• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śródmieście Gdyni bez rewolucji komunikacyjnej

Mariusz Kurzyk
30 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 

Za rok, góra dwa lata, mieszkańców Gdyni może czekać paraliż komunikacyjny. Władzie miasta opracowują właśnie studium komunikacyjne Śródmieścia.



- Układ Śródmieścia jest na tyle zagospodarowany, a większość centrum miasta objęta jest ochroną konserwatorską - przyznaje Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - W ramach studium komunikacyjnego przestrzennego rozważane będzie powiązanie tego obszaru z Portem, Chylonią i w kierunku południowym. Musimy znaleźć odpowiednie miejsce na poszerzenie istniejących węzłów komunikacyjnych.

Jak zapewnia prezydent Stępa, nie będzie wielkiej rewolucji w związku z opracowywanym studium.

- Nie zamierzamy budować tuneli pod miastem. Raczej twardo stąpamy po ziemi. Poza tym w Gdyni byłoby to dużo trudniejsze niż w Sopocie - przyznaje Marek Stępa. - Na szczęście nie ma też takiej potrzeby. Mamy zdecydowanie szersze pasmo komunikacyjne, więc nie musimy rozpatrywać takich koncepcji.

Pierwsze plany studium komunikacyjnego Śródmieścia mają zostać uchwalone w połowie przyszłego roku. Najbliższa, poważna inwestycja jaka czeka mieszkańców Gdyni to modernizacja tzw. węzła św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni łączącego ulice Władysława IV, Świętojańską, Piłsudskiego i nowego połączenia pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią torów, które powstanie na wysokości ul. Partyzantów i Kopernika. Roboty powinny rozpocząć się w przyszłym roku.

- Będziemy starali się wystrzegać paraliżu, ale utrudnienia na pewno będą. Pocieszające jest to, że potem będzie lepiej. Poza tym nie oszukujmy się. Taka inwestycja jak Trasa Kwiatkowskiego, której budowa nikomu nie przeszkadzała, już się nie powtórzy - stwierdza zastępca prezydenta Gdyni.

Opinie (80) 3 zablokowane

  • Gdynia tu chce sie zyc pracowa ci wypoczywac.. a w gdansk niech sie uczy :) (5)

    • 0 0

    • Wiesz, już lepiej odstaw te narkotyki. Są za mocne i Ci zupełnie zaszkodziły.

      • 0 0

    • słaba prowokacja dziwię sie Olu że dałaś się wciągnąć

      • 0 0

    • (1)

      a jakie są zabytki w Gdyni ?

      • 0 0

      • Ja :)

        Jestem najstarszym zabytkiem Gdyni :)

        • 0 0

    • życzę autorowi posta aby mu wybudowali pod domem linię tramwajową

      • 0 0

  • TRAMWAJE W G DYNI!!!!!! (5)

    TO URATUJE GDYŃSKĄ KOMUNIKACJE MIEJSKA

    • 0 0

    • Tylko trajdki :) (2)

      W moim miasteczku tylko trolejbusy :)

      • 0 0

      • (1)

        pisze się "TRAJTKI" :P ty, ty :P

        • 0 0

        • Pisze się "trajdki" :)

          Trolejbus zamienia się na "trajdka" w wyniku zamiany "b" na "d" :) Jakieś takie podobne głoski, czy cóś :)

          • 0 0

    • TRamwaje w Gdyni już są...

      Dzisiaj płynąłem z Gdyni na Hel właśnie TRAMWAJEM wodnym. Także jak nie wiesz to nie pisz:)

      • 0 0

    • zadnych tranwaji w Gdyni!!!!

      to porpsuje wizerunek Gdyni!!!! tranwaj szpeci miasto!!!

      • 0 0

  • Ludzik do wladz miasta

    DO wladz miasta,najpierw trzeba ZMIENIC MYSLENIE zobaczyc jak latwo mozna usprawnic ruch w Gdyni przyklad prosty Gdynia ul.Jana z Kolna skrzyzowanie z ul.tadeusza wendy zawsze dzialaja tam swiatla nawet 4RANO!!!!!JEST CZERWONE SWIATLO BZDURA CALKOWITA!!!!JAK MOGA DZIALAC SWIATLA 24 NA DOBE???????CZYLI STOIMY ZAWSZE W TYM MIEJSCU NA CZERWONYM O KAZDEJ PORZE DNIA I NOCY!!!!WYSTARCZY WPROWADZIC SWIATLO MIGAJACE I JUZ MOZNA SWOBODNIE JECHAC CZY TO TAKIE TRODNE???????????????GDYNIA TO NOWOCZESNE MIASTO??????TRISTAL I INTELIGENTNE SWIATLA????A TAKIE PROSTE ROZWIAZANIA NIE SA STOSOWANE!!!!!!!!ul.Wojta Radtkiego skrzyzowanie z ul.3MAJA przy hali CZERWONE SWIATLO NON STOP 24NA DOBE!!!!!!!!nastepne skrzyzowanie z ul wladyslawa4 CZERWONE SWIATLO 24NA DOBE nastepnie skrzyzowanie na placu kaszubskim CZERWONE SWIATLO!!!JEST STRZALKA W PRAWO UFF JAK NOWOCZESNIE HAHA ul.Swietojanska szereg swiatel CZERWONE nawet o 4rano mowia ze to deptak haha zero ludzi samochodow rzeba stac na czerwonym ZERO MYSLENIA NOWOCZESNEGO W GDYNI!!!!!!!INTELIGENTNA SYGNALIZACJA SWIETLNA ZALEZY OD WLADZ MIASTA.

    • 0 0

  • POPIERAM LUDZIKA!!! (3)

    A "najlepsze" światła w Trójmieście to na Morskiej od Estakady przez Chylonię ul. Wiejską do Obwodowej.
    50-60 jechać nie ma sensu, bo można zatrzymywać się na każdych światłach.
    Optymalna prędkość tzw. "ZIELONEJ FALI" to 110-130 km/h!!!
    A najlepsze są te światła przyciskowe dla pieszych. Często ktoś przyciśnie guzik, potem ludzik znika (tzn. przechodzi na czerwonym), a za chwilkę zatrzymuje się przy pustym przejściu 8-10 samochodów.
    Gdzie tu logika, ekonomia, ekologia.
    Wujek dobra rada: Zautomatyzować te światełka i pozbawić pieszych przycisków - to wszystko w ramach zielonej fali.

    • 0 0

    • wystarczy w kilku miejscach na morskiej wybudować kładki dla pieszych i po korkach.

      • 0 0

    • (1)

      jak Ty jeździsz od Estakady do Obwodowej przez Wiejska?? Wybacz ale trochę bez sensu.

      • 0 0

      • ... miałem na myśli: "przez skrzyżowanie z ul. Wiejską"

        • 0 0

  • parkingi!!!

    .

    • 0 0

  • a tunel na polnocnej i puckiej? (2)

    Warto byloby wybudowac tam tunele. Owszem koszty i utrudnienia ogromne, ale mysle, ze jest to wykonalne, a ulatwiloby zycie nie tylko mieszkancom gdyni. W Wejherowie tunele pod torami sa swietnym rozwiazaniem korkow.

    • 0 0

    • to jest w planach, jako przedluzenie obwodnicy, ale nie wiadomo kiedy sie tego doczekamy

      • 0 0

    • nie jest tak tragicznie zawsze mozesz objechac przez Estakade zaczal sie widze koncert zyczen to ja bym poprosil kolejke naziemna wzdluz Morskiej

      • 0 0

  • TUNEL BARDZO WAZNY!!!! (2)

    Tunel ul.Pucka pod torami ul.Polnocna. BARDZO WAZNE JEST ZBUDOWANIE TAM TUNELU POD TORAMI!!!SA TAM DUZE KORKI!!!!NON STOP, NIC SIE NIE ZMIENIA!!!Czylonia jest oddzielona od Pogorza torami SZLABANAMI tymi przejazdami kolejowymi w dzien naprawde robia sie tam duze korki samochody omijaja ten przejazd jadadz przez estakade kwiatkowskiego jedyna szybka droge lonczaca dzielnice polnocne Gdyni z reszta miasta.Na tych przejazdach czeka sie minimum 6minut czesto nawet 10MINUT!!! nawet 15!!!Wejcherowo ma przejazd pod torami tunel Gdyni niestac na taki sam przejazd???????????????????tunel?????????Brak w Gdyni SCIEZEK ROWEROWYCH!!!!DZISIAJ MAMY PARE FRAGMENTOW SCIEZEK TROCHE TU TROCHE TAM TE SCIEZKI NIELONCZA SIE W JEDNA CALOSC!!!!Aleja Zwyciestwa Kawalek sciezki po prawej stronie potem stary chodnik nastepnie po lewej stronie scieki kawalek, w Orlowie przejazd centymetry przed pasazerami na przystanku takie sa sciezki w Gdyni Rowerowe.Ul Wisniewskiego przy koncu mijajac nowy most jadadz chodnikiem UWAGA!!!na schody masakra bo niby nowa ulica kazdy jedzie chodnikiem bo sciezek niema!!! sa tam przygody schody.KIEDY BEDA SCIEZKI ROWEROWE W GDYNI TAKIE FUNKCJONALNE PRAWDZIWE ???????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

    • Zamiast Maksymiliana powinni robic tunel w Chyloni!!!!!!!!

      Na Maksymiliana przepustowosc jest oki!!! ale Chylonia koszmar!!! tutaj w pierwszej kolejnosci powinny isc inwestycje!!!!

      pozatym proponuje radnym sprobowac dostac sie autobusem z Gdyni Chyloni lub Cisowej do Gdyni Pogorza!!!!!! nie ma polaczenia bo tory wszystko psuja!!!!trzeba jechac na okolo przez trase kwiatkowsikiego!!!! KOSZMMMMMAAARRR!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • "Zarazic" gdynskich Wlodarzy tunelem!

      Juz od dawna staram sie "zarazic" kogos z gdynskich Wlodarzy tematem tunelu pod torami na ulicy Puckiej w Chylonii. Wymarzone miejsce na taka inwestycje... niestety jeszcze dlugo przyjdzie nam poczekac na takie rozwiazanie... moze nigdy...

      Dopoki decydenci myslec beda wylacznie o swojej dzielnicy (i nie bojmy sie tego powiedziec - czubkach swoich nosow i glebokosciach kieszeni) to nic sie nie zmieni...

      • 0 0

  • Re:

    A co, uczeszczales tam gdanszczaninie ?:PP

    • 0 0

  • ZKM GDYNIA (8)

    A podobno to najlepsza firma w całej Polsce :D A coraz wieksze korki w tej cudownej Gdyni :]
    Ostatnio profesor Wyszomirski podał do wiadomosci dlaczego nie pojawią sie trolejbusy na Witominie - powód taki ze pojazdy te mogłby powodowac utrudnienia jadac pod górę ul. Kielecką :D.
    Osmieszenie roku

    • 0 0

    • Do Pan kracy (6)

      a co ma ZKM do korków???
      uważasz, że kilkadziesiąt autobusów i trolejbusów tworzy korki?? Mi się wydaję, że kilkadziesiąt tysięcy samochodów jest przyczyną korków. Co najmniej w 50% przyczyną korków są sami kierowcy mniej więcej tacy, którzy jak się zapali zielone to z zapałem szukają w swoim samochodzie dźwigni zmiany biegów:P
      Odnośnie informacji Pana profesora Wyszomirskiego
      Silnik elektryczny różni się nieco od silnika spalinowego. Zasadniczą różnicą pomijając jego zasilanie jest osiąganie pełnego momentu obrotowego natychmiast. Trolejbus "nie męczy" się jadąc pod górkę. Ten kto jechał trolejbusem wie jak szybko potrafi on ruszyć spod świateł. Coś Pan Panie Pan kracy przeinaczył wypowiedź profesora nie chcę mi się wierzyć aby mógł on udzielić takiej wypowiedzi.
      A na sam koniec pozwolę sobie zacytować
      1. Koszty eksploatacji trolejbusów w pewnych warunkach są niższe zarówno w odniesieniu do wozokilometrów, jak i do miejscokilometrów.
      2. Trolejbus korzysta z energii elektrycznej wytworzonej w elektrowniach węglowych, wodnych lub jądrowych, pozwalając na zaoszczędzenie kosztownego paliwa płynnego.
      3. Silnik trolejbusowy jest prostszy, lżejszy i wymaga mniej konserwacji niż silnik spalinowy, a jego trwałość jest znacznie większa.
      4. Trolejbus nie zużywa wcale oleju silnikowego – brak problemów z jego utylizacją.
      5. Trolejbus jest cichszy od autobusu i nie wydziela spalin. Ma to szczególne znaczenie w wielkomiejskich warunkach pracy.
      6. Rozruch trolejbusu jest szybszy i łagodniejszy niż autobusu wobec dużej przeciążalności i braku potrzeby zmiany biegów. Wskutek tego w wielu przedsiębiorstwach zużycie opon trolejbusowych bywa mniejsze niż autobusowych, pomimo szybszego rozruchu.
      7. Trolejbus jest niewrażliwy na niskie temperatury. Przy mrozie jego moc wzrasta wobec lepszych warunków chłodzenia silnika i oporów rozruchowych.
      8. Szybsze pokonywanie wzniesień, co wynika z możliwości przeciążania silnika elektrycznego.
      9. Znikome zużywanie się hamulców mechanicznych, gdyż trolejbus w normalnej eksploatacji hamuje silnikiem – przy czym istnieje możliwość odzyskania energii kinetycznej pojazdu i przekazania jej innym pojazdom. Ponadto taki sposób hamowania powoduje, że występuje tu znikoma emisja zanieczyszczeń dodatkowych wywołanych zużywaniem się klocków i okładzin hamulcowych.

      • 0 0

      • a co z parkowaniem :-(

        • 0 0

      • mobilek (2)

        Skoro Gdynia ma najlepsza podobno komunikacje to dlaczego mieszkancy wybieraja samochody?
        To sztuczna iluzja ze w Gdyni komunikacja miejska jest cudowna - wole jechac samochodem

        • 0 0

        • ZKM Gdynia to dochodowa firma w przeciwieństwie do komunikacji miejskiej w Gdańsku

          • 0 0

        • do Wacek

          nie wiem dlaczego wybierają samochody
          ja wybieram samochód gdyż do mojego miejsca pracy nie ma połączenia
          nawet jakby komunikacja miejska w trójmieście była idealna to i tak większość wybrała by samochody taka to już nasza natura

          • 0 0

      • silnik elektryczny ma gigantyczną sprawność - 0d 80% do 90% (1)

        koszt pokonania 100km 'autobusu elektrycznego' jest kilkakrotnie niższy niż spalinowego powyższe argumenty 'mobilka'

        • 0 0

        • do Yans

          nie zrozumiałem tego co napisałeś wybacz...
          nie wiem jak wyliczyłeś tę sprawność
          dla przykładu silnik trójfazowy ma sprawność 93% przy 80% obciążeniu
          no ale w trolejbusach są troszkę inne silniki prądu stałego alb asynchronicze
          naprawdę zachodzę w głowę w jaki sposób obliczyłeś tę sprawność bybym wdzięczny jakbyś się tym z nami podzielił
          a rozpisałem sie tak odnośnie trolejbusów ponieważ nerw mnie trafił jak przeczytałem post Pan kracego odnośnie tego że trolejbusy utruniały by ruch ulicą Kielecką
          Chciałbym tylko przypomnieć iż trolejbus szybciej pokona wzniesienie niż autobus ponieważ silnik elektryczny można przeciążyć
          pozdrawiam i dobrej nocki

          • 0 0

    • rozumiem, że na Karwiny to trolejbusy się teleportują?

      :)))))

      • 0 0

  • Drogi Panie Redaktorze... (2)

    Dlaczego wprowadza Pan taką paranoję wśród mieszkańców Gdyni. Paraliż, owszem, ale tytuł sugeruję, że będzie to paraliż permanentny, a nie okresowy.

    Dlaczego za każdym razem, Pana artykuły wprowadzają tylko zamieszanie lub śmiech. Przypomnę chociaż artykuł na temat nazistowskich "pamiąte".

    Proszę o poważniejsze podejście do sprawy. Rozumiem, że tytuł jest chwytliwy, ale bez przesady.

    • 0 0

    • Jaki artykuł? (1)

      Panie (a może Pani) Z. O jaki artykuł chodzi?

      • 0 0

      • Ten i na temat nazistowskich pamiątek na Jarmarku Dominikańskim.

        Żenada.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane