• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce przywrócenia gdyńskiej linii 21

Patryk Szczerba
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (313)
Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21. Trwa rozmowa Sopotu i Gdyni na temat przywrócenia na trasę linii 21.

Władze Sopotu rozmawiają z władzami Gdyni na temat przywrócenia na trasę zlikwidowanej w ostatnich dniach trolejbusowej linii 21. - Mamy nadzieję, że połączenie uda się przywrócić - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent miasta.



Czy liczba połączeń ZKM między Sopotem i Gdynią powinna zostać przywrócona?

Najstarsza linia trolejbusowa w Gdyni



Trolejbus 21, łączący Sopot ze śródmieściem Gdyni, jeździł od blisko 80 lat. Linia była pierwszą uruchomioną w Gdyni, a trolejbusy zaczęły jeździć w niej tuż po wojnie w 1946 roku.

W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej.

Trasa zlikwidowanej linii 21. Trasa zlikwidowanej linii 21.
Linia 21 została zlikwidowana podczas ostatniej zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały krytykę nie tylko gdynian. Okazuje się, że z niezadowoleniem przyjęły to także władze Sopotu, które w 2022 roku dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys zł.

Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji Nowy rozkład ZKM Gdynia. Więcej informacji

Sopot rozmawia z Gdynią na temat przywrócenia linii 21



Trwają rozmowy władz obu miast na temat przywrócenia połączenia.

- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić. Komunikacja zbiorowa, zwłaszcza ta ekologiczna, jest ważna dla Sopotu jako uzdrowiska - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Władze Gdyni: powodem cięć w komunikacji konieczność ekonomiczna



Władze Gdyni tłumaczą, że cięcia w rozkładzie wynikają z trudnej sytuacji miejskiego budżetu.

- Pomimo że wpływy do budżetu miasta Gdyni mają być niższe o 126 mln złotych, na komunikację miejską i tak udało się wygospodarować o 15 mln więcej niż w roku ubiegłym. Niestety, w dobie szalejącej inflacji i dramatycznych podwyżek cen energii i paliw, kwota większa aż o 15 mln nie tylko nie pozwala zwiększyć liczby kursów, a wręcz wystarcza tylko na mniejszą ich liczbę niż w 2022 roku - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Katarzyna Gruszecka-Spychała przyznaje, że rozmowy z Sopotem są prowadzone.

- Podejmowaliśmy trudne, poprzedzone dogłębną analizą ekonomiczną i społeczną, decyzje co do cięć. Cięcia zawsze są trudne i przykre, jednak wybieraliśmy takie, które będą dla mieszkańców możliwie najmniej dolegliwe. Obecnie omawiamy z Sopotem o możliwości poprawy sytuacji - dodaje.
Przypomnijmy: linia 21 została zlikwidowana wraz z 10 innymi liniami. Te zmiany przyniósł nowy, obowiązujący od poniedziałku rozkład. Spowodował zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie likwidację 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).



Rozkład ZKM Gdynia: protesty po zmianach



Po ogłoszeniu decyzji o likwidacji linii uaktywniły się rady dzielnic z różnych części miasta, tworząc petycje do władz Gdyni z prośbą o przywrócenie linii jeżdżących na ich terenie. Tak postąpiła m.in. Dąbrowa i Wielki Kack, wnioskując o pozostawienie w kształcie sprzed zmian linii 23 oraz Pustki Cisowskie, zwracając się z petycją o przywrócenie linii trolejbusowych 34, 30 oraz autobusowej W.

Podpisy pod petycjami rady dzielnic zbierają zarówno w formie papierowej, jak i przez Internet. Same petycje mają zostać złożone w urzędzie w piątek, 3 lutego.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (313) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bez linii 21 nie ma życia musi jeździć

    Linia 21 jest bardzo potrzebna w codziennym życiu wszyscy z
    Uśmiechem lubią jeździć w kierunku Gdyni gròwniej

    • 0 0

  • Osoby starsze wolą autobusy niż SKM. (1)

    Po pierwsze wiadukty które są dużym ograniczeniem. A nie wszędzie i nie zawsze działają windy.
    A po drugie, emeryci powyzej zdaje się 70 czy 75 maja darmowe autobusy. A Sopot to popularne i znane miejsce rehabilitacji i zabiegów leczniczych. Wygodniej im po prostu podjechać autobusem.

    • 5 0

    • Dziękuję

      Jestem starsza osobą i po prostu boję się wsiadać do SKM, odległość stopni od peronu mnie przeraża, a i sprawność nie ta sama jak kiedyś. Dlatego chętnie korzystałam z 21. Żal, że już nie ma.

      • 0 0

  • To sopot niech sobie zorganizuje, a nie dej dej dej. (11)

    • 25 84

    • sopot też płaci za linie autobusowe kursujące po sopocie (10)

      • 17 7

      • Odciąć Sopot od komunikacji. Niech zrobią swoją. (9)

        Tylko żądania

        • 9 14

        • Odciąć karierowiczów z PiS od posad w Polsce niech sobie w rosji zarabiają srebrniki :))) (7)

          • 5 9

          • Tak jest (1)

            Jak najszybciej trzeba w Trójmieście odsunąć PIS od władzy.

            • 9 3

            • Przeciez rządzi PO.

              • 0 0

          • Szczurek to PiS według Ciebie? (2)

            To już całkiem Ci mózg odjęło od telewizji.

            • 10 6

            • Szczurek to wzzystko. I PiS i PO i Lewica

              I Konfederacja. Bo najwazniejsze, zeby kasa na koncie zony sie zgadzala.

              • 2 0

            • A kto był doradcą Lecha Kaczyńskiego?

              A może Lech Kaczyński nie był z PiS?

              • 3 6

          • Dokładnie nie chcemy kawioru z ryb. Znowu mnie wzięło. (1)

            • 1 3

            • Odciąć Maliniaka od kompa

              siostry oddziałowej w Sreberku

              • 8 0

        • Dr Svencjusz a może Janusz Chylicki,czy ty kuźwa jesteś normalny

          Bez przerwy klikasz i klikasz a często gęsto bardzo głupio.Czy ty nie masz nic innego do roboty? Ja jestem 72 letnim emerytem,ale potrafię czytać, korzystać nawet z netu,a ty zachowujesz się jak odpocznij trochę

          • 3 0

  • skandal

    To nie jest tylko drobna różnica że S i 21 różnią się tylko świętojańskà i władysława. Poza tym że 21 ma więcej przystankòw na trasie różne są także przystanki na ww.gdyńskich ulicach i inny ich zasięg oddziaływania. Chorzy z Sopotu są często kierowani do szpitali w Gdyni , więc odwiedzający korzystają z 21 a nie z S itd

    • 1 0

  • Szczur oddawaj linię 21 . nie zbiedniejesz.

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Dla mnie ostatnie zmiany są do przełknięcia (48)

    Tak szczerze to ostatnie zmiany w ZKM Gdynia są bardzo rozsądne. Cięcia są nie do uniknięcia, a wszystkie podstawowe trasy są obecnie obsługiwane liniami głównymi o znośnej częstotliwości. Wycięto głównie gdyńskie wynalazki o dziwnych trasach i rozkładach, które wielokrotnie były krytykowane (z W na czele).

    • 36 345

    • Podpisz: urzednik (8)

      I wszystko jasne!

      • 82 7

      • Troche ma racji (7)

        21 praktycznie dublowało linię S. Ceny biletów na linie pos i zwykłe praktycznie są takie same. Jesli zwiększą częstotliwość S ( wiem ze to nierealne) to nikt by za tym 21 nie płakał.

        • 10 53

        • Drastyczne zmiana nie do zaakceptowania

          Bardzo dużo osób jest niezadowolonych z likwidacji 21 do Sopotu została tylko S która jest już bardzo przepełniona a częstotiwości S na pewno nie zwiększą a w okresie wakacyjno -letnim dojdą jeszcze turyści ale kogo to interesuje miasto Gdynia oszczędza na mieszkańcach likwidując jeszcze inne uczęszczane linie jak np W 34 23 itd

          • 2 0

        • Co ty masz z tym dublowaniem?! (4)

          21 miał o wiele więcej przystanków niż ma skm. Z Morskiej o wiele lepsza komunikacja dla starszych osób!

          • 46 4

          • Praktycznie ta sama trasa (1)

            21 jechal z Sopotu do Gdyni Głownej. Jedyna róznica z S to w centrum Gdyni jeden jechał Władysława IV , a drugi Świetojańską. Fakt ze S ma przystanki na żadanie ale dzięki temu niby szybciej jedzie.

            • 5 10

            • S nie zatrzymuje się na skrzyżowaniu żeby ludzie z Sopotu dotarli do szpitali , czy SORY, zarówno w Redlowie jak i w Gdyni na płac Kaszubski, bo tam jeździ 21!!! A Od SkM jest daleko jak chorzy czy starzy tyle km maja iść?? To jest odcięcie od służby zdrowia!!!! Zarówno likwidując W jak i 31 !!! Kto to wymyślił????

              • 17 0

          • (1)

            21 na Morskiej? Wow!

            • 16 1

            • Racja, z wrażenia pomyłka z trolejbusem linii 30, bo odnośnie tej linii i S rownież był komentarz, że można się przesiąść na SKM. To ta sama osoba musi pisać.

              • 6 3

        • Nie masz racji, np ludzie jadą do szpitala i wysiadają z 21, i idą pod ta ogromna górę!!! A S nie staje na tym skrzyżowaniu, dopiero w Redlowie. Od strony Gdyni tez , S nie staje na skrzyżowaniu !!! A W tez likwidują!!! Bilet jest droższy dużo bo policz ze to dwa bilety w ta i z powrotem i to już chyba 10 zł będzie. Jedyne co to zlikwidować zniżki na bezpłatne przejazdy, bo tam jak wsiadają to nikt nie ma biletu!!! Sami emeryci zwolnieni z opłat, a dlaczego?

          • 6 1

    • A dla mnie ostatnie zmiany są nie do przełknięcia

      Te linie które zlikwidowali to nie były Gdyńskie wynalazki na dziwnych trasach a były bardzo potrzebne i bardzo będzie ich brakować jak właśnie W 34 21 do Sopotu 119 zmiana Trasy i tylko w weekendy i to nie są rozsądne zmiany to my pasażerowie odczujemy brak tych 11 LINI No tak ale jesli miasto Gdynia ma 1miliard długu to szuka oszczędności kosztem mieszkanców i to nie jest fajne

      • 2 0

    • (8)

      No dobra, W może jest do przełknięcia, ale usuwanie 21 jednak nie. Można było zmniejszyć liczbę kursów, ale nie wywalać całkowicie linię, która jeździ "od zawsze". To też cios w seniorów, ale i utrudnienie dla uczniów. Tymczasem 198 nadal wozi powietrze. Mieszkasz w Kolonii to może się nie orientujesz tak do końca. I tak, pracujemy w Polsce za 3 tysiące na rękę (mówię ogólnie, nie tylko urzędnicy), ale to nie jest praca charytatywna, tylko z tego się tu żyje, także odpuść sobie wywyższanie się.

      • 14 2

      • Nie, likwidacja W nie jest "do przełknięcia" (4)

        Jest istnym skur***yństwem wobec ludzi, którzy regularnie muszą dojeżdżać do szpitala i Instytutu w Redłowie.

        • 25 1

        • (3)

          No racja, ale staram się znaleźć jakiś kompromis. W 198 wożone jest powietrze, ale jak napiszę, że można by było zmniejszyć częstotliwość kursowania tej linii, to nie chciałbym przeczytać, że jest to skur...yństwem wobec mieszkańców Meksyku, bo im się utrudnia dojazd na Obłuże :) Bo zawsze znajdzie się tego typu argument. Jeśli będziemy krytykować każdą zmianę w ZKM, tak dla zasady, to przestaniemy być traktowani poważnie. O niektóre linie nikt nie rozdziera szat. Z Cisowej też jeżdżą do szpitali w Redłowie, a bezpośredniego dojazdu nie mieli stamtąd nigdy (nie licząc 26 i z buta pod górę). Demptowo nie ma dojazdu do centrum i to jest temat, a nie linia W (której i tak szkoda).

          • 2 6

          • Znawca (1)

            Jeździłam z Obłuża do pracy na Hutniczą 163 (zlikwidowany) i 198. Nie woziły nigdy powietrza. Podejrzewam, że nie wesz ile ludzi pracuje na ul. Hutniczej? 165 do Kosakowa nie jest likwidowany a jest zazwyczaj pusty. Gdy zaczęła się pandemia zlikwidowano bardzo dużo kursów na północy Gdyni. Teraz zabrali 163, 182, (latem 309 i G) nawet nie dołożyli dodatkowych kursów. Za to postawią kolejny "kloc-pomnik" za 3 mln. Wprowadzą drogą Fale, żeby była niewypałem jak inne gdyńskie mądrości na jeden sezon, kasa będzie przytulona i na premię zasłużą !!!

            • 0 0

            • Ale ja napisałem, że to 198 wozi powietrze, a nie 163. A sam 198 praktycznie tylko Hutniczą przecina, więc nie dojeżdża do zakładów przy tej ulicy. Nie widziałem oczywiście każdego kursu, może czasem jedzie więcej osób, ale jednak jak tylko widzę 198, to widzę pusty autobus. Każdy może sam zweryfikować na ulicy. I nie musisz mi tłumaczyć tych rzeczy, o których piszesz w dalszej części, bo ja nie jestem zwolennikiem tych cięć od 30 stycznia.

              • 0 0

          • Mieszkańcy Gdyni już dawno nie są traktowani poważnie przez urzędników

            • 9 0

      • (2)

        Sorry, nie miałem zamiaru się wywyższać. Odniosłem się tylko do zarzutu o pracę w urzędzie, a tam stawki niestety nie powalają. Znam ludzi pracujących z pasją za niewielkie pieniądze, których bardzo za to szanuję. Zresztą ciężko się wywyższać zza naszej zachodniej granicy. W Niemczech podstawowe pensje też są nieciekawe, dobre życie dla wszystkich skończyło się już ładnych parę lat temu. No i nie da się nie tęsknić do polskiego poziomu usług i żywności/gastronomii. Obsługa klienta w DE nie istnieje (nasz klient, nasz wróg) i zupełnie nie rozumiem jak Niemcy żyją tak długo jedząc taki szajs.

        • 4 2

        • (1)

          Przyjęte przeprosiny

          • 3 0

          • A przeze mnie, bo była to odpowiedź do mnie, to ani przyjęte, ani nie przyjęte. Sam jeżdżę samochodem i wiem jak łatwo popaść w temacie komunikacji w ignorancję.

            • 0 0

    • marian

      21 to kultowy trolejbus, doskonałe połączenie pomiędzy Sopotem a Gdynią, świetny dla ludzi dojeżdżających do pracy i do szkoły, jak również dla turystów. Jak można pisać taki bzdury j.w. Trasy 21 nic nie jest w stanie zastąpić. Najłatwiej jest zlikwidować i mieć problem z głowy.

      • 4 0

    • A czym jeździsz codziennie? (10)

      • 8 0

      • (9)

        Mieszkam w Kolonii... ale mentalnie jeżdżę 23, bo jestem z Karwin :P (ta zmiana jest akurat dyskusyjna, ale to kwestia częstotliwości innych linii - do poprawy). I zupełnie na poważnie - zbiorkom w Kolonii w niczym nie jest lepszy od Gdyni, nieraz czekam 10+ minut na przystanku na U-bahn (o S-Bahn już nawet nie wspomnę, przysięgam, że SKM jeździ regularniej), w niedziele jest zupełna katastrofa. Do tego wieczne spóźnienia, awarie, brak personelu, komunikacja autobusowa jeździ jak chce. Podczas kilku ostatnich wizyt w 3city śmigałem po nim jak szalony, nawet w weekendy.
        PS
        Z tym UM to trochę przesada, nie uznaję pełnoetatowej pracy charytatywnej, a takie tam są stawki.

        • 4 29

        • Nie karmić trolla!

          • 2 1

        • (7)

          to jak pomieszkasz w Gdyni trochę dłużej i pojeździsz w godzinach szczytu nabitymi do granic autobusami z opłatami za bilety droższymi niż w Warszawie i w odniesieniu do średnich polskich zarobków, to wtedy możemy porozmawiać

          • 41 1

          • (6)

            Bo gdzieś w PL w szczycie powietrze wożą. Komunikacja w Wawie jest bdb (przed Kolonią mieszkałem tam 14 lat), ale wszyscy wiedzą, że stolica dopłaca kosmiczne pieniądze do zbiorkomu, a bilety są wyjątkowo tanie. Wszyscy zapominają, że Gdynia to nie miasto wojewódzkie, a w naszym pięknym kraju wszystko idzie do Wawy, coś skapnie dla stolic regionów, a reszta ma przerąbane. Dla pocieszenia zwykły bilet miesięczny w abonamencie w Kolonii to 92,90 ojro (437 zeta), nawet przy porównaniu zarobków to troszkę dużo. Za chwilę będzie Deutschlandticket i problem zniknie, ale przez lata rąbali aż miło za marną jakość usług.

            • 6 11

            • (5)

              Gdyby urzędnicy gdyńscy mądrzej zarządzali budżetem i nie wydawali pieniędzy na chybione inwestycje, to mieliby dość w budżecie na dofinansowanie komunikacji. Tymczasem jak się maluje buspasy, uprzykrza życie kierowcom na wszystkie możliwe sposoby, po czym likwiduje się kilkanaście linii zkm i podnosi ceny, to jaki przekaz idzie do mieszkańców? Ano taki: robimy co chcemy, bo możemy i możecie się ugryźć w tylną część ciała.

              • 26 2

              • (3)

                Całkowita zgoda, że przez kilka lat w Gdyni źle się działo z mega wtopą w postaci lotniska i ogólnym zastojem inwestycyjnym. Mam jednak wrażenie, że od przynajmniej 2019 roku jest znacznie lepiej. Ruszyły inwestycje komercyjne, a miasto obecnie robi sporo: Chwaszczyńska, Nowowiczlińska, Chwarznieńska na dwóch odcinkach, Unruga. Zostaje obwodnica Witomina, Jeziorańskiego z grubych tematów i Droga Czerwona realizowana przez GDDKiA (inwestycja kluczowa, być albo nie być dla miasta i portu). Moim zdaniem w czasach kryzysu styka.

                • 3 17

              • Malowanie po asfalcie: to jedyna inwestycja

                Którą widać, a ostatnio już mniej widać, bo się zamazała.

                • 5 1

              • Wow! Ty chyba w alternatywnej rzeczywistości żyjesz. Takiej karmionej PRem z UM ;)

                • 6 2

              • Masz tylko wrażenie. Jakbyś pomieszkał na Dąbrowie albo Karwinach przez 3 ostatnie lata, to zobaczyłbyś jak wspaniale są tam prowadzone inwestycje i jak lekką ręką wydaje się pieniądze np. na przebudowę dopiero co przebudowanego skrzyżowania. Fajnie się komentuje z daleka. To tak samo jak gdyńscy włodarze, którzy zachęcają do jazdy zkm i rowerami, a sami jeżdżą służbowymi autami.

                • 26 1

              • Zadłużeniu powinni przyjrzeć się ludzie kompetentni

                w zakresie prawa karnego. Madrzej czy mniej mądrzej to można gospodarzyć pod własnym dachem. Najwyżej nic nie zostawisz w spadku dzieciom.

                Ale od cudzych pieniędzy, więc pieniędzy podatników wara!

                • 6 0

    • Tematy zastępcze. Strategiczny powinien być wyższy płot w rezerwacie Kepa Redłowska. (1)

      Ludzie nie powinni mieć kontaktu z naturą bo to ich degeneruje- myślą wtedy o wolności, pięknie natury równowadze. Kogo obchodzą jakieś śmieszne pojazdy - kto tym jeździ? Rodzinka prezydenta przecież ma swoje osobówki, babcie wozi się na zakupy czy do przychodni- zlikwidować te autobusy tylko hałasują i płoszą małe pieski.

      • 0 1

      • Zasypać i zamknąć przedsięwzięcie pt. Gdynia

        • 1 0

    • Swoją pochlebną opinią na temat likwidacji linii i zmniejszeniem ich częstotliwości błysnąłeś jak "pawian d..ą". (3)

      ... nadajesz niczym czopek UM i ZKM, pewnie orbitujesz w tych kręgach lub jesteś z nimi skoligacony.

      • 6 2

      • (2)

        Rządzenie polega też na tym, że jak trzeba, to podejmuje się trudne decyzje, których suweren spod znaku dej nigdy nie zrozumie.

        • 1 9

        • Trudne, złodziejskie decyzje.

          Pełna zgoda.

          • 2 1

        • Rządzenie polega też na tym, że własnym przykładem należy świecić i uzasadniać te trudne decyzje

          • 2 1

    • (1)

      Bredzisz. S i 21 to jedyne linie, które się dublują? S jeździ rzadko i nie wszędzie staje. Z W chyba nigdy nie musiałeś korzystać, by dojechać do szpitala?

      • 4 0

      • Ludzie z Sopotu jeżdżą na SOry do szpitali. Tylko tym nożna dojechać do Redłowa i yo jeszcze trzeba dymac pod straszna górę, bo S się nie zatrzymuje na tym skrzyżowaniu, jak również 21 do jeżdżą pod samo Sao Paulo !!!

        • 3 0

    • Że co?! W? (1)

      Akurat "W" to autobus najpotrzebniejszy i jego likwidacja to katastrofa dla wielu ludzi, głównie tych najbardziej schorowanych! To jedyna linia bezpośredniego dojazdu do dwóch szpitali w Gdyni. To, że Ciebie to nie dotyczy, nie znaczy, że masz chrzanić takie bzdury...

      • 23 1

      • Tak przychylam się, często ludzie schorowani z Sopotu nie maja siły na skrzyżowaniu wejść pod ta ogromna górę to dojeżdżali do Redłowo 21 i przesiadali się w W !! Ludzie co wy robicie? Niech to opracuje ktoś z urzędu kto dojeżdża codziennie autobusami!!! I zlikwidujcie tych wszystkich uprzywilejowanych bo jak wsiada Renoma to tylko dwie osoby ma bilety normalne, reszta ulga a najwiecej ludzi jeździ po 70 stce, i stać ich na pół biletu!!!

        • 5 1

    • A gdzie mieszkasz i czym jeździsz?

      • 0 0

    • Najpierw to

      ty przełknij swoje codzienne tabletki na głowę, itp. Dobrze ci to zrobi ;)

      • 3 2

    • Raz na pół godziny

      To znośna częstotliwość?

      • 10 2

    • Zamknij twarz

      • 1 11

    • 23

      Od lat jeździł na Dąbrowę, więc jaki to wynalazek o dziwnej trasie?

      • 31 1

    • Podpisz UM

      • 30 4

    • Popisz UM i wiadomo kto to pisze.

      • 40 4

  • 21 wroc!

    Korzystalem z tej linii czesto i jeszcze nie widzialem by brakowalo pasazerow. Czyli linia byla potzrebna.
    Najbardziej ekologiczne polaczenia Gdyni z Sopotem.
    Najbardziej dogodna opcja transportowa by dojechac do centrum Gdyni z centrum Sopotu.
    Komu to przeszkadzalo?

    • 5 0

  • A nie mozna zamienic S na trolejbus?

    Przecież S tak naprawdę omija niewiele przystanków i czas jazdy jest prawie taki sam jak 21.

    • 5 0

  • A gdzie się podziali radni? (1)

    Państwo Radni! Z Gdyni, Gdańska i Sopotu! Wy jesteście naszym głosem! Tak się z Nami liczą UM? To Wasza wina! Wy pozwalacie na "radosna twórczość", gdzie głupota, głupotę pogania! A może by tak ruszyć 4 litery i pozbierać podpisy pasażerów, tych w komunikacji i tych na przystankach? Może byście zapytali Związków Zawodowych w spółkach przewozowych czy poprą pasażerów? Może wreszcie ktoś będzie interweniował w Naszej słusznej sprawie?

    • 61 0

    • hahaha

      związkowe bonzy to liczą waszą kasę (kierowców związkowców) w swojej kieszeni i w głębi duszy się śmieją, że tak mają dobrze dzięki takim naiwniakom.

      • 0 0

  • 80 lat historii i cięcie (1)

    Niech zabiorą stołki dyrektorom i innym darmozjadom, wtedy kasa się znajdzie na komunikację miejską

    • 58 0

    • niech się pozbędą tego solidarnościowego Bonza to

      zobaczą zaraz na paskach wypłat ile co miesiąc im więcej kasy zostanie. A tak Taube żeruje na pensjach kierowców i żyje jak pączek w maśle.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane