• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Starowiejska może być jak Stągiewna? Na razie kolejna debata

Patryk Szczerba
16 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Przesuń aby
porównać

Na środę zaplanowano kolejną debatę o przyszłości ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i zakresie zmian, o których większość kupców nie chce słyszeć, choć o ich konieczności coraz częściej słychać wśród urzędników i mieszkańców wskazujących na wzorce z Gdańska.



Czy Gdynia jest przyjaznym miastem dla pieszych i rowerzystów?

Kilka dni temu informowaliśmy o zakończeniu prac na ul. Stągiewnej w Gdańsku na odcinku od Zielonego Mostu do Mostu Stągiewnego. Asfaltowa jezdnia z nierównymi chodnikami, skarpą przy istniejących budynkach, a także dziurawą jezdnią, zmieniła się w brukowany deptak. Przy budynkach natomiast ułożono płytę oraz kostkę granitową i ustawiono latarnie. Sukcesywnie powinny pojawiać się ławki, kosze na śmieci i inne elementy małej architektury. Prace pochłonęły 4 mln zł.

Efekty? Powinny przyjść

- Założenie jest takie, że nie będzie tam miejsc postojowych dla samochodów. Nie będą mogły się one tam także swobodnie poruszać - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Tę sytuację natychmiast wykorzystali właściciele lokali gastronomicznych i zaczęli wystawiać na zewnątrz stoliki, krzesła, a nawet leżaki, przewidując wzrost liczby klientów. Czy słusznie? Okaże się za kilka tygodni, a może i miesięcy, ale już teraz wszystko wskazuje na to, że rewitalizacja i zamknięcie dla ruchu kołowego może przynieść więcej korzyści niż szkód. Ludzi jest tam po prostu więcej. Miejsca ustąpiły im samochody.

Czy podobnie byłoby na Starowiejskiej w Gdyni? Prawdopodobnie mieszkańcy nie przekonają się o tym szybko, a uściślając: na pewno nie do 2018 roku, kiedy odbędą się wybory samorządowe. Jak można usłyszeć z ust niektórych z urzędników, opór przed jakimikolwiek zmianami jest ogromny, więc okres przedwyborczy nie jest dobrym czasem na konfrontację z mieszkańcami.

Nie ma decyzyjności

Potwierdzają to decyzje - a właściwie ich brak - z ostatnich miesięcy, kiedy do urzędników mocniej trafiały głosy kupców i mieszkańców nie tyle przeciwko deptakowi, ile przeciw jakiejkolwiek ingerencji w ruch uliczny na najstarszej ulicy w Gdyni. Plakaty w witrynach sklepowych, pisma i listy do władz miasta, a nawet zapowiedź protestów na ulicy - okazały się wystarczającym straszakiem.

W efekcie w ramach unijnego programu Civitas Dynamo po szeregu przeprowadzonych ankiet, badań i opracowań postanowiono jedynie uspokoić ruch w ramach strefy Tempo 30, która pojawi się za kilka miesięcy. Na pocieszenie zwolenników zmian pojawiło kilka ławek na chodniku i obietnica, że niebawem zostanie wprowadzony kontraruch rowerowy. Przy okazji oznaczono miejsca parkingowe, ale wielu kierowców i tak niewiele sobie z tego robi. Zanim zajdą jakiejkolwiek zmiany, będziemy mieli kolejną debatę.

Konkretne pomysły

- Otwarte spotkanie na temat Starowiejskiej odbędzie się o godz. 16 w sali 107 budynku PLO przy ul. 10 Lutego. Podczas pierwszej debaty zarzucano, że tematyka była zbyt ogólna, więc teraz skupiamy się tylko na ul. Starowiejskiej - mówi Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni, który nie ukrywa, że z zaciekawieniem przygląda się poczynaniom inicjatorów zmian.
Emocji w dyskusji po raz kolejny więc nie zabraknie, zwłaszcza, że optujące za przebudową ulicy Stowarzyszenie Starowiejska zamierza przedstawić propozycję pakietu zmian z częściowym zamykaniem ulicy w trakcie letnich weekendów. Inspiracją jest Warszawa i ul. Nowy Świat wolna od ruchu kołowego w każdy weekend czy Ząbkowska z programem artystycznym angażującym mieszkańców organizowanym podczas kilku letnich weekendów.

- Chodzi o okresowe wyłączanie ruchu samochodowego, z wyłączeniem mieszkańców np. w wakacyjne weekendy. Mamy na myśli środkowy odcinek ulicy - od ul. 3 Maja do ul. Władysława IV. Odbywałoby się to bez szkody dla ruchu na całym obszarze, a pozwoliłoby na częściowe spełnienie postulatów tych, którzy oczekują wyłączenia ruchu na całym obszarze ulicy - wyjaśnia Łukasz Piesiewicz, prezes Stowarzyszenia Starowiejska.
Wśród innych propozycji wymienia się m.in. przygotowanie i przeprowadzenie przez miasto konkursu architektonicznego na przebudowę ulicy, ustawienie dodatkowych donic uniemożliwiających parkowanie w zakazanych miejscach i przestawienie stojaków rowerowych na jezdnię.

Za mało lokali gastronomicznych

O tym, że rozwiązań ze Stągiewnej na Starowiejską nie da się przenieść w skali 1:1 przekonują właściciele i wynajmujący lokale. Podkreślają, że restauracje i lokale gastronomiczne, które najbardziej skorzystałyby na zmianach, pojawiły się niedawno.

- Wciąż dominują tu sklepy i usługi, więc obawiamy się po prostu spadku obrotów, bo sporo klientów przyjeżdża do nas samochodami. Chcą zaparkować i jechać dalej. Nie można robić nic na siłę, choć uważam, że zmieniać trzeba. Tyle że może nie od początku aż tak radykalnie - opowiada nam anonimowo właściciel jednego ze sklepów na ulicy.
Opór przed jakimikolwiek zmianami na jezdni zapowiadają z kolei znowu przedstawiciele stowarzyszenia "Starowiejska wolna od ograniczeń".

- Nie mamy nic przeciwko zmianom, natomiast nie zgadzamy się na ingerencję w ruch na jezdni, stopniową likwidację miejsc parkingowych, przeniesienie stojaków rowerowych z chodników na jezdnię i dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego. Te propozycje stopniowo doprowadzą najpierw do ograniczenia ruchu samochodowego i możliwości parkowania a następnie do stopniowego zamknięcia całej ulicy. O naszym sprzeciwie przeciw takim zamierzeniom wiedzą już władze miasta - opowiada Beata Szyszka ze stowarzyszenia "Starowiejska wolna od ograniczeń".

Miejsca

Opinie (374) 3 zablokowane

  • myslcie i debatujcie dalej (4)

    Tak zacofanej Gdyni to już dawno nie widziałem. Przegapiliscie 20 lat reform i dofinansowan z UE. Czekajcie dalej, a będziecie przedmieście dla Sopotu

    • 25 9

    • szczurek cesarz Gdyni ma taką wizję "rozwoju" miasta. (1)

      • 6 3

      • ruski trol, choć nudny, to wciąż pluje

        • 0 1

    • A SOPOT to ma być wzór?

      Największa "imprezownia" (w negatywnym sensie) Pomorza i jedna z większych w Polsce...

      • 5 4

    • oj przespali kasę z UE i nie tylko to.

      Fochy na Gdansk ich zaślepiły... Chcieli być pierwszym miastem Pomorza:-))
      Zamiast ciągnąć profity z II miejsca to mur głową chcieli przebić.

      • 10 3

  • Pomysły oderwane od realnych potrzeb miasta ! (5)

    Mam wrażenie, że pomysły władz Gdyni są coraz bardziej oderwane od realnych potrzeb miasta. Coraz większym problemem jest brak parkingów. Turyści podczas długiego weekendu często objeżdżali pół miasta po to, by je opuścić, gdyż nie było gdzie zaparkować. Problemem nie jest brak deptaków czy miejsc spacerowych, tylko brak parkingów i korki. W tej sytuacji ograniczanie ruchu samochodowego oraz miejsc postojowych gdziekolwiek jest POMYSŁEM NIEPRZEMYŚLANYM i oderwanym od rzeczywistości.

    • 29 12

    • chodzi ci o realne potrzeby miasta, mieszkańców miasta czy turystów? (4)

      Jak na razie w Gdyni nie ma problemu niedoboru miejsc do płatnego parkowania.

      Jest raczej problem nadmiaru samochodów i nadmiar skłonności do korzystania z nich na małe odległości.

      Oczywiście niektórzy uważają, że Brajanka i Dźessikę trzeba dowieźć do szkoły samochodem nawet z odległości mniejszej niż 10 minutowy spacer, trudno oczekiwać by przed każdą szkołą był obszerny parking.

      • 6 9

      • Pogarda znalazła w tobie doskonały nawóz do rozkwitu. (3)

        • 6 6

        • nie odmawiam prawa dowożenia dzieci do szkół nikomu (2)

          próbuję tylko kwestionować sens takich zachowań.

          Brajanek i Dżessika do bardzo miłe imiona dziecięce. Gdzie dostrzegasz element pogardy?

          • 4 4

          • Fakt, że posługiwanie się systemem wartości z prawdą na czele (1)

            ma się ku końcowi. Ich miejsce zajmuje skuteczność pozbawiona balastu moralności, więc przyszłość należy do Ciebie.

            • 2 1

            • jest dokładnie odwrotnie

              moralności są pozbawieni dzicy nazikatobolszewicy
              wywodzący się z dna społecznego
              a aspirujący na co najmniej mędrców lub posiadaczy ziemskich
              oraz roszczeniowe karaluchy kąsające nogę pańską pod stołem

              w d*pach się folwarcznym bydlętom poprzewracało

              • 0 1

  • u Szczurka nie da się (4)

    Tylko planować i debatować można ale niewiele z tego wynika

    • 13 4

    • być może z kolejnej debaty coś wyniknie (2)

      lepiej debatować niż się przepychać na ulicach

      • 2 3

      • Debaty toczą się latami moim zdaniem tylko po to by można było udawać, że dużo się dzieje (1)

        • 2 1

        • jesteś małoletnim, niedoświadczonym balonem

          przestań się wtrącać w rozmowy mądrzejszych,
          "co nagle to po diable"
          jak mawia starożytne przysłowie,
          szanuj mądrość i dorobek tysiącleci swoich przodków

          • 1 0

    • to jest chore nie sądzisz???

      • 5 0

  • (1)

    na stągiewnej mogą poruszać sie rowery tylko dlaczego nie wytyczono scieżki a hołota pieszych wali całą szerokością i nie ustępuje bo to święte krowy?!?! znowusz ktos nie pomyślał

    • 2 5

    • ironia? prowokacja? troll? psychol?

      • 2 0

  • BRAK PARKINGÓW W GDYNI (11)

    Ograniczanie miejsc postojowych dla aut, podczas gdy w Gdyni dużym problemem jest nie brak deptaków, a BRAK PARKINGÓW, nie jest chyba najpraktyczniejszym rozwiązaniem. Nie posłuży to ani mieszkańcom, ani turystom.

    • 22 15

    • W Gdyni problemem jest nadmiar samochodów a nie niedobór miejsc do parkowania za darmo (5)

      • 8 3

      • W Gdyni jest niedobór miejsc do parkowania w ogóle. (4)

        • 3 4

        • w Gdyni jest mnóstwo miejsca do parkowania

          tylko niektórzy posiadają szpachlowozy
          mniej warte niż bilet na autobus
          i nie są w stanie zapłacić za parking

          • 0 1

        • a co powiesz na temat wskaźnika liczby samochodów na 1000 mieszkańców? (2)

          ponad dwukrotnie wyższy niż w Berlinie.

          I co na tę informację żuczku? niedobór miejsc do parkowania czy nadmiar samochodów?

          • 1 3

          • Nie sfajdaj się z tym Berlinem

            Lepiej spojrzyj na wskaźnik liczby samochodów w Somalii: 2/1000 mieszkańców. Nawet Kopenhaga do spółki z Amsterdamem wymiękają.

            • 1 1

          • To wprowadźmy jednocześnie berlińskie realia życia.

            • 2 1

    • (2)

      Brak dla takich jak ty ,co chcieliby wjechać blahosmrodem najlepiej na plażę.Postaw grata 500 metrów dalej i się trochę przejdż du... ci nie urośnie.Wczoraj był przykład na Skwerze .Korek na godzinę bo każdy chcial wjechać na plażę

      • 5 3

      • na tym właśnie polega wolność wynikająca z posiadania (1)

        samochodu w miastach. Większość tych aut nie potrzebuje, ale ...

        • 1 0

        • to jest pseudowolność

          nazywaj rzeczy po imieniu, a nie próbuj sugerować, że ludzie korzystający z samochodów to idioci.

          Idiotyczne są tylko niektóre z ich zachowań - warto pokazywać im alternatywy, ale nie ma potrzeby ich wyszydzać ani dyskredytować.

          • 3 0

    • W centrum nie brakuje parkingów (1)

      Pod Placem Grunwaldzkim, pod Batorym, pod Kwiatkowskim, za Gemini - naprawdę jest gdzie zaparkować.

      • 6 2

      • Ten pod batorym

        Jest droższy niż parkowanie na ulicy:/

        • 4 1

  • Ile jeszcze tych debat??? Tylko tyle potraficie?? (38)

    Dlaczego ta ekipa nic nie robi??

    • 118 26

    • Deptak to idealne rozwiązanie (11)

      Pomysł idealny...i zrobić jak najszybciej...to przyciągnie turystów...a kupcy niech się nie boją i ruch samochodowy nie zmniejszy obrotów...turyści na deptaku na pewno zostawią więcej pieniędzy...i będą mogli tam iść od razu wychodząc z dworca...powinniście to wspierać a nie negować...tak jest w krajach typu Niemcy i Holandia samochody są wypierane z centrum i dobrze...brać przykład z bogatych krajów...a nie się bać wiecznie i stać w miejscu...

      • 34 15

      • juz widze te tabuny turystow w listopadzie i grudniu (10)

        slysze szelest wydawanej przez nich kasy w styczniu i marcu!!!!

        • 20 22

        • każda teza dotycząca przyszłości może być zakwestionowana (9)

          na ulicach zamienianych w deptaki w innych miastach Polski i Europy handel kwitnie: wystarczy wygooglać zdjęcia z jarmarków przedświątecznych, albo wybrać się na jakikolwiek deptak śródmiejski w Gdańsku lub Sopocie.

          Najbardziej mnie śmieszy teza o "dopuszczeniu ruchu rowerów" tak jakby jazda rowerem po mieście była czymś, co trzeba ściśle reglamentować.

          I to jeszcze pod hasłem: "Starowiejska wolna od ograniczeń".

          Dokładnie tak: "Starowiejska wolna od ograniczeń mentalnych"

          • 28 7

          • Tylko pamiętaj o jakich ulicach mówimy. (8)

            W Gdańsku na Długiej (a może i na Stągiewnej - zobaczymy), trochę ludzi zawsze jest. Ruch turystyczny nie ustaje nawet w miesiącach zimowych, chociaż jest wielokrotnie mniejszy. Więc ten deptak lepiej lub gorzej, ale sobie radzi. Ale w Gdyni? Pies z kulawą nogą nie przyjeżdża rekreacyjnie na Starowiejską w zimie, bo i po co?. Aż tylu miłośników modernizmu nie ma. ;) Jeżeli już to bliżej morza ludzie woleliby pospacerować, ew. posiedzieć pod kocykami "pod chmurką".

            Nie wiem czemu to musi byc zero jedynkowo potraktowane. Nie może to byc deptak przez np. 3 miesiące w roku? Swojego czasu Piwna w Gdańsku tak funkcjonowała.

            • 10 3

            • zawsze można jakieś święto zorganizować w zimę (5)

              grzańce, pierogi, kiełbaski, przebierańców,
              jak już będzie ulica wolna od samochodów
              to możliwości się otwierają na takie akcje

              • 7 0

              • Ciekawe jest to myślenie w Gdyni od imprezy do imprezy :) (4)

                Lokal musi na siebie zarobić 7 dni w tygodniu przez 12 miesięcy w roku. Co ma taka impreza na stałe zmienić na tej ulicy? Nie mówiąc już o tym, że średnio się nadaje do tego.

                • 2 3

              • @pp, proszę, bez teoretyzowania na tematy na które się nie ma bladego pojęcia (3)

                • 3 0

              • Lepiej fantazjować o tym jak dzięki rozdawaniu pierogów i kiełbasek te wszystkie lombardy i centrum rajstop będa krocie (2)

                Ja wiem, że to musi znowu być bolesne dla fanów Gdyni, ale serio nie wszędzie da się zrobić tętniący życiem deptak. Generalnie jestem za wyprowadzaniem ruchu samochodowego z centrum wszystkich miast, więc to może samo w sobie być pozytywne, ale nie ma co się łudzić, że będzie to miejsce jak Piotrkowska w Łodzi, czy Długa w Gdańsku. Tu musiałoby dojść do wymiany 90% najemców lokali, aby ludzie nie tylko tą ulicą przechodzili, ale do niej przychodzili. I nadal nie jestem przekonany, że byłby to dostateczny magnes dla samych mieszkańców (bo na turystów nie ma co liczyć przez 10 miesięcy w roku).

                • 1 1

              • Ale cóż ... Gdańsk ma deptak, to Gdynia nie może być gorsza. (1)

                • 1 1

              • @pp ulica jest tak malownicza, że ja już 10 lat temu widziałem tam deptak

                i bardzo się cieszę, że inni też to widzą i poważnie o tym myślą,
                jak musi dojść do wymiany to dojdzie,
                widzę jak to na świecie działa w wielu, wielu miejscach
                i jestem jak najbardziej pozytywnie nastawiony do pomysłu
                (fajnie by było i Świętojańską wyłączyć ale to może być zbyt wielki krok)

                • 2 0

            • Najwazniejsze zeby wyremontowali (1)

              O tym czy tam mogą jeździć auta, rowery kiedy i jak, czy wprowadzać ograniczenia czasowe czy weekendowe można dyskutować, ale podstawą jest wyremontowanie tych krzywych chodników. Jak pojawi się deptak to i pojawią się knajpy, lepsze sklepy wiecej ludzi, niekoniecznie turyści a mieszkańcy nawet idąc do dworca zamiast 10 lutego cześciej wybiorą Starowiejską.

              • 4 0

              • Szczurek i remonty?

                • 6 3

    • Zero planów, zero zamierzeń (7)

      Tylko debaty a do tego zero remontów...
      Nie dziwię się że ludzie nie chcą tam deptaka, bo chodnik jest tam tak krzywy że można zgubić zęby

      • 27 6

      • A moze..

        Moze ze Starowiejskie zrobic pas startowy ...
        Jedno lotnisko mniej , jedno wiecej ... co tam ...

        • 0 1

      • Zero wizji, zero odwagi! Po co sto debat??? (5)

        • 28 3

        • (4)

          Pytanje jest proste. Chcemy byc samochodowym cesarstwem jak Moskwa, czy miastem dla ludzi jak Kopenhaga. Jak Janusze tego nie rozumieja, to znak ze cywilizacyjnie sa blizej Iwanom, a nie zadna Europa.

          • 37 17

          • To prawda w 100% (3)

            I jeszcze jedno. Droga redakcjo. Nie nazywajcie handlarzyków ze starowiejskiej, właścicieli lombardów, sieciówek, chwilówek i innych badziewi kupcami. Strasznie mnie to śmieszy. Kupiec to może 5 wieków temu przywoził jedwab z chin i kadzidła z bliskiego wschodu.

            • 37 10

            • a teraz przywozi inne rzeczy z Chin, więc w pełni zasługują na miano kupców (2)

              każdy nie będzie handlował kadzidłami

              • 6 8

              • toza tym

                kupcy nie tylko sprzedawali, ale też kupowali. Kupowali tutejsze dobra i sprzedawali gdzieindziej. Spróbuj coś sprzedać "dzisiejszym kupcom"

                • 6 1

              • tia

                może jeszcze kupcy z biedry, kupcy z rossmana i chwilówek. Czekaj, czekaj, toż to gildie....:) A no i jeszcze orientalni kupcy w kebabach serwujący orientalne przysmaki.

                • 8 7

    • (4)

      Po to się debatuje, aby osiągnąć kompromis. Jest niestety wielu przeciwników zmian. Zwolenników również.

      • 5 7

      • a ilu jest zwolenników przeciwników ?

        • 0 0

      • jedna, dwie debaty ale nie kilkadziesiąt o drodze któa ma kilkaset metrów długości!!! (2)

        • 10 6

        • lepiej kilkadziesiąt debat niż jedna przepychanka na ulicach (1)

          Nie ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory.

          Warto zmieniać świat: po jednej ulicy po kolei.

          • 5 10

          • czyżby minusujący woleliby przepychanki na ulicach?

            tak są przekonani o swojej sile?

            Mnie wystarczy siła argumentów. Niestety wśród moich adwersarzy nie znalazłem jakichkolwiek.

            • 2 4

    • Nie da się (1)

      Nie da się

      • 5 2

      • ruski trol nawet w wysokich temperaturach daje radę

        • 1 1

    • Odpowiedź masz w tekście.

      Myślą o wyborach, czyli o własnych stołkach. Nie o rozwoju Gdyni.

      • 6 1

    • (7)

      Po mają coś robić skoro mają 90% poparcia nic nie robiąc. Mogliby stracić poparcie. Druga sprawa Gdynianie są najszczęśliwszymi mieszkańcami dumni ze swojego miasta - czyli jest idealnie tak jak jest.

      • 23 3

      • wierzysz w te badanie Gazety Wyborczej?? smutny jesteś. popieraj go dalej, ja chcę rozwoju miasta. (3)

        • 15 6

        • Będzie lotnisko, będzie port kosmiczny, będzie i rozwój (2)

          a jak się nie podoba to się wyprowadź do Redy

          • 3 6

          • Nie wiem (1)

            czy to na serio, czy ironia...

            • 6 1

            • to biedny, chory człowiek

              szukający pomocy przez internet,
              pochylmy się nad jego losem

              • 1 2

      • bo (2)

        jest. Stoimy murem i popieramy naszego prezydenta Pana dr Wojciecha Szczurka.

        • 7 16

        • (1)

          Chwała wielkiemu wodzowi Szczurkowi.

          • 12 2

          • Niech Żyje Prezydent 1050 lecia!

            Ave!

            • 7 1

    • (1)

      Przecież tu chodzi tylko o wypranie pieniędzy z programu europejskiego...

      • 7 2

      • i dorwanie się pisu do władzy

        w kolejnym mieście.. a na to naszej zgody w Gdyni nie ma i nie będzie.

        • 5 10

  • Starowiejska (6)

    Pozamykać wszystko ! Oszołomy ! Ludzie nic nie robią tylko wysiadują w kawiarniach i restauracjach? Jeden oszołom o ścieżek rowerowych pożegnał się ze stanowiskiem i znowu jakiś oszołom/ka się pojawił.

    • 53 32

    • Jaki oszołom?

      A kto się pożegnał ze stanowiskiem?

      • 0 1

    • Nawet w Kartuzach czy Kościerzynie jest deptak. (3)

      • 18 0

      • (2)

        w Gdyni też jest :)

        • 2 8

        • gdzie jest miejsce gdzie można przejść nie obijając sie o stojące szroty??? (1)

          • 13 4

          • na pustych parkingach w weekendy

            • 8 1

    • Czy ludzie nic innego nie robią tylko narzekają bez sensu w necie? Niektórzy tak...

      • 4 3

  • Referendum - Szczurek do odwołania! (1)

    Już we wrześniu ruszy zbiórka podpisów w sprawie odwołania Prezydenta i choć referendum najpewniej nie będzie wiążące ma na celu wyciągnać Prezydenta zza biurka do MIESZKAŃCÓW!!!!

    • 10 4

    • referendum

      w Słupsku też robią, dobry pomysł
      reklame już robić! żeby ludzi przekonać
      są jacyś kandydaci ?

      • 2 0

  • oooooooojjjjjjj!! (3)

    A Kiedy debata o PARKU WODNYM w GDYNI

    • 6 8

    • Parki wodne to robota dla prywatnych inwestorów

      Tak było w Redzie, gdzie park wybudował deweloper. Ale wiadomo, jak to idzie w Gdyni ze ściąganiem ambitnych inwestorów. Teren Polanki Redłowskiej wciąż leży odłogiem. Ciekawe, czy moje prawnuki zdążą tam popływać.

      • 0 0

    • Błagam...

      a po co? Potężny park wodny otwarto dopiero co w Redzie i spokojnie zasysa on całe Pomorze, nawet Aquapark w Sopocie poczuł dotkliwie to otwarcie. Po co w Gdyni kolejny stratny obiekt? Przykład lotniska to mało?

      • 4 0

    • Jeszcze się nie zaczęła, a do najbliższej kampanii wyborczej za daleko.

      Poczekajmy jeszcze rok-półtora.

      • 4 2

  • (11)

    Kiedy tunel na ulicy Puckiej,bo już nie mogę się doczekać

    • 101 11

    • Zawsze możesz się wyprowadzić do Wejherowa- tam już jest tunel ;D

      • 1 0

    • Uzbrój się w cierpliwość lepiej.

      Coś mi się wydaje, że w ciagu najbliższych 20 lat to "nierealne".

      • 3 0

    • Nie da się! nie ma pieniędzy, nie nasz teren, spisek w Warszawie nie pozwala! (6)

      • 26 5

      • Da się z Unią Europejską, jest planowany tunel pod torami ,inwestycja kolejowa by przyspieszyć prędkość pociągów i (4)

        Przecież budowa ,drogi czerwonej i tunel początek opatu kolo ,Tesco i wylot na hutniczej itd....za kilka lat ,coś ma się dziać może i prędzej .....ale na pewno w końcu coś będzie ,tak jak z aquaparkiem w Redzie ludzie mówili ,nie będzie a ja ze znam plany konkrety ze powstanie i CO JEST AQUAPARK IN REDA CITY OR NOT? NIEDOWIARKI :)

        • 8 2

        • Ale Szczurek nie korzysta z pieniędzy z UE. Mamy 47 miejsce w Polsce!! (2)

          • 15 4

          • Może woli gospodarować zamiast uzależniać się od obcego kapitału? (1)

            Jak masz kasę to masz. Jak nie masz to funduszami swojej niegospodarności w nieskończoność nie przykryjesz...

            • 2 4

            • Nie brać pieniędzy dla miasta jak dają to niegospodarność.

              • 2 2

        • Szybciej Rumia wybuduje tunel niż Gdynia! Też są plany. OPAT to są mrzonki - nierealne. Plany planami - ale na działkach po których ma przebiegać OPAT, teraz budują się obiekty - chyba nie po to żeby zburzyć za parę lat? Opinia publiczna karmiona jest kłamstwem dla poprawy nastrojów.

          • 21 3

      • Nie da się, bo PKP się nie zgadza. Przecież mają zupełnie inne plany dla tego terenu i wątpię czy to się zmieni.

        • 1 9

    • (1)

      a ja się nie mogę doczekać kiedy zostanie zmniejszony do minimum ruch samochodów i emisja spalin

      • 4 10

      • Wyprowadz się do lasu.

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane