- 1 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (74 opinie)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (124 opinie)
- 3 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (639 opinii)
- 4 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (31 opinii)
- 5 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (58 opinii)
- 6 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (11 opinii)
Sopot: montaż wiaduktu kolejowego
Zobacz jak przebiegał montaż dwóch przęseł wiaduktu w Sopocie.
Dwa kilkudziesięciotonowe przęsła wiaduktu kolejowego zamontowano w nocy nad ul. 3 maja w Sopocie. W ubiegłym roku stalowe konstrukcje zostały zdemontowane i po remoncie powróciły na swoje miejsce w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.
Przęsła, które zostały zdemontowane jesienią ub. r. i przeszły gruntowny remont zostały przetransportowane na miejsce montażu w nocy z poniedziałku na wtorek. Na ulicy czekał już przygotowany do akcji żuraw o nośności 500 ton i robotnicy z linami.
- Akcja montażu elementów wiaduktu była trudna, bo ulica jest dość wąska, a ponadto wokół rośnie wiele drzew, które przeszkadzały nam w operowaniu linami. Na szczęście udało się zamontować element - wyjaśniała Agnieszka Falkiewicz, kierowniczka robót z firmy Polwar, która jest z kolei podwykonawcą konsorcjum Feroco odpowiedzialnego za prace.
Po prawie ośmiu godzinach akcji przęsła ważące odpowiednio 45 i 55 ton spoczęły na przygotowanych wcześniej tymczasowych stalowych stołkach. Zostaną one wkrótce zastąpione przez specjalne łożyska. Montaż wiaduktu nad ul. 3 maja wykonywany jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Miejsca
Opinie (93) 7 zablokowanych
-
2012-02-21 10:04
60 - te urodziny, no no :)
Gratulacje dla Taty!!!
- 8 0
-
2012-02-21 08:44
czy będzie tunel umozliwiający dojście pieszych do peronu SKM w Oliwie od południa? (2)
od rejonu ulicy Śląskiej i Droszyńskiego jeżeli dobrze pamiętam te nazwy ulic?
- 5 4
-
2012-02-21 09:33
Spytaj w informacji pkp a nie tutaj
- 1 0
-
2012-02-21 08:56
a nie lepiej
poscic ci tory pod blok.
nie bedziesz musial tyle chodzic.- 7 2
-
2012-02-21 09:10
No i ??? Płacą to robią. Wielka mi checa
- 5 6
-
2012-02-21 08:50
;)
Pani kierowniczka żadnej pracy się nie boi ;) oj nie ..
- 5 1
-
2012-02-21 07:50
: ) (1)
No i git jeszczse jakby trochę szybciej ale i tak nie jest żle.Mamy szanse za 30 lat dogonić europę.A jak zwykle wszystko przez ruskich bo to przez nich odrzucono plan marschala i dlatego tak wolno nam idzie gonienie Europy....
- 23 4
-
2012-02-21 08:43
Pod warunkiem że Europa zatrzyma się i poczeka na nas.
- 4 1
-
2012-02-21 08:37
A kiedy ruszy remont przystanku kolejowego na ZABIANCE ????
Przeciez mial byc piekny, nowy przystanek i tunel, a jest syf totalny. Polikwidowali tylko budy ze szmatami co tam staly i wyglada to wszystko jak w bunkrze u Adolfa.
- 16 4
-
2012-02-21 08:06
estetyka
Dobrze by było, aby PKP zadbało o estetykę nowych peronów. Niestety nowe perony wyglądają jak z lat 70 minionego wieku. Brak widocznej nowoczesności, byle jaka kostka brukowa, zadaszenia rodem z czasów gierkowskich, ławki, latarnie, informatory ... - wszystko pozbawione "duszy", skostniałe i brzydkie.
- 36 4
-
2012-02-21 07:53
Już flaki z olejem
Niestety...
- 10 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.