• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o przyciski na przejściach dla pieszych

Szymon Zięba
9 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Kierowcy nie chcą likwidacji przycisków. Kierowcy nie chcą likwidacji przycisków.

Do końca maja z 77 skrzyżowań w Gdańsku znikną przyciski do wzbudzania przez pieszych i rowerzystów zielonego światła. Nie zgadzają się z tym kierowcy, którzy podkreślają, że zmiana negatywnie wpłynie na płynność ruchu. W sprawie skierowali petycję do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.



Czy korzystasz z przycisków przy przejściach dla pieszych?

Istnienie przycisków wywołujących zielone światło na przejściach od zawsze budziło kontrowersje wśród uczestników ruchu. Rozwiązanie ma głównie zwolenników wśród kierowców, z kolei przeciwna jest mu część pieszych.

Kierowcy piszą petycję w sprawie przycisków



Świadczą o tym m.in. wpisy w Raporcie z Trójmiasta:

- Czy miasto może w końcu wyłączyć automatyczne światła? Na samej Świętokrzyskiej stałem dwa razy na czerwonym, a nikt nie przechodził. Ludzie robią zakupy i prowadzą wózki, łapią za klamki. Wydaje mi się, że guzik wywołujący zielone światło dla pieszego nie jest jakimś wielkim zagrożeniem epidemicznym - sugerował czytelnik.
W obronę przyciski biorą natomiast zmotoryzowani, którzy - w ramach stowarzyszenia Trójmiejskiej Inicjatywy Kierowców - wyliczają wady zmian i zwracają się z apelem do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.

Rozkłady komunikacji w Trójmieście



- Jako kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej stanowczo sprzeciwiamy się rozbieraniu kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury drogowej w postaci przycisków dla pieszych i rowerzystów. W przypadku trwałego usunięcia detektorów ręcznych (przycisków) uniknięcie negatywnych konsekwencji tej decyzji będzie bardzo trudno odwrócić - wskazują,
wyliczając, że są to między innymi:

  • spotęgowanie i tak wdających się we znaki mieszkańcom Gdańska korków i opóźnień komunikacji miejskiej oraz pogorszenie komfortu podróżowania wszystkimi środkami transportu;
  • wydłużenie czasu oczekiwania na zielone światło dla pieszych i rowerzystów - pogorszenie jakości powietrza w mieście i zwiększenie kosztów ponoszonych przez osoby prywatne korzystające z transportu indywidualnego w ramach codziennych podróży;
  • spadek bezpieczeństwa ruchu spowodowany większą skłonnością do zachowań ryzykownych i niezgodnych z przepisami ruchu ze względu na frustrację;
  • drastyczne zmniejszenie potencjału i tak niewykorzystywanego w pełni systemu Tristar.

Petycja kierowców ws. przycisków



Demontaż przycisków potrwa do maja



Zgodnie z planami miasta wszystkie przyciski przewidziane do likwidacji zostaną zdemontowane do 28 maja 2022 roku.

Skrzyżowania, na których przyciski będą wyłączane:

  1. Toruńska - Żabi Kruk,
  2. Obrońców Wybrzeża, wjazd do E.Leclerc,
  3. Hynka - pętla,
  4. Kołobrzeska - Olsztyńska,
  5. Piastowska - Droszyńskiego,
  6. Piastowska,
  7. Jagiellońska, przy przychodni,
  8. Czarny Dwór - Jana Pawła II,
  9. Jana Pawła II - Szpital Miejski II,
  10. Jana Pawła II - Szpital Miejski I,
  11. Jana Pawła II - Meissnera,
  12. Jana Pawła II - Burzyńskiego,
  13. Wita Stwosza - Abrahama,
  14. Kielnieńska - Barniewicka,
  15. Wodnika - Galaktyczna,
  16. Jana z Kolna - Robotnicza,
  17. Jana z Kolna - Nowomiejska,
  18. Rajska,
  19. Gnilna - Aksamitna,
  20. Wyzwolenia, Portowiec,
  21. Gdańska - Gałczyńskiego,
  22. Chrobrego - Leszczyńskich,
  23. Smoluchowskiego - Dębinki,
  24. Sobieskiego - Jarowa,
  25. Jaśkowa Dolina - Na Wzgórzu,
  26. Jaśkowa Dolina - Rakoczego,
  27. Rakoczego - Warnieńska,
  28. Rakoczego - Potokowa,
  29. Nowolipie - Piekarnicza,
  30. Polanki - Szpital MW,
  31. Partyzantów - Obywatelska,
  32. Złota Karczma - wjazd IKEA,
  33. Słowackiego - Budowlanych,
  34. Słowackiego - Elewów,
  35. Słowackiego - Radarowa,
  36. Słowackiego (nowa) - droga do Słowackiego,
  37. Kartuska - Kalinowa - Otomińska,
  38. Kartuska - Źródlana,
  39. Kartuska - Damroki,
  40. Kartuska - Cedrowa,
  41. Kartuska - Skrajna, Bądkowskiego,
  42. Kartuska - Kościelna,
  43. Kartuska - Zakopiańska,
  44. Kartuska - Ciasna,
  45. Kartuska - Paska,
  46. Kartuska - Jasna,
  47. Beethovena, przy Noskowskiego,
  48. Beethovena - Powstańców Warszawskich,
  49. Beethovena - Schumana,
  50. Łostowicka - Wojskiego,
  51. Jabłoniowa - Przywidzka,
  52. Przywidzka - Centrum Handlowe,
  53. Sikorskiego - Cienista,
  54. Havla - Nowa Warszawska,
  55. Nowa Warszawska - Łódzka,
  56. Havla - Wilanowska - Płocka (Łódzka - Wilanowska - Płocka),
  57. Havla - Świętokrzyska,
  58. Witosa - Cieszyńskiego,
  59. Witosa - Dragana,
  60. Witosa - Wilanowska,
  61. Świętokrzyska, przy kościele,
  62. Świętokrzyska - Niepołomicka,
  63. Świętokrzyska - Wielkopolska,
  64. Świętokrzyska - Wieżycka,
  65. Warszawska - Piotrkowska,
  66. Świętokrzyska - Guderskiego,
  67. Nowa Wałowa - Nowomiejska,
  68. Rakoczego - Kolumba,
  69. Rakoczego - Piecewska,
  70. Rakoczego - Bulońska,
  71. Rakoczego - Belgradzka,
  72. pętla Siedlce,
  73. Bulońska - Budapesztańska,
  74. al. Macieja Płażyńskiego - Nowa Gdańska,
  75. al. Macieja Płażyńskiego - Gdańska,
  76. Havla - Wilanowska,
  77. Kartuska Północna - Przytulna (łącznica Trasy W-Z).

Opinie (293) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • przecież one i tak nie działają, nie zmieniają na zielone dla pieszych (3)

    • 33 24

    • Chyba nie miałeś do czynienia z takim urządzeniem. (2)

      • 6 8

      • Idz na Grunwaldzka i sobie ponaciskaj (1)

        Co za Polak...

        • 8 4

        • Na grunwaldzkiej się zgodzę, ale na mało uczęszczanych przejściach działały i na takich powinny zostać.

          • 1 0

  • (2)

    Najpierw montują a potem....likwidują...czy w tym mieście nawet tak prostej sprawy jak przyciski na przejściach nie można ogarnąć??

    • 44 4

    • Ooo naczelny troll tego forum nie jest dzisiaj pierwszy ze swymi przesłaniami?!

      • 2 5

    • Swoi muszą zarobić...

      • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    Bez sensu. Po co wyłączać przyciski, gdzie jest znikoma ilość pieszych? (56)

    Samochody zatrzymują się przed pustym przejściem, stoją bez sensu, a potem ruszają generując dodatkowe ilości spalin i hałasu. Kompletna bzdura, jak to się ma do ekologii?
    Zamiast optymalizować i upłynniać ruch u nas oczywiście idzie się w drugą stronę, bo trzeba być świętszym od papieża i udowadniać, że dbamy o pieszych.

    • 322 40

    • Bo to nie chodzi o pieszych (3)

      chodzi o to żeby jeden dzban z drugim się nie rozpędzał przez miasto

      • 26 39

      • to też

        • 3 4

      • (1)

        W korku? Faktycznie możesz sie rozpędzić.

        • 6 0

        • to jak jest korek to co ci przeszkadzają?

          • 1 5

    • I bardzo dobrze, że się zatrzymują. (43)

      Dzięki temu zmuszają (......) samozwańczych rajdowców do zwolnienia i ostrożniejszej jazdy. A jak tak ci się spieszy to wyjedź z domu 10 minut wcześniej

      • 19 38

      • No doskonały pomysł. (37)

        Wyjedź wcześniej żeby więcej spalić na zatrzymywaniu i ruszaniu na każdych światłach.

        • 41 19

        • zezłomuj to nic nie spalisz. proste

          • 17 39

        • (35)

          Przesiądź się na tramwaj, autobus, rower, elektryczną hulajnogę czy co tam jeszcze jest. Paliwo drogie, więc oszczędzisz. Na hulajnodze czy rowerze te kilka kilometrów często daje się przejechać w krótszym czasie niż samochodem. Naprawdę, nie każdy musi jeździć samochodem i nie wszędzie nim jeździć trzeba.

          • 18 35

          • Zajmij sie swoim nudnym życiem a nie bedziesz innym mówił czym mają podróżowac (10)

            po mieście, nie jesteś od ustalania co trzeba a czego nie, bo kim ty niby jesteś ???

            • 31 14

            • zajmij si swoim nudnym życiem i nie truj powietrza spalinami innym ludziom

              • 14 23

            • to po (.....) nędzę

              marudzisz ciagle o korkach, o drożejącym paliwie i o (.....) Maryni?

              • 5 1

            • dopóki kierowcy, samochody:

              -smrodzą
              -trują
              -hałasują
              -niszczą zieleń chodniki
              -powodują wypadki na masową skalę co kosztuje nas wszystkich podatników 44mld zł rocznie prawie 3tys osób ginie
              -utrudniają poruszanie się innym uczestnikom
              -terroryzują innych uczestników ruchu
              -zajmują niemal całą przestrzeń wspólną
              -są głównym beneficjentem budżetu, a praktycznie żadnych podatków nie płacą......
              ...tak. twój samochód to jest niestety problem nas wszystkich !

              • 9 19

            • (2)

              a kim ty jesteś że uważasz że masz przycwolenie na zabijanie i zatruwanie płuc ludziom w mieście?
              Masz zgode każdego mieszkańca na wtłaczanie mu trucizny do płuc?

              • 6 12

              • władzuchna deb..lu nie lecząc ludzi celowo zabija ich i to ci nie przeszkadza zlewaczały skr..tyniały czubie?

                • 1 0

              • III RP nadała mi takie przyzwolenie, nazywa się ono prawem jazdy. Jak coś się zmieni to dajcie znać.

                • 7 1

            • jak na razie to kierowcy cierpiący na samochodozę nie tylko mówią, ale również działają (2)

              na rzecz utrudniania innym życia, zmuszając ich do zakwitania w oczekiwaniu na możliwość przejścia na drugą stronę ulicy, na której nie został uspokojony ruch. Gdyby ruch został uspokojony, przepustowość tej ulicy dla pojazdów wzrosłaby, ale cierpiący na samochodozę nie potrafią tego zrozumieć ani nawet wysłuchać argumentów opartych o badanie faktów.

              • 5 13

              • tłumoku guziki są dla pieszych i dla kierowców

                po prostu zmniejszają stratę czasu jednym i drugim, tak ciężko to zrozumieć? czas to pieniądz!

                • 6 1

              • na razie to wszystkowery robią problemy z niczego chcą mieć ścieżkę rowerową korzystać z chodnika i dodatkowo podwózkę(a najlepiej przyczepe). Nie mogą też zrozumieć że rozbieranie linii kolejowych tylko po to by mieli gdzie jeździć powoduje wykluczenie komunikacyjne i wzrost aut w miastach

                • 1 1

            • Skąd ta bolszewia

              tu przyjechała? Będzie ludziom życie organizował pajac.

              • 0 0

          • (15)

            Wyobraź sobie, że w przeciwieństwie do twoich wyobrażeń, ludzie jeżdżą znacznie dalej niż kilka kilometrów. Mi zdarzało się zrobić nawet > 100km dziennie załatwiając różne rzeczy w ciągu dnia i nie opuszczając przy tym granic Gdyni/Sopotu/Gdańska. Jest to niewykonalne w takim czasie jeśli bym miał użyć roweru czy komunikacji zbiorowej... niestety.

            • 15 4

            • no zdarzyło ci się..... ale nie jeździsz tak codziennie (3)

              a jednak z wygody wybierasz samochód każdego dnia

              • 7 7

              • Ja codziennie robię ok. 150 km. Jestem kurierem. Mi też zabronisz jazdy autem? (2)

                • 10 1

              • Wręcz przeciwnie.

                Zrobię Ci więcej miejsca i oszczędzę czasu, zachęcając jadących 2-3km, żeby jednak samochodu nie wyciągali.

                • 4 4

              • Nie. Ograniczyłbym ruch prywatnych samochodów które generują 90% ruchu (w tym smrodu, hałasu, wypadków, zniszczeń)

                dzięki czemu Ty kurierze będziesz mógł paczki sprawniej rozwozić!
                a służby takie jak karetka sprawniej będą mogły nieść pomoc

                • 2 4

            • (10)

              to tylko świadczy o absurdalnym braku organizacji potęgowanym przez samochód który to umożliwia.
              Osoba na rowerze sobie to lepiej ułoży i przejedzie 15 km, a że kierowca nie ma mózgu to jedzie 100

              • 3 10

              • osoba na rowerze korzystająca z kombinacji rower + kolej przejedzie na odległość 100 km po obszarze miejskim (4)

                szybciej niż osoba korzystająca z samochodu

                • 1 12

              • Tak, jeśli jest to przejazd od jednego celu do drugiego (1)

                Jeśli masz kilkanaście celów rozsianych po całej okolicy, auto jest jedynym rozwiązaniem.

                • 5 0

              • Zależy gdzie te cele są.

                Nie jestem hardkorem, więc zimą raczej jeżdżę samochodem. Jak tylko wyjdzie słoneczko i przesiądę się na rower, czas "rundki po mieście" skraca się o połowę...

                • 0 0

              • biedaku gdzie?Z tą śmieszną PKM do której roweru nie wsadzisz bo nie bo cię jakiś p..zduś wąsaty wywali z pustego wagonu?I jeszcze ta zaj..bista częstotliwość godzina półtorej

                • 1 0

              • no tak bo zapewne te 100 km przejedzie w pociągu

                • 0 0

              • Osoba na rowerze przewiezie trójkę dzieci albo kilkaset kg ładunku? (4)

                Co za farmazony oderwane od rzeczywistości?

                • 6 4

              • Jak często załatwiasz sprawy z trójką dzieci, robiąc 100km po mieście? (3)

                Ten przykład jest tak absurdalny, że aż boli.

                • 4 5

              • Trójkę dzieci odwoze do przedszkola i szkoły, następnie tym samym autem jeżdżę jako kurier (2)

                Ten przykład to moje codzienne życie.

                • 2 1

              • wszyscy w samochodach pracują jako kurierzy? (1)

                ile procent ruchu to kurierzy? 2%?3%? Nie bądź śmieszny

                • 2 2

              • Ale ja piszę o sobie, pytałeś to odpowiadam

                • 1 0

          • zwlaszcza hulajnoga, ktora ma rure wydechowa gdzies daleko...i emituje spaliny ze spalania wegla (1)

            • 8 1

            • węgiel jest propokojowy, a z ropą zawsze były wojny czy to w Kuwejcie czy na całym świecie.

              poza tym lepiej gdzieś tam w Bełchatowie wydmuchać w górę niż wtłoczyć czarne spaliny 2 metry obok idącym ludziom.

              • 4 4

          • Jestem kurierem (4)

            Jak mam niby przewieźć kilkaset kg przesyłek rowerem czy tramwajem?

            • 6 2

            • rower cargo wspomagany elektrycznie da radę (2)

              w Gdyni taki rower można na próbę wypożyczyć za darmo. Radzę spróbować.

              • 1 7

              • I wrzucisz na taki rower cargo pięć pralek i trzy lodówki? (1)

                Co to za farmazony?

                • 6 1

              • A zaniesiesz te pięć pralek z *legalnie* zaparkowanego samochodu, 500m od celu?

                • 1 5

            • Wystarczyłby patrol straży miejskiej jadący za Tobą przez jeden dzień, a zaraz byś zaczął szukać innego środka transportu.

              Samochód ma przewagę tylko, jak jesteś chamem i parkujesz na środku ulicy.

              • 2 6

          • naprawdę nie trzeba budować dróg jeśli się nie chce by z nich korzystali ludzie

            • 0 0

      • tylko nie narzekaj pozniej na halas, na spaliny, na zdarte okladziny hamulcowe oraz opony (2)

        przecietny polak wierzy, ze najwiekszym zagrozeniem w ruchu drogowym, sa tak zwani piraci oraz pijani. Problemem jest jednak to, ze ci trzezwi czesto jezdza gorzej od pijanych, bo po prostu nie umieja myslec w ruchu drogowym

        • 8 4

        • Problemem jest to, że prawie każdy z myślących że "myślą", jest właśnie takim bezmózgiem.

          Dojeżdżasz powoli do czerwonego, żeby nie hamować? Kołek musi się wcisnąć przed Ciebie i dać po heblach.

          Zostawisz miejsce dla tramwaju stojąc na światłach? Oczywiście, że się taki wciśnie.

          Nie zablokujesz skrzyżowania? Dokładnie to samo.

          • 3 2

        • będzie wręcz ciszej. bo nikt nie będzie startował do 50kmh czy więcej

          tylko powoli ruszał, powoli hamował.

          • 0 4

      • (1)

        a wiesz id..to co jest najzabawniejsze że taką czerwoną falę masz jak jedziesz w miarę spokonie i przepisowo wystarczy podkręcić id..to tempo do 80-90 i lecisz na zielonym wszędzie

        • 5 0

        • Niestety w większości przypadkach prawda, a przynajmniej w obie strony od głównego do Sopotu. Choć przyznam raz na ruski rok działa tam zielona fala. Testowane i przepisowo i po piracku wiele razy. Dlatego wiem, że urzędnicy drogowi to idioci... Nie walczmy że sobą tylko z nimi.

          • 1 0

    • Ale przynajmniej część z tych przycisków jest bez sensu, (3)

      bo są na skrzyżowania, gdzie i tak światła wstrzymują ruch samochodowy, to po co kazać pieszym dodatkowo przyciskać.

      • 13 3

      • Część jest bez sensu, ale nie wszystkie (2)

        Urząd myśli czarno-biało i chce wylać dziecko z kąpielą. W miejscach z dużym ruchem pieszych przyciski warto zlikwidować, w miejscach z małym ruchem zostawić.

        • 13 4

        • Toć i liwkwidują tylko niektóre

          • 3 2

        • Zostawić powinni tylko tam gdzie nie ma

          skrzyżowania z sygnalizacją. Jak i tak jest sygnalizacja dla kierunków samochodowych to w odpowiednich fazach można umożliwić przejście pieszym bez konieczności wyzwalania zielonego przyciskiem.

          • 1 1

    • (2)

      Właśnie po to, aby była większa liczba pieszych.

      Obecnie nie da się normalnie funkcjonować jak pieszy nie spędzając pół życia czekając na światło, więc każdy smrodzi samochodem.

      • 2 6

      • likwidacja przycisków nic nie zmieni. powinno sie je tak przeprogramować, ze po wcisnieciu pieszy czeka 5 sek i ma zielone.

        • 5 0

      • tracenie czasu na przejściach ma mnie zachęcić do chodzenia?

        ciekawa logika...

        • 0 0

    • Sens?

      Po co pieszy ma się zatrzymywać, skoro nic nie jedzie?

      • 0 0

  • Deb. czystej postaci

    • 30 7

  • (2)

    Zlikwidować te przyciski bo to siedlisko zarazy.
    Po każdym naciśnięciu trzeba dezynfekować ręce.

    • 16 57

    • Mózg sobie zdezynfekuj lepiej.

      • 18 3

    • A zakupy robisz i nie narzekasz

      • 8 3

  • Opinia wyróżniona

    Jako sens ma zdejmowanie guzików? (12)

    Na południu Europy takie guziki potrafią zablokować ruch w 5 sekund. U nas jest trochę gorzej, ale skoro infrastruktura już jest to po co ją rozbierać? Krok wstecz, który dodatkowo osłabi nasz wyśmienity system Tristar (bo czym ma kierować system jeśli przejścia zaczną działać na minutnik)

    • 273 43

    • Przy Tristarze ma (1)

      Właśnie przy Tristarze guziki nie mają większego sensu bo czas włączenia i trwania zielonego dla pieszych zależy od wszystkich czujników na skrzyżowaniu, danych z sąsiednich skrzyżowań i centrali ruchu. Co innego tam gdzie steruje tylko zielonym na przejściu. Mam nadzieję, że decyzja o zdjęciu przycisków została podjęta na podstawie analizy gdzie są rzeczywiście potrzebne. Bo jeszcze kilka lat temu przyciski były montowane na każdym przejściu na "może się kiedyś przyda".

      • 22 10

      • gdyby ten tristar działał choć raz - tak jak nie działa!

        bez przerwy słyszymy o przeprowadzaniu wymaganej regulacji i dostrojeniu do ruchu - ten sam txt od wielu lat !!!

        • 2 0

    • lewactwo to stan umysłu (5)

      likwidacja zielonych strzałek i guzików to ich pomysły

      • 23 28

      • a prawactwo to choroba umysłowa

        • 23 20

      • Prawactwo nie umie korzystać z zielonych strzałek, traktując je jak zwykły zielony sygnał.

        • 22 14

      • (2)

        Najwięcej niebezpicznych sytuacji to pędzący kierowca na zielonej strzałce (nikt się nie zatrzymuje przed nią) zdziwiony że ktoś przechodzi na zielonym świetle.

        • 15 12

        • Podrzuć statystyki, ciekawy jestem ile było wypadków

          • 11 4

        • Też się nie zatrzymuję na warunkowym zielonym, powód jest prosty, zwalniając jestem w stanie nikogo nie przejechać i na nikim nie wymusić. Trudne, w pewnym wieku jeszcze nie. Chyba że skręca pod kątem blisko 90° jadąc 40 km H ale Adla takich jest już kaftan bo leki nie pomogą.

          • 4 2

    • "U nas jest trochę gorzej" - trochę? (2)

      U nas te guziki działają w jakiś wypaczony sposób: zamiast zmieniać światła od razu to ich wciśnięcie jest tylko warunkiem, żeby zielone się w ogóle zapaliło. Na zachodzi te przyciski służą pieszym, w Gdańsku służą kierowcom.

      • 28 9

      • długość ich załączania ma pewien sens (1)

        chodzi o to żeby na tej "tamie" nazbierało się trochę pieszych i żeby wszyscy przeszli w jednym momencie a nie żeby każdy włączał co chwilę gdy się do przejścia zbliży. To upłynnia ruch. I zanim zarzucisz mi że jestem kierowcą i to mój punkt widzenia to pamiętaj że każdy kierowca jest też pieszym.

        • 9 6

        • Chociaż żeby zawsze się włączał, kiedy jest zmiana cyklu na skrzyżowaniu.

          Jeżeli wciśniesz na pomarańczowym dla samochodów to i tak musisz poczekać całe czerwone i zielone dla samochodów, mimo, że nic nie jedzie, gdyż samochód wzbudzający zielone z bocznej ulicy już dawno pojechał na zielonej strzałce.

          • 4 1

    • Bo prYzy systemie zarządzania TriStar wciskanie to fikcja

      • 2 2

  • A kasa idzie (2)

    Kasa poszła najpierw na przyciski, teraz na demontaż.

    • 56 3

    • Ekonomista z"bożej łaski" (1)

      zabrał głos. A ileż to pieniędzy z budżetu miasta idzie na utrzymanie miejskich dróg byście mogli po nich wozić swoje (.....) !

      • 5 13

      • Krotkowzroczny d**il jesteś!!!

        Tymi drogami również są rozwożone twoje bezglutenowe pierożki i kawa do twojego ekspresu.

        • 0 0

  • Kiedy ktoś tam pójdzie po rozum do glowy? (7)

    Od kiedy Dulkiewicz rządzi ZDIZ wypowiedział wojnę kierowcom czyli w głównej mierze mieszkańcom miasta w imięNo właśnie w imię czego? Tego już chyba nikt nie wie.

    • 52 17

    • W imię lansu na fejsiku

      Eko jest teraz trendy

      • 11 2

    • walić tych wszystkich kierowców

      • 4 11

    • zmiana priorytetow z kierowcow na pieszych

      chociaz te zmiany sa i tak jeszcze niesmiale
      ale kropla drazy skale

      • 6 8

    • Nie da się

      już dłużej mieszkać normalnie w tym pseudo mieście. Wszystko zostało sparaliżowane za rządów ostatniej ekipy. Amatorszczyzna wszędzie!

      • 5 2

    • Narobili sobie większość wrogów

      Kierowcy to jest klasa średnia i wyższa, mnóstwo znaczących i wpływowych osób - podziękują im odPOwiednio za jakiś czas...

      • 2 2

    • to wybierzcie wreszcie mężczyznę z jajami, a nie słodkopierdzącą paniusię (1)

      kto dał tej kobiecie władzę sam jest sobie winny.

      • 3 1

      • Dokładnie, przecież ktoś na nią głosował

        • 2 0

  • Przyciski powinny być dla kierowców (11)

    chcesz przejechać zatrzymujesz się wychodzisz załączasz sobie zielone światło!

    • 50 38

    • Dokładnie

      pieszy to nie małpa, żeby musiała coś nacisnąć by "coś" dostać i jeszcze po naciśnięciu czekać ,czasem 2 minuty. Niech by sobie te przyciski były, gdyby "reakcja" na naciśnięcie była tak do 10 sekund tak jak to ma miejsce w wielu krajach Europy.Mało tego, tam po naciśnięciu pojawia się info za ile sekund będziesz miał zielone na przejściu

      • 17 15

    • nie może być (2)

      Kierowcy będą wyrażali swoje oburzenie, że muszą się zatrzymać i wysiąść z pojazdu :)

      • 10 14

      • (1)

        Policz ile energii kosztuje zatrzymanie z 50km/h i ponowne wprawienie w ruch 2-tonowego pojazdu, a ile zatrzymanie się i ruszenie pieszego.

        • 7 4

        • skoro cię na tę energię nie stać, to najwyższy czas zrezygnować z tak energochłonnego środka transportu

          • 3 2

    • dla kierowców są pętle indukcyjne niemoto... (6)

      A w cywilizowanych krajach pieszych nie musi wszędzie wciskać przycisków tylko przy sygnalizacji są czujniki ruchu i wykrywają pieszego oraz w ciągu 5-10 sekund włączają światło zielone.

      • 16 8

      • W cywilizowanych krajach, w centrach miast jest priorytet pieszego. (2)

        • 12 15

        • Jeżeli już, to jest priorytet dla komunikacji miejskiej np. tramwajów. (1)

          Doucz się ignorancie

          • 14 6

          • jeśli nie ma priorytetu dla pieszych, priorytet komunikacji miejskiej nie ma sensu

            komunikacja miejska nie zapewnia serwisu drzwi - drzwi, do przystanka komunikacji miejskiej trzeba jakoś dotrzeć: zwykle pokonując jezdnię biegnącą obok. Całe szczęście bywają w Gdańsku "przystanki wiedeńskie" i do niektórych przystanków tramwajowych można dojść nie pokonując dwupasmowej jezdni.

            • 2 5

      • W gdańsku pamiętam jedną pentlę indukcyjną (1)

        Na Gnilnej, we wjeździe w Aksamitną. Musieli ją odłączyć, bo kierowcy nie rozumieli, jak działa i nie potrafili sobie wywołać zielonego światła :)))

        • 3 6

        • Na skrzyżowaniu Witosa i Cieszyńskiego jest pętla indukcyjna

          i jeśli nie dojedziesz do świateł na czas (a wcześniejsze światła są tak ustawione, że nie dojedziesz) to czekasz cały cykl świateł na zielone.

          • 2 0

      • dla pieszych też są "wykrywacze pieszych"

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    drodzy kierowcy (36)

    jakbyście nie wiedzieli, albo zapomnieli, to odkąd trwa pandemia, czyli gdzieś od kwietnia 2020 roku (zaraz będą 2 lata) wszystkie przyciski w Gdańsku zostały wyłączone, a więc skoro ich wyłączenie nie wpłynęło jakoś szczególnie na ruch, to likwidacja wyłączonych przycisków tym bardziej nie wpłynie na ruch

    • 118 308

    • Bzdura. Są miejsca gdzie przyciski ponownie działają od dłuższego czasu i sprawdzają się. (11)

      • 69 22

      • Sprawdzają się dla kierowców (8)

        Jak wyjdziesz z domu bez auta to się już nie sprawdzają.

        • 31 63

        • Wypowiadam się jako pieszy. (2)

          • 30 8

          • chyba sporadyczny (1)

            • 11 27

            • Połowiczny, dojeżdżam do parkingu w centrum i dalej poruszam się na piechotę, niestety nie ma sensownej komunikacji... Gdyby jeszcze było w tym mieście więcej tunelu lub wiaduktów obojętnie czy to dla aut czy pieszych, ale to kosztuje

              • 5 2

        • (4)

          mieszkam przy Morskiej w Gdyni pamiętam dzbanie zaklejone przyciski i co minutę w nocy stop go stop go i ten piękny ryk silnika tira który rusza od zera mieląc 14 biegów piękny hałas wibracje i spaliny bo ktoś miał pomysła

          • 25 2

          • A czemu ten tir się tam zatrzymał, skoro wystarczyło jechać z zieloną falą? (3)

            Czyżby dzbany nie potrafiły jeździć poniżej limitu?

            • 4 31

            • zielonym czym? (1)

              wyjdź z piwnicy i dopiero komentuj

              • 26 2

              • Czasami się zdarza zielona fala, ale to pewnie przypadek a nie celowe działanie

                • 15 0

            • mieszkam niecałe 100 m od przejścia dla pieszych bez skrzyżowania które od zawsze jest na guzik w 2020 r co minutę w nocy zmieniało się światło dla pieszego widma zupełnie bez sensu a hałas i wibracje były takie że często ciężko było spać co ma do tego prędkość pojazdu?

              • 9 0

      • zgadza się, sprawdzają się na bocznej drodze, a jeszcze bardziej na ruchliwych drogach poza miastem gdzie można wywołać odpowiednią sygnalizację żeby bezpiecznie przejść przez jezdnię. W mieście, na drogach jak Grunwaldzka, Rzeczypospolitej, Słowackiego itd gdzie światła powinny być w odpowiedni sposób synchronizowane nie mają żadnego sensu bo zaburzałyby cykl... może w nocy mają sens... ale tutaj w ogóle uważam, że w nocy większość sygnalizacji powinna być wyłączana.

        • 16 1

      • ponownie działają i nikt nie zauważył aby coś się zmieniło

        • 0 3

    • Kierowcy chcą, kierowcy nie chcą (3)

      Sam spędzam w aucie około 2 godz dziennie, ale w pamiętam o tym, że każdy z nas kierowców, rowerzystów jest przed wszystkim pieszym. Nie wspominając o naszych dzieciach. Pieszy w mieście powinien mieć priorytet a nie chodzić po tunelach albo prosić się o możliwość przejścia przez jezdnie. Mam nadzieję, że te przyciski, relikty minionej nowobogackiej epoki, zostaną zlikwidowane.

      • 33 42

      • Dlatego guziki powinny zostać, wówczas na żądanie masz priorytet. Automat tego nie zapewnia.

        • 8 0

      • przecież tłumoku te guziki pomagają wszystkim

        pieszy przechodzi na żądanie bez czekania, a auta nie muszą stać bez sensu na pustym przejściu.

        • 10 2

      • tak jestes pieszy i zycze ci byc jezdzil 20km/h caly dzien co chwile stajac na czerwonym

        i po snadaniu dojechal do pracy i wocil na kolacje jadac 3godziny z gdyni do gdanska i powrot

        • 0 1

    • Owszem były wyłączone (4)

      Ale kilka miesięcy temu zostały włączone i w wielu miejscach upłynniły ruch. Teraz jak zostaną usunięte zwiększy to korki w aż w 77 punktach miasta!
      Jeżeli miasto faktycznie usunie je to będzie wtopa bo za kilka miesięcy okaże się że będą na nowo montować. Za nasze pieniądze oczywiście.

      • 34 16

      • korki można redukować przez priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i rowerzystów (3)

        a nie przez ścielenie czerwonego dywanu przed kierowcami. Największe problemy z korkami tworzy nadmiar kierowców (nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości), Dlatego likwidacja przycisków ma sens.

        • 6 15

        • to tak nie działa żuczku w umyśle lewaka komucha czy innego bolszewika twki nadal przekonanie że ludzkimi zachowaniami można stewrować za pomocą pały przymuszania utrudniania życia opodatkowywania ponad miarę lewactwo to grupka oszołomów która nawet na pustyni by spowodowała brak piasku banda idl.tów walczy dzielnie ze sztucznymi problemami

          • 12 2

        • Nadmiar kierowców ergo nadmiar ludzi? Kolejny świr...

          • 4 1

        • największy problem to likwidacja linii kolejowych po to by budować ścieżki rowerowe. Ludzie nie mają jak dojechać więc korzystają z auta - stąd coraz większe korki

          • 1 2

    • drogi pieszy (4)

      Jakbyś nie wiedział, to w czasie pandemii był dużo mniejszy ruch niż zazwyczaj. Sporo ludzi pracowało zdalnie oraz uczniowie mieli lekcje online. Ciężko to odnieść do standardowego ruchu ;)

      • 27 8

      • zwrot w kierunku mojej osoby w formie "drogi pieszy" jest niestety bardzo nietrafiony... w głównej mierze jestem kierowcą, jednak wiem że mieszkam w mieście i wszyscy - samochody, autobusy, tramwaje, rowerzyści, hulajnogi i piesi (w tym dzieci) musimy koegzystować i się szanować, przestrzeń miejska jest dla wszystkich... i dalej, jako kierowca stwierdzam że w 70-80% winnymi korków są sami kierowcy - bo nie potrafią z jajem ruszyć spod świateł, bo nie potrafią równomiernie jeździć, bo się wpychają, bo zostawiają za duże odstępy na skrzyżowaniach, bo je blokują, świrują albo w drugą stronę wleką się jak ślimaki, bo muszą 300 metrów podwieźć swoją szanowną czteroliterową... i na ogół zachowują się jakby byli zupełnie sami na drodze i wszystko im się należało... w mieście każdy ma takie sama prawa do drogi jako przestrzeni publicznej, na utrzymanie której wszyscy płacimy w podatkach.

        • 12 8

      • (2)

        A może trzeba jednak pomyśleć, czy wszystkie dzieci musza być podwożone do szkoły? Czemu nie mogą same tam dojść? Pewnie rodzice się boją, bo jest za duży ruch na drogach który sami generują. "Hodujemy" stado pierdołów życiowych...

        • 10 4

        • Nie "hodujemy", a "wyhodowaliśmy" (1)

          Rodzice dzieci w szkolnym i przedszkolnym wieku sami nie potrafią nawet wyobrazić sobie innej opcji, niż wożenie pod drzwi samochodem.

          Rośnie następne pokolenie niezdar...

          • 5 0

          • widać jak bardzo ktoś jest odpowiedzialny za swe dzieci. Chcesz wiedzieć ile ich uległo wypadkom z powodu braku opieki?

            • 0 1

    • Przyciski (5)

      Ten co pisał nie jechał Świętokrzyską.Jak najszybciej włączyć przyciski przy ulicy Wielkopolskiej i Kościele

      • 13 5

      • (4)

        dlatego wolałem dopłacić do metra mieszkania i wziąć ciut mniejsze mieszkanie ale bliżej centrum niż stać w tamtych korkach...

        • 5 5

        • (2)

          To co, teraz wszyscy mają wciskać swoje mieszkania w ostatnie puste trawniki w centrum? Będziemy mieli betonową pustynię, patodeweloperkę, a ty mimo dopłacenia do metra i tak będziesz stał w korkach. Z resztą popatrz na Witosa przy pętli, 2,5 km od Długiego Targu - kiedyś spokojna ulica, korki były dopiero przy BP, a teraz cała stoi. Jedyne rozwiązanie to budować dalej i poprawiać przepustowość.

          • 4 2

          • przepustowość dla pojazdów czy przepustowość dla ludzi? (1)

            przepustowość dla pojazdów zwiększa się uspokajając i redukując skalę ruchu pojazdów dwuśladowych, traktując priorytetowo potrzeby osób decydujących się na chodzenie pieszo, jazdę rowerem lub korzystając ze środków komunikacji publicznej (kombinacja tych trzech sposobów poruszania się także zmniejsza korki i zwiększa przepustowość.

            • 2 6

            • super tylko wytłumacz to tym którzy nie chcą tramwaju na Do Studzienki lecz pchają go na BGW

              • 1 0

        • Jak całe życie kręci ci się w jednym miejscu to jest to świetny wybór. Ja niestety korzystam z uroków całego Trójmiasta a raczej całego województwa. Choć do pracy mam blisko a nie mieszkam w centrum.

          • 0 0

    • Parkomaty też były ofoliowane i mogło tak zostać.

      • 4 2

    • ww

      a ile spalin więcej liczysz ?

      • 0 0

    • jednak mozg ci nie funkcjonuje

      no ale coz trzeba leczyc takich jak ty

      • 0 0

    • Przycisku spowalniaja ruch pieszo-rowerowy - popieram!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane