• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot szuka wykonawcy przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości

Krzysztof Koprowski
16 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
  • Wizualizacja przebudowanego skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Malczewskiego, która uwzględnia powstanie wyspy centralnej oraz przejazdu dla rowerzystów.
  • Wizualizacja przebudowanego zjazdu na Kamienny Potok w stronę Gdyni (po prawej).
  • Odcinek al. Niepodległości, który będzie objęty pracami budowlanymi.

Po zakończonym remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei w stronę Gdańska. Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Oprócz jezdni nową nawierzchnię zyskają także chodniki oraz droga rowerowa.



Czy obawiasz się korków przy przebudowie al. Niepodległości?

Ogłoszony przetarg zakłada przebudowę al. Niepodległości w zakresie m.in.:
  • remontu obu jezdni na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej,
  • wydłużenia lewoskrętu z al. Niepodległości w ul. Malczewskiego,
  • budowy drugiego prawoskrętu z ul. Malczewskiego w al. Niepodległości,
  • przebudowy chodników (nowa nawierzchnia z kostki betonowej) oraz drogi rowerowej (nowa nawierzchnia z asfaltu - masy bitumicznej),
  • wprowadzenia śluzy dla autobusów i trolejbusów w rejonie przystanku Malczewskiego w kierunku Gdyni, pozwalającej na opuszczenie zatoki przed pozostałymi pojazdami.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wyspa centralna oraz przebudowa zjazdu na Kamienny Potok



Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei.

Zmiany układu drogowego planowane są również w obrębie zjazdu na Kamienny Potok (pod wiadukt nad torami kolejowymi) w kierunku Gdyni. Obecna jezdnia zostanie "przesunięta" do jezdni wyjazdowej spod wiaduktu w stronę Gdyni, w efekcie czego uda się zmniejszyć obszar zajmowany pod układ drogowy.

  • Na skrzyżowaniu z ul. Malczewskiego powstanie wyspa centralna, a przejście po lewej zyska także przejazd rowerowy.
  • Zjazd na Kamienny Potok zostanie "przesunięty" w stronę wyjazdu spod wiaduktu.
  • Wydzielona droga rowerowa zostanie zbudowana do zjazdu na Kamienny Potok (po lewej), gdzie będzie zaczynał się krótki wspólny odcinek pieszo-rowerowy do wykonanej niedawno nowej drogi rowerowej.
  • Wzdłuż al. Niepodległości wykonane zostaną nowe chodniki oraz droga rowerowa z asfaltu (masy bitumicznej).

Nowa nawierzchnia drogi rowerowej i przejazd przez aleję



Rowerzyści - oprócz nowej nawierzchni drogi rowerowej - zyskają dodatkowy przejazd obok przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Malczewskiego. Od tego miejsca w stronę Gdyni będzie dopuszczony ruch rowerami po chodniku, przy czym obok żadnego przejścia nie planuje się wykonania przejazdu rowerowego.

Droga rowerowa będzie także wydłużona do przystanku Wejherowska w stronę Gdańska, ale dalej za przejściem dla pieszych na krótkim odcinku będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy do połączenia z gotową już drogą rowerową wzdłuż tej ulicy.

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie z urzędnikami: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Rozpoczęcie prac budowlanych w wakacje 2020 r.



Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w wakacje przyszłego roku, zaś zakończenie w kwietniu 2021 r. Z pewnością będą się one wiązały ze znacznymi utrudnieniami w ruchu, o których będziemy na bieżąco informowali w Raporcie z Trójmiasta.


O wyborze wykonawcy, którego poznamy w styczniu przyszłego roku, zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc. - minimum trzy lata).

Opinie (85) 3 zablokowane

  • (5)

    Jak to kto...wybiorą najtańszego....A za 5 lat remont generalny.Klasyka.

    • 48 12

    • Oczywiście LATEM ... (4)

      "Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej"

      Czemu latem kiedy jest najwięcej turystów i największy ruch , oczywiście korków się nie da uniknąć , ale można minimalizować w jakiś sposób problemy po co zrobić remont na wiosnę

      • 3 4

      • To niestety ma swoje uzasadnienie klimatyczne (1)

        Nowy asfalt nie powinien być wylewany w mokrych warunkach - a poza latem u nas przeważnie jest dosyć mokro, mimo że opady są niewielkie. W zasadzie cała jesień i zima u nas odpada do takich prac. Pomimo tego często kładzie się nawierzchnię nie bacząc na warunki - jest to jeden z powodów konieczności remontu takiej drogi po zaledwie kilku latach. Wiosna też jest taka sobie.

        • 4 0

        • Robią latem żeby asfalt się lepiej trzymał

          A svenus podprowadził babci ziółko i majaczy

          • 0 0

      • to ma swoje uzasadnienie bo latem turystów jest mniej niż codziennie kierowców odworząchych

        dzieci do szkół i przedszkoli. plus pracy. Wiec relatywnie w wakacje jest lepiej to zrobić niż kiedy indziej bo będa mniejsze korki.

        • 5 0

      • No tak

        Po co robić remont w okresie jesień - wiosna jak można latem , po za tym w innych krajach zachodu remonty głównie są robione nocą a w dzień jest wszystko uprzątnięte i jest przepustowość drogi

        • 4 3

  • A Janusze jak zawracali tak będą dalej zawracać

    ...pas do skrętu w ul. Malczewskiego. Manewr ten mocno spowalnia ruch w kierunku cmentarza, jest niebezpieczny dla pieszych i w końcowym cyklu dla kierowców mających pierwszeństwo skręcając w prawo z ul Malczewskiego kierunek Gdańsk. Policja udaje , że nie widzi problemu.

    • 5 1

  • Tylko nie MTM

    Znowu wykonają bubel na asfalcie zrobi się tarka od stojących samochodów na świetle i popękają krawężniki

    • 1 0

  • Od zawsze trójmiastoto to 3 pasy, z przeszkodami. W gdyni nawet 2 pasy,,+wszystkie czerwone światłaa

    • 0 0

  • nie dajmy się oszukać...

    remont zostanie wykonany głównie w celu ułatwienia wjazdu i wyjazdu do nowopowstających budynków zlokalizowanych między skrzyżowaniem a torowiskiem. w związku z tym Sopot jako inwestor powinien udzielić odpowiedzi na pytanie: w jakiej części w kosztach będzie partycypował deweloper?

    • 4 1

  • Ładny projekt skrzyżowania, taki niezanowoczesny

    wpisze się w wiejski klimat Sopotu, gdzie samochód jest królem, a pieszy i rower podludziem.

    Widziałem ostatnio wyremontowany deptak w Sopocie, na którym konserwator nie zgodził się zastąpienie kostki masą bitumiczną na ddr. Za to konserwatorowi nie przeszkadzają nowe lampy, które oprócz białego oświetlenia, mają niebieskie diody! Wieś tańczy i śpiewa.

    • 2 0

  • Prawie żadnej różnicy nie ma. Po co wysepka na aleji?

    • 0 0

  • nie lepiej (1)

    od razu kopać tunel ?

    • 4 2

    • nie

      • 0 0

  • No to pol Gdyni stanie w korkach w drodze do pracy w Gdańsku (6)

    • 44 9

    • Ważne, by pamiętać, że z Gdyni do Gdańska można też dojechać SKM

      • 2 0

    • te Gdynia

      wy od już chyba 3 miesięcy jeden przystanek robicie na Niepodległości (czy jak to tam sobie nazywacie), więc morda w kubeł :)

      • 2 2

    • i odwrotnie...

      • 1 0

    • nie bój, nie bój

      za 2 lata pół Gdańska stanie w drodze do pracy w Gdyni ..

      • 5 4

    • z Gdyni do Gdańska to sie obwodnicą jedzie (1)

      • 8 8

      • Która tez stoi zwlaszcza jak jest dzwon.

        • 6 1

  • " przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei" (1)

    misiaczki (niebieskie), kierowcy i tak tam sobie zawracają spowalniając ruch

    • 2 1

    • To prawda, przy czym robia to wbrew przepisom. Tam jest sygnalizator kierunkowy, wiec mozna jedynie skrecic w lewo (w Malczewskiego).

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane