- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (92 opinie)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (120 opinii)
- 3 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (30 opinii)
- 4 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (28 opinii)
- 5 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (263 opinie)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (159 opinii)
Śrutem w nawierzchnię Słowackiego. Ulica zyska lepszą przyczepność
We wtorek wieczorem ruszyły prace polegające na poprawie przyczepności leśnego fragmentu ul. Słowackiego . Drogowcy będą tam pracować nocami do 12 sierpnia. GZDiZ po raz pierwszy wykorzysta do tego metodę tzw. śrutowania.
- Prace mają na celu poprawę szorstkości wspomnianej ulicy przy wykorzystaniu technologii śrutowania. Zostaną one wykonane na odcinku, na którym dochodziło do największej liczby zdarzeń drogowych - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Technologia śrutowania polega na zwiększeniu przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę.
Śrutowanie jest realizowane za pomocą samobieżnego urządzenia wraz ze zintegrowanym układem odsysania i pakowania urobku po śrutowaniu oraz stalowego śrutu. Odsysanie wspomagają magnesy. Po zakończeniu robót specjalne urządzenie sprawdzi jakość wykonanych prac. Technologia ta nie była dotąd stosowana przez GZDiZ.
W przypadku opadów deszczu, które uniemożliwiają prowadzenie prac, termin może zostać przesunięty.
Poprawianie przyczepności powinno być standardem
Przypomnijmy, że wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie - mikropory wypełniają się resztkami opon, a także zwykłym brudem. W efekcie jezdnie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.
Gdy stan ten potwierdza laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić remont nawierzchni. Zwykle, by poprawić przyczepność drogi, nawierzchnię lekko się frezuje. Jednak taki zabieg obniża komfort jazdy i przyczynia się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.
Dlatego od pewnego czasu stosuje się tzw. śrutowanie. Jednak realizacja prac nie powinna uśpić czujności kierowców. Zawsze, a w szczególności po opadach deszczu, jadąc z Matarni do Wrzeszcza, należy poruszać się z prędkością maksymalną 70 km/h.
Ul. Słowackiego w Gdańsku jest bezlitosna dla kierowców przekraczających prędkość, nie tylko po czy w czasie deszczu, ale i przy dobrej pogodzie. Kilka tygodni temu zginęła tu młoda kobieta w ciąży. W 2016 roku policja była wzywana do 333 wypadków i kolizji.
Opinie (265) 2 zablokowane
-
2017-08-09 09:57
Zwiększone zużycie opon po śrutowaniu (2)
z tego co wiem , śrutowanie będzie skutkowało zwiększonym zużyciem opon i to nie o kilka procent.
Poza tym zwykła jadka na temat tablic rejestracyjnych. Zapewne większość komentarzy o Słoikach , Kaszubach itd, piszą ludzie, którzy na co dzień nie wiedzą nawet co to poranny prysznic :) Umyłem się przed spaniem,a przecież w nocy się nie ubrudziłem:) W komunikacji miejskiej można poczuć tych świeżaków:) Pomyśleć, że tu w Trójmieście mamy jedno z bardziej tolerancyjnych społeczeństw, to co musi być w głębi kraju:)- 4 2
-
2017-08-09 10:05
Co to za bzdury z tym porannym prysznicem?
- 0 1
-
2017-08-09 18:44
Jatka nie jadka
- 0 0
-
2017-08-09 10:03
profil zakrętów (3)
Ta droga najzwyczajniej w świecie jest źle wyprofilowana, ktokolwiek to projektował i odebrał powinien dostać solidny łomot.
- 4 7
-
2017-08-09 10:07
Złej baletnicy przeszkadza i rąbek spódnicy. (2)
Albo zły profil albo drzewa przy jezdni albo deszcze albo śnieg albo słońce...
- 4 0
-
2017-08-09 15:44
(1)
kupił prawko to narzeka
i pewnie jeszcze blokuje lewy pas przez cały odcinek- 0 0
-
2017-08-09 20:04
Jeśli jedzie z maksymalną dopuszczalną prędkością
To nic nie blokuje, kmiocie z Banina.
- 0 0
-
2017-08-09 10:13
trochę pomyśleć (1)
Skoro na dole wiszą radary,to na górze zrobić to samo.I w tedy można zrobić pomiar przejazdu odcinkowo.Mandaty by się posypały i by było wolniej. I tyle w temacie.
- 4 1
-
2017-08-09 12:40
jaca
po co się wypowiadasz jak g.... wiesz -tam jest odcinkowy pomiar tylko nie włączony
- 0 0
-
2017-08-09 10:17
Będą dalej w poślizgi wpadać bo jak się jeździ na zimowkach latem w deszcz to tak to wygląda
- 2 1
-
2017-08-09 10:45
"bezlitosna dla kierowców przekraczających prędkość"
-trochę brutalniejsza niż radary
- 2 1
-
2017-08-09 11:12
Co to ma do rzeczy,kto jaką ma rejestrację??idioci są w każdym miescie!to kierowcy są winni,a nie literki na tablicy rejestracyjnej.Śrutownie nawierzchni nic nie da,tumany i tak bedą jeżdzić tak jak do tej pory
- 2 0
-
2017-08-09 13:03
Xxx (1)
Srutujac miasto przyznaje ze wina lezy po ich stronie ( przynajmniej czesciowo )
- 2 0
-
2017-08-10 11:24
Tom
Śrutując przyznaje dożywotnie koryto ziomkowi tam powinny być betonowe bariery wtedy działało by na psychikę
- 0 0
-
2017-08-09 13:29
właśnie przez takie akcje zwalnia się kierowców z myślenia
i tyle
- 1 0
-
2017-08-09 14:35
200 (2)
Miejscowi, będą teraz zamykać licznik.
- 1 1
-
2017-08-09 15:37
(1)
W jakim szrocie 200 to zamknięcie licznika? :)
- 2 0
-
2017-08-09 16:53
dobre :-)
- 0 0
-
2017-08-09 15:46
największe zagrożenie powodują janusze lewego pasa
blokują lewy pas mimo, że nie wyprzedzaja bo za 10km beda skrecac w lewo
na szczescie policja juz sie za takich wziela- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.