• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śródmieście Gdyni bez rewolucji komunikacyjnej

Mariusz Kurzyk
30 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 

Za rok, góra dwa lata, mieszkańców Gdyni może czekać paraliż komunikacyjny. Władzie miasta opracowują właśnie studium komunikacyjne Śródmieścia.



- Układ Śródmieścia jest na tyle zagospodarowany, a większość centrum miasta objęta jest ochroną konserwatorską - przyznaje Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - W ramach studium komunikacyjnego przestrzennego rozważane będzie powiązanie tego obszaru z Portem, Chylonią i w kierunku południowym. Musimy znaleźć odpowiednie miejsce na poszerzenie istniejących węzłów komunikacyjnych.

Jak zapewnia prezydent Stępa, nie będzie wielkiej rewolucji w związku z opracowywanym studium.

- Nie zamierzamy budować tuneli pod miastem. Raczej twardo stąpamy po ziemi. Poza tym w Gdyni byłoby to dużo trudniejsze niż w Sopocie - przyznaje Marek Stępa. - Na szczęście nie ma też takiej potrzeby. Mamy zdecydowanie szersze pasmo komunikacyjne, więc nie musimy rozpatrywać takich koncepcji.

Pierwsze plany studium komunikacyjnego Śródmieścia mają zostać uchwalone w połowie przyszłego roku. Najbliższa, poważna inwestycja jaka czeka mieszkańców Gdyni to modernizacja tzw. węzła św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni łączącego ulice Władysława IV, Świętojańską, Piłsudskiego i nowego połączenia pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią torów, które powstanie na wysokości ul. Partyzantów i Kopernika. Roboty powinny rozpocząć się w przyszłym roku.

- Będziemy starali się wystrzegać paraliżu, ale utrudnienia na pewno będą. Pocieszające jest to, że potem będzie lepiej. Poza tym nie oszukujmy się. Taka inwestycja jak Trasa Kwiatkowskiego, której budowa nikomu nie przeszkadzała, już się nie powtórzy - stwierdza zastępca prezydenta Gdyni.

Opinie (80) 3 zablokowane

  • Alarm!

    Tylko patrzeć jak zapadnie się ul.Starowiejska! Co na to włodarze
    miasta Gdyni? Dlaczego nikt nie widzi tego problemu?
    W Gdyni oprócz ul.Świętojańskiej są też inne ulice wymagające
    natychmiastowej naprawy.

    • 0 0

  • "Kontrola konserwatorska" w Gdyni nie starszej niż 60-70lat?? (1)

    Czy raczej "dasz w łapę konserwatorowi, to pozwoli budować"? Chyba jednak to drugie! Gnoje! To samo w Gdańsku jest, od kilku lat dziury w centrum miasta, bo prezydent cienias, a konserwator łapówkarz idiota.

    • 0 0

    • Gdynia ma ponad 80 lat

      a co do reszty to się całkowicie z Tobą zgadzam

      Pozdrawiam

      • 0 0

  • Naprawiać drogi koniecznie!!!

    Niech władze miasta wybudują drogę która odciążyłaby ul.wielkopolską w stronę Karwin, Dąbrowy.W piątki tą trasę lepiej omijać.Korki metrowe.
    Są inne drogi które proszą się o remont kapitalny..Chcieli dać trajtki na
    Fikakowo gdzie autobus ledwo się mieści..Gdynia jest europejskim miastem które powinno wyglądać pod względem dróg i zieleni

    • 0 0

  • trzeba być jełopem, by wyrzucac pieniądze na tunel pod torami, który NIE jest potrzebny (3)

    doprawdy zadziwia mnie kretynia mentalność UM, który chce wywalać grube miliony na coś, co niczemu nie będzie służyć - lepiej budować kosmodrom :))

    obecny układ jest optymalny - ruch rozładowany jest równolegle - droga różowa i 'stary' ciąg komunikacyjny - połączenie ich dodatkowym tunelem to zwykłe łapownictwo - bo ktoś na tym niezłą kasę zbije

    jest WIELE innych BARDZIEJ potrzebnych projektów do zrealizowania - choćby Starowiejska - no ale co tam, przecież nie tak dawno temu kładziono nowy asfalt na drodze do NIKĄD - czyli na odcinku - UWAGA!!! - od Nadmorskiego do polanki Redłowskiej...!!!!

    • 0 0

    • wytrzeźwiej chłopie

      • 0 0

    • Tunel jest niepotrzebny, bo jak powstanie OPAT (północna obwodnica) to będzie estakada nad Północną.

      • 0 0

    • Nie jestem komunikantem, ale też WYDAJE MI SIĘ, że połączenie tunelem Al. Zwycięstwa z Drogą Różową to wyłącznie sztuka dla sztuki (a stąd w istocie prosta droga do nadużyć). Czyż docelowo całego problemu nie ma rozwiązać IV etap Drogi Różowej, który winien załatwić ruch tranzytowy przez Gdynię. W istocie widać obecnie w godzinach szczytu korki na Władka IV w kierunku Śląska/Witomino/Real, ale nadal rozwiązanie problemu mieści się w lepszym sterowaniu ruchem poprzez sygnalizację świetlną i drobnymi korektami przekrojów jezdni (np. po 2 pasy prawo/lewoskrętów, itp.) . Druga sprawa - na pozór odległa - to demografia (znów opieram się na "WYDAJE MI SIĘ") i zaspokojenie potrzeb mieszkańców na samochody.
      Dynamika wzrostu w obu powyższych wyhamowała.... a prognoza dla Polski - to spadek liczby ludności ok. 6mln za ok. 30lat.
      ....może przyszedł czas na jakość rozwiązań komunikacyjnych a nie ilość modnych ostatnio tuneli?

      Ponadto jako ciekawostka polecam szczątek koncepcji części projektowanego węzła Sw. Maksymiliana z Drogą Gdyńską:
      http://www.gdynia.pl/g2/2008_05/18051_fileot.pdf
      http://www.gdynia.pl/g2/2008_05/18052_fileot.pdf

      • 0 0

  • Kolejny wspanialy pomysł który umili mieszkańcom centrum Gdyni życie!!

    Aż się boje tych kolejnych szalonych pomysłów! Wystarczy remont ulicy Świętojańskiej zapychające się studzieńki podczas ulewy, sama ulica jest bródna szczególności chodniki, a ponadto obecny wystrój ulicy przypomina ulice jak za czasów wojny kiedy niemcy żądzili na Swietojanskiej, stare zdjecia nie pozostawiaja zludzen, a juz nie wspomne o chalasie zarowno na Swietojanskiej jak na ul:Wladyslawa lepiej by zrobili plac zabaw dla dzieci!!

    • 0 0

  • Nie potrzeba nam tuneli CO ZA NIEPROFESJONALNE PODEJŚCIE DO KOMUNIKACJI W GDYNI

    Ręce opadają gdy czytam
    "nie potrzeba nam tuneli,
    nie potrzeba nam bezkolizyjnych weęzłów
    będziemy poszerzać istniejące "( w domyśle
    te jezdnie pozostałę po komunie jeszcze).

    "Grozi nam paraliż komunikacjyjny"- mówi
    GDYŃSKI DECYDENT.
    Nie panie decydencie ja uważam
    ,że nam nie grozi paraliż komunikacyjny.....

    MY JUŻ MAMY PARALIŻ KOMUNIKACYJNY
    W GDYNI JUŻ JEST PARALIŻ KOMUNIKACYJNY
    Gdynia ciągle korkiem stoi w godz. 1000 do godz 1930.

    GDYNIA KORKIEM STOI
    Panie decydencie poszerzanie jezdni istniejących
    nie rozwiąże problemu KORKÓW

    POTRZEBNE SĄ NOWE BEZKOLIZYJNE SKRZYŻOWANIA !!
    POTRZEBNE SĄ NOWE WIADUKTY I TUNELE !!
    POTRZEBNE SĄ KILKUPOZIOMOWE SKRZYŻOWANIA.

    Panie Decydencie proszę myśleć
    KILKANAŚCIE LAT DO PRZODU!!!
    NIE TYLKO O SWOJEJ KADENCJI
    panie decydencie.

    • 0 0

  • z tym wezlem maksymiliana to troche przegiecie....

    bardziej jest polaczenie morskiej i hutniczej w chyloni...tunel lub estakada nad torami!!!!
    a druga sprawa polaczenie morskiej z jana z kolna zaraz kolo dworca glowneg...

    maksymiliana nie jest az tak bardzo zakorkowana.....

    co do zadluzenia Gdansk sie zblirza do poziomu Krakowa...a co to oznacza wszscy ktorzy orietuja sie finasach Krakowa wiedza ze to miasto jest na skraju bankructwa....
    Gdynia fajnie...male zadluzenie ale trzeba uwazac zeby nie przegapic funduszy unijnych ni tez nie przeinwestowac .....

    • 0 0

  • a co z przejazdem na puckiej

    przejazd na puckiej . Stawiają tam nowe rogatki nową sygnalizacje a nawet kamery super nie ale co z resztą może tak zacząć od nawierzchni dziura na dziurze codziennie przejeżdżam tamtędy ok 3 razy a więc w roku trochę się uzbiera w zawieszeniu co chwilę coś do zrobienia (zróbcie coś z tym w końcu )

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane