• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: montaż wiaduktu kolejowego

JG
21 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak przebiegał montaż dwóch przęseł wiaduktu w Sopocie.


Dwa kilkudziesięciotonowe przęsła wiaduktu kolejowego zamontowano w nocy nad ul. 3 maja w Sopocie. W ubiegłym roku stalowe konstrukcje zostały zdemontowane i po remoncie powróciły na swoje miejsce w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.



Czy odczuwasz utrudnienia w związku z modernizacją linii kolejowej z Gdyni do Warszawy?

- Wracaliśmy właśnie z 60 urodzin taty, zobaczyliśmy dźwig, który podnosił jakąś konstrukcję, więc przystanęliśmy zobaczyć co się tutaj dzieje - opowiadała Agata, mieszkanka Sopotu, która przed godziną drugą w nocy razem z przyjaciółmi przypatrywała się akcji montażu wiaduktu kolejowego nad ul. 3 maja zobacz na mapie Sopotu w Sopocie.

Przęsła, które zostały zdemontowane jesienią ub. r. i przeszły gruntowny remont zostały przetransportowane na miejsce montażu w nocy z poniedziałku na wtorek. Na ulicy czekał już przygotowany do akcji żuraw o nośności 500 ton i robotnicy z linami.

- Akcja montażu elementów wiaduktu była trudna, bo ulica jest dość wąska, a ponadto wokół rośnie wiele drzew, które przeszkadzały nam w operowaniu linami. Na szczęście udało się zamontować element - wyjaśniała Agnieszka Falkiewicz, kierowniczka robót z firmy Polwar, która jest z kolei podwykonawcą konsorcjum Feroco odpowiedzialnego za prace.

Po prawie ośmiu godzinach akcji przęsła ważące odpowiednio 45 i 55 ton spoczęły na przygotowanych wcześniej tymczasowych stalowych stołkach. Zostaną one wkrótce zastąpione przez specjalne łożyska. Montaż wiaduktu nad ul. 3 maja wykonywany jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Miejsca

Opinie (93) 7 zablokowanych

  • 60 - te urodziny, no no :)

    Gratulacje dla Taty!!!

    • 8 0

  • czy będzie tunel umozliwiający dojście pieszych do peronu SKM w Oliwie od południa? (2)

    od rejonu ulicy Śląskiej i Droszyńskiego jeżeli dobrze pamiętam te nazwy ulic?

    • 5 4

    • Spytaj w informacji pkp a nie tutaj

      • 1 0

    • a nie lepiej

      poscic ci tory pod blok.
      nie bedziesz musial tyle chodzic.

      • 7 2

  • No i ??? Płacą to robią. Wielka mi checa

    • 5 6

  • ;)

    Pani kierowniczka żadnej pracy się nie boi ;) oj nie ..

    • 5 1

  • : ) (1)

    No i git jeszczse jakby trochę szybciej ale i tak nie jest żle.Mamy szanse za 30 lat dogonić europę.A jak zwykle wszystko przez ruskich bo to przez nich odrzucono plan marschala i dlatego tak wolno nam idzie gonienie Europy....

    • 23 4

    • Pod warunkiem że Europa zatrzyma się i poczeka na nas.

      • 4 1

  • A kiedy ruszy remont przystanku kolejowego na ZABIANCE ????

    Przeciez mial byc piekny, nowy przystanek i tunel, a jest syf totalny. Polikwidowali tylko budy ze szmatami co tam staly i wyglada to wszystko jak w bunkrze u Adolfa.

    • 16 4

  • estetyka

    Dobrze by było, aby PKP zadbało o estetykę nowych peronów. Niestety nowe perony wyglądają jak z lat 70 minionego wieku. Brak widocznej nowoczesności, byle jaka kostka brukowa, zadaszenia rodem z czasów gierkowskich, ławki, latarnie, informatory ... - wszystko pozbawione "duszy", skostniałe i brzydkie.

    • 36 4

  • Już flaki z olejem

    Niestety...

    • 10 8

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane