• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śródmieście bez autobusów - czy to ma sens?

Gosia Stańczyk
18 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 09:24 (18 października 2007)
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Awaria jednego autobusu nie uniemożliwia ruchu innym. Gdy tramwaj ma kłopoty, blokuje ruch pozostałych wozów. Czy pomyśleli o tym urzędnicy ZTM-u? Awaria jednego autobusu nie uniemożliwia ruchu innym. Gdy tramwaj ma kłopoty, blokuje ruch pozostałych wozów. Czy pomyśleli o tym urzędnicy ZTM-u?

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zdecydował się na uzdrowienie sytuacji w mieście, i tęgie głowy zasiadły nad mapami, by odkorkować Gdańsk.

ZTM przekonuje, że pomysł skrócenia linii autobusowych tak, by nie wjeżdżały do śródmieścia Gdańska tylko z pozoru jest nieracjonalny, jednak mieszkańcy miasta zamiast być wdzięczni za usprawnienia narzekają, piszą skargi i dzwonią niezadowoleni do pomysłodawców.

Niestety to, jak dokonano zmian, dobitnie pokazuje, że ZTM nie liczy się z pasażerami. Sposób poinformowania jest zdecydowanie nieracjonalny. Bo czy wywieszenie informacji o skróceniu trasy autobusów linii nr 106, 111, 138 i 178 w piątek, gdy zmiany mają być wprowadzone w poniedziałek, ma sens?

Przewoźnicy, którym naprawdę zależy na komforcie swoich pasażerów o zmianach poinformowaliby przynajmniej tydzień wcześniej, a ogłoszenia o tym zawisłyby nie tylko na wiacie przystanku, napisane maczkiem, ale również w autobusach. Wszystko po to, by nie fundować - jak to zrobiono - mieszkańcom korzystającym ze wspomnianych linii nieprzyjemnych niespodzianek w poniedziałek rano. Pasażerowie na przystankach w centrum czekali zaskoczeni i zdenerwowani zastanawiając się dlaczego ich autobusy nie nadjeżdżają, i przeklinając komunikację miejską.

Kolejnym zaskakującym posunięciem ZTM jest to, że zmiany nie są przeprowadzane kompleksowo. Skróceniu linii autobusowych tak, by zmusić pasażerów do przesiadki do tramwajów, nie towarzyszy zwiększenie częstotliwości kursów tych drugich. To ma według zapowiedzi nastąpić po wykonaniu odpowiednich badań nasilenia ruchu. Czy nie racjonalniejsze byłoby najpierw wykonanie badań, a potem wprowadzanie zmian? Posunięcie ZTM jak na razie spowodowało, że pracownicy dojeżdżający wcześnie rano do pracy na Nabrzeżu Przemysłowym z Oruni, Chełma czy Ujeściska muszą konstruować misterny plan dotarcia punktualnie do firmy, uwzględniający przynajmniej dwie przesiadki.

W efekcie trasa dojazdowa do pracy przekształca się w gehennę, naznaczoną niepokojem o to, czy któreś z wybranych połączeń nie zawiedzie i pasażer nie rozpocznie dnia spóźnieniem do pracy. Czy wobec tego wprowadzone zmiany nie spowodują skutków odwrotnych do zamierzonych i mieszkańcy Gdańska zniechęceni do komunikacji miejskiej postanowią przesiąść się do własnych pojazdów?
Gosia Stańczyk

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (128) 4 zablokowane

  • Ci co o tym decydują niestety nie myślą. Autobusy prawie puste kończą przy Akademii, kierowcy siedzą i mają się dobrze, bo przecież nie zwiększono ilości kursów z Gorek Zachodnich, a trasa się znacznie skróciła. Ciekawe kto będzie odpowiadał jak wreszcie wypadkiem skończy się przebieganie do tramwaju przez ruchliwą ulicę pasażerów "wyrzuconych" z autobusu. Bo przecie nikt nie zdąży przejść tunelem, jak już pojawi si e jakiś tramwaj, a tramwaj nie poczeka, oj nie.... To się nazywa skomunikowaniem w gdańskim wydaniu. Tramwaje nadal jeżdżą jeden za drugim, 8 i 13 w odstępie niewielu minut, a potem stop, czekamy 10, 15 minut, a tymczasem gdzieś tam ucieka nam np; kolejka. Super pomysł! I ciekawe kto nam zwróci pieniądze za to, że teraz musimy płacić dużo więcej za przejazd tą samą trasą. Skandal, dla nas to nie ma sensu!

    • 0 0

  • wypadek pokazał efekt tej decyzji

    dzisiaj się okazało jak trafne to było rozwiązanie jak tłumy ludzi denerwowało się na przystankach chcąc dojechać do centrum gdańska z przeróbki czy stogów , koło domu kultury na wysokości ul. ogarnej miał miejsce wypadek - zderzyły się dwa tramwaje jadące w kierunku stogów co automatycznie zablokowało tory kolejowe, myślałam że mnie szlak trafi jak od 6:55 sterczałam z dzieckiem czekając na tramwaj po czym przyjechał autobus jadący do Akademi Muzycznej!!!! pełny oczywiście bo nie tylko ja chciałam dojechać do gdańska. Jak puszczono autobusy za tramwaj to na ulicach już był korek do Akademii Muzycznej !!! No tego typu sytuacji to chyba Mądre Głowy nie wzięły pod uwagę. Proszę przywrócić ruch autobusów 111 i 106 do Gdańska.

    • 0 0

  • tory tramwajowe -prostuje

    tory tramwajowe -prostuje ;)))bo jeszcze mnie trzyma nerw

    • 0 0

  • Glupota

    Jestescie nienormalni skracaja linie autobusow 111,106,178,138 nie dosc ze tramwaje nie jezdza jak nalezy to ciagle sie psuja! A moze tak byscie cos zrobili z korkami ktore sie robia na odcinku od Akademii Muzycznej az po Centum Gdanska a nie skracali trasy autobusow!! Jestescie nienormalni..I to ze sie nie liczycie z opiniami ludzi to zle swiadczy o WAS!!! Jesdym slowem kompetny DEBILIZM!!!!

    • 0 0

  • Co za BZDURA!

    Ciekawa jestem jak nazywa się ten "pomysłowy" urzędas z ZTM, który wymyslił przesiadkę z autobusu na tramwaj. Zapewne jest nim ktoś, kto swój tyłek codziennie do pracy dowozi samochodem i na dodatek mieszka jeszcze w poblizu swojej pracy. Wogóle ZTM nie zna realiów podróżowania. Juz widzę, jak wszyscy z autobusu z kierunku Kowale, Ujeścisko przesiadać sie będą na tramwaj na Chełmie! Stratuja sie nawzajem. A nigdy nie jest tak pieknie, jak zapowiada ZTM. Tym bardziej, że słyszałam w radiu wypowiedz jednego ważnego z ZTM, że tramwaji, które będą jeżdziły z Gdańska na Chełm nie ma zaduzo, bo taki zwykły wysłuzony rzęch przecież tam nie podjedzie.
    A po drugie skąd ten pomysł, że korki powoduja autobusy? Gołym okiem widać, że samochodów jest dwa razy więcej i to one stoją w korku, a z nimi autobusy.
    Czarno to widzę.
    Dorota

    • 0 0

  • Skarze sie na tramwaj lini 4 ktos o tym nie pomyslał zeby w godzinach szczytu był jeden wagon jak ludzie wracaja z pracy

    • 0 0

  • jesteśmy ponad 6 lat po napisanym artykule a zamiast lepiej jest o WIELE GORZEJ !!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane