce prawa. Niedopuszczalne jest, by budowanie wizerunku Waszej firmy odbywało się kosztem naszego miasta. Każda firma, przedsiębiorstwo chce znaleźć swoje miejsce w świadomości klientów, zdobyć ich zaufanie i co za tym idzie sprzedać swoje dobra, usługi czy wiedzę. Można to osiągnąć, jeśli zadba się o utworzenie wyraźnego, spójnego i pozytywnego wizerunku firmy na rynku. Ważnym, a może najważniejszym elementem jest właśnie pozytywny wizerunek firmy czy produktu. Trudno go jednak kreować, łamiąc prawo, niszcząc czy dewastując. Mam pełną świadomość, że duże krzykliwe reklamy - banery w centrach miast najbardziej trafiają do świadomości klientów, podnoszą sprzedaż, zapadają w pamięć. Rynek jest trudny, a konkurencja spora. Niemniej jednak Państwa przekaz - reklama skierowana do klientów - nie powinna opierać się na łamaniu prawa, jak ma to miejsce w Sopocie. Reklama sprzedawanych przez Państwa produktów powieszona jest w Sopocie w miejscu niedozwolonym.

Panie Dyrektorze, uprzejmie proszę o zdjęcie nielegalnej reklamy znajdującej się na budynku przy Placu Przyjaciół Sopotu, zwracam się również z gorącym apelem, by uczulił Pan swoich podwładnych, aby podczas kampanii reklamowych nie było łamane prawo. Wierzę, że Państwa intencją nie jest budowanie wizerunku firmy jako wandala przestrzeni miejskiej.

Jacek Karnowski, prezydent Sopotu


Czytaj także: Wielka reklama Lotosu na wjeździe do Gdańska. Jak ci się podoba?
piw

Opinie (85) 3 zablokowane

  • Brawo!!! Już raz Karnowski wygrał batalię z bankami o Monciak. Oby tylko szmaty Henryka-technika również zniknęły.

    PS żeby nie było Karnowski nie jest moim idealnym prezydentem ale jego niektóre działania zasługują na pochwałę i pomnik w przyszłości.

    • 12 0

  • A jaka karą zakończyło sie przyklejanie naklejek reklamujących chyba firmę ubezpieczeniową ?na słupkach przychodnikowych ??? (2)

    portal trojmiasto pisał o tym , kiedy v-ce Prezydent wystosował list proszący o niedewastowanie własności miasta??? Chce wiedziec czy firma reklamująca się zapłaciła za szkody ,wszak i słupki i montaz , jak i malowanie ich było równiez z moich pieniędzy??? W odróżnieniu od Domu Towarowego tamten przypadek dotyczył własności publicznej , a tu jest własność prywatna ?

    • 13 2

    • DEWASDTACJA - (1)

      dewastacja - spustoszenie, zniszczenie, zrujnowanie.
      dewastować.

      Etym. - późn.łac. devastatio 'spustoszenie' z łac. devastare 'pustoszyć'; zob. de-; vastare 'pustoszyć; wyludnić; złupić' od vastus 'pusty; zniszczony; olbrzymi'.

      Przyklejanie naklejki to nie dewastacja.

      • 0 6

      • acha tzn. ,że jesli nakleił to nie zniszczył ???

        a jak to nazwiesz, ozdoba słupka ????????

        • 2 0

  • Heniu naprawil tyle telewizorow

    ze mu sie pomnik nalezy w centralnej czesci placu przyjaciol sopotu !

    • 7 2

  • Wreszcie ktoś odważnie wziął się za ten folklor

    pewnie jak zwykle skończy się to w sądzie
    Jestem z Gdańska i zazdroszczę prezydenta miastu Sopot

    • 6 2

  • i już się posłucha... ha ha ha

    tu się kasa liczy a nie wizerunek Sopotu ha ha ha

    • 2 2

  • plac przyjaźni polsko radzieckiej

    a nie żaden plac przyjaciół partii politycznych

    • 4 2

  • Proszę portal trójmiasto o artykuł wskazujący ........................................

    .... do kogo jeszcze wystosował Pan Prezydent taką prośbe oprócz reklamodawców widniejacych na Domu Towarowym Pana Julke ??? Czy takie wezwanie dostali również własciciele nośników reklamowych na al.Niepodległości , czy niektórych wspólnot , czy radny Sopotu ??? Czy nadal będa przed wyborami blokowane niektóre części chodników, ulic - lawetami z podobizna kandydata???

    • 15 2

  • Nigdy ie wypiję już coca coli ! macie swoją antyreklamę (1)

    • 4 2

    • Cole wielokrotnie dostawałem ja oraz mnustwo ludzi za darmo!!

      Nikt inny nie rozdaje niczego za darmo!!Wiec ja oraz tłumy ludzi na pewno wypija tym bardziej ze dają za darmo!I tez na pewno kupię

      • 0 2

  • "... aby podczas kampanii reklamowych nie było łamane prawo"

    Złamali prawo ? To karać.
    Wraz z mandatem można taki list wystosować.
    Łamią prawo i jeszcze uprzejmie proszą łamiących o nierobienie tego.

    • 5 1

  • coca cola a niech sobie wisi .ich promocje sie mi podobaja

    ostatnio chodzili po mieszkaniach i rozdawali litrowe butelki za darmo z okazji euro 2012!!Wielokrotnie co roku rozdawali puszki z colą!! Proszę mi znaleźć druga taka firmę która tyle rozdaje na ulicach wszystkim! A inni co?Ten holenderski Heineken oraz inne obszczy mury co robią ?Zlikwidowali polskie browary wywalili ludzi z roboty na ulice itp Opener?Wiecej zyskuja niz daja bo nic innego nie kupisz.

    • 8 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane