- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (890 opinii)
- 2 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (91 opinii)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (74 opinie)
- 4 Róże w Cisowej, głazy w Wielkim Kacku (14 opinii)
- 5 Wybory europosłów: głosuj, gdzie chcesz (139 opinii)
- 6 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (349 opinii)
Sopot chce zmieniać organizację ruchu
Ograniczanie prędkości do 30 km/h w niemal całym centrum, powrót do skrzyżowań równorzędnych oraz dwukierunkowe drogi rowerowe - Sopot planuje zmiany w organizacji ruchu w mieście. W najbliższych dniach zacznie je konsultować z mieszkańcami.
Przez dłuższy czas wydawało się, że urzędnicy zapomnieli o tych deklaracjach. Od czerwca trwały jednak rozmowy z policją i strażą miejską. Analizowano, gdzie i jakie rozwiązania można wprowadzić. Teraz plany miasta mają zostać skonsultowane z mieszkańcami. Odbędzie się łącznie siedem spotkań, na których urzędnicy będą przedstawiać swoje propozycje i pytać o nie mieszkańców, a także zbierać od nich dodatkowe uwagi, np. na temat mniejszych osiedlowych uliczek.
- Chcemy, by sopocianie i mieszkańcy innych miast - niezależnie od tego, czy poruszają się pieszo, samochodem, rowerem, czy na rolkach - czuli się na sopockich ulicach bezpiecznie. Proponujemy rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast, gdzie ich wprowadzenie pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa, płynności ruchu i jakości powietrza, zmniejszenia liczby samochodów na ulicach, redukcji hałasu i liczby kolizji - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.
Jak wyglądają plany urzędników? Chcą oni wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w trzech elementach. Pierwszym z nich jest dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych - tu przykładowym jest kwartał ograniczony ulicami Chopina , 3 Maja , Grunwaldzką i Sobieskiego .
Drugim - i najbardziej kontrowersyjnym - jest poszerzenie strefy uspokojonego ruchu, czyli miejsc, gdzie poruszać można się z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wstępnie urzędnicy wytypowali jako tego typu miejsca ul. Bitwy pod Płowcami , ul. Marii Curie-Skłodowskiej , ul. Lipową , ul. Dębową , fragment ul. Kościuszki (do ul. 3 Maja) oraz kwartał ulic między ul. Polną i ul. Jana z Kolna . Pamiętać trzeba, że dziś takie ograniczenie już w Sopocie obowiązuje - niemal na całym obszarze śródmieścia.
Ostatnim z proponowanych elementów jest wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, czyli - jak twierdzą urzędnicy - powrotu do najprostszego rozwiązania komunikacyjnego: jedzie ten, który ma prawą wolną.
- Z naszych analiz wynika, że optymalne byłoby wprowadzenie tego rozwiązania na 18 skrzyżowaniach w mieście, ale zakres zarówno tych, jak i pozostałych zmian ukształtuje się ostatecznie w toku rozmów z mieszkańcami - mówi Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie.
Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem.
- 22.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Cieszyńskiego 22
- 23.10.2013, godz. 18:00
Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Armii Krajowej 50/54, sala nr 5
- 28.10.2013, godz. 17:00
Państwowa Galeria Sztuki (wejście przez Informację Turystyczną)
- 29.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 23 Marca 77
- 4.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Mazowieckiej 26
- 5.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kraszewskiego 26
- 7.11.2013, godz. 17:00
Filia nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 3 Maja 6
Opinie (224) 5 zablokowanych
-
2013-10-21 09:34
(2)
Największy problem na ulicy Kościuszki stanowi skrzyżowanie z ulicą Jagiełły. Aby wyjechać z Jagiełły nie raz trzeba stać z dobre pięć minut! Ale nie tylko auta maja problemy, nie raz na przejściu na tym skrzyżowaniu potrąceni zostali piesi. Jest tam ograniczona widoczność, zwłaszcza po lewej stronie wyjeżdżając z Jagiełły, ponieważ miejsce postojowe dla samochodów na przeciwko apteki (w miejscu dla osób niepełnosprawnych, które zajmowane są najczęściej przez osoby sprawne) nie ma żadnego odstępu przy przejściu dla pieszych!!!!!!
- 8 3
-
2013-10-21 09:52
jak ktoś chce mieszać w centrum sopotu to musi sobie czasem postać (1)
no cóż, centrum kurortu to i ciężko z tego centrum wyjechać,proszę skorzystać z roweru trójmiejskiego, który można wypożyczyć pod UM, to bardzo blisko i czekać nie trzeba aż całe 5 min i zdrowia trochę można zyskać...
- 4 4
-
2013-10-21 19:06
żeby wyjechać z jagiełły trzeba koniecznie byc mieszkańcem sopotu? no tak..
- 0 0
-
2013-10-21 09:35
Odwołać tego pseudo prezydenta!!! (2)
Kiedy odwołamy tego człowieka? Nikt z moich znajomych nie głosuje na niego to jakim cudem wygrywa? Co jakiś czas ktoś zbiera podpisy na odwołanie i co się z tym dalej dzieje? Tragedia, teraz z Sopotu się nie da wyjechać bo Bitwy pod płowcami jest jednokierynkowa!!! WON Z NASZEGO MIASTA!!!
- 14 15
-
2013-10-21 14:14
bełkot frustrata (1)
jw
- 5 5
-
2013-10-22 20:54
sprzedawczyku
co mieszkanko komunalne po układach się dostało od wujka Jacka?
- 1 0
-
2013-10-21 09:54
Lista miłośników drug jednokierunkowych; (2)
Karnowski, Orski, Ogint... Na tych panów nigdy nie głosujemy.
- 21 8
-
2013-10-21 10:32
Akurat drogi jednokierunkowe to niezłe rozwiązanie. Poczynając od bezpieczeństwa, kończąc na wykorzystaniu przekroju pasa drogowego.
- 8 2
-
2013-10-21 17:03
DRÓG A NIE drug
- 1 0
-
2013-10-21 09:57
Konstytucja RP: (3)
" Polska jest dobrem wszystkich obywateli "
- a nie tylko np. roverzystów... czy adamowicza który ma fobie i kompleks na tle aut.
Ps. Taki np. Adamowicz chodzi do pracy pieszo bo ma blisko i robi sobie park - skansen z miasta bo ma fioła.
MILIONY korzystających z motoryzacji i budżet na niej oparty = wg. zasad demokracji to własnie motoryzacja ma priorytet- 17 12
-
2013-10-21 11:14
MILIONY :) (1)
a artykuł jest o Sopocie. Gdzie tam Adamowicz?
- 4 1
-
2013-10-21 12:44
Pisałem przy okazji sprawy Sopotu o Gdańsku i Polsce.
W tym i o Sopocie przy okazji.
- 1 2
-
2013-10-21 18:35
Polska jest dobrem wszystkich obywateli. Nie tylko korzystających z samochodów
kropka.
- 1 3
-
2013-10-21 09:57
PROPOZYCJA
5 km na godzinę, a nieletni 3 km na godzinę...
- 10 1
-
2013-10-21 10:17
Aby zredukować hałas w Sopocie (2)
należy zaprzestać nadawania tego makabrycznego hejnału , który budzi o godzinie 12-tej dzieci w spacerówkach.
- 11 4
-
2013-10-21 21:27
hejnał
zawsze jak to słychać to wiadomo że Karnowski gra na trąbce...a piknie gro
- 2 0
-
2013-10-21 21:46
ten hejnał zainstalował ktoś komu słoń nadepnął na ucho
ten jazgot słychać nawet na plaży w Kamiennym Potoku i Jelitkowie
- 2 0
-
2013-10-21 10:17
skrzyzowania równorzędne to największa bzdura jaka może być (3)
wprowadzona na terenie Trójmiasta, gdzie generalizując nie mamy do czynienia z takimi skrzyżowaniami.
To dopiero zaczną się wypadki, i to poważne. Będą zderzać się jaki leci.....
Ludzie u nas po pierwsze nieprzyzwyczajeni do takiego rodzaju organizacji ruchu, a po drugie będzie totalny chaos, bajzel. Raz równorzędne, a raz nie, zgadnij gdzie?
W Sopocie równorzędne, a w Gdańsku nie, w Sopocie równorzędne, a w Gdyni nie, itd.
Panie Prezydencie Sopotu, nie rób Pan bajzlu w mieście i odejdź od tego pomysłu póki czas.- 16 6
-
2013-10-21 10:44
Tu nie ma co zgadywać tylko lampić się na znaki...
...a nie dłubać palcem w nosie.
- 1 4
-
2013-10-21 18:37
przyjedź do Gdańska na Główne miasto (1)
to działa. Jest dużo ciszej, piesi nie muszą chodzić do skrzyżowań by przejść na drugą stronę ulicy
- 0 3
-
2013-10-22 10:08
To ci napisze jak działa...
tak działa że pełno jest wypadków na tych niby tzw. uspokojonych strefach... Nie ma tygodnia aby coś się tam nie wydarzyło.
- 0 0
-
2013-10-21 10:21
Co z pieszymi i rowerzystami? (1)
Kiedyś było tak, że uczono dzieci, by nie bawiły się na drogach, bo przejedzie je samochód. Uczono ludzi, że zanim wejdą na drogę, muszą się rozglądać (w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo a przy osi ponownie w prawo).
Teraz nie widzi się nic nierozsądnego i nagannego we wbieganiu na jezdnię. Przecież to jest chore! Pieszy nie ma prawa wbiegać na jezdnię!
To tak, jakby zacząć egzekwować od pieszych chodzenie z dala od krawędzi chodnika (pod groźbą mandatu), bo nieuważny kierowca może wjechać na chodnik.
JEZDNIE DLA SAMOCHODÓW - CHODNIKI DLA PIESZYCH!
Teraz z kierowców robi się "tych złych" - wszędzie irracjonalne ograniczenia prędkości (zróbmy 5km/h - wówczas ilość wypadków z pewnością spadnie do zera! tere-fere...), buduje się progi zwalniające i inne utrudnienia, jakby jezdnie powstały dla pieszych, a samochody były na nich intruzami... Kończy się na tym, że stojące w korkach samochody zatruwają powietrze, hałasują na progach, niszczą sobie zawieszenie, a wraz z czasem kierowców ucieka nam PKB...- 12 3
-
2013-10-21 18:38
czas kierowców marnowany jest przez innych kierowców
wsiadających do samochodu do przejechania 3 km
- 2 3
-
2013-10-21 10:22
Niezwykle słuszna inicjatywa
Niestety zbyt minimalistyczna. Radziłbym mieszkańcom Sopotu zlikwidować zupełnie ruch kołowy w przestrzeni pomiędzy Aleją Niepodległości a brzegiem morza. Dodatkowo można zrezygnować z kosztownej budowy dworca i zlikwidować stację SKM. W końcu Sopot poziomem życia będzie mógł dorównać Gdyni. Tej sprzed 1921 roku.
- 13 4
-
2013-10-21 10:34
GDZIE JEST TEN TUNEL POD SOPOTEM!!! (3)
A co dadzą takie zmiany, kiedy w godzinach szczytu komunikacyjnego czy np. w sezonie letnim jest permanentny korek w mieście i spiętrzenie ruchu? Wszyscy stoją lub toczą się. Wszelkie analizy pokazują, że aut w przyszłości będzie tylko przybywać i trzeba szukać innych rozwiązań, jak głośny kiedyś tunel pod Sopotem!
- 12 3
-
2013-10-21 12:48
Tunel (1)
Zapomnij i nie poruszają tego tematu. Żadnego tunelu nie bedzie ze względów technicznych ponieważ nie ma miejsca na wjazd i wyjazd dobra droga moze mieć 3 % moze specjalna 5 % to znaczy ze na 1 metrze mozna obniżyć się o max 5 cm aby tunel byl pod Sopotem to musiał by byc na głębokości około 10 m ( 1 m beton / 4 m tunel / warstwa pod budynkami o ile to wystarczy ponieważ w Sopocie jest głęboko położona instalacja wód kan) . Więc dla 10 m czyli 1000 cm : 5 = 200 metrów na wjazd i 200 na wyjazd . Oczywiście musi byc to otwarte przynajmniej częściowo . 200 m to prawie cały Monciak. Więc gdzie na wyścigach lub kamienice sa takie wolne przestrzenie ?
- 1 2
-
2013-10-21 23:09
Właśnie na Kamionce miał się tunel sopocki łączyć z różową drogą wychodzącej od Węzła Cegielskiej w Gdyni. Od strony Gdańska gdzieś w rejonie dzisiejszego Inter Marche przed zjazdem pod dzisiejszy kolejowy wiadukt. Poza tym Sopot wydał sporo kasy na badania geologiczne, których wynik pozytywnie komentowano w lokalnej prasie - jak pamiętam.
Generalnie zastanawia mnie kompletny brak wizji sięgającej dalej niż bieżące, doraźne działania mające, tak naprawdę, na celu nic innego jak ochronę prestiżowego statusu miasta-kurortu a nie rzeczywistego rozwiązywania problemów drogowych. Śmierdzi mi to prowincją.- 2 0
-
2013-10-21 18:39
yoge - korzystasz ze starych statystyk
w miastach Niemiec jest mniej samochodów na 1000 mieszkańców niż w wielu naszych. Liczba samochodów w Wiedniu i w wielu miastach amerykańskich spada już od kilku lat.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.