Spór o znak "stop" na drodze rowerowej w Sopocie
Na wysłanym nam nagraniu widać, jak kolejni rowerzyści nie zwracają uwagi na znak "stop".
Jedni uważają, że znak "stop" na drodze dla rowerów na wysokości ul. Hestii 3 w Sopocie nie ma sensu, drudzy denerwują się, że nikt nie zwraca na niego uwagi, co prowadzi do niebezpiecznych incydentów. Po naszych pytaniach do magistratu kurortu temat zostanie poruszony na Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Najważniejsze informacje o rowerach
Jednak zdaniem cyklistów, ustawienie w tym miejscu znaku obligującego do zatrzymania się, nie zostało dobrze przemyślane.
- Jeżdżę tędy dosyć często i sądzę, że powinna się pojawić informacja dla rowerzystów o tym, że w tym miejscu mogą pojawić się piesi, że jest przejście. Nie spotkałem się nigdzie w Trójmieście ze znakiem "stop" na drodze rowerowej. Przymus zatrzymania się przed takim znakiem negatywnie wpływa na płynność ruchu - mówi pan Mateusz, nasz czytelnik.
Sopoccy urzędnicy przyznają, że to jedyne miejsce w kurorcie, gdzie taki znak na DDR można spotkać. Dlaczego pojawił się akurat tam?
Znak jest potrzeby, żeby zwiększyć czujność rowerzystów
- Znak "stop" stawiamy nie tylko na skrzyżowaniach, ale zgodnie z jego definicją też tam, gdzie krzyżują się potoki ruchu, a zatrzymanie pojazdu wpływa na poprawę bezpieczeństwa. W omawianym przypadku pojazdem jest rower, a krzyżujące się potoki ruchu to: ruch rowerowy z ruchem pieszym. Przejście piesze stanowi również dojście do SKŻ [Sopocki Klub Żeglarski Ergo Hestia Sopot - dop. red.], gdzie często piesi w obu kierunkach niosą sprzęt żeglarski, np. deski z żaglami do serfowania, pchają małe żaglówki itp. - tłumaczy Tomasz Kamiński, zastępca dyrektora ds. eksploatacji sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Dodaje, że w związku z tym, że to miejsce jest bardzo nietypowe i niebezpieczne, jego oznakowanie i geometria mają zwrócić uwagę i wzmóc czujność - zwłaszcza u szybko poruszających się rowerzystów.
Rowerzyści nie zatrzymują się przed znakiem "STOP" (114 opinii)
Urzędnicy zapowiadają, że temat oznakowania w tym miejscu poruszony zostanie w najbliższy czwartek na Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W spotkaniu uczestniczyć będą przedstawiciele sopockiej policji.
Na koniec warto wspomnieć, że za niezatrzymanie się przed znakiem "stop" grozi mandat w wysokości 100 zł i (w przypadku kierowców pojazdów spalinowych) dwa punkty karne.
Opinie (954) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-08 08:33
Opinia wyróżniona
Lepiej inaczej (33)
Znaki nic nie dadzą. Najlepiej jest zbudować szykanę, która zmusi do znacznego zwolnienia lub zejścia z roweru.
- 269 47
-
2020-07-08 08:44
To by się nadawało (4)
Do Białej Księgi Prześladowań Trójmiejskich Cyklistów.
- 11 23
-
2020-07-08 10:11
Jak sławetny słupek przy Morskiej w Gdyni (3)
To było szykanowanie cyklistów - pisali petycje do Polskiego Związku Niewidomych.
- 9 2
-
2020-07-08 11:53
Problemy rowerzystów faktycznie zaczynają się od głowy (2)
Ale przypuszczam, że nie z narządem wzroku jest tu największy problem.
- 9 6
-
2020-07-09 08:25
(1)
niech ci taki słupek postawią między pasami na obwodnicy, będziesz wtedy mędrkował. Nie jest to ani na wysokości wzroku, a w mieście w różnych sytuacjach może zostać niedostrzeżone. Nie wpadłem na coś takiego, ale twierdzę, że takiej rzeczy można nie dostrzec np. przy niekorzystnym oświetleniu itd.
- 2 1
-
2020-07-09 14:35
A dla ciebie scieszka rowerowa to obwodnica?
Kiedys malowali 3 paski przed przejsciami zebysta sie zatrzymały ale tehgo tesz nie pojmujecie
- 0 2
-
2020-07-08 09:56
Pod warunkiem że jezdnie też będą w takiej formule i dodatkowo znaki stop przed przejęciami dla pieszych (10)
jestem za.
- 12 11
-
2020-07-08 10:35
ci ludzie nawet nie kumają, kiedy taki znak można postawić (9)
ten znak nie tylko wprowadza w błąd, ale przez to, że jest bezprawny powoduje, że całą odpowiedzialność powinien ponosić zarządzający ruchem. Gdybym miał tam kolizję poszedłbym do sądu, zapewniam. Odwoływanie się do imaginacji jest absurdem, ale też ciężką przypadłością urzędników.
Zgodnie z przepisami ewidentnie musi zaistnieć skrzyżowanieten znak nie tylko wprowadza w błąd, ale przez to, że jest bezprawny powoduje, że całą odpowiedzialność powinien ponosić zarządzający ruchem. Gdybym miał tam kolizję poszedłbym do sądu, zapewniam. Odwoływanie się do imaginacji jest absurdem, ale też ciężką przypadłością urzędników.
Zgodnie z przepisami ewidentnie musi zaistnieć skrzyżowanie dróg z określonym pierwszeństwem, bo zastosowanie tego znaku zostało do takiego zakresu - ograniczone.
Tam nie ma żadnych potoków ruchu, bo istnienie potoku ruchu miałoby miejsce, gdyby była tam wyznaczona droga piesza.
Zgodnie z prawem o rd. każde wyjście, wyjazd z placu, posesji - jest podporządkowane.
Ten wymysł jest nienaturalny i powtarzam - absurdalny.- 9 14
-
2020-07-08 11:26
Zgadzam się w 100% ale... (8)
Sam rozumiem że wyniesienie z tej posesji długiego żagla jest tam niemal niemożliwe bez osoby zatrzymującej ruch. Sam też zapierdzielam tam rowerem ponad 30km/h ale wiem że w tym miejscu można dostać żaglem w łep. Kiedyś były tam barierki ograniczające prędkość ale je usunięto bo obstawiam że kilka kasków sie na nich roztrzaskało. Myślę że znak
Sam rozumiem że wyniesienie z tej posesji długiego żagla jest tam niemal niemożliwe bez osoby zatrzymującej ruch. Sam też zapierdzielam tam rowerem ponad 30km/h ale wiem że w tym miejscu można dostać żaglem w łep. Kiedyś były tam barierki ograniczające prędkość ale je usunięto bo obstawiam że kilka kasków sie na nich roztrzaskało. Myślę że znak powinien być ale nie stop tylko ustąp pierwszeństwa choć i tak nie miał by prawnie żadnej mocy. Uwielbiam zapierdzielać na rowerze i jedyne co mogło by mnie tam spowolnić mocno to falowana kostka na dosyć długim odcinku. Znak stop wg. mnie jest bez sensu bo kiedy żagli nikt ie wynosi to po co ja w 90% przejadów mam się tam zatrzymać?
- 12 3
-
2020-07-08 13:14
To niech to zrobią zgodnie z prawem, zamiast wymyślać bzdurne teorie o potoku ruchu z posesji na przejście dla pieszych.
Część ludzi wiedząc, że jest bezprawny może go ignorować i mieć kolizję spowodowaną właśnie przez zarządzającego ruchem. Jak nie ktoś z żaglem zapłaci odszkodowanie, to ktoś z urzędu.
Coraz więcej absurdów prawnychTo niech to zrobią zgodnie z prawem, zamiast wymyślać bzdurne teorie o potoku ruchu z posesji na przejście dla pieszych.
Część ludzi wiedząc, że jest bezprawny może go ignorować i mieć kolizję spowodowaną właśnie przez zarządzającego ruchem. Jak nie ktoś z żaglem zapłaci odszkodowanie, to ktoś z urzędu.
Coraz więcej absurdów prawnych produkuje sejm, a lokalni też chyba są zachęcani do takiego postępowania.
Znak STOP nie może być sposobem na rozwiązanie tej sprawy w tym miejscu i wydaje mi się, że ustąp pierwszeństwa raczej też nie wchodzi w grę, chyba że wyznaczą tam drogę z pierwszeństwem z posesji na plażę.- 6 5
-
2020-07-08 14:24
pirat drogowy zatem jesteś (5)
" Sam też zapierdzielam tam rowerem ponad 30km/h " a nie przekraczasz w ten sposób dozwolonej prędkości? Trzykrotnie ? Poza tym trzeba być osobą bez wyobraźni, żeby tam jeździć z taką prędkością. Pal licho, ze Tobie coś się może stać, gorzej, że Ty możesz komuś krzywdę zrobić.
- 7 3
-
2020-07-08 15:38
(4)
przecież te ograniczenia prędkości na znaku wielkości talerzyka na ciasto sa ustawione nielegalnie rowerzysta nie musi mieć prędkościomierza i koniec tematu
- 1 6
-
2020-07-08 15:55
(3)
Prędkościomierza mieć nie musi, ale ograniczeń prędkości przestrzegać musi. Jak będziesz jechać rowerem po ulicy i przekroczysz prędkość to też się będziesz tłumaczył, że nie masz prędkościomierza i nie wiesz jak szybko jedziesz, więc mandat jest bezzasadny?
- 7 3
-
2020-07-08 18:56
a które policyjne urządzenie pomiarowe zmierzy legalnie prędkość roweru które ma wymagane certyfikaty do tego?Na oko trudno jest odróżnić 10 od 18 na godzinę dlatego to śmieszne ograniczenie może mieć jedynie charakter zalecenia nic poza tym każdy powtarzam każdy rowerzysta któremu wciskanoby mandat w tym miejscu ma wygraną sprawę z bomby
- 4 4
-
2020-07-08 18:59
(1)
czy przypominasz sobie sprawę takiego i**oty komedianta straży wiejskiej w Kościerzynie który do dwóch instancji sądowych ciągnął sprawę 18 letniego chłopaka który przekroczył prędkość o 16 km/h?Ten kretyn liczył że wyciągnie przed sądem mandat 50 zł a koszty sądowe ile wyniosły 10 tysięcy?Polecam zachowanie powagi bo usiłowanie udowodnienia że
czy przypominasz sobie sprawę takiego i**oty komedianta straży wiejskiej w Kościerzynie który do dwóch instancji sądowych ciągnął sprawę 18 letniego chłopaka który przekroczył prędkość o 16 km/h?Ten kretyn liczył że wyciągnie przed sądem mandat 50 zł a koszty sądowe ile wyniosły 10 tysięcy?Polecam zachowanie powagi bo usiłowanie udowodnienia że człowiek ma na oko wiedzieć jak szybko się porusza prowadzi zawsze do kompletnego ośmieszenia kretyn ze straży miejskiej w Kościerzynie po wyrokach sądu chyba już nie ma ochoty na więcej
- 4 4
-
2020-07-09 08:31
ten jeleń z własnych pieniędzy powinien to opłacić i stracić pracę.
Psycho-urzędników nękających obywateli powinno się pozbawiać wszelkich stanowisk.- 0 2
-
2020-07-08 18:54
tam nie ma prawa byc żadnego innego znaku niż przejście dla pieszych
- 3 2
-
2020-07-08 10:02
i progi zwalniające :)
- 7 2
-
2020-07-08 10:20
(3)
Sopot nie lubi rowerzystów.
- 8 10
-
2020-07-08 10:56
Sopoccy rowerzyści nie lubią pieszych.
- 12 6
-
2020-07-08 15:14
(1)
Rowerzyści nie lubią Sopotu. Sopot jest jak wrzód na d...rodze.
- 5 1
-
2020-07-09 19:05
Zaiste dać sięw kwestii organizacji ruchu rowerowego przez Gdynię wyprzedzić - to było osiągnięcie.
- 1 0
-
2020-07-08 11:02
(6)
Spróbuj rowerzyście zwrócić uwagę, że obowiązuje go oznakowanie pionowe w okolicy byłej Krewetki naprzeciwko Dworca Głównego w Gdańsku, a zostaniesz bardzo wymyślnie zbluzgany. Ich nie obchodzą znaki. Jest "ścieżka rowerowa" i ich nic nie obchodzi, nawet jeśli piesi mają pierwszeństwo.
- 12 3
-
2020-07-08 11:21
od zwracania uwagi jest policja
dokąd nie masz kolizji, nie masz nic do tego człowieka
- 2 16
-
2020-07-08 13:38
Tak, piesi mają tam pierwszeństwo (1)
Chyba że coś się tam zmieniło od kiedy ostatni raz jechałem tamtędy.
Niestety, mało kto pilnuje aktualizacji przepisów lub znaczenia znaków...(w tym i ja, czym błysnąłallłem kilka postów temu odnośnie zmian od 01.07). Do tego przekonanie ludzi, że DDR jest wyznaczona czerwonym kolorem...
Całkowicie inna kwestią jest, że jak by tam DDR była obecna, to trzeba mieć coś nie tak z oceną sytuacji by jechać tam szybciej niż 1.5 prędkości pieszego...- 2 2
-
2020-07-08 13:54
od 1.07 nic się nie zmieniło przestań pierd..lić bzdury
- 3 0
-
2020-07-08 20:43
Przy Galeri Baltyckiej tez strach chodzic chodnikiem.
- 2 0
-
2020-07-09 08:34
(1)
podaj przepis mówiący o "pierwszeństwie" pieszych na "ścieżce".
- 1 1
-
2020-07-09 14:37
Chyba na przejsciu zawsze
- 0 0
-
2020-07-08 11:04
Znacznie spowalniać to można samochody z 50kmh do 20 czy 30kmh. A nie rowerzystów, którzy w większości nie przekraczają 15kmh jadąc po pasie nadmorskim.
- 1 9
-
2020-07-08 12:30
Auto,rower,sandały
Tylko przez brak szacunku człowieka do drugiego człowieka w naszym- co tu dużo ukrywać- nerwowo chorym społeczeństwie,kraju, trzeba budować szykany lub lepiej wilcze doły- one są skuteczniejsze- przed przejściem dla pieszych. A wystarczy trochę, pomyślunku, rozumu, empatii i szacunku.
- 5 0
-
2020-07-08 12:40
Przecież tam jest szykana i barieki
Może jeszcze wilcze doły wykopać?
- 2 4
-
2020-07-08 21:18
już jest
- 0 0
-
2020-07-13 00:09
Geniusz
Najlepiej wilcze doły kopać co 50m i więcej znaków i progów i kostki brukowej, jeszcze ten kraj nie jest zjbany na 100%, jeszcze można "lepiej". Na zachodzie droga rowerowa jest częścią drogi, nei ma żadnych progów ani innego góna, ale oni się nie znają
- 0 0
-
2020-07-08 09:14
Opinia wyróżniona
Głupota (96)
Ludzie nauczcie się patrzeć na życie z perspektywy drugiej osoby. Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pieszemu czy rowerzyście ?
- 168 376
-
2020-07-08 09:20
Głupota
Ludzie nauczcie się patrzeć na życie z perspektywy drugiej osoby. Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pierwszemu czy kierowcy samochodu ?
- 98 12
-
2020-07-08 09:24
Dobra zasada - pójdźmy dalej: samochodom trudniej się zatrzymać niż rowerzystom i pieszym. (4)
- 118 8
-
2020-07-08 14:15
(3)
Pociąg ma trudniej i dlatego powinno wszędzie być skrzyżowanie z kolejami.
- 13 1
-
2020-07-08 17:25
A najtrudniej ma tankowiec Panama Max. Jakieś 10 mil morskich (2)
- 20 2
-
2020-07-08 20:36
(1)
A jeszcze trudniej wytracić prędkość zniżając samolot z cruising altitude ...
- 2 0
-
2020-07-09 11:07
Przypuszczam, że najgorzej pod tym względem mają wracający kosmonauci.
- 8 0
-
2020-07-08 09:57
to na drogach tez zlikwidujmy. komu latwiej sie zatrzymac: pieszemu czy samochodowi? (1)
- 62 2
-
2020-07-08 10:34
No i TIR powinien nieć zawsze pierwszeństwo
przed osobówką bo przecież jemu trudniej się zatrzymać.
- 74 1
-
2020-07-08 10:14
Rowerzyści... (14)
Najbardziej roszczeniowa grupa w Trójmieście. Korona Ci z głowy nie spadnie jak się zatrzymasz. Wymagasz od innych- wymagaj też od siebie.
- 132 23
-
2020-07-08 12:14
Najbardziej roszczeniowe są dzbany w BMW na tablicach GWE.
- 17 49
-
2020-07-08 14:22
Pocałuj mnie w 4 litery. Przez 3/4 roku jest (2)
zamknięta brama, to ludzie na rowerach mają tu stawać ?
- 17 22
-
2020-07-08 15:31
Tak! (1)
Choćby otwierana była przez godzinę raz na tydzień!
- 20 15
-
2020-07-09 11:19
Bzdura
Poszanowanie przepisów wypracowuje się przez dostosowanie przepisów do rzeczywistości. Jeśli przez pół roku po zakończeniu remontu wisi znak o robotach drogowych to z czasem wszyscy zaczną go ignorować, tak jak zarządca drogi zignorował jej użytkowników. Znak powinien być demontowany na czas gdy niczemu nie służy.
- 9 0
-
2020-07-08 15:35
Jak można od nich tj. rowrzystów wymagać ... (5)
...aby stosowali się do znaków i sygnałów na drodze, jeśli nie ma żadnego wymogu żeby takowe przepisy znali. W tv mòwią, że rowerzysta ma wszędzie pierwszeństwo, więc z niego korzystają.
- 20 7
-
2020-07-08 18:49
Kabaret polega na tym, że w odróżnieniu od zarządcy drogi i większości wypowiadających się tutaj wiedzą, że ten znak to pic (4)
Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych:
21. 1. Znak B-20 stop oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem;
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Tu nie ma skrzyżowania. Z tego co pamiętam, do najbliższego jest spooory kawałek.- 8 14
-
2020-07-08 21:29
przejazd kolejowy (1)
A gdy przed przejazdem kolejowym jest STOP, to też jest pic - wg Twojego rozumowania?
- 12 8
-
2020-07-09 08:42
ale znajdź sobie §21, przeczytaj cały i nie mędrkuj prostaczku
- 7 0
-
2020-07-09 13:28
tekst wyrwany z całości nie jest argumentem (1)
4) Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu. celowo pomiąłeś czy problem ze zrozumieniem tekstu ? ruch pieszy odbywający się w poprzek drogi rowerowej to też kierunek ruchu
- 3 5
-
2020-07-09 18:32
Celowo pominąłem
Bo aby było to miejsce przecinania się kierunków ruchu musi tam być narysowana ciągła linia bezwzględnego zatrzymania. Co wynika ze szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Pomijając już, że nie może wystąpić w takiej kombinacji na
Bo aby było to miejsce przecinania się kierunków ruchu musi tam być narysowana ciągła linia bezwzględnego zatrzymania. Co wynika ze szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Pomijając już, że nie może wystąpić w takiej kombinacji na słupku, w jakiej został umieszczony.
Problem zarządców dróg w Sopocie jest taki, że generalnie słabo się orientują w przepisach ich dotyczących. Najlepszym przykładem, jak już piszemy pod artykułem o rowerzystach, jest robienie przejazdów rowerowych wzbudzanych przyciskiem. Zlikwidowali fuszerę dopiero, jak zawisła groźba zofnięcia środków UE. Choć Gdańsk też ma sporo za uszami - np. wyznaczenie miejsc parkingowych z pozostawieniem mniej niż 0,5 metra chodnika naprzeciwko Hestii, co jest znów, nielegalne.- 3 1
-
2020-07-08 17:06
Najgorsze sa wielkie brzuchy w swoich rzęchach (2)
Smrodzą że oddychać nie można
- 5 17
-
2020-07-08 17:37
(1)
To nie oddychaj.
- 12 4
-
2020-07-09 16:57
to jest sugestia niemożliwa do realizacji lub groźba karalna
- 2 0
-
2020-07-08 17:11
Dokładnie
ze ścieżek rekreacyjnych dla wszystkich urządzają sobie zawody wyczynowe
- 13 5
-
2020-07-08 10:28
Prawo jakie jest, takie jest, trzeba je respektowac a nie wprowadzac anarchię, bo cos sie nie podoba. (5)
Jak ci sie prawo nie podoba to idz do sejmu i je zmieniaj na takie, które ci sie spodoba. Pieszy ma bezwzgledne pierwszenstwo na przejsciu dla pieszych, a ty jak wjedziesz w niego zabijajac go,w dodatku w pełnym rozpędzie bez zatrzymania sie przed tym STOPem to dostaniesz czapę. I kto tu jest GŁUPI?
- 43 9
-
2020-07-08 10:41
Zgodnie z przepisami pieszy wchodzący na przejście czy schodzący z przejścia? Przepisy się nie zmieniły.
- 9 1
-
2020-07-08 12:03
a pieszy 20m od przejścia ma pierwszeństwo czy nie ma?
- 3 2
-
2020-07-08 12:25
Stop nakazuje się zatrzymać przed najbliższą drogą. (1)
Tu nie ma drogi, więc musisz się zatrzymać spory kawałek dalej.
I właśnie dlatego ten znak nie ma sensu.- 16 18
-
2020-07-09 19:26
Albo na linii bezwzględnego zatrzymania, o której zarządca drogi tu zapomniał
- 2 0
-
2020-07-08 15:18
Znakami też można wprowadzać anarchię i to jest jej przykład.
- 6 8
-
2020-07-08 10:32
Aleś głupi (3)
No to może jednak auto ma pierwszeństwo - bo rowerzyście łątwiej się zatrzymać niż samochodowi...
ROwerzyści to ograniczeni ludzie.- 41 10
-
2020-07-08 12:47
(2)
Rowerzyście jest trudniej się rozpędzić, niż samochodowi.
- 6 10
-
2020-07-08 17:12
O prędkość tu chodzi, właśnie (1)
- 3 3
-
2020-07-09 08:44
nie, w znaku STOP nie chodzi o prędkość
- 4 1
-
2020-07-08 10:35
(7)
Głupi to Ty jesteś - Stop to Stop
- 19 5
-
2020-07-08 11:00
Do stopu kre..nie muszą być dwie rzeczy (6)
Przecięcie DRÓG (jest tam jedna droga) oraz linia zatrzymania
- 8 20
-
2020-07-08 12:26
Nie musi być linii. (1)
Ale bez drugiej drogi znak nie obowiązuje.
- 6 8
-
2020-07-09 18:41
Obowiązuje, na najbliższym skrzyżowaniu ;)
- 2 0
-
2020-07-08 16:25
(2)
Nie musi być żadnej linii zatrzymania. Jak nie ma linii masz obowiązek zatrzymać się przed znakiem. Chyba warto byłoby wprowadzić obowiązek egzaminów dla rowerzystów bo to jest najbardziej roszczeniowa grupa uczestnicząca w ruchu pieszym i drogowym (często tak jak im jest wygodnie: trochę ścieżką rowerową, trochę asfaltem). Ostatnio widziałem jak jechał rowerzysta ulicą, mając ścieżkę rowerową, a mając czerwone światło, pojechał dalej. Aż żałowałem że ktoś nie przydzwonił mi w ten rower...
- 16 7
-
2020-07-08 18:52
po co się zatrzymać ?Popatrzeć sobie na zamkniętą bramę?
- 3 3
-
2020-07-09 18:47
Musi.
Kłania się rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Najbardziej roszczeniową grupą są bez wątpienia kierowcy, i mówię to jako kierowca. Wystarczy porównać sumę nakładówKłania się rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Najbardziej roszczeniową grupą są bez wątpienia kierowcy, i mówię to jako kierowca. Wystarczy porównać sumę nakładów inwestycyjnych na poszczególne grupy uczestników ruchu i liczbę artykułów z lamentem "dajcie".
Odnośnie ostatniej kwestii: co do czerwonego, sprawa jasna. Ale jeśli ścieżka nie była wytyczona dla kierunku ruchu kierowcy (w uproszczeniu: po prawej jego stronie), nie było możliwości legalnego wjazdu na nią bez zmiany klasyfikacji z pojazdu na pieszego (w uproszczeniu: bez tachania przez pas zieleni) to go nie obowiązuje. Tu z kolei rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych...- 2 1
-
2020-07-08 17:27
Przecięty to Ty masz ,ale MÓZG
- 0 2
-
2020-07-08 11:01
Piesza czyli druga strona (10)
Wielokrotnie, gdy idę z dziećmi na plażę stoję i czekam w nieskończoność aż płynność ruchu rowerzystów chociaż na chwilę zmniejszy swą płynność a przede wszystkim prędkość i w końcu ktoś z cyklistów da mi choć cień szansy na bezpieczne przejście. Przechodzę koło Mery. A Pana zapraszam z trójką małych dzieci do przejścia w tym miejscu. Dodam , że
Wielokrotnie, gdy idę z dziećmi na plażę stoję i czekam w nieskończoność aż płynność ruchu rowerzystów chociaż na chwilę zmniejszy swą płynność a przede wszystkim prędkość i w końcu ktoś z cyklistów da mi choć cień szansy na bezpieczne przejście. Przechodzę koło Mery. A Pana zapraszam z trójką małych dzieci do przejścia w tym miejscu. Dodam , że wiele lat jeżdżę autem i zawsze zarówno piesi jak i rowerzyści mogą liczyć na moją uprzejmość pomimo tego, że zaburza to płynność ruchu. Miejmy odrobinę empatii dla słabszych uczestników ruchu.
- 40 7
-
2020-07-08 11:11
(5)
Dziwne że w Holandii, mimo gestego ruchu rowerów, piesi jakoś potrafią odnaleźć się w tym tlumie. U nas piesi traktuja rowery identycznie z samochodami. Oczekują że caly szpaler rowerzystów zatrzyma się rpzed przejściem zeby przepuścić pieszego. Napisałem to już w innym komentarzu. Piesi nie potrafia oceniać prędkości rowerzystów i dostosować
Dziwne że w Holandii, mimo gestego ruchu rowerów, piesi jakoś potrafią odnaleźć się w tym tlumie. U nas piesi traktuja rowery identycznie z samochodami. Oczekują że caly szpaler rowerzystów zatrzyma się rpzed przejściem zeby przepuścić pieszego. Napisałem to już w innym komentarzu. Piesi nie potrafia oceniać prędkości rowerzystów i dostosować swoich zachowań do tego. Jak nie potrafisz przejść przez przejście, to podnieś rękę i idź powoli ale płynnie i nie wykonuj gwałtownych ruchow. Gwarantuje Ci, że zaden rowerzysta w ciebie nie wjedzie.
- 11 41
-
2020-07-08 11:19
Nie dziwne, to Ty jesteś dziwny i twój PiSowski elektorat (2)
W twojej Holandii obowiązują przepisy, że pieszy zbliżający się do przejścia zyskuje na nim pierwszeństwo. Tych przepisów w Polsce nie wprowadzono, pomimo szumnych zapowiedzi samego Morawieckiego. Kolejny raz oszukał, że coś zmieni i nic.
- 18 7
-
2020-07-08 14:02
jestes do tylu z wiedza kolego slepo nienawidzacy PIS (1)
ustawa zmieniajaca kodeks drogowy (zwłaszcza prawa pieszych) była w sejmie i zatrzymała sie w opozycyjnym senacie. zgadnij która partia ma w senacie wiekszosc?
Tak, tak, Twoja ulubiona Parta Obywatelska. Im podziekuj.- 7 11
-
2020-07-08 15:19
w sejmie i tak przegłosowują co chcą
- 4 0
-
2020-07-08 18:38
A byłeś tam czy tylko czytałeś ? (1)
W Holandii świete krowy na rowerach 2 x próbowały mnie rozjechać. Raz szedłem na zielonym a raz nie było sygnalizacji świetlnej.
W obu przypadkach byłem przekonany, że mam pierwszeństwo i w obu przypadkach dzwonili na mnie dzwonkami !
Coś mi tu nie gra a nie byłem tam sam i wszyscy to potwierdzili- 4 0
-
2020-07-09 18:50
W Holandii się nie kombinuje, nie wykonuje nerwowych ruchów - tylko idzie pewnie własnym tempem.
Trudne do wdrożenia po polskiej walce o przeżycie na przejściach dla pieszych.
- 1 0
-
2020-07-08 14:35
To prawda, w Brzeźnie jest to samo. (3)
Przejść nie można, jest niebezpiecznie. Czas na mandaty
- 14 4
-
2020-07-08 15:34
(2)
naucz się chodzić lebiego to mój problem że ty nie potarfisz przejść przez ścieżkę rowerową?
- 3 14
-
2020-07-08 23:57
(1)
Tak, twój... bo najwidoczniej to ty nie potrafisz jeździć. (celowo z małej)
- 1 1
-
2020-07-09 00:19
ja baranie nie mam problemu ani z jazda ani z przechodzeniem twoje problemy nie sa moimi pacanie
- 0 3
-
2020-07-08 11:07
no właśnie, spójrz z perspektwy innego (5)
jak niesiesz deskę albo 6 metrowy żagiel na głowie to raczej rowerzyście ;)
- 9 1
-
2020-07-08 13:02
(4)
Czy rowerzysta widząc niosącego żagiel lub deskę nie zatrzyma się by przepuścic? Więc po co całą dobę wszyscy mają się zatrzymywać? Gdy na przejściu hula tylko wiatr.
- 8 6
-
2020-07-09 03:07
Niestety (3)
Najczęściej nie zatrzymują się, tylko próbują wymusić pierwszeństwo. Wielokrotnie przerabiane na żywo...
- 2 2
-
2020-07-09 08:36
to ty baranie wymuszasz pierwszeństwo ta deską tym stopem się gościu nie brandzluj bo to jest ozdoba a nie obowiązujący znak drogowy
- 0 0
-
2020-07-09 08:46
(1)
nie wymuszają, bo mają tam pierwszeństwo. To jest droga dla rowerów i piesi nie mają na niej pierwszeństwa.
Znak STOP nie może stać tam zgodnie z prawem.- 4 1
-
2020-07-09 16:56
Dzban
Co za dzban
- 0 2
-
2020-07-08 11:10
(1)
rowerzyscie
- 1 0
-
2020-07-08 19:56
Ale więcej sensu ma znak - Przejscie dla pieszych.
- 2 0
-
2020-07-08 14:25
(1)
Nie ma dla mnie podziału na kierowcy i rowerzyści. To ten sam lud i te same zachowania. A znak stopu ma sens w takich miejscach.
- 7 1
-
2020-07-09 08:48
Nie, nie ma sensu.
- 1 0
-
2020-07-08 14:33
Czy na pewno?
Ciekawe jak z perspektywy pieszego, czy nawet rowerzysty postrzegasz kierowców? Także jesteś taki wyrozumiały?
- 1 2
-
2020-07-08 16:03
(3)
Jakby rowerzyści zwalniali przed przejściami dla pieszych , to nie byłyby potrzebne znaki. A niestety uważają że mają pierszeństwo. Nie napadam na rowerzystów, sama jeżdżę na rowerze i przed przejściem zwalniam.
- 12 2
-
2020-07-08 21:16
(2)
jedziesz 15 na godzinę i zwalniasz brawo
- 1 2
-
2020-07-08 23:59
(1)
korona z głowy ci spadnie jeśli zwolnisz z 15 do 5?
- 2 1
-
2020-07-10 09:00
Zależy, jak gwałtownie zwolnię.
- 0 0
-
2020-07-08 16:54
Dokladnie
dokładnie tyczy się też to zestawienia rowerzysta samochód tym przypadku to rowerzysta powinien zlecić do rowera i przepuścić samochód bo jemu łatwiej będzie zatrzymać się
- 5 1
-
2020-07-08 16:58
Tydzień temu jade samochodem drogą jednojezdniową a tu korek, tak z 10 minut się wlokę a (1)
na końcu co??? jeden dzban jedzie rowerem obok drugiej dzbanicy i mają wszystko gdzieś,.
- 10 3
-
2020-07-08 21:17
no widzisz biedne samochodowe p..dy nie umiały rowerów wyprzedzić jakie to smutne
- 3 3
-
2020-07-08 18:01
(1)
A przy spotkaniu roweru z samochodem¿ komu latwiej
- 1 0
-
2020-07-09 08:49
samochodu
- 0 0
-
2020-07-08 18:33
Teraz podstawcie sobie zamiast rowerzysta kierowca, a zamiast droga rowerowa ulica (1)
Ci sami rowerzyści, który walczą o przywileje dla siebie kosztem kierowców, używają odwrotnej argumentacji dla ukrócenia przywileju pieszych kosztem rowerzystów.
- 4 2
-
2020-07-09 18:56
Jakie przywileje kogokolwiek kosztem kierowców?
Jedyny kraj UE, w którym można parkować na chodnikach.
Jeden z ostatnich krajów UE, gdzie pieszy nie ma bezwzględnego pierwszeństwa przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych.
Kraj o najwyższej dopuszczalnej prędkości na drogach szybkiego ruchu (w Niemczech bezlimitowe są tylko autostrady, a raczej ich odcinki bez znakówJedyny kraj UE, w którym można parkować na chodnikach.
Jeden z ostatnich krajów UE, gdzie pieszy nie ma bezwzględnego pierwszeństwa przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych.
Kraj o najwyższej dopuszczalnej prędkości na drogach szybkiego ruchu (w Niemczech bezlimitowe są tylko autostrady, a raczej ich odcinki bez znaków - a takich już coraz mniej).
Jedyny kraj UE, w którym w czasie ciszy nocnej obowiązuje podwyższenie dopuszczalnej prędkości.
Tu sytuacja jest jasna. Rowerzysta musi ustąpić pieszemu, co wynika z istnienia przejścia dla pieszych. Znak stop został postawiony niezgodnie z obowiązującymi przepisami ogólnokrajowymi.- 2 0
-
2020-07-08 18:39
Idąc za twoim tokiem rozumowania rowerzyście łatwiej jest zatrzymać niż pojazdów napędzanemu silnikiem.
- 3 0
-
2020-07-08 19:42
I taka samo z autami? (2)
Komu łatwiej się zatrzymać rowerzystom czy autom? A przecież rowerzyści jako słabszy i niechroniony uczestnik ruchu chce mieć przywileje. Ta sama zasada obowiązuje w tym przypadku. Masz się zatrzymać bo pieszy jest w stosunku do roweru słapszy. A jak nie to 500 zł madacik za każdym razem.
- 1 0
-
2020-07-08 21:18
masz się zatrzymać bo jakiś d..powłaz karnowskiego sobie znak wypożyczył z magazynu
- 1 2
-
2020-07-09 18:59
Autom.
Wydatek energetyczny kierowcy przy cyklu zatrzymanie-przyspieszenie byłby równy wydatkowi energetycznemu kierowcy przy spadaniu swobodnym, w innych przypadkach jest jednak mniejszy ;)
- 1 0
-
2020-07-08 20:00
No wlasnie, spojrz na zycie z perspektywy zeglarza, ktory chce wyjsc za brame i wejsc na plaze. (3)
Nie lazi przez caly dzien tam i nazad, tylko chce dwukrotnie przeciagnac lodke. Pomysl o nim i go przepusc, bo to zadna wielka laska, ze w jednym punkcie na dziesieciokilometrowej trasie rowerowej sie zatrzymasz.
- 4 0
-
2020-07-08 21:21
(2)
no to niech sobie przeciągnie co mnie to interesuje?A dlaczego ja mam się w tym miejscu zatrzymać do zera kiedy nikogo nie ma i widzę z dalejka że brama jest zamknięta więc nikt z żadną łódką się nie pojawi?Bo tak?Dlaczego jakiś gnój z naruszeniem prawa stawia znaki drogowe do prywatnego wejścia?I faktycznie podporządkowuje ruch kołowy tysięcy
no to niech sobie przeciągnie co mnie to interesuje?A dlaczego ja mam się w tym miejscu zatrzymać do zera kiedy nikogo nie ma i widzę z dalejka że brama jest zamknięta więc nikt z żadną łódką się nie pojawi?Bo tak?Dlaczego jakiś gnój z naruszeniem prawa stawia znaki drogowe do prywatnego wejścia?I faktycznie podporządkowuje ruch kołowy tysięcy ludzi garstce osób korzystających z tego przejścia sezonowo?Mogę zapytać o sens wiszenia tego znaku na słupku w listopadzie albo w styczniu?W wodzie o temperaturze +1 też pływacie?
- 4 3
-
2020-07-09 00:00
(1)
O jeju, bo się popłaczę. Tak, masz stawać.
- 1 3
-
2020-07-09 00:20
wiesz co mnie obchodzą twoje zalecenia czy nakazy?Spokojnie ten znak stamtąd zniknie
- 2 2
-
2020-07-08 20:33
A komu łatwiej się zatrzymać rowerzyście czy kierującemu samochód ?
- 2 0
-
2020-07-08 20:56
Aha. Idąc tym tokiem myślenia. Rowerzyście czy pojazdowi?
- 1 0
-
2020-07-08 21:07
(1)
W Czechach każda ścieżka rowerowa ma znaki stop przed skrzyżowaniem. No ale polakówom zawsze wsztysjko na nie
- 3 1
-
2020-07-08 21:23
mówimy o Polsce baranie w Polsce przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe nie są i nie będą skrzyżowaniami
- 2 2
-
2020-07-08 21:14
A jak to wygląda w przypadku samochodu i rowerzysty ?
- 1 1
-
2020-07-08 22:12
ZNAK B-20 (2)
Jeżeli ktoś nie zna specyfiki tego miejsca nie powinien się wypowiadać. Chodzi głównie o to, że w tym miejscu jest klub żeglarski i windsurfingowy. W tym właśnie miejscu przenoszone są na plażę deski i pędniki, a przejście z takim sprzętem, to nie jest zwykłe przejście pieszego po pasach. Uważam, że w sezonie znak bezwzględnie powinien tam stać, a poza sezonem można go demontować.
- 1 3
-
2020-07-09 08:38
kogo to interesuje co tam jest?Prywatne posesje mają pierwszeństwo przed drogami publicznymi?
- 4 0
-
2020-07-09 08:54
biedaku umysłowy, a czy wiesz, że stawiając znaki wbrew obowiązującym przepisom wcale się nie chronisz, bo jeżeli dojdzie do kolizji, to Sąd może rozstrzygać i może uznać, że to miejsce jest tak oznaczone bezprawnie. Wychodzisz jako pieszy na drogę dla rowerów, która jest jak jezdnia i nie ważne ca tam na łbie niesiesz.
- 4 0
-
2020-07-09 06:44
stop
rowerzyście. ma obowiązek , nie tylko prawa jeździć jak chce i gdzie chce.
- 0 1
-
2020-07-09 07:25
Stop..
tez poróżnił a Wy dziwicie się że spór o LGBT rozgrzewa do czerwoności..
- 0 0
-
2020-07-09 08:35
Rowerzyście czy samochodowi?
Wszyscy musza ustępować rowerzystom są nadzwyczajną kastą.- 0 0
-
2020-07-09 15:52
(1)
Idę wypożyczę deskę i będę chodził w te i we w te po tym przejściu. Ciekawe ilu mistrzów kierownicy będzie miało dosłowną czołówkę z dechą :D
- 0 0
-
2020-07-09 19:02
Enargii Ci starczy na max godzinę i tyle będzie z akcji
- 1 0
-
2020-07-09 21:05
Głupota
Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pieszemu czy prowadzącemu samochód ?
Piesi powinni fruwać ale tam latają też samoloty :-)- 0 0
-
2020-07-08 09:50
Opinia wyróżniona
Rowerzysta nie musi znać znaków drogowych (48)
Do jazdy rowerem nie potrzeba żadnego dokumentu uprawniające do jazdy. Może warto przywrócić kartę rowerową, wielu rowerzystów kompletnie nie zna zasad ruchu drogowego
- 348 51
-
2020-07-08 09:55
musi znać. (6)
większość rowerzystów lepiej zna te przepisy niż większość kierowców
- 19 72
-
2020-07-08 10:22
Chyba w świecie Twoich snów (2)
- 44 11
-
2020-07-08 11:00
2/3 wypadków z udziałem rowerzysty powodują .... kierowcy 4 kółek. (1)
więc w realu wygląda na to że też
- 16 18
-
2020-07-08 11:23
wiele tych wypadków z winy rowerzystów dot. wypadków między rowerzystami.
- 15 3
-
2020-07-08 11:02
nie musi (2)
- 2 4
-
2020-07-09 19:07
ignoratia iuris nocet (1)
- 2 1
-
2020-07-10 09:31
prawa człowieka są ponad tę "mądrość"
- 0 0
-
2020-07-08 09:57
Emeryci na trojmiasto (7)
Karta rowerowa cały czas istnieje. Nie masz zadnego pojecia o tym w czym zabierasz glos. Po co piszesz glupoty?
- 6 15
-
2020-07-08 10:27
(6)
Osoby, które ukończyły 18 lat nie muszą posiadać karty rowerowej i mogą poruszać się rowerem po drogach publicznych (dodam że nie jest to absolutnie uzależnione od posiadania prawa jazdy)
- 23 4
-
2020-07-08 10:43
To, że nie trzeba posiadać dokumentu (1)
uprawniającego do jazdy rowerem nie oznacza automatycznie, że taka osoba nie musi znać przepisów. Korzystając z drogi publicznej jesteś zobowiązany do zapoznania się z nimi a robiąc to bez ich znajomości w pełni odpowiadasz za jakiekolwiek zdarzenie wynikłe z Twojej winy. Jeżeli pozwalasz na to swoim nieletnim dzieciom to również jako rodzic możesz ponieść odpowiedzialność i nie wytłumaczysz się niewiedzą dziecka czy też brakiem wiedzy co Twoje dziecko robi.
- 20 3
-
2020-07-08 11:04
Bredzisz
Te twoje domysły upadną po pierwszej sprawie sądowej.
- 4 13
-
2020-07-08 12:12
(3)
bo mają prawo jazdyw większości przypadków i**oto przestań skamleć
- 2 10
-
2020-07-08 12:55
Nie wierzę (1)
Ich zachowanie na drodze na to nie wskazuje.
- 7 3
-
2020-07-09 19:10
Równie dobrze można powiedzieć, że zachowanie kierowców nie wskazuje na posiadanie przez któregokolwiek prawa jazdy.
Nagminne przekraczanie dozwolonej prędkości, parkowanie bez zachowania 1,5 metra chodniak, parkowanie inaczej niż bezpośrednio przy krawędzi jezdni, niezatrzymywanie się przed sygnalizatorem ze strzałką warunkową...
- 1 0
-
2020-07-09 05:53
Po co te wulgaryzmy i epitety
No ale rowerzyści już tak mają.... Zupełnie jak pisowcy. Obrażać i oczerniać - zero merytoryki
- 1 3
-
2020-07-08 09:59
(5)
Ciekawe ilu z was ludzie zatrzymałoby się przed tym znakiem. Ilu z was przestrzega wszystkich norm, przepisów i zasad społecznych. Znak jest i**otyczny i dlatego nieprzestrzegany.
- 7 14
-
2020-07-08 10:45
Ja bym się nie zatrzymał i nie przyjąłbym mandatu. (2)
Niech mi ten specjalista przed sądem wykaże w jaki sposób jest tam wyznaczony "potok ruchu".
- 6 10
-
2020-07-09 05:54
Znak STOP zobowiązuje Cię do bezwzględnego zatrzymania się (1)
Nie masz go rozumieć tylko wykonać!
- 2 6
-
2020-07-09 08:21
Lubię najbardziej takich pewnych siebie pajacyków, jak gimnastykują się przed sądem
Gdy dociera do nich, że znaki powstają na podstawie określonych przepisów, bez których są zwykłymi obrazkami bez żadnej treści.
- 4 0
-
2020-07-08 17:20
Jestem rowerzystka (1)
i zawsze zwalniam na przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach bez świateł (na światłach tym bardziej) oraz tam gdzie jest wyjazd z bramy.
- 7 1
-
2020-07-08 17:33
jedna na 100 :) dziękujemy
- 3 3
-
2020-07-08 10:10
Właśnie nieznający zatrzymują się. Sprawdź przepisy: (6)
§ 21.1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1)zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2)obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Gdzie tu jest mowa o przejściu dla pieszych, gdzie tam jest wyznaczone skrzyżowanie i droga z pierwszeństwem?
To, że wariaci§ 21.1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1)zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2)obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Gdzie tu jest mowa o przejściu dla pieszych, gdzie tam jest wyznaczone skrzyżowanie i droga z pierwszeństwem?
To, że wariaci regulują bezprawnie ruch nie uzasadnia przyjmowania mandatów i wymyślania głupot. Jestem kierowcą. Podaj mi przepis, który mówi, że przejście to skrzyżowanie dróg z pierwszeństwem pieszych.
Moim zdaniem rowerzyści jadą tam całkiem zasadnie nie zatrzymując się pod tym bezzasadnym wizerunkiem bezprawia.
Jakieś tezy, że w tej sytuacji rowerzysta ma się stosować do znaku choćby pozostałe przepisy mówiły inaczej, no to właśnie tłumaczę, że nie zatrzymując się - stosujemy się do tego znaku, bo znak bez przepisów dot. znaku nic nie znaczy.- 18 15
-
2020-07-09 12:30
może powinno być inaczej zgodnie z przepisami Kodeksu Drogowego (5)
mamy do czynienia tylko z przejściem dla pieszych, a droga nie jest jezdnią tylko drogą dla rowerów tymczasem oba znaki służą do wyznaczania ostrzeżeń na drogach publicznych - powinien być zatem tylko znak ostrzegawczy A-16 albo sam D-6A zamiast B-20 + D-6A. Tyle że znak taki powinien być postawiony znacznie wcześniej jakieś 25 m wcześniej aby w umyśle rowerzysty mógł on zwolnić, nie zaś przy samym przejściu gdzie może być już za późno.
- 3 0
-
2020-07-09 16:47
(2)
większość z tych rowerzystów na filmie nie ma nawet kasków - więc o czym tu mówić ?
- 0 6
-
2020-07-09 18:26
(1)
Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem w Polsce rowerzyści nie mają obowiązku jazdy w kaskach.
- 5 0
-
2020-07-10 16:58
Wypadek w Sopocie - następny artykuł w trojmiasto.pl
To co zdarzyło się w Sopocie na molo z rowerzystą który wjeżdża w ludzi utwierdza mnie w przekonaniu że jazda rowerem wcale nie jest bezpieczna.Nie twierdzę że rowerzysta musi mieć kask,ale musi mieć oczy i być zawsze przygotowanym na hamowanie a nie powodowanie zderzeń.
- 0 0
-
2020-07-10 10:07
Bo tam nie ma możliwości postawienia znaku B-20
Zauważ, jakie wybiegi stosują urzędnicy. Już nie mówi o kierunku ruchu, tylko wymyślił sobie "potok ruchu" na tę okoliczność, bo w § 21. ust. 4. ma taki zapis: "Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu."
Konsekwencją takichZauważ, jakie wybiegi stosują urzędnicy. Już nie mówi o kierunku ruchu, tylko wymyślił sobie "potok ruchu" na tę okoliczność, bo w § 21. ust. 4. ma taki zapis: "Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu."
Konsekwencją takich urzędniczych mądrości, że potoki ruchu = kierunki ruchu, musi być uznanie, że rowerzysta jadący po chodniku jest w ruchu i włączając się do ruchu na jezdni z chodnika lub przejścia jest faktycznie na skrzyżowaniu. To naprawdę prowadzi do obłędu.
Nie twierdzę, że "potoki ruchu pieszych" nie istnieją, ale ten urzędnik dobrze wie, że przejście dla pieszych nie jest drogą ani przedłużeniem chodnika, a ściśle określonym elementem infrastruktury drogowej już opisanym i uregulowanym w Prawie o ruchu drogowym.- 1 0
-
2020-07-12 18:27
DDR jest jezdnią
Droga dla rowerów jest jezdnią. Jezdnia jest to część drogi przeznaczona do ruchu pojazdów. DDR jest przeznaczona do ruchu pojazdów, więc spełnia ten warunek. Dlatego w pełni legalne byłoby postawienie znaku STOP np. przed skrzyżowaniem dwóch dróg rowerowych, albo przed skrzyżowaniem DDR z jezdnią dla ruchu ogólnego. Ale nie przed przejściem dla pieszych, ponieważ w tym wypadku nie ma drugiej drogi (droga musi zawierać jezdnię), a więc nie ma skrzyżowania.
- 0 0
-
2020-07-08 10:28
(4)
Piesi tez nie maja uprawnien a korzystaja z sygnalizacji swietlnej
- 3 9
-
2020-07-08 13:35
(3)
Piesi to pojazdy? Może mogą jeszcze chodzić środkiem jezdni?
- 4 3
-
2020-07-08 20:14
W strefie zamieszkania (1)
- 3 1
-
2020-07-10 09:36
mogą, ale też nie mają prawa blokować ruchu np. stanąć sobie i nie przepuszczać samochodów.
- 0 0
-
2020-07-09 19:11
Uczestnicy ruchu drogowego. Legalni.
- 1 1
-
2020-07-08 10:31
zgodnie z prawem karnym i prawem cywilnym (2)
czyli prawem nadrzednym nad kwestiami kodeksu drogowego KAZDY uczestnik ruchu drogowego (sciezki rowerowe i przejscia dla pieszych oraz chodniki sa drogami do ruchu kołowego i pieszego) ma znac przepisy kodeksów obowiazujacych na tych drogach. Nieznajomosc prawa nie zwalnia cie kaszubie z jego przestrzegania. Mozesz nawet na rękach chodzic po tych
czyli prawem nadrzednym nad kwestiami kodeksu drogowego KAZDY uczestnik ruchu drogowego (sciezki rowerowe i przejscia dla pieszych oraz chodniki sa drogami do ruchu kołowego i pieszego) ma znac przepisy kodeksów obowiazujacych na tych drogach. Nieznajomosc prawa nie zwalnia cie kaszubie z jego przestrzegania. Mozesz nawet na rękach chodzic po tych chodnikach albo na pojedynczym kólku z fotela pomykac na sciezce rowerowej a prawo musisz przestrzegac, jesli go nie znasz to sie doinformuj a nie tu szerzysz ludowe mądrosci.
- 17 1
-
2020-07-08 11:04
No i urzędników stawiających znaki prawo też obowiązuje.
- 8 0
-
2020-07-08 23:34
Pomyśl trochę zanim napiszesz
Kierowca, który pierwszy raz prowadzi samochód jest po zdanym egzaminie z przepisów ruchu drogowego. Rowerzysta, który pierwszy raz wyjeżdża rowerem na drogi publiczne może nie znać przepisów, wie tyle, że na zielonym jechać, a na czerwonym nie. I często tak bywa. Twój komentarz to czysta teoria, w życiu jest inaczej
- 0 5
-
2020-07-08 10:51
dokładnie! egzamin na rower musi być!
- 8 5
-
2020-07-08 14:26
wyróżnianie takich głupot
jest przemocą słowną. Czy Poskręt nadal pracuje tu na drugi etat?
- 2 2
-
2020-07-08 18:54
Codziennie w Polsce kierowcy zabijają ok 5 osób dziennie
Rowerzyści 1 osobę na 2 lata.
Wole rowery.- 4 1