• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot szuka wykonawcy przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości

Krzysztof Koprowski
16 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
  • Wizualizacja przebudowanego skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Malczewskiego, która uwzględnia powstanie wyspy centralnej oraz przejazdu dla rowerzystów.
  • Wizualizacja przebudowanego zjazdu na Kamienny Potok w stronę Gdyni (po prawej).
  • Odcinek al. Niepodległości, który będzie objęty pracami budowlanymi.

Po zakończonym remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei w stronę Gdańska. Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Oprócz jezdni nową nawierzchnię zyskają także chodniki oraz droga rowerowa.



Czy obawiasz się korków przy przebudowie al. Niepodległości?

Ogłoszony przetarg zakłada przebudowę al. Niepodległości w zakresie m.in.:
  • remontu obu jezdni na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej,
  • wydłużenia lewoskrętu z al. Niepodległości w ul. Malczewskiego,
  • budowy drugiego prawoskrętu z ul. Malczewskiego w al. Niepodległości,
  • przebudowy chodników (nowa nawierzchnia z kostki betonowej) oraz drogi rowerowej (nowa nawierzchnia z asfaltu - masy bitumicznej),
  • wprowadzenia śluzy dla autobusów i trolejbusów w rejonie przystanku Malczewskiego w kierunku Gdyni, pozwalającej na opuszczenie zatoki przed pozostałymi pojazdami.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wyspa centralna oraz przebudowa zjazdu na Kamienny Potok



Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei.

Zmiany układu drogowego planowane są również w obrębie zjazdu na Kamienny Potok (pod wiadukt nad torami kolejowymi) w kierunku Gdyni. Obecna jezdnia zostanie "przesunięta" do jezdni wyjazdowej spod wiaduktu w stronę Gdyni, w efekcie czego uda się zmniejszyć obszar zajmowany pod układ drogowy.

  • Na skrzyżowaniu z ul. Malczewskiego powstanie wyspa centralna, a przejście po lewej zyska także przejazd rowerowy.
  • Zjazd na Kamienny Potok zostanie "przesunięty" w stronę wyjazdu spod wiaduktu.
  • Wydzielona droga rowerowa zostanie zbudowana do zjazdu na Kamienny Potok (po lewej), gdzie będzie zaczynał się krótki wspólny odcinek pieszo-rowerowy do wykonanej niedawno nowej drogi rowerowej.
  • Wzdłuż al. Niepodległości wykonane zostaną nowe chodniki oraz droga rowerowa z asfaltu (masy bitumicznej).

Nowa nawierzchnia drogi rowerowej i przejazd przez aleję



Rowerzyści - oprócz nowej nawierzchni drogi rowerowej - zyskają dodatkowy przejazd obok przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Malczewskiego. Od tego miejsca w stronę Gdyni będzie dopuszczony ruch rowerami po chodniku, przy czym obok żadnego przejścia nie planuje się wykonania przejazdu rowerowego.

Droga rowerowa będzie także wydłużona do przystanku Wejherowska w stronę Gdańska, ale dalej za przejściem dla pieszych na krótkim odcinku będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy do połączenia z gotową już drogą rowerową wzdłuż tej ulicy.

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie z urzędnikami: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Rozpoczęcie prac budowlanych w wakacje 2020 r.



Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w wakacje przyszłego roku, zaś zakończenie w kwietniu 2021 r. Z pewnością będą się one wiązały ze znacznymi utrudnieniami w ruchu, o których będziemy na bieżąco informowali w Raporcie z Trójmiasta.


O wyborze wykonawcy, którego poznamy w styczniu przyszłego roku, zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc. - minimum trzy lata).

Opinie (85) 3 zablokowane

  • wysepka na środku niewiele/nic nie zmienia

    nie wiem po co wydawać na to kasę, są ważniejsze rzeczy bo to usprawnienie" nic nie usprawni, no ale to że brakujący fragment ścieżki rowerowej zrobi się na chodniku to też słabo, no ale przynajmniej może będzie tam równiej bo są koleiny w kostce.

    • 10 1

  • Co to da?

    Prezydent Sopotu obiecał kiedyś tunel pod tą ulicą.

    • 9 4

  • Mam tylko nadzieję, że zrobią to lepiej niż kilka lat temu odcinek przy wjeździe od strony Gdańska

    Wszystkie studzienki na dzień dzisiejszy są pozapadane, zwłaszcza po stronie wyjazdu z Sopotu i wymagają korekty (której pewnie nie doczekają)

    • 8 0

  • na tym zakręcie często dochodzi do wypadków (1)

    także śmiertelnych. Brak barier, samochody zawijają się na latarniach. Tylko patrzeć większej tragedii, kiedy jakiś wariat skosi wiatę przystankową pełną ludzi.

    • 9 5

    • to że sa kretyni co po nocy jadą 200 km/h z kradzionym kołem niewiele zmienia

      bo w mieście obowiązuje 50 km /h a d**il jak chce sie zabić to to zrobi

      • 7 2

  • Brakuje pasa do zawracania w stronę Gdańska (1)

    Ewidentnie. takiego jak po obu stronach skrzyżowania przy Alchemii/OBC. Takiego przed przejściem dla pieszych.

    • 13 3

    • no niby masz zawrócić za przejściem właśnie dookoła tej nowej wysepki

      słaby to pomysł ale zawracanie przed światłami i przejściem było by dość niebezpieczne bo komus by sie mogło tam zachcieć zawracać jak jechały by auta z Gdyni, a tam brak widoczności zza zakrętu i wypadek gotowy

      • 4 1

  • Jak zwykle...

    Jak zwykle rozpierduchę w centrum kurortu trzeba zrobić w szczycie sezonu, kiedy największe korki, żeby było jeszcze gorzej...
    Nie można wiosną, nie można jesienią, tylko w lato kiedy zmasowany atak na 3miasto.
    Pogratulować, co roku ten sam cyrk!

    • 15 3

  • Podsumowując:
    1. Zniknie zielona strzałka a to dobrze bo zawracających na Niepoległości nikt nie łapie a bywa groźnie.
    2. Więcej samochodów wjedzie do Sopotu = wielki sukces.

    • 3 4

  • Piekna droga rowerowa konczaca sie nagle na chodniku. Witamy w Polsce

    • 9 1

  • Przejazdy niech ped**arze sami sobie buduja

    • 6 13

  • nie lepiej (1)

    od razu kopać tunel ?

    • 4 2

    • nie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane