• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śrutem w Spacerową i Świętokrzyską. Będzie bezpieczniej

Maciej Korolczuk
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej. Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej.

Niemal 1,4 km szorstkiej nawierzchni ma pomóc kierowcom w poruszaniu się newralgicznymi odcinkami ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie GdańskaSpacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Śrutowanie jezdni rozpocznie się we wtorek w nocy i potrwa przez cztery kolejne noce. Choć roboty będą prowadzone na całej szerokości jezdni, zachowana zostanie ich przejezdność.



Czy odczułeś lepszy komfort jazdy po śrutowaniu jezdni na Słowackiego?

Po raz pierwszy w Gdańsku uszorstnianie nawierzchni zastosowano w sierpniu 2017 r. na leśnym odcinku ul. Słowackiego z Matarni w kierunku Wrzeszcza. Kierowcy chwalili zmiany. Niemal z dnia na dzień spadły tam statystyki wypadków i kolizji. Inwestycję drogowców docenili też gdańscy policjanci. Teraz przyszła kolej na dwie następne trasy, będące czarnymi punktami na mapie Gdańska. To ulica Świętokrzyska i Spacerowa. O planach drogowców informowaliśmy przed dwoma miesiącami.

- Na ul. Świętokrzyskiej nawierzchnia jezdni będzie śrutowana na 600-metrowym odcinku od ul. Guderskiego do ulicy Beskidzkiej. Prace prowadzone będą w nocy z 6 na 7 i z 7 na 8 listopada br. - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Z kolei na ul. Spacerowej śrutowanie obejmie odcinek o długości 770 metrów na wysokości leśniczówki. Prace prowadzone będą w nocy z 8 na 9 i z 9 na 10 listopada br. Roboty odbywać się będą na całej szerokości jezdni przy zachowaniu ich przejezdności w godzinach 22-5.
Jak zastrzegają drogowcy, podane terminy mogą ulec zmianie ze względu na złe warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przeprowadzenia procesu śrutowania nawierzchnia jezdni musi być sucha. Na szczęście prognozy synoptyków są optymistyczne i w najbliższych dniach opady nie są spodziewane.

  • Odcinek Spacerowej przewidziany do śrutowania.
  • Odcinek Świętokrzyskiej przewidziany do śrutowania.

Na czym polega technologia śrutowania?



To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

Na rozstrzygnięty przed miesiącem przetarg odpowiedziały cztery firmy. Najkorzystniejszą z ofert złożyła firma Blastrem z Elbląga. Za swoją pracę otrzyma od miasta 171 tys. zł.

Pozostałe oferty przewyższały wysokość środków, jakim dysponuje GZDiZ (195,1 tys. zł) i wyniosły kolejno 195,6 tys. zł, 266 tys. zł oraz 519 tys. zł. Dla porównania - ubiegłoroczne prace na nieco dłuższym 2-kilometrowym odcinku Słowackiego kosztowały 240 tys. zł.

Jak wyglądało śrutowanie jezdni na Słowackiego?

Opinie (126) 2 zablokowane

  • (20)

    To nie lepiej trochę mózgu ze sobą zabrać w drogę?

    • 94 9

    • (19)

      To nie działa. Jak by wszyscy jeździli wg przepisów i z głową, to by było fajnie. Ale czasem niestety trzeba za ludzi myśleć.

      • 11 0

      • (18)

        Niestety. Jedni za szybko inni z kolei za wolno. Jedni ruszają z piskiem inni dopiero szukają gdzie jest jedynka. No i dlatego mamy to co mamy.

        • 5 7

        • Skandyniawia (3)

          Jakby u nas były takie kary za głupotę na drodze jak w Skandynawii, to ludziom szybko odechciałoby się pajacować. Ale cóż.. jaki kraj takie przepisy i kary.

          • 7 0

          • nie przesadzaj, poza 3miastem i Warszawą jeździ się normalnie
            trochę pierdołowato co prawda, ale to nie wyścigi

            • 1 2

          • Nie chodzi tylko o kary a o mentalność i kulturę. Ja jeździłem sporo w Niemczech, w czasach kiedy jeszcze Niemcy były Niemcami, i to właśnie tam jako młody kierowca nauczyłem się jeździć. Polacy to najgorsi kierowcy w Europie. Polska to dziki kraj jak ongiś stwierdził jeden z ministrów.

            • 5 0

          • * Skandynawia - żeby nie było, że jestem jakimś tłukiem...

            • 5 0

        • Różnica jest taka, że ci jadący za wolno nie zabijają ludzi... (13)

          • 10 3

          • ci jeżdżący za wolno prowokują tych jeżdżących za szybko

            łamaga + świr = śmierć na drodze

            • 1 2

          • (8)

            Jest taki przepis, że należy jechać z taką prędkością aby nie utrudniać ruchu innym kierującym. A tak właśnie jest jak ktoś jedzie 60 km/h za miastem gdzie jest 90. A tak jest ciągle. Za delikwentem kolumna samochodów a z przodu pustki. I kto tu stwarza pierwotną przyczynę zagrożenia? Ten co wyprzedza bo nie idzie normalnie jechać czy ten co blokuje cały ruch i robi korek na wiele kilometrów.

            • 3 5

            • Bezedura (7)

              Należy jechać z prędkością bezpieczną.
              Jeśli ktoś się czuje mniej pewnie jedzie wolniej

              • 7 4

              • (6)

                No i właśnie dlatego taki mamy ruch na drogach. Tak właśnie będzie dopóki tego nie zrozumiecie.

                • 2 3

              • Zaraz, zaraz (5)

                To co napisałeś dzieje się, kiedy ktoś jedzie 90 na 90...
                A za nim kolumna samochodów, których kierowcy się gotują bo nie mogą 130...

                • 8 2

              • (4)

                Nie, jak ktoś jedzie 60 na 90.

                • 5 3

              • To mam dla Ciebie pracę domową (3)

                Wyjedź za miasto na dowolną jednopasmową drogę.
                Przejedź z 10 min zgodnie z przepisami.
                Policz ile samochodów wyprzedziłeś, policz ile wyprzedziło Ciebie.

                • 3 0

              • (2)

                Droga Miszewo - Kartuzy jest kręta i ruch jest w dwie strony. Kartuzy - Sulęczyno trochę lepiej. Więc wystarczy jedna ślamazara i wszyscy jadą w korku. Całe szczęście jeżdżę tam tylko na weekendy więc daję radę. Współczuję tym co jeżdżą codziennie.

                • 0 6

              • Och, nie, biedaki (1)

                Nie mogą przekraczać prędkości na wąskiej, krętej drodze...

                • 6 1

              • Kto pisze o przekraczaniu?

                • 0 4

          • Ci ruszając za wolno 6 (2)

            Akurat zwiększają korki zresztą gdzie ta zielona fala np na Karwinach w Gdyni jadąc 50 na h ciągle się trafia na czerwone światlo

            • 4 4

            • Akurat badania pokazują, że to przekraczający prędkość powodują korki

              Zamiast jechać płynnie, dojeżdżasz do świateł przed czasem i musisz się zatrzymać. To powoduje jadące do tyłu i powiększające się korki.

              W USA coraz częściej autostradami puszczają radiowozy spowalniające ruch, co jednocześnie zwiększa jego płynność.

              • 5 1

            • nie wymyślaj własnych teorii

              • 5 0

  • (4)

    Umysły wielu kierujących trzeba śrutować.

    • 62 4

    • (2)

      Mikke jasno mówił w mediach, 70% to d**ile

      • 1 2

      • no bo istotnie ok 70% społeczeństwa to ćwierćmózgi... widać np. po drugiej turze w gdańsku... ten stan umysłu znajduje odzwierciedlenie na drogach

        • 0 3

      • Przeliczył się, bo wtedy mógłby liczyć na większość konstytucyjną

        • 1 0

    • spóźniłeś się, śrut już tam jest

      wymieszany z trocinami

      • 2 0

  • Śrutować powinni tych, co tam drą kapcie ponad normę (1)

    • 66 3

    • srutem w asfalt czy w kierowców?
      no to sru!! niech srutają na zdrowie!!

      • 1 0

  • (1)

    Wyśrutować to należałoby naszym "kierownikom" mózgi, bo u niektórych są chyba gładkie i niewykształcone. Jest zakręt, ograniczenie, to trzeba zwolnić i uważać, a nie siedzieć na zderzaku i wchodzić w zakręty środkiem jezdni. Jakoś setki i tysiące kierowców tam przejeżdżają bez kłopotu, jedynie "Szybkie (de)Bille" jadące "dynamicznie" mają problemy.

    • 70 1

    • Po uszorstnieniu nawierzchni nawet Android na moim telefonie przyspieszył

      • 2 0

  • Szkoda samochodu.

    Jeżdżę tam tyle lat...

    • 3 3

  • A (2)

    Może by tak śrutem w dekle jeźdźcom bez głowy? Wyjdzie taniej...Jakoś ponad 20 lat nigdy nie miałem tam uślizgu , jadąc góra/ dół 5 dni w tygodniu o każdej porze....

    • 16 1

    • Ja też od 20 przejeżdźam tamtędy.

      Nie kumam. Gorsze odcinki są w Trójmieście.

      • 2 0

    • Dla większości z nich to był pierwszy raz...

      • 5 1

  • Nauczcie się jeździć

    • 1 3

  • (2)

    Wariaci i tak beda dachowac co chwila. Szkoda pieniedzy

    • 13 2

    • ja się nie martwię..Odra szybciej zabija ;) (1)

      • 1 2

      • Odra w rok zabija mnieje, niż "kierowniki" w 1 dzień

        • 0 0

  • Najlepiej naj(...)ć progi zwalniające (4)

    szary Kowalski i tak zapłaci za zniszczone swoje zawieszenie!

    • 12 10

    • czemu ja mam byc karany za klilu d**ili? (1)

      fotoradar , drukarka mandatów po 50 zł jak bilety autobusowe 2 osoby do obsługi. Bedzie kasa i będzie bezpieczniej. Przy tylu d**ilach miliony leżą na ulicach. Zachód sobie z tym poradził. Nawet Czesi jada 50 jak jest 50

      • 8 1

      • Wymyśl takie progi, które wyskakują tylko na pędziwiatrów, to będziesz słynny, jak Nobel...

        • 5 0

    • Jak właśnie na nowym odcinku Planetarnej. d**ilizm pierwszej wody.

      • 3 3

    • I kilka durnych zwężeń na odcinku 300m...

      • 4 2

  • Może dawać mandaty zamiast?

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane