• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowa kładka przejechała przez Trójmiasto

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Długa na 38 metrów i szeroka na 6,5 m kładka pieszo-rowerowa, która jedzie do szwedzkiego Malmö, wyjechała w nocy z Trójmiasta. Specjalnie dla tego transportu zdemontowano częściowo bramki na autostradzie A1.



Zobacz jak transportowano wieże wiatrowe.

Jadąc nocą z 3 na 4 listopada Obwodnicą Trójmiasta można było natknąć się na wyjątkowy, wielkogabarytowy ładunek. Przewożona w jednym kawałku stalowa kładka pieszo-rowerowa ma ok. 33 m długości, blisko 6,5 m szerokości i masę przekraczającą 40 ton. Wraz z ciągnikiem i naczepą długość całego zestawu przekroczyła 38 metrów długości i osiągnęła 4,5 metra wysokości. Z kolei asysta i pilotaż ciągnika transportującego ładunek składa się aż z pięciu jednostek cywilnych i urzędowych.

Transport ponadgabarytowy na Hutniczej w Gdyni.

Załadunek rozpoczął się w poniedziałek, ok. godz. 14, na terenie firmy Vistal Gdynia przy ul. Hutniczej 40 zobacz na mapie Gdyni. Potem, późno w nocy, konstrukcja została przetransportowana trasą im. Eugeniusza Kwiatkowskiego do trójmiejskiej obwodnicy w kierunku Łodzi. Stamtąd, przez autostradę A1, Starogard Gdański, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, transport ma dotrzeć do Świnoujścia. Załadowana na prom do Trelleborga kładka, trafi na miejsce montażu finalnego, czyli do centrum Malmö.

- Rzadko się zdarza, aby ładunek o tak znacznych rozmiarach był transportowany drogami publicznymi, a w tym przypadku poprzeczkę podnosi fakt, że miejscem rozładunku jest dopiero południowa Szwecja - mówi Patryk Szymański, wiceprezes Scandinavian Express Poland, operatora logistycznego odpowiedzialnego za całościowy transport mostu.

Na całej trasie na wielkogabarytowy transport będzie czekać kilka newralgicznych punktów. Na przykład przy wjeździe na autostradę A1 trzeba było częściowo zdemontować bramki do poboru opłat.

- Przygotowania do takiego transportu trwały ponad dwa miesiące i wiązały się ze szczegółowym zaplanowaniem całego procesu, przygotowaniem sprzętu, bardzo precyzyjnymi manewrami na trasie oraz częściowym demontażem infrastruktury drogowej - wymienia Patryk Szymański. - Dodatkowym utrudnieniem była konieczność dokonania przeprawy promowej - wjazd takim kolosem do ładowani promu wymagał wcześniejszych konsultacji i przygotowań oraz dokonania szczegółowych pomiarów zarówno jednostki jak i obu terminali .

Kładka dotrze do Malmö prawdopodobnie w piątek.

Trasa transportu wielkogabarytowego

Estakada Kwiatkowskiego, obwodnica, dalej A1 do Swarożyna, następnie droga krajowa nr 22 przez Starogard, Czersk, Chojnice do Wałcza, następnie drogą nr 10 do Stargardu Szczecińskiego, stamtąd przez Goleniów do Świnoujścia.


Rekordowy załadunek w stoczni Crist

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • eee bo to Malmo pod Toruniem...

    głąby :)

    • 1 0

  • Myślałem że kładką będziemy śmigać gdzieś u nas... (5)

    ...ehhh, marzenia o polskich drogach i szlakach rowerowych jednak pozostanie ;)

    • 31 6

    • Co jak co ale Gdynia kładkę rowerową ma! (1)

      A że nikt jej nie chciał to już szczegóły. Sztuka jest sztuka.

      • 6 0

      • dzieło sztuki awangardowej
        nie musi być praktyczne i przydatne
        Gdynian stać
        teraz znowu se wybiorą tego samego artystę na wodza

        propozycja ankiety:
        psychiatryk Gdynię odgrodić murem, płotem pod napięciem, czy fosą z krokodylami ?

        • 0 0

    • Jesteś za podgrzewaniem ścieżek rowerowych w zimę ? (1)

      • 1 2

      • Ty kpisz, czy o drogę pytasz?

        • 0 0

    • marzył indyk o niedzieli a w sobotę łeb ucieli:)

      jak będziemy mieli takich niekompetentnych urzędasów jak obecny pseudooficer rowerowy z ekipy budynia to będziemy tylko mogli dalej marzyć.Jedna nadzieje ze w najbliższych wyborach cała ekipa Budynia wyleci w końcu na zbity pysk razem ze swoimi bezkarnymi urzędasami.

      • 2 0

  • Szczerze! Ta kładka mogła być w dwóch oddzielnych częściach! (10)

    Jest to kładka jak opisano ''pieszo rowerowa'' więc w sumie żadna specjalna technologia i mogło to spokojnie być w 2 czy 3 elementach do montażu na miejscu. Co wpłynęło na to, że ktoś to ciągnie w całości? Pewnie kaprys! Można domniemać że gdyby ktoś zamówił coś podobnego dwa razy większego to nasi by nawet cześć mostu zdemontowali lub zburzyli jakiś domek byle wieźć w całości. Gdyby to był element mostu po którym będą samochody jeździć to można by to zrozumieć ale kładka pieszo rowerowa która nie ulega żadnym potężnym obciążeniom etc. I ciągnąć to w całości oraz zwiększać koszty transportu to trochę nonsensowne.

    • 25 27

    • Tak tak.. w dwóch albo trzech elementach... (2)

      .. które byłyby wciąż zbyt duże żeby transportować normalnie. Do tego na miejscu trzeba by to jeszcze zespawać i to nie pod chmurką i przetransportować na miejsce budowy w całości . Faktycznie nonsensownie jest to transportować od razu w całości.

      • 2 3

      • ale Szwecja to jest ojczyzna Ikei (1)

        a nawet nogi od stołu z Ikei są w trzech częściach do samodzielnego skręcenia w całość....

        • 7 0

        • To jak wybudują stół który ma stać nad autostradą i torami to wtedy sami sobie złożą...

          ale puki co potrzebują kładki a tą trzeba przewozić w całości.

          • 1 2

    • Szwedów na to stać! (2)

      • 8 1

      • problem w tym ze Szwedzi slyna z logiki i oszczednosci ! (1)

        moze dzis Szwedzi juz maja inna logike .

        • 13 0

        • od zawsze słynęli

          pomnikiem tej ich logiki jest Vasa Museet
          tam pokazują statek który ledwie odcumował od kei stoczni
          gdy zatonął z całą załogą
          jak na komedii z Louisem de Funèsem

          kil tez miał z trzech części jak noga krzesła z Ikei

          • 5 0

    • zdziwiłbyś się

      po pierwsze wykonanie kładki jako całości umożliwia zbadanie jej rezonansu mechanicznego (ruch pieszy wywołuje bardziej wredne drgania niż kołowy)
      po drugie, na kładkę pieszą zakłada się takie same obciążenia statyczne, jak na wiadukt przeznaczony dla osobówek.

      • 2 0

    • Pierwsza zasada transportu ponadgabarytowego- ładunki nie są podzielne

      • 4 0

    • (1)

      jeden z potencjalnych powodow dla ktorych kladka pojechala w calosci: Bedzie zainstalowana nad autostrada/ torami kolejowymi - nie ma placu budowy gdzie mozna by polaczyc ja w calosc. Inny mozliwy powod - transport jest oplacany przez strone szwedzka, po polskiej stronie bylo wykonanie, i tyle. Jeszcze inny - mozliwe ze ta kladka byla poddana obciazeniom wstepnym / testowym i musiala byc w calosci do tych testow. Jak by sie troche wysilic to pewnie mozna by znalezc jeszcze kilka powodow. Powyzsze oczywiscie nie dowodzi ze to byla najlepsza opcja transportu :)

      • 23 0

      • Aj po co tłumaczysz . Przecież specjalista internetowy od wszystkiego wie i tak lepiej od ciebie

        • 16 0

  • (2)

    Ciekawie to wygląda a jednak Polak potrafi super. Ktoś zarobił pensję.

    • 35 2

    • Ciekawie to bedzie..

      jak na miejscu okaże się że ktoś strzelił babola i kładka nie pasuje.

      • 2 0

    • Pewnie na koniec miesiąca uzbiera się 1500 zeta na rękę.

      Na dodatkową paczkę szlugów jak znalazł.

      • 12 3

  • czekamy na zwodzoną kładkę pieszo-rowerową z Oksywia do Centrum Gdyni

    od ulicy admirała Wagi do placu Witolda Gombrowicza

    • 0 1

  • czekamy na zwodzoną kładkę pieszo-rowerową na Ołowiankę

    • 0 0

  • Zdemontowane bramki (1)

    to już tak zostawcie :)

    • 83 1

    • dokładnie... winiety a nie stawanie, korki i kolejni ludzie na utrzymaniu...

      durnota do sześcianu

      • 6 0

  • Do Świnoujścia?

    W trójmieście nie ma portów?

    • 8 1

  • Kandydaci na prezydenta. (3)

    A może któryś z Was obieca taką kładkę na połączenie obu końców ulicy Konrada Guderskiego na Ujeścisku.

    • 18 5

    • Mieszkańcy ul. Guderskiego! Obywatele szanowni!

      Dam wam kładkię jak tylko zostanę prezydętę!

      Z głębokim szacunkiem,
      Wasz prezio

      • 4 0

    • (1)

      A od kiedy "Guderskiego" jest w granicach Ujeściska???

      • 3 0

      • Od teraz

        • 8 1

  • Jaka długość?

    To ile w końcu 33 czy 38 m?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane