• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Starogardzka zyska nową nawierzchnię oraz nietypowe przystanki autobusowe

Krzysztof Koprowski
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ruch na Starogardzkiej już w obu kierunkach
Prace drogowe obejmą prawie kilometrowy odcinek ul. Starogardzkiej. Prace drogowe obejmą prawie kilometrowy odcinek ul. Starogardzkiej.

Na jednokilometrowym odcinku ul. StarogardzkiejMapka mają powstać przystanki autobusowe przy jezdni z pasem rozdziału, który uniemożliwi omijanie pojazdów komunikacji miejskiej. Jedyna oferta, jaka wpłynęła w postępowaniu, przekracza budżet o ponad pół miliona złotych.



Czy remont ul. Starogardzkiej będzie dla ciebie dokuczliwy?

Remont nawierzchni ul. Starogardzkiej planowany jest na odcinku od ul. NowinyMapka do rejonu ul. PastelowejMapka.

W dużej mierze będą to prace doraźne - na zdecydowanej długości przewidziano wykonanie wyłącznie "nakładki" bitumicznej z wykorzystaniem istniejącej konstrukcji jako podbudowy.

Konstrukcja całej jezdni będzie wymieniona jedynie na ok. 100-metrowym odcinku dolnym, zaczynającym się od ul. Nowiny.

- Ze względu na fakt, że ulica Starogardzka nie posiada kanalizacji deszczowej, a ukształtowanie terenu powoduje utrzymywanie się wód opadowych na jezdni, planowany remont uwzględnia również zastosowanie rozwiązań umożliwiających odprowadzanie wody poza jezdnię i chodnik - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Na wykonanie robót przewidziano 10 tygodni od podpisania umowy. Na wykonanie robót przewidziano 10 tygodni od podpisania umowy.

Przystanki w jezdni uniemożliwiające omijanie autobusów



Największą zmianą będzie korekta lokalizacji zespołu przystanków autobusowych "Dom Pomocy Społecznej"Mapka. Będą one w obu kierunkach usytuowane bezpośrednio na jezdni (bez zatok), zaś droga w tym miejscu zostanie rozdzielona wyspą z betonową kostką.

Rozwiązanie tego typu znacznie utrudni kierowcom pojazdów osobowych omijanie autobusów. Jednocześnie ze względu na zwężenie jezdni będzie stanowiło to element uspokajający ruch w bezpośrednim sąsiedztwie przejścia dla pieszych.

Podobny element uspokojenia ruchu - w postaci wyspy (azylu) i zwężenia pojawi się także na przejściu na wysokości siedziby przedsiębiorstwa z branży klimatyzacji i wentylacjiMapka.

Z myślą o pieszych wyremontowany zostanie wąski (1,45 m) chodnik w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni. Zostanie on poszerzony jedynie na wysokości przystanków autobusowych. W obrębie przejścia i przystanków ułożone będą płytki fakturowe dla niewidomych i niedowidzących.

Nie zaplanowano żadnych udogodnień i zmian z myślą o rowerzystach.

  • Planowana organizacja ruchu w obrębie przystanków Dom Pomocy Społecznej.
  • Przystanki autobusowe po przebudowie będą znajdować się na naprzeciwko siebie, a jezdnia będzie rozdzielona wyspą.
  • Prace drogowe obejmą prawie kilometrowy odcinek ul. Starogardzkiej.
  • Przejście dla pieszych przeznaczone do przebudowy na wysokości przedsiębiorstwa z branży klimatyzacji i wentylacji.

Remont Starogardzkiej: objazdy okolicznymi drogami



Remont ul. Starogardzkiej, stanowiącej jedną z najważniejszych dróg w kierunku nowych osiedli, z pewnością będzie wiązać się z dużymi utrudnieniami w ruchu. Urzędnicy już teraz zapowiadają wyznaczenie objazdów przez ul. KampinoskąMapka oraz Południową Obwodnicę GdańskaMapka.

Remont Starogardzkiej: tylko jedna oferta w przetargu



W postępowaniu na wybór wykonawcy robót wpłynęła tylko jedna oferta - spółki WPRD Gravel z Gdańska na kwotę ok. 2 mln 864 tys. zł, co oznacza przekroczenie budżetu planowanego na ten cel o ponad 555 tys. zł. Decyzja o dołożeniu brakującej kwoty lub rozpisaniu nowego postępowania nie została jeszcze podjęta.

Zgodnie z warunkami zamówienia, na realizację wszystkich prac przewidziano 10 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Przypomnijmy, że w obrębie ul. Starogardzkiej planowana jest także utworzenie ronda u zbiegu z ul. Niepołomicką i Czerską, zaś w 2018 r. zakończono budowę nowego mostu nad Kanałem Raduni.

Artykuł z 2021 r.:

Znikają budynki spółdzielni mleczarskiej Maćkowy



Materiał archiwalny z 2020 r.



Miejsca

Opinie (148) 2 zablokowane

  • Brakuje ścieżki rowerowej (2)

    Dla wielu osób ulica Starogardzka była by idealnym połączeniem z Traktem, ale wiele osób boi się jeździć tym wąskim i rozwalonym chodnikiem bo o wypadnięcie z niego nie trudno, poza tym auta często jeżdżą w tym miejscu bardzo nie przepisowo (duża prędkość), co jest już podwójnym zagrożeniem..

    • 6 1

    • Postawić radar a za mandaty wybudować ścieżkę.
      Czy to takie trudne do wymyślenia

      • 5 0

    • No dokładnie, i to drzewo na środku chodnika, ile tam jest centymetrów szerokości? Jazda tam rowerem prawie jak w cyrku na linie, dramat.

      • 0 0

  • Tylko dlaczego??? (2)

    Tylko dlaczego już tej drogi nie zrobić kompleksowo, jak to zrobili od Borkowa? Ścieżka dla rowerzystów, chodnik i nie rozumiem dlaczego rezygnować z tej dużej zatoczki dla autobusów w stronę Maćków? "Ma uspokoić ruch" Chyba zwiększyć korki... Kierowcom zawsze pod górkę

    • 9 2

    • to kierowcy (ich nadmiar) robią pod górkę wszystkim kierowcom

      również kierowcom autobusów

      • 1 1

    • Tak mało brakuje do bezpiecznego chodnika/ścieżki rowerowej - ten prosty odcinek Starogardzkiej powinien otrzymać dodatkowy pas dla rowerów - na łuku już jest dobrze oddzielony od drogi.

      • 2 0

  • bedą mniejsze korki na Oruni w czasie wymiany asfaltu

    biednie południe.

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Wielki płacz kierowców (3)

    Bo postawią bariery. Niestety wynika to przede wszystkim z wyprzedzania stojącego autobusu po przejściu. Zapraszam trochę wyżej przystanek na starogardzkiej obok lidla. Przystanek przy przejściu ludzie wysiadają z busa i wychodzą za autobusu. Większość kierowców wyprzedza busa jeszcze po nogach pieszych. Szanujmy się. Naprawę kilka sekund Was zbawi?

    • 17 18

    • Zbawi nas zatoczka i możliwość bezkolizyjnego wyprzedzenia autobusy blokującego ruch.

      • 14 4

    • Wyskakiwanie zza busa grozi śmiercią lub kalectwem. Tego się nie robi, a już na pewno nie każe za to kierowców.

      • 10 1

    • Kto wyróżnia takie komentarze? Redakcja, żeby się dyskusja zaogniła i więcej reklam wyświetliło?

      • 7 1

  • Za likwidacje zatoczek autobusowych oraz inne równie absurdalne pomysły (2)

    podziękujemy przy wyborach

    • 5 1

    • wybory przegrają ci, którzy uważają, że poszerzanie dróg może zlikwidować korki (1)

      wygrają ci, którzy stawiają na poprawę warunków ruchu pieszych, rowerzystów i klientów komunikacji zbiorowej

      • 0 3

      • na szczęście przegrają ci lDlOCl, którzy ubzdurali sobie celowe zanieczyszczanie środowiska przez spowolnienie ruchu

        stojący samochód, autobus czy inna ciężarówka kopci bardziej niż jadący, a jaki ma sens stawać żeby przepuszczać powietrze przez przejście dla pieszych?

        • 2 0

  • Taki remon to jak pudrowanie g..na

    Taki remont nie ma sensu, i jest bezsensownym wydawaniem pieniędzy... powstające tam jak grzyby po deszczu kolejne osiedla wymagają poszerzenia drogi, zrobienia zatoczek dla autobusów, szerokiego chodnika i ścieżki rowerowej... częsć mieszkańców korzystałaby z rowerów w drodze do pracy... (obecnie istniejacy chodnik jest wąski i pozpadany, taki remont jak proponuje miasto spowoduje jeszcze wieksze korki w godzinach szczytu
    Jesli nie ma pieniedzy mozna zmobilizować developerów by dołożyli sie. do remontu drogi dojazdowej...

    • 8 0

  • Szanowna Redakcjo! (1)

    Bardzo proszę, żebyście skontaktowali się z autorem tego pomysłu i niech się wytłumaczy na łamach portalu, skąd mu to przyszło do głowy. Zamiast zatoki budowa przystanku na ulicy plus blokady? Objazd Kampinowską, która ma co kilkanaście metrów całą masę progów zwalniających? Jak oni to sobie wyobrażają? Przecież chcą mieszkańcom zafundować totalny drogowy armagedon.

    • 10 1

    • Podpisuję się rękami i nogami. Tego nie można tak zostawić, pomysł jest, łagodnie pisząc, absurdalny,

      a dosadnie pisząc - kretyński i poroniony. Tu potrzeba interwencji, jakichś konsultacji, trzeba to zrobić tak, aby miało to ręce i nogi. Kto na to w ogóle wpadł? Również proszę Redakcję o jakąś interwencję w tej sprawie, bo tak być nie może.

      • 6 0

  • Niech mi ktoś wyjaśni

    Po co przebudowywać zatoki autobusowe na gorsze? A właściwie je likwidować? Skoro w tej chwili auta osobowe spokojnie mijają autobus, nikt nikomu nie przeszkadza - po co to zabierać? Naprawdę nie widzę w tym sensu. Chyba jedyny powód to uprzykrzyć jeszcze bardziej kierowcom życie - urzędnicy w tym mieście nic innego ostatnio nie robią.

    • 8 1

  • Brak drogi dla rowerów przy ruchliwej drodze wojewódzkiej świadczy o porażce władz (1)

    Skoro Straszyn i Borkowo potrafiły wylać asfalt dla rowerzystów, a europejska stolica kultury nie potrafi tego zrobić, to o czymś świadczy. Tak się śmiejecie z tych wiosek, a mają lepszą infrastrukturę niż wielkie miasto.

    • 4 1

    • Borkowo?

      W Borkowie nie ma asfaltu dla rowerzystów. Droga dla rowerów kończy się w Straszynie. W Borkowie jest chodniczek po którym zwykle jeżdżą rowerzyści ale nie jest to droga rowerowa

      • 0 1

  • Droga rowerowa (1)

    Jaki sens ma taki doraźny remont? W planie jest przebudowa za powiedzmy 2-3 lata? Tak mało brakuje do zachowania/stworzenia ciągłości drogi rowerowej, wydaje się że miejsce na to jest - wszelkich danych do tego nie mam, nie tworzę projektu. Zatrzymanie się za autobusem jadąc samochodem nie jest dla mnie żadnym problemem i nie rozumiem, czemu tyle uwagi w komentarzach się temu poświęca.

    • 1 2

    • No widzisz, a dla mnie żadnym problemem nie jest brak drogi rowerowej, za to dużym problemem jest bezcelowe zmuszanie do zatrzymywania całego ruchu i to tak, żeby przypadkiem nie udało się tej przeszkody ominąć. To jest po prostu zmuszanie do komunikacji miejskiej (zależnej od samorządu) kijem, a nie marchewką.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane