• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce zmieniać organizację ruchu

Piotr Weltrowski
21 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zmiany w organizacji ruchu mają sprawić, iż na ulicach Sopotu będzie bezpieczniej. Wprowadzone mają zostać w miejscach - jak np. ul. Kościuszki (na zdjęciu) - gdzie dochodzi do wielu wypadków i kolizji. Zmiany w organizacji ruchu mają sprawić, iż na ulicach Sopotu będzie bezpieczniej. Wprowadzone mają zostać w miejscach - jak np. ul. Kościuszki (na zdjęciu) - gdzie dochodzi do wielu wypadków i kolizji.

Ograniczanie prędkości do 30 km/h w niemal całym centrum, powrót do skrzyżowań równorzędnych oraz dwukierunkowe drogi rowerowe - Sopot planuje zmiany w organizacji ruchu w mieście. W najbliższych dniach zacznie je konsultować z mieszkańcami.



Czy ograniczanie prędkości w centrach miast może przynieść dobre efekty?

Władze Sopotu o wprowadzeniu nowych rozwiązań myślą od połowy ubiegłego roku. Wtedy to Jacek Karnowski zapowiedział, iż będzie chciał wprowadzić w przyszłości rozwiązania podobne do tych, jakie obowiązują w wielu miastach skandynawskich. Najszerszym echem odbiła się jego deklaracja o zwiększeniu w mieście liczby miejsc, gdzie obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Przez dłuższy czas wydawało się, że urzędnicy zapomnieli o tych deklaracjach. Od czerwca trwały jednak rozmowy z policją i strażą miejską. Analizowano, gdzie i jakie rozwiązania można wprowadzić. Teraz plany miasta mają zostać skonsultowane z mieszkańcami. Odbędzie się łącznie siedem spotkań, na których urzędnicy będą przedstawiać swoje propozycje i pytać o nie mieszkańców, a także zbierać od nich dodatkowe uwagi, np. na temat mniejszych osiedlowych uliczek.

- Chcemy, by sopocianie i mieszkańcy innych miast - niezależnie od tego, czy poruszają się pieszo, samochodem, rowerem, czy na rolkach - czuli się na sopockich ulicach bezpiecznie. Proponujemy rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast, gdzie ich wprowadzenie pozytywnie wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa, płynności ruchu i jakości powietrza, zmniejszenia liczby samochodów na ulicach, redukcji hałasu i liczby kolizji - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.

Jak wyglądają plany urzędników? Chcą oni wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w trzech elementach. Pierwszym z nich jest dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych - tu przykładowym jest kwartał ograniczony ulicami Chopina zobacz na mapie Sopotu, 3 Maja zobacz na mapie Sopotu, Grunwaldzką zobacz na mapie SopotuSobieskiego zobacz na mapie Sopotu.

Drugim - i najbardziej kontrowersyjnym - jest poszerzenie strefy uspokojonego ruchu, czyli miejsc, gdzie poruszać można się z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wstępnie urzędnicy wytypowali jako tego typu miejsca ul. Bitwy pod Płowcami zobacz na mapie Sopotu, ul. Marii Curie-Skłodowskiej zobacz na mapie Sopotu, ul. Lipową zobacz na mapie Sopotu, ul. Dębową zobacz na mapie Sopotu, fragment ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu (do ul. 3 Maja) oraz kwartał ulic między ul. Polną zobacz na mapie Sopotuul. Jana z Kolna zobacz na mapie Sopotu. Pamiętać trzeba, że dziś takie ograniczenie już w Sopocie obowiązuje - niemal na całym obszarze śródmieścia.

Ostatnim z proponowanych elementów jest wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, czyli - jak twierdzą urzędnicy - powrotu do najprostszego rozwiązania komunikacyjnego: jedzie ten, który ma prawą wolną.

- Z naszych analiz wynika, że optymalne byłoby wprowadzenie tego rozwiązania na 18 skrzyżowaniach w mieście, ale zakres zarówno tych, jak i pozostałych zmian ukształtuje się ostatecznie w toku rozmów z mieszkańcami - mówi Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie.

Oprócz opinii zbieranych od mieszkańców podczas samych spotkań, urzędnicy liczą też na propozycje, które zostaną przesłane e-mailem. Można je wysyłać na adres mobilnysopot@sopot.pl - rozważane będą jednak tylko te e-maile, które zostaną podpisane imieniem i nazwiskiem.

Terminy konsultacji:

- 22.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Cieszyńskiego 22
- 23.10.2013, godz. 18:00
Szkoła Podstawowa nr 1 przy ul. Armii Krajowej 50/54, sala nr 5
- 28.10.2013, godz. 17:00
Państwowa Galeria Sztuki (wejście przez Informację Turystyczną)
- 29.10.2013, godz. 18:00
Filia nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 23 Marca 77
- 4.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 8 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Mazowieckiej 26
- 5.11.2013, godz. 18:00
Filia nr 2 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Kraszewskiego 26
- 7.11.2013, godz. 17:00
Filia nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. 3 Maja 6

Opinie (224) 5 zablokowanych

  • Rozwiązania sprawdzone w dziesiątkach europejskich miast ?

    Co to za argument , jeśli miast w Europie jest szesnaścietysięcysiedemsettrzydziescidwa (16 732).

    • 9 4

  • głupoli nie brak (1)

    skrzyżowania równorzędne to chory pomysł - zwłaszcza na Niepodległości, Armmi Krajowej albo Grunwaldzkiej w sezonie! Ktoś chyba wariuje z nudów za biurkiem! To dobre dla małych peryferyjnych miast a nie dla miasta z ulicami przelotowymi w środku takiej aglomeracj jak trójmiasto

    • 16 5

    • ...faktycznie, przecież nikt nie napisał że będzie to dotyczyło ulic, które wymieniłeś.

      • 4 0

  • Niech Urzędnicy zaczną od siebie !!!!

    Niech Pan Karnowski sprzeda służbowe samochody urzędu miasta i będą jeździć rowerami miejskimi lub komunikacją publiczną!!!! Cały Sopot strefą bez aut!I tunel pod Niepodległości dla obcych!

    • 15 3

  • Kto niszczy Sopot? (4)

    Bitwy pod Płowcami jako jednokierunkowa to kretyński pomysł.I jeszcze bez odpowiedniej informacji.Ograniczenie prędkości - to rzeczywiście zabrońmy Sopociakom i przyjezdnym posiadania samochodu.Panie Karnowski!Czy ma Pan monopol na mądrość?Wiele dobrego zrobił Pan dla Sopoćkowa,ale sporo namieszał.Traci się sens posiadania samochodu,który z definicji służyć ma do szybkiego przemieszczania się z miejsca na miejsce.Straż Miejska zamiast pastwić się nad kierowcami,zacznie bezwzględnie karać naruszających przepisy drogowe pieszych!!!Pozdrawiam ludzi rozsądnych - Steve

    • 13 9

    • Co KArtnowski zrobił dobrego dla Sopotu??? (3)

      Ja się pytam, nic odpowiadam.

      • 3 2

      • dużo a nawet bardzo duzo dobrego

        • 2 4

      • to co proponuje jest z korzyścią dla wszystkich

        to się nazywa strategia win win

        • 0 2

      • Co dobrego?

        Nic !

        • 1 0

  • odblokować POLNĄ (1)

    Jako mieszkaniec przy ul. Grunwaldzkiej w Sopocie żądam natychmiastowego odblokowania w kierunku Gdańska ul. Bitwy pod Płowcami. Mam dość jeżdżenia w kółko nie mogąc skorzystać z najkrótszej drogi. Sugeruję jednocześnie wprowadzenie jednokierunkowej na Kamionce w kierunku z Gdyni.

    • 18 5

    • Popieram

      Sam mieszkam na " Kamionce " i powiem szczerze, że facet z Polnej ma rację. To musiał wymyślić jakiś mózg skoro nie wie , że na Bitwy pod Płowcami nr. 60 jest blok mieszkalny. Proponuję wprowadzenie zakazu ruchu na ulicy Kościuszki dla wszystkich " Urzędników i Taksówkarzy ". By żyło się lepiej.

      • 6 1

  • tam nie ma zadnych wypadkow, debile w urzedzie ktorzy nie musza stac w korkach wszystko s......, pojedzcie rano od chopina w strone gdanska, masakra bo sobie halas mieza. najlatwiej zamknac caly sopot i po problemie. kurort wielki kpina

    • 8 2

  • Zamknijmy Sopot całkiem dla ruchu samochodowego.

    Pozbędziemy się stłuczek, wypadków, kolizji...
    Karnowski już nie wie, co wymyślać. Ale jednego się trzyma, - zawsze po najmniejszej linii oporu.

    • 12 4

  • Czyli kampania sie zaczęła

    Konsultacje społeczne to już początek kampanii ze niby włodarze sie interesują . Po co to ja i tak mam średnia prędkość z jazdy po mieście SOPOT 13.4 km/h ja bym chciał jeździć w Sopocie 30 na godzinę

    • 7 2

  • wprowadźcie w Sopocie transport konny!!! (1)

    • 11 5

    • Konny ?

      Na na kupach bedą rosły pieczarki , mu ugotujemy zupę dla turystów i znowu zarobimy na podatki od nieruchomosci

      • 1 0

  • (2)

    taaa kolejne świetne pomysły ,o ile pomysl z ruchem rowerowym w obu kierunkach jest niezły o tyle ograniczenie do 30km.h już niekoniecznie . Majwiekszym problemem śródmieścia Sopotu są debilne przejścia dla pieszych w ciągu ulic kościuszki podjazd i tak na 150 metrach przejść mamy 4 które zwłaszcza w sezonie letnim skutecznie utrudniają zycie mieszkańcom pierwsze róg Chopina ,Kościuszki bardzo potrzebne i sensowne ,drugie przy poczcie kościuszki też potrzebne i sensowne trzecie przy wyjściu z hotelu rezydent 15 metrów od poprzedniego przejścia -debilizm bardzo niebezpieczne jadąć w kierunku niepodległosci nie widzisz przechodzących przez przejście bo zasłaniają ich przednie słupki w samochodzie .Po co to przejście zwłaszcza ,że 5 metrów dalej jeszcze przed wiaduktem kolejowym jest przejście dla pieszych.Powinno sie natychmiast zlikwidowac to przejście a na chodniku postawic barierki aby bandy kretynów nie skracali sobie drogi tym środkowym przejściem !!!

    • 8 7

    • nie udawaj zatroskanego

      nie obrażaj innych mających inny punkt widzenia

      • 0 2

    • chamstwo

      Głąbie jak tobie przeszkadzają słupki w samochodzie to je wytnij. Ty jeżdzisz samochodem??

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane