• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po stłuczkach dziewięć razy zamykano tunel pod Martwą Wisłą

Szymon Zięba
23 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Choć drogowe incydenty wyglądały groźnie, szczęśliwie obyło się bez poważnie poszkodowanych.

Dziewięć razy w tym roku rury Tunelu pod Martwą Wisłą zamykano z powodu kolizji i wypadków. Z roku na rok rośnie także liczba awarii samochodów, które korkują ten odcinek Trasy Słowackiego. To m.in. efekt większego ruchu: podczas gdy w 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. aut, w tym roku liczba ta urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.



Często stoisz w korkach w Tunelu pod Martwą Wisłą?

Tunel pod Martwą Wisłą łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową w miejscu, w którym Trasa Słowackiego przechodzi w Trasę Sucharskiego. Każdego dnia tunelem przejeżdżają tysiące samochodów, a każde zamknięcie nie tylko całej rury tunelu, ale i pasa ruchu, wywołuje spore korki w tej części miasta.

W 2019 roku (do 20 grudnia) - z powodu incydentów drogowych - poszczególne rury Tunelu pod Martwą Wisłą musiały być zamykane dziewięć razy. W niektórych przypadkach były to zamknięcia krótkotrwałe, na kilka minut (najkrótsze trwało pięć minut), w innych sytuacjach - tunel zamykano na dłużej.

W pamięci kierowców, którzy często wybierają tę trasę, zapisał się 14 maja - tego dnia doszło w tunelu do stłuczki, przez co rura T1 (w kierunku Letnicy) była zamknięta aż przez trzy godziny, co spowodowało spore korki.

Samochód uderzył w ścianę tunelu



- Kierowca samochodu ciężarowego, jadąc prawym pasem tunelu w kierunku al. Płażyńskiego, podczas wykonywania manewru zmiany pasa ruchu na lewy pas, żeby uniknąć zderzenia ze stojącymi w zatorze innymi pojazdami, zderzył się z, jadącym w tym samym kierunku lewym pasem, samochodem osobowym. Następnie odbity siłą uderzenia zjechał na prawy pas, gdzie uderzył w stojący w zatorze drogowym inny samochód. Jednocześnie pojazd odbity siłą uderzenia przewrócił się na lewy bok, uderzając w ścianę tunelu uszkadzając jej poszycie - przypomina nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Stłuczka z maja 2019 roku:


Ponad 200 zatrzymanych praw jazdy



Wśród przyczyn kolizji na tej ruchliwej trasie, policjanci wymieniają m.in. brawurę i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach. W tym roku ze zbyt dociśniętego gazu funkcjonariuszom tłumaczyć się musiały setki kierowców.

- Rejon Tunelu pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionej w tym miejscu służby, m.in. kontrolują prędkość, z jaką poruszają kierowcy. Od początku stycznia 2019 r. do 18 grudnia zatrzymano 202 prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym na tej ulicy - mówi nadkom. Magdalena Ciska.


Co ważne, usuwanie skutków kolizji w tunelu bywa mocno uciążliwe. W przeciwieństwie do zdarzeń na otwartej przestrzeni, uszkodzonego pojazdu nie można swobodnie zepchnąć na pobocze. Rozbity samochód musi zostać usunięty z tunelu najczęściej przy pomocy lawety.

Niemal 30 tysięcy aut w Tunelu pod Martwą Wisłą dziennie



W sumie pas ruchu bądź cała rura tunelu (z różnych przyczyn, również prac serwisowych) zamykana była 608 razy.

- Najczęstsze problemy, jakie spotykały kierowców w tunelu, to brak paliwa w pojeździe, zdarzały się również innego typu awarie, unieruchamiające samochód. W porównaniu z latami ubiegłymi można zaobserwować ponad dwukrotny wzrost liczby takich zdarzeń (w 2017 roku było ich 144, a w 2018 - 157) - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wpływ na to ma wzrost średniej liczby pojazdów przejeżdżających codziennie przez tunel. W 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. samochodów. W tym roku średnia urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.

Groźnie wyglądała także październikowa stłuczka motocyklisty z osobówką: rozpędzony jednoślad wjechał w tył auta. Na szczęście nikt nie doznał poważniejszych obrażeń.



07:41 23 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 07:53)

Zamknięty pas w Tunelu pod Martwą (7 opinii)

Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.
Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • sieroctwo

    z prawkiem z czipsów. 90% to babsztyle ciemięgi.

    • 5 0

  • Januszki i Grażynki kierownicy!

    Szybciej, bliżej, mocniej, nie patrz czasem na innych bo przecież sam/sama jestes na drodze! A Januszki w dostawczakach ciułających na granicy opłacalności - rozwal sie, zniszcz sobie auto które na ciebie zarabia, jeszcze moze trafisz do szpitala! Tylko nie zapomnijcie że trzeba zapierdzielać!

    • 6 1

  • W żadnym z pokazanych przykładów powodem kolizji nie była prędkość. W tym przypadku za każdym razem winę ponosi skończona oferma nie potrafiąca włączyć się do ruchu lub błąd podczas manewru zmiany pasa ruchu.

    • 6 5

  • tunel.

    Mieszam w Bielefeldzie sa tunele, ale jest ograniczoa szybkosc do 30 km.i nikt nie pisze ze jest zawolno.Stoi kamera i kzdy jedzie pzsepisowo.A w Polsce kierowcy krzycza za wolno,i w tedy podnosicie szybkosc.A wiadomo ze Polscy kierowcy w Polsce to sa dzikusy. w bielefeldzie jada Poacy przpisowo i sa bardzo uprzejmni.

    • 9 4

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Najbardziej i**otyczną rzeczą jest brak tablic informacyjnych przed wjazdem do tunelu. Mam tu na myśli te newralgiczne miejsca, które korkują nie tylko siebie, ale kilka innych rejonów miasta. Tablice powinny być umieszczone między innymi w rejonie ulic: obrońców wybrzeża, Jana Pawła II czy Hallera. Kierowcy widząc informację o zamknięciu tunelu mają szansę jechać inną drogą zamiast stać w korku po kilkadziesiąt minut bez możliwości ucieczki z niego.

    • 48 3

    • Moja baba częściej niż 9x wjazd zamyka

      i żadnych tablic nie nosi.

      • 3 1

  • 2 dni jeżdzilismy po mieście w Norwegi (1)

    same ronda ale normalne gabarytowo nie jakieś pierdziawki, Wszyscy spokojnie bez pośpiechu. Bez piractwa i zero korków bo jest płynność ruchu. A nad tym wszystkim wysokie mandaty. Tylko kto ma wprowadzić wysokie mandaty ? Patologia uliczna zrobi sobie pod górkę?

    • 9 0

    • Tylko, żeby być uczciwym, spójrz na liczbę ludności i samochodów

      w Polsce i w Norwegii.

      • 3 0

  • Film poniżej. 8 sekunda - wypadek. 58 sekunda - karetka podjechała i udzielana jest pomoc.

    Wiem, wiem, przypadek, "T" jechała i się zatrzymała, ale no prawie jak w kolumnie z naszymi rządzącymi nominantami.

    • 2 0

  • Straszne to Uderzenie motocyklisty (3)

    Groźnie wygląda ten fiołek na motorze! Na szczęście karetka najwyraźniej też jechała tunelem. Mocne nagranie.

    • 22 11

    • Alr nie kumam, czemu na tym filmie, czerwone auto jedzie po krawężniku?

      • 2 0

    • To tylko transport sanitarny.

      Czekali na właściwą karetkę.

      • 2 0

    • Tunelem jechała??

      Z nieba mu spadła.

      • 6 1

  • Kiedyś na kursach uczono jak jeździć prawidłowo i posługiwać się wyobraźnią.

    Dzisiaj uczy się jak zdawać testy. Efekty są jakie są.

    • 15 1

  • ciekawe jak wygląda taka statystyka w podobnych tunelach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii..... dobra chyba wszyscy wiemy.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane