- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (774 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Sopot chce zmieniać organizację ruchu
Ograniczanie prędkości do 30 km/h w niemal całym centrum, powrót do skrzyżowań równorzędnych oraz dwukierunkowe drogi rowerowe - Sopot planuje zmiany w organizacji ruchu w mieście. W najbliższych dniach zacznie je konsultować z mieszkańcami.
Przez dłuższy czas wydawało się, że urzędnicy zapomnieli o tych deklaracjach. Od czerwca trwały jednak rozmowy z policją i strażą miejską. Analizowano, gdzie i jakie rozwiązania można wprowadzić. Teraz plany miasta mają zostać skonsultowane z mieszkańcami. Odbędzie się łącznie siedem spotkań, na których urzędnicy będą przedstawiać swoje propozycje i pytać o nie mieszkańców, a także zbierać od nich dodatkowe uwagi, np. na temat mniejszych osiedlowych uliczek.
- Chcemy, by sopocianie i mieszkańcy innych miast - niezależnie od tego, czy poruszają się pieszo, samochodem, rowerem, czy na rolkach - czuli się na sopockich ulicach bezpiecznie. Proponujemy rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast, gdzie ich wprowadzenie pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa, płynności ruchu i jakości powietrza, zmniejszenia liczby samochodów na ulicach, redukcji hałasu i liczby kolizji - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.
Jak wyglądają plany urzędników? Chcą oni wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w trzech elementach. Pierwszym z nich jest dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych - tu przykładowym jest kwartał ograniczony ulicami Chopina , 3 Maja , Grunwaldzką i Sobieskiego .
Drugim - i najbardziej kontrowersyjnym - jest poszerzenie strefy uspokojonego ruchu, czyli miejsc, gdzie poruszać można się z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wstępnie urzędnicy wytypowali jako tego typu miejsca ul. Bitwy pod Płowcami , ul. Marii Curie-Skłodowskiej , ul. Lipową , ul. Dębową , fragment ul. Kościuszki (do ul. 3 Maja) oraz kwartał ulic między ul. Polną i ul. Jana z Kolna . Pamiętać trzeba, że dziś takie ograniczenie już w Sopocie obowiązuje - niemal na całym obszarze śródmieścia.
Ostatnim z proponowanych elementów jest wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, czyli - jak twierdzą urzędnicy - powrotu do najprostszego rozwiązania komunikacyjnego: jedzie ten, który ma prawą wolną.
- Z naszych analiz wynika, że optymalne byłoby wprowadzenie tego rozwiązania na 18 skrzyżowaniach w mieście, ale zakres zarówno tych, jak i pozostałych zmian ukształtuje się ostatecznie w toku rozmów z mieszkańcami - mówi Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie.
Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem.
- 22.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Cieszyńskiego 22
- 23.10.2013, godz. 18:00
Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Armii Krajowej 50/54, sala nr 5
- 28.10.2013, godz. 17:00
Państwowa Galeria Sztuki (wejście przez Informację Turystyczną)
- 29.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 23 Marca 77
- 4.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Mazowieckiej 26
- 5.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kraszewskiego 26
- 7.11.2013, godz. 17:00
Filia nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 3 Maja 6
Opinie (224) 5 zablokowanych
-
2013-10-21 13:45
mądrość (3)
Tylko to musi zrobić mądry człowiek albo zespół. Jest tyle bzdur w ruchu drogowym w Sopocie ze głowa mała.
- 5 1
-
2013-10-21 14:01
Taa , lobby samochodowe. (2)
Jak sie calkiem miasta pozapychaja od waszych autek,to niestety pozostanie cisniecie z kapcia lub roverek...
- 2 5
-
2013-10-21 18:42
jest jeszcze SKM
- 2 0
-
2013-10-21 19:31
Widzisz tu jesteś w błędzie nie posiadam samochodu ani roweru chodzę na pieszo albo komunikacja miejska.
- 2 1
-
2013-10-21 14:22
Uważajcie . Wiele osób, w tym ja , nie uznaje skrzyżowań równorzędnych np. na Szerokiej (3)
i posiadając pierszeństwo wg. dawnych reguł , walą na nic się nie oglądając swoimi dużymi bryczkami...
- 4 4
-
2013-10-21 16:56
Do czasu. Do czasu jak zobaczysz składkę za OC za dwie lub więcej szkód w jednym roku...
- 2 1
-
2013-10-21 19:58
uważamy, uważamy - debile są wszędzie i trzeba uważać...
- 1 1
-
2013-10-21 20:01
co to sa
dawne reguły ?
- 1 0
-
2013-10-21 14:44
Wypadki-kolizje
Najwiecej wypadkow jest na ul:niepodleglosci zwlaszcza smiertelnych moze urzad w tym kierunku pojdzie-to zwykla sciema chodzi o ograniczenie halasu zeby miasto nie stracilo uzdrowiska
- 8 1
-
2013-10-21 15:41
Skrzyzowania rownorzedne - ruch na zasadach warkocza
Plusy:
1. Mniej wypadkow a wiec mniej korkow (wskutek naturalnego ograniczenia predkosci )
2. Sopot przestanie wygladac jak Turcja z ta nieprawdopodobna iloscia znakow drogowych
3. Oszczednosc na produkcji i utrzymywaniu znakow drogowych
4. Ograniczenie predkosci spowoduje mniejsze wydzielanie spalin i czystsze powietrze. W Oslo na obwodnicy wokol miasta obowiazuje 60 km/godz. w zimie, z uwagi na mniejsza wymiane powietrza w tym okresie
5. Jest to droga do tego, by Sopot mogl sie zaliczac do innych kurortow w Europie.- 4 7
-
2013-10-21 16:05
akurat debowa w sopocie to mozna jechac max 15 km/h,gdyby tam miekszkal karnowski zaraz zrobiona by byla droga....
- 5 1
-
2013-10-21 16:32
RONDA !!! Wszędzie RONDA !! (1)
Po co skrzyżowania równorzędne ?? Zróbcie wszędzie RONDA !!! i najlepiej zacznijcie je budować w lipcu, to przynajmniej turyści zostawią samochody w Gdyni lub Gdańsku :P
A tak na poważnie: aktualnie mieszkam w Oliwie niedaleko fabryki dr Oetkera. Jest tu strefa skrzyżowań równorzędnych.... czy myślicie, że ktoś na to patrzy ? NIE ! nie mówię tu o małolatach tylko nawet o starszych paniach/panach, które jadą po prostu przed siebie....
Jeżeli ktoś chce sobie zarobić na OC to zapraszam w tą okolicę, ruch niestety nieduży więc się trochę poczeka na ofiarę.
Jak dla mnie skrzyżowania równorzędne mają sens tylko tam gdzie natężenie ruchu jest niewielkie... a w Sopocie, z racji swoich rozmiarów, wszędzie jest pełno samochodów...
Co do ograniczenia prędkości:
- ul. Dębowa, lipowa, marii curie-skłodowskiej: PO CO ? Dębowa to jak tor przeszkód dla terenówek i gratuluje tym co jadą tam więcej niż 20 km/h, pozostałe są wąskie więc i tak nie ma co szybciej jechać bo się utrąci lusterko...
- Bitwy pod płowcami ??? WTF ??? chyba tylko po to żeby krawaciarze mogli spacerkiem chodzić na plażę, bo większego sensu nie widzę...
Na Niepodległości też wprowadźcie strefę 30 km/h bo to przecież centrum Sopotu
Ciekawy jestem czy po wybudowaniu dworca Karnowski wpadnie na pomysł zrobienia deptaka od podjazdu do chopina :P- 12 2
-
2013-10-21 18:43
ciekawe, czy poparłbyś taką propozycję
- 0 1
-
2013-10-21 16:50
Parkowanie
Mnie się podoba pomysł państw Skandynawskich.
W takiej Dani świetnie rozwiązano sprawę bez kosztowego parkowania samochodu np. w centrum miasta. Myślę, że warto takie rozwiązanie zastosować w Sopocie, przynajmniej ludzie nie będą parkować na podwórkach- 2 2
-
2013-10-21 17:18
rowery
max 5km/h! KONIECZNIE!
- 5 1
-
2013-10-21 17:41
kiedy Sopot bedzie mial wlasne polaczenie z obwodnica trojmiasta ??? (1)
- 6 5
-
2013-10-21 18:43
już ma, tylko się za bardzo do niej nie rozpędzaj na Malczewskiego
- 0 0
-
2013-10-21 18:18
idiotyzmy
A ja zawsze popierałem Pana Prezydenta!A tu takie idiotyzmy wymyśla.A może jemu ktoś wymyśla licząc,że nie wygra następnych wyborów...
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.