• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzili bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych

Rafał Borowski
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wielu kierowców ignoruje fakt, że w zderzeniu z ważącym nawet tysiące ton pociągiem szanse przeżycia są bliskie zeru. Wielu kierowców ignoruje fakt, że w zderzeniu z ważącym nawet tysiące ton pociągiem szanse przeżycia są bliskie zeru.

Wjechała na torowisko, choć szlabany na przejeździe kolejowym właśnie zamykały się. Na śmiertelne niebezpieczeństwo naraziła nie tylko siebie, ale również czworo swoich pasażerów, w tym 5-letniego syna. Oto jeden z przypadków, z którym mieli do czynienia policjanci z gdańskiej drogówki, którzy w tym tygodniu przeprowadzili kontrolę przejazdów przez tory kolejowe przy ul. Sandomierskiej i ul. Smętnej.



Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jakie skutki może mieć wjechanie autem na przejazd kolejowy w momencie opuszczania szlabanów. Wydaje się to oczywiste, jednak nie brakuje kierowców, którzy nie mają problemu z szafowaniem życiem swoim i pasażerów. Takie wnioski płyną z akcji przeprowadzonej na Oruni w ciągu ostatnich kilku dni przez policjantów gdańskiej drogówki.

- W związku z sygnałami dotyczącymi problemu przechodzenia pieszych przez torowisko w miejscach niedozwolonych oraz przy opuszczonych zaporach, a także z uwagi na przypadki osób poruszających się pojazdami, które wjeżdżają na przejazd, gdy opuszczane są już zapory lub gdy nie zostaną jeszcze do końca podniesione, policjanci ruchu drogowego objęli szczególnym nadzorem przejazdy kolejowe m.in. przy ul. Sandomierskiej i Smętnej - informuje nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
W środowe popołudnie stróże prawa mieli do czynienia ze skrajnym przykładem nieodpowiedzialności. 29-letnia gdańszczanka wjechała mercedesem na przejazd przy ul. Smętnej, choć opuszczanie zapór już się rozpoczęło.

- Policjanci natychmiast zatrzymali kobietę do kontroli. Okazało się, że 29-latka, która złamała przepisy, w aucie przewoziła jeszcze trzy inne kobiety, a także swojego 5-letniego syna. Dodatkowo kontrola wykazała, że kobieta nie ma żadnych uprawnień do kierowania. Za swoje zachowanie odpowie teraz przed sądem. Grozi jej wysoka grzywna - uzupełnia nadkom. Ciska.

Miejsca

Opinie (118) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Inna sprawa (4)

    Że po zamknięciu zapór, na przejazd pociągu czeka sie jeszcze niekiedy przynajmniej 5 min. a później kolejne stracone minuty miedzy przejazdami innych pociągow, gdzie czasu starczy na przepuszczenie kilku samochodów.

    • 32 18

    • Dokładnie (3)

      Hitem jest sytuacja na przejeździe kolejowym obok przystanku Gdańsk Orunia. Jeśli pociąg zatrzyma się na stacji która już jest za przejazdem kolejowym to szlabany i tak nie zostaną podsinione do czasu aż pociąg nie odjedzie w siną dal tak jakby pociąg miał zacząć się cofać, zmienić kurs i wracać skąd przyjechał na wstecznym? Pasażerowie muszą z pociągu wysiąść następni wsiąść i trwa to tyle że zanim pociąg odjedzie z przystanku i szlabany mogłyby zostać podniesione to na torach z przeciwnej strony zacznie zbliżać się kolejny pociąg i procedura zaczyna się na nowo....

      • 11 4

      • To fakt, rzeczywiście tak to tam działa. (2)

        Jest to wyjątkowo upierdliwe rozwiązanie. Przykład tego, że nowsze technologie czasem wcale nie ułatwiają życia.

        • 4 1

        • Tak to działa na całym świecie. (1)

          Bywa, że po jednym pociągu zaraz jedzie następny. Zresztą, gdzie się wszyscy tak spieszą? na czerwony nie stają, pieszych nie przepuszczają, na strzałkach wjeżdżają z fasonem. Chyba za dużo tej niecierpliwości i egoizmu.

          • 4 3

          • Dzieki temu mieszkania za torami sa najtansze w gdansku

            a jak zulernia wydoroslala, to spokoj i duzo zieleni.

            • 0 0

  • Taa łapać i karać zamiast zrobić normalne przejazdy kolejowe (12)

    Niestety moja babcia i rodzice mieszkają "za torami" na Oruni ile życia zmarnowałem czekając na to aż szlabany się otworzą to tylko ja wiem. Mój osobisty rekord to 47 minut stania przed zamkniętym przejazdem kolejowym na ul. Gościnnej musiało przejechać 9 pociągów zanim szlaban został otworzony. Kto kilka razy sobie tak postoi to będzie widział dlaczego ludzie posuwają się do takich środków.

    • 49 26

    • 200 metrów dalej masz przejście dla pieszych pod torami. (10)

      Ja z niego korzystam i nigdy nie czekam. Żaden problem.

      • 8 5

      • (3)

        On nie napisał, że stał na nogach, może stał w aucie?

        • 8 1

        • No chyba że tak. Ale tam głównie łapią pieszych, którzy przebiegają pod rogatkami. (1)

          Wiem bo mieszkam w pobliżu.

          • 5 0

          • i slusznie ze lapia, bo ignoruja zamkniete szlabany

            • 0 0

        • Ja w aucie siedzę ale mam luksus :-)

          • 1 0

      • Gościnna (1)

        Stojąc i czekając na szlabanach nigdy nie wiesz czy pociąg, który przejedzie jest ostatnim pociągiem, czy może jeszcze ze dwa będą jechać. Nie wiesz czy dróżniczka otworzy szlabany pomiędzy pociągami, czy też będą kolejne 5 min zamknięte. Komunikaty są do pupy, bo zapowiadają pociągi, które już jechały lub będą jechać za kilka minut, jak nie jesteś tutejszy to nie wiesz, który peron to peron drugi i niewiele Ci powie taki komunikat. Te komunikaty słyszysz jeśli akurat żaden pociąg nie przejeżdża i ich nie zagłusza.

        • 3 0

        • ale jesli szlaban jest zamkniety to nie wchodzisz na tory oczywiscie?

          Bo metoda na sluch juz nie zadziala. Ofiar pendolino na oruni juz jest kilka - nie slychac go,a jedzie. A mimo tego ludzie migaja pod szlabanem. Glupota...

          • 0 0

      • może on jest inwalidą i nie może pójść tunelem? (3)

        a może tylko trochę mu pomysłowości brakuje?
        raczej to drugie...
        no niech stoi dalej, będzie miał czas na przemyślenia

        • 1 0

        • W tym przejściu pod torami jest pochylnia dla niepełnosprawnych, więc tu raczej nie ma problemu. (2)

          • 0 1

          • Co ci da pochylnia jak idziesz o kulach? (1)

            Raczej nic.

            • 0 1

            • Nazwałem to pochylnią, ale to jest taki zjazd dla wózków, rowerów, itp. Niepełnosprawny może spokojnie z niego skorzystać.

              • 1 0

    • Przez ten czas byś zaparkował auto pod Zatoką i przeszedł do babci trzy razy ;)

      • 1 0

  • Władze Gdyni i Gdańska przez tyle lat nie sa w stanie wybudować bezkolizyjnych przejazdów. dno! (6)

    • 52 23

    • A to tereny torowisk należą do miasta (1)

      czy też do spółki jakiegoś PKP?

      • 2 4

      • Kazdy przejazd nalezy do PKP

        • 1 0

    • (1)

      Bo w Gdańsku tylko deweloperzy budują, nie Miasto, a Ci mają to w d....
      A może wszyszcy mają to w d... bo nie ma z tego wymiernej kasy w portfelu

      • 11 5

      • Gdansk zaniedbany komunikacyjnie

        W Warszawie w 2007 roku wybudowano przejazd nad torami na ul. Księcia Janusza bo powstawało tam osiedle. Potem puszczono linię autobusową. Gdańscy urzędnicy są niekompetentni w sprawach komunikacji

        • 0 1

    • Gdzie był budyn jak modernizowano trasę kolejową

      Koszt do Warszawy był równy wartości leksusów ustawionych zderzak w zderzak na całej trasie. I nie udało się kilku przejazdów załatwić?

      • 0 0

    • Jest bezkolizyjny przejazd przez Wisłę!

      • 2 0

  • Dopóki mieszkańcy nie wyjdą na te przejazdy i nie zmasakrują ruchu pociągów to nadal będą olewani! (11)

    I to dotyczy zarówno Gdyni jak i Gdańska, raz a dobrze zablokować przejazd na Sandomierskiej, aby PKP dostało po d..ie i pieniądze się znajdą.

    Gdzie jest jaworski który tak obiecywał? No gdzie jesteś chłopie, pisiorki przy władzy to co kasy brak? Polska to nie tylko Lubelszczyzna i Podkarpacie, gdzie twardy elektorat nawet za abonament rtv nie płaci, a normalni którzy tego chłamu nie oglądają muszą płacić...

    • 42 54

    • NIE podoba ci się że są przejazdy to się przeprowadź tam gdzie niema pociągów

      • 0 0

    • Dokładnie opisałeś rządy PO i ładowanie kasy w Gdańsk, bastion największych krętaczy. Czemu wtedy nie napisałeś, że Polska to nie tylko Gdańsk? Dobrze wam tak właśnie to pis pokazał, że Polska to nie sam gdańsk. Na koniec dodam, że w bolkowie jaworski nie rządzi, więc z pretensjami możesz w modlitwie uderzyć do św pawła, a obecnie do dulskiej.

      • 1 1

    • Dlaczego PKP ma budować bezkolizyjne przejazdy? (1)

      Zdaję się, że budowanie dróg to rola samorządów.

      • 4 2

      • W trójmieście samorządy, prezydenci nie muszą nic robić, bo wiadomy elektorat i tak powie, że to przez PiS i wybierze nierobów na kolejne 20 lat. Trójmiasto to stan umysłu, tutaj logika nie obowiązuje.

        • 5 2

    • Budowa wiaduktów to zadanie miast! (2)

      Przy modernizacji linii na Oruni kolej proponowała miastu budowę wiaduktu. Te jednak nie chciało, bo niby miało inne plany (Biuro Rozwoju Gdańska i ich chora wizja węzła "Czerwony Most"). Modernizacja linii zakończona - kolej już nie zbuduje. Teraz miasto musi zbudować za swoje...

      • 15 3

      • Coś tam wiesz, ale za mało. (1)

        Wiadukt ma właśnie powstać w ramach budowy Czerwonego Mosty, Nowej Chmielnej i Nowej Małomiejskiej. Nawet jeśli PKP "proponowała" budowę, ale tunelu pod torami przy Gościnnej, to bynajmniej nie zaoferowała się, że za to zapłaci, pieniądze (30 mln co najmniej) miałoby wyłożyć miasto. I tego właśnie zabrakło - kasy, misiu...

        • 2 3

        • Ważne, że na rydwan było na ECS i TVN. Tu jest ta brakująca kasa misiu.

          • 6 2

    • Kolej niech się zajmie przewożeniem ludzi i towarów, a nie budową wiaduktów.

      A co to, kolej jest bogatym wujkiem, żeby wiadukty fundować? Może GDDKiA i samorządy niech też dorzucą się do wiaduktów ze swoich funduszy? Gdy kolej budowano, ruch drogowy opierał się na transporcie konnym. Dlaczego kolej ma płacić za udogodnienia dla samochodów, których zalew pojawił się sto lat później?

      • 9 3

    • Wg prawa

      te wiadukty powinno wybudować miasto.
      (Tak samo jak sprawą miasta jest/była budowa wiaduktu Biskupia Górka, Słowackiego/Kościuszki, naprawa Lewoniewskich.
      Tak wiec pikietę proponuję pod UM Gdańska i Gdyni.

      • 12 4

    • a co, teraz inwestycje tylko na Podkarpaciu i w Lubelskiem są? głupiś Ty

      • 12 4

    • trollu od 25 lat w trójmieście nie rządzi prawo i sprawiedliwość

      • 18 8

  • zlikwidować wszystkie przejazdy kolizyjne w Trójmieście (7)

    Gdańsk, Gdynia, także Rumia, Reda, Wejherowo - inaczej będą ginąć ludzie

    • 59 34

    • Giną na wlasne zyczenie

      Z własnej głupoty giną ludzie a nie z winy przejazdów gdyby stosowali się do przepisów to było by dużo mniej wypadków a policja by zajęła się czym innym niż lapaniem Baranów

      • 2 0

    • A może zacząć myśleć?

      Społeczeństwo d**ileje. Tylko łep w smartfona i pod koła włażą. Wszędzie to widać.

      • 2 0

    • Ludzie znajdą sobie inne sposoby, by ginąć!

      • 5 0

    • JG (1)

      Akurat w Wejherowie budują 3 tunele. Inni powinni brać przykład.

      • 9 1

      • Tak 8 tuneli od razu budują hahaha, tylko jeden budują, który miał być gotowy w tym roku, a będzie może w przyszłym, reszta to puste obietnice przed wyborcze od 12 lat, które jak widać ciemny lud kupuje

        • 1 6

    • Szlaban na Oruni to dobra maszynka do nabijania kasy. (1)

      SOKiści się chowają w budce u pani szlabanowej, a jak ktoś przechodzi to wybiegają i mandacik za 100. Łatwo obliczyć ile kasy PKP zarobi, kiedy złapią 50 takich frajerów dziennie. Także dlaczego mają likwidować kurę co złote jajka znosi... Warto dodać że szlabany czasem są zamknięte przez 5 nawet 10 minut, pomimo że nie jedzie żaden pociąg, tak jakby specjalnie prowokowali aby ludzie przeszli pod szlabanem.

      • 3 16

      • 200 metrów obok masz przejście pod torami.

        Trzeba być kompletnym łosiem, żeby ryzykować życie przechodzeniem pod zaporami.

        • 19 1

  • W mieście tylko tunele i wiadukty (12)

    Niestety u nas w Gdyni na Puckiej nie da się.

    • 91 21

    • Z obrzydzeniem patrzę na władze Gdynii. Tyle obiecywał Szczurek. Nowe Oceanarium, palmiarnia, ogród botaniczny. (1)

      Tu rządzą Deweloperzy. Żeby przez tyle lat w Chyloni nie wybudować tunelu. Przecież można było uzyskać z UE dofinansowanie. W Wejherowie już prawie co przejazd to tunel. Cegielska namaściła cielaka na prezydenta.

      • 20 6

      • tjaaa a tam tunel ci potrzebny jak rybie latawiec

        • 1 0

    • Masz Openera, Redbulla i zlot żaglowców (2)

      Jeszcze ci mało?

      • 14 4

      • W punkt (1)

        Gdynia nie zmieniła się od lat 90. Jak tam jadę do klientów, to ja bym się cofnął w czasie.

        • 4 1

        • dajesz ciała ?

          • 1 1

    • wystarczy posiadac MÓZG" i bedzie git. (1)

      • 16 14

      • MÓZG nie wystarczy mieć

        to trzeba jeszcze umić go używać

        • 0 0

    • Coś ostatnio czytałem, że miasto dogadało sie z PKP i będzie. (1)

      • 1 1

      • będzie wzrost kontroli na tym przejeździe

        • 1 0

    • (1)

      W Gdańsku na Sandomierskiej też się nie da. Zapanowała ogólna niemożność.

      • 4 3

      • Na Sandomierskiej nie ma być tunelu, ale na Gościnnej będzie. A po budowie Nowej Chmielnej i Nowej Małomiejskiej na wysokości Serbskiej powstanie wiadukt.

        • 2 0

    • Bo to nie Wejherowo gdzie zaraz będzie 3 tunele

      • 15 0

  • Opinia wyróżniona

    Niestety, ludzie nie traktują przejazdu jako miejsca potencjalnie niebezpiecznego. (5)

    Widać to szczególnie na przejazdach niestrzeżonych. Znak stop jest traktowany jak jakaś zbędna zabawka. Częsty obrazek to auto przyhamowujące przed przejazdem, dostrzegające pociąg w odległości kilkuset metrów i ruszające zaraz przed lokomotywą, bo "przecież ja zdążę". A co, jeśli zgaśnie silnik? Tego nigdy nie potrafię pojąć. Przecież czas przejazdu rozpędzonego pociągu przez przejazd to często jedynie kilkanaście sekund. Czy warto ryzykować życie dla takiej drobnostki? Uwierzcie mi, że na przejazdach dzieją się przeróżne cuda, świadczące o ludzkiej głupocie. Samochody wjeżdżające pod wagony przejeżdżającego już pociągu (!), auta uciekające na wstecznym, wyłamywanie rogatek przy próbach ich pominięcia, wymieniać można bez końca. Czy warto? Stawką jest Wasze życie i moje nerwy. Pozdrawiam!

    • 106 4

    • (1)

      "A co, jeśli zgaśnie silnik?"

      a ile razy ci zgasl silnik na przejezdzie kolejowym? bo mi nigdy

      • 0 3

      • Wystarczy że ktoś zbyt nerwowo puści sprzęgło.

        Patrz chociażby słynny przypadek egzaminu na prawko pod Nowym Targiem z zeszłego roku, gdzie zginęła 18-letnia dziewczyna. Takie przypadki niestety się zdarzają.

        • 1 0

    • Jaki typ (2)

      Chyba nigdy na Puckiej w Gdyni nie stales.

      • 0 24

      • A czy ja napisałem cokolwiek o przejeździe na Puckiej albo nawet przejeździe do niego podobnym? (1)

        Przeczytaj raz jeszcze ale ze zrozumieniem.

        • 21 1

        • Będzie czytał 10 razy i tak niczego nie zrozumie.

          Po prostu masz rację. To jest właśnie taki bezmyślny typ o którym autor artykułu i Ty piszecie. Pozdrawiam maszynistów.

          • 11 0

  • A ja dZisiaj dmuchalem

    Przed lotniskiem. Pozdrawiam panią policjantkę :)

    • 3 0

  • Panów z patrolu zapraszam na przejazd na ulicy Wielopole. Codziennie z rana, między 5 a 6, przynajmniej kilkunastu chętnych na mandacik za nie zatrzymanie się "na stopie". Ba, nawet za wyprzedzanie na przejeździe kolejowym, bo przecież trzeba omijać amatorów co się zatrzymują przepisowo.

    • 3 0

  • dodać klasyczną sygnalizację świetlną (1)

    kierowcy to tak jak psy Pawłowa, reagują instynktownie na bodziec. Raczej powszechne jest , ze przy klasycznej sygnalizacji: zielone, żółte, czerwone większość z kierowców przynajmniej stara się nie przejeżdżać na późnym czerwonym. A pulsujące czerwone na przejeździe to jakby inne i można czasami ominąć....no cóż może czas sięgnąć do najprostszych rozwiązań.

    • 2 0

    • Niestety, to nie przejdzie, trzeba uczyć się

      Reagować na migające czerwone

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane