• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Starogardzka zyska nową nawierzchnię oraz nietypowe przystanki autobusowe

Krzysztof Koprowski
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ruch na Starogardzkiej już w obu kierunkach
Prace drogowe obejmą prawie kilometrowy odcinek ul. Starogardzkiej. Prace drogowe obejmą prawie kilometrowy odcinek ul. Starogardzkiej.

Na jednokilometrowym odcinku ul. StarogardzkiejMapka mają powstać przystanki autobusowe przy jezdni z pasem rozdziału, który uniemożliwi omijanie pojazdów komunikacji miejskiej. Jedyna oferta, jaka wpłynęła w postępowaniu, przekracza budżet o ponad pół miliona złotych.



Czy remont ul. Starogardzkiej będzie dla ciebie dokuczliwy?

Remont nawierzchni ul. Starogardzkiej planowany jest na odcinku od ul. NowinyMapka do rejonu ul. PastelowejMapka.

W dużej mierze będą to prace doraźne - na zdecydowanej długości przewidziano wykonanie wyłącznie "nakładki" bitumicznej z wykorzystaniem istniejącej konstrukcji jako podbudowy.

Konstrukcja całej jezdni będzie wymieniona jedynie na ok. 100-metrowym odcinku dolnym, zaczynającym się od ul. Nowiny.

- Ze względu na fakt, że ulica Starogardzka nie posiada kanalizacji deszczowej, a ukształtowanie terenu powoduje utrzymywanie się wód opadowych na jezdni, planowany remont uwzględnia również zastosowanie rozwiązań umożliwiających odprowadzanie wody poza jezdnię i chodnik - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Na wykonanie robót przewidziano 10 tygodni od podpisania umowy. Na wykonanie robót przewidziano 10 tygodni od podpisania umowy.

Przystanki w jezdni uniemożliwiające omijanie autobusów



Największą zmianą będzie korekta lokalizacji zespołu przystanków autobusowych "Dom Pomocy Społecznej"Mapka. Będą one w obu kierunkach usytuowane bezpośrednio na jezdni (bez zatok), zaś droga w tym miejscu zostanie rozdzielona wyspą z betonową kostką.

Rozwiązanie tego typu znacznie utrudni kierowcom pojazdów osobowych omijanie autobusów. Jednocześnie ze względu na zwężenie jezdni będzie stanowiło to element uspokajający ruch w bezpośrednim sąsiedztwie przejścia dla pieszych.

Podobny element uspokojenia ruchu - w postaci wyspy (azylu) i zwężenia pojawi się także na przejściu na wysokości siedziby przedsiębiorstwa z branży klimatyzacji i wentylacjiMapka.

Z myślą o pieszych wyremontowany zostanie wąski (1,45 m) chodnik w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni. Zostanie on poszerzony jedynie na wysokości przystanków autobusowych. W obrębie przejścia i przystanków ułożone będą płytki fakturowe dla niewidomych i niedowidzących.

Nie zaplanowano żadnych udogodnień i zmian z myślą o rowerzystach.

  • Planowana organizacja ruchu w obrębie przystanków Dom Pomocy Społecznej.
  • Przystanki autobusowe po przebudowie będą znajdować się na naprzeciwko siebie, a jezdnia będzie rozdzielona wyspą.
  • Prace drogowe obejmą prawie kilometrowy odcinek ul. Starogardzkiej.
  • Przejście dla pieszych przeznaczone do przebudowy na wysokości przedsiębiorstwa z branży klimatyzacji i wentylacji.

Remont Starogardzkiej: objazdy okolicznymi drogami



Remont ul. Starogardzkiej, stanowiącej jedną z najważniejszych dróg w kierunku nowych osiedli, z pewnością będzie wiązać się z dużymi utrudnieniami w ruchu. Urzędnicy już teraz zapowiadają wyznaczenie objazdów przez ul. KampinoskąMapka oraz Południową Obwodnicę GdańskaMapka.

Remont Starogardzkiej: tylko jedna oferta w przetargu



W postępowaniu na wybór wykonawcy robót wpłynęła tylko jedna oferta - spółki WPRD Gravel z Gdańska na kwotę ok. 2 mln 864 tys. zł, co oznacza przekroczenie budżetu planowanego na ten cel o ponad 555 tys. zł. Decyzja o dołożeniu brakującej kwoty lub rozpisaniu nowego postępowania nie została jeszcze podjęta.

Zgodnie z warunkami zamówienia, na realizację wszystkich prac przewidziano 10 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Przypomnijmy, że w obrębie ul. Starogardzkiej planowana jest także utworzenie ronda u zbiegu z ul. Niepołomicką i Czerską, zaś w 2018 r. zakończono budowę nowego mostu nad Kanałem Raduni.

Artykuł z 2021 r.:

Znikają budynki spółdzielni mleczarskiej Maćkowy



Materiał archiwalny z 2020 r.



Miejsca

Opinie (148) 2 zablokowane

  • Podejrzewam, że przystanki będa takie jak ten testowy na Kochanowskiego.

    Antyzatoka - czyli kolejny genialny wynalazek GZDiZ. Niby wszystko jest OK, ale jest taki drobny szczegół. Otóż pas ruchu zwężony jest dokładnie symetrycznie względem osi jezdni, a geniusze od ruchu drogowego nie postawili żadnego znaku (oprócz obustronnego zwężenia jezdni), kto ma pierwszeństwo przejazdu - przecież czasem nie ma tam autobusu, który całkowicie blokuje przejazd. Wielokrotnie byłam świadkiem "polskich" zachowań kierowców na tym zwężeniu. Kochanowskiego na tym odcinku jest mało ruchliwa, spowolniona progami co 150 metrów.
    Postuluję zatem o dłuższe antyzatoki dla ul. Starogardzkiej, częstsze progi i całkowity brak oznakowania - wtedy dojazd do nowych osiedli będzie wyjątkowo atrakcyjny.

    • 16 2

  • Opinia wyróżniona

    Autobus w stronę Maćków (12)

    Autobus w stronę Maćków na przystanku Państwowy Dom Pomocy Społecznej ma bardzo fajną zatoczkę (przystanek jest poza główną jezdnią), gdzie samochody mogą swobodnie przejeżdżać i autobus kierowcom nie koliduje. Nie ma sensu tego psuć i zmuszać, aby kierowcy czekali, aż pasażerowie wysiądą i wsiądą. Totalny bezsens dla wszystkich!

    • 135 17

    • (6)

      Dokładnie, tam są i tak w godzinach szczytu kotki a co dopiero po tej zmianie

      • 17 6

      • (5)

        Po zmianie nie będzie większego korka po prostu kolejność pojazdów będzie inna w korku promująca korzystanie z komunikacji

        • 7 11

        • Miasto powinno promować komunikację miejską uatrakcyjniając jej ofertę (4)

          A nie poprzez utrudnianie komunikacji prywatnej. Jak nie potrafią nic u siebie poprawić, to chociaż popsują życie innym?

          • 17 3

          • komunikacja prywatna (samochody prywatne) są najważniejszym źródłem utrudniania komunikacji prywatnej (3)

            tylko działania usprawniające komunikację zbiorową, pieszą i rowerową mogą ułatwić funkcjonowanie komunikacji prywatnej w dłuższej perspektywie czasowej.

            • 3 14

            • Jak widzimy na przykładzie tej wysepki - nie masz racji (2)

              Samochody prywatne nie muszą zatrzymywać się na przystanku, a i tak będą musiały to robić, bo będą zablokowane przez autobus. Ponadto ta wysepka w żaden sposób nie usprawni komunikacji miejskiej, tylko utrudni przejazd samochodom.

              • 10 1

              • (1)

                Oczywiście że usprawnii. Obecnie autobus musi zjeżdżać z drogi ustawiając się pod dziwnym kątem przez co kierowca autobusu niewiele widzi. Zatoczki autobusowe powinny być wszędzie likwidowane co wpłynie na wygodę pasazerow, płynność ruchu autobusów i bezpieczeństwo przy włączaniu się do ruchu

                • 1 12

              • Kierowca autobusu wyjeżdżając nie jest pod dziwnym kątem, normalnie wyjeżdża z drogi podporządkowane:) kto pisze tak bzdurne komentarze, chyba tylko ktoś kto nigdy tam nie jechał ale musi bronić:)))

                • 7 0

    • (3)

      należy przywyknąć że nasi władni lubią utrudniać nam życie. Dlaczego teraz miałoby być inaczej.

      • 13 4

      • Ale jakie utrudniac. Posiadanie samochodu nie powoduje ze masz prawo byc traktowany preferencyjnie na drogach.

        • 3 13

      • sam utrudniasz innym życie wsiadając do samochodu gdy chcesz dojechać na odległość mniejszą niż 5 km (1)

        szukaj substytutów - tylko to ułatwi życie tobie i innym mieszkańcom

        • 2 12

        • Przypominam: m. st. Warszawa stwierdziło, że korzystanie z rowerów i komunikacji miejskiej jest nieefektywne.
          Była to odpowiedź na propozycję zrezygnowania z samochodów przez urzędników.

          • 7 0

    • Ale taka właśnie jest idea,

      żeby autobus mógł spokojnie ruszyć i mieć kawałek pustej drogi po przystanku zamiast stać zablokowany przez auta.

      • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    Ścieżka rowerowa (4)

    Niezbędna jest tam ścieżka rowerowa bo na chwile obecna mamy chodnik szerokości dwóch rozjechanych kafli, po którym jadąc można wpaść na jezdnie lub do rowu i alternatywa- ulica, droga pod górkę, którą rowerzysta pokonuje ze średnia prędkością 10 km/h blokując ruch samochodowy.

    • 61 6

    • (2)

      Miastu Gdańsk nie zależy na komunikacji rowerowej tylko autobusowo-tramwajowej bo z tego mają kasę. Nie wierzcie w żadne kłamstwa.

      • 6 7

      • (1)

        Komunikacja miejska jest deficytowa

        • 3 3

        • jest deficytowa z punktu widzenia podatnika ktory na to placi.

          z punktu widzenia urzednika to wyplaty urzednicze i dodatkowe miejsca pracy dla urzednikow

          • 2 0

    • Blokując ruch? Podobno tam są korki według innych postów

      A ruch blokują samochody jadące z przeciwka że nie można wyprzedzić roweru a nie rower

      • 2 2

  • Czyli deweloper pobudował osiedla i zarobił krocie, a miasto znowu opłaca całą infrastrukturę? (3)

    • 13 3

    • (2)

      A jak ma być inaczej?
      Deweloper trzech kartonowych bloków ma wybudować wylotówkę?

      • 1 0

      • Przecież to Gdańsk

        Tutaj układy urzędu z biznesem mają się dobrze jak nigdzie indziej. Prywatyzujemy zyski, uspołeczniamy koszty.

        • 1 1

      • Jest kilkanaście bloków, kilkanaście buduje się na wzgórzu po stronie Potoku Maćkowy.

        Tak, jak najbardziej okoliczni deweloperzy powinni brać udział w kosmetycznej tak naprawdę wymianie nawierzchni.

        • 1 0

  • Droga gorsza niż na Ukrainie

    a tu za to - święte uspokojenie ruchu. To po co remontujecie - przez dziury i tak nie da się rozpędzić nawet do 50 km/ h

    • 9 2

  • Apropos oznakowania. Na początku Starogardzkiej (1)

    od strony Nowin jest przejazd w poprzek jezdni dla rowerów oznaczony znakiem. Za to rowerzyści mają znak STOP, który stawia się na drodze podporządkowanej, więc rower teoretycznie włącza się do ruchu. Kto ma pierwszeństwo?

    • 7 1

    • Rower na przejeździe ma zawsze pierwszeństwo to jest jasne
      A stop to trzeba się zatrzymać ale niezależnie od pierwszeństwa na przejeździe

      • 1 2

  • Nie bawcie się w jakieś uspokajanie ruchu. Po prostu go zatrzymajcie, i tyle! (1)

    Po co się bawić w półśrodki? Wszyscy mogą chodzić pieszo! A jak nie mogą chodzić, to już ich sprawa.

    • 8 2

    • Ile osób kierofczykow nie może iść pieszo?
      Bo z powodu ze jakiś ułamek nie mozne wszyscy maja usprawiedliwienie?

      • 1 2

  • "Największą zmianą będzie korekta lokalizacji zespołu przystanków autobusowych "Dom Pomocy Społecznej". Będą one w obu (1)

    To tak na złość? Po prostu? Ktoś zatrzyma tych szaleńców?

    • 13 2

    • Autobus stojący na przystanku na chwilę szaleńców zatrzyma a potem staną w tym korku co wcześniej

      • 2 6

  • (1)

    nie wię po co remontować to drogę. pszeciesz to jusz nie jest gdansk, tylko straszyn. zreszto tam nic nie ma, tylko jakies łonki i pola - bes sęsu jest budowanie drogi na polu.

    • 3 3

    • Racja co racja

      • 1 1

  • Czy te wszelkie szykany, spowolnienia itp. są legalne na drodze wojewódzkiej? (9)

    Starogardzka to droga 222. Tak samo jak Świętokrzyska jest droga woj. 221, a pobudowano na niej garby różniaste, gdzie w PORD jest zakaz wprost tego typu praktyk. Dlaczego policja nie reaguje na takie jawne łamanie prawa? Czy jest to zaniechanie obowiązków?

    • 13 3

    • (8)

      Policja reaguje na łamanie prawa w postaci szaleństwa na drogach właśnie stawiając garby

      Natomiast przydałby się przegląd garbow osiedlowych bo są uszkodzone często

      • 3 5

      • Rozumiesz co to jest droga wojewódzka? (7)

        To łamanie prawa robienie na takiej drodze jakichkolwiek spowalniaczy. To tak jak ja bym złamał prawo kupując sobie nielegalnie pistolet, bo czuję się niezbyt bezpiecznie bez niego. Mogę? Nie mogę? To czemu w temacie dróg mogą?

        • 5 3

        • Sądzę, że nie wiesz także, że PORD zabrania budowy garbów bezpośrednio przerd skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych? (6)

          Powinno to być minimum 30 czy 40 metrów przed takimi obiektami. Rozumiesz za to chyba to, że jeśli [przed garbem jest znak ograniczenia do np. 30km/h to powinienem bezszkodowo z tą właśnie prędkością móc go przejechać? A tak nie jest w większości przypadków.

          • 4 4

          • (5)

            Aby zdążyć rozpędzić się do 80?

            • 2 2

            • Widzę, że uparcie brniesz w przyzwalanie (4)

              na urzędnicze łamanie prawa. W tym przypadku ustawy PORD. Czemu jednym nie chcesz dać pozwolenia na łamanie PORD, a innym na to dajesz przyzwolenie? Gdybyś wiedział co się dzieje z samochodem, który z jakiegoś powodu (bo kot wybiegł, bo musi po prostu) hamuje na garbie to wiedziałbyś czemu nie mogą być budowane bezpośrednio przed przejściami dla pieszych.

              • 6 1

              • Dodam jedno. (3)

                Dziś złamią prawo na mocy ustawy dotyczące ruchu drogowego, jutro może złamią prawo i wywalą cię z domu. Też będziesz taki zadowolony?

                • 4 2

              • i wtedy się obudzisz, qwerty (2)

                • 0 4

              • Po pierwsze: (1)

                "Zasady stosowania progów zwalniających regulują przepisy załącznika nr 4 do rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, z późn. zm.). Zgodnie z pkt 8 załącznika nr 4 do wyżej wymienionego rozporządzenia progi zwalniające są urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego, służącymi do wymuszenia fizycznego ograniczenia prędkości pojazdów samochodowych. Urządzenia te mogą być montowane wyłącznie w tych miejscach i na tych odcinkach dróg, na których konieczne jest skuteczne ograniczenie prędkości ruchu pojazdów, jeśli inne metody nie mogą być stosowane lub ich skuteczność jest niewystarczająca. Progi zwalniające przeznaczone są do stosowania na drogach położonych w obszarze zabudowanym, z wyjątkiem przypadków, w których stosowanie tych urządzeń jest niedopuszczalne. Progi zwalniające nie mogą być stosowane:
                - na drogach krajowych i wojewódzkich,
                - na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu przyspieszonego (GP), ulicach głównych (G),
                - na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.,
                - na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,
                - na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego P-25,
                - na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego."

                • 3 0

              • Po drugie:

                Widzę, że nieco się w 2021 roku zmieniło niemniej próg przed samym przejściem jest niedopuszczalny.
                "Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:

                - 20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, gdy wewnętrzny promień łuku jest mniejszy od 50 m, z wyjątkiem dróg, na których prędkość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 30 km/h,
                - 20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy spadek ten przekracza 10%, z wyjątkiem dróg, na których prędkość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 30 km/h,
                - 10 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla pieszych),
                - 20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m przed i za przejazdem tramwajowym, licząc od skrajnej szyny toru na przejeździe,
                - 25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej."

                • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane