- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (246 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (39 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (258 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (843 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (80 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Anonimowe zgłoszenie to czasem za mało
Od pewnego czasu Straż Miejska w Gdańsku domaga się danych osobowych od osób, które zgłaszają różnego rodzaju nieprawidłowości na mieście. - Odbieram to jako zniechęcanie do zgłoszeń drogą elektroniczną, mimo że na zdjęciach widać ewidentne łamanie przepisów - skarży się nasz czytelnik. Strażnicy: O dane prosimy wtedy, gdy musimy.
Anonimowo zgłoszenia już nie złożysz?
Zmiany te ucieszyły zgłaszających, którzy od tego czasu chętnie korzystali z możliwości wysłania anonimowego zgłoszenia, bo nie zachodziło wówczas ryzyko, że np. zostaną poproszeni o złożenie dodatkowych wyjaśnień. A tego "problemu" chcą z reguły uniknąć.
Takiej możliwości jednak obecnie nie ma, o czym poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Za informację dziękujemy
Straż Miejska w Gdańsku - zniechęcanie do zgłoszeń (36 opinii)
Tych zgłoszeń by nie było, gdyby tylko SM była łaskawa odbierać telefon. Zobacz więcej
Tych zgłoszeń by nie było, gdyby tylko SM była łaskawa odbierać telefon. Zobacz więcej
Straż Miejska: Czasem przesłuchanie świadka jest obligatoryjne
Straż Miejska tłumaczy, że w niektórych przypadkach, aby podjąć interwencję, konieczne są dodatkowe wyjaśnienia. Te można pozyskać poprzez kontakt ze zgłaszającym, dlatego podanie przez niego danych osobowych uważa się za tak istotne.
- Zgłaszający wykroczenie są proszeni o uzupełnienie danych m.in. na temat miejsca zdarzenia, daty i godziny - tłumaczy Monika Domachowska, rzecznik Straży Miejskiej w Gdańsku. - Jeśli sprawa budzi wątpliwości, gdy nie ma pełnej informacji nt. miejsca zdarzenia lub gdy sprawca wykroczenia nie przyznaje się do winy, to są proszeni również o podanie swoich danych osobowych. W przypadku skierowania sprawy do sądu obligatoryjnym jest przesłuchanie świadka, a jeśli świadek nie uzupełni zgłoszenia lub odmówi podania swoich danych, sprawa jest umarzana.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-19 07:28
Sądzę, że ro słuszna droga. (57)
Jeżeli ktoś robi donos to powinien mieć na tyle odwagi, żeby robić to imiennie. Jeżeli sprawa jest słuszna to nie ma się czego obawiać. Anonimowe donosy mają miejsce w koszu. To taka trochę honorowa sprawa. Walka o prawo tak, ale z odkrytą przyłbicą. Uczciwość do tego zobowiązuje. No i odpowiedzialność. Bo niektórzy robią sobie z tego hobby kryjąc się za anonimowością. A to nie jest ani etyczne ani honorowe.
- 236 363
-
2023-07-19 21:58
Nie zgadzam się , nie ma obowiązku , jest monitoring są służby płacimy podatki. Poza tym zawsze sue wyświetla nr telefonu
- 2 0
-
2023-07-19 15:19
Czyli można....... co ty wiesz o honorze.
" Dlatego też każdy donos, nawet ten anonimowy, czy z fikcyjnymi danymi jest sprawdzany. I choć donos może mieć charakter wyłącznie pomocniczy dla urzędu skarbowego, to zawsze stanowi powód do wszczęcia postępowania administracyjnego."
- 1 0
-
2023-07-19 15:11
Nie donos a informację o łamaniu prawa,, etycznym byłoby tolerować łamanie prawa ?. honorem jest przestrzeganie prawa.
- 2 1
-
2023-07-19 11:52
Wyróżnione, poważnie?
Mówimy o donosach za łamanie prawa, zastawianie chodników samochodami, parkowanie na przejściach dla pieszych itp.
Gdyby takie zgłoszenia były proste (a więc i anonimowe), nikt nie odważyłby się tak łamać prawa. A z tego komentarza wynika że to zgłaszający powinien być piętnowany...- 8 3
-
2023-07-19 10:53
To nie jest donos tylko zgłoszenie
SM powinna zatem wysłać radiowóz w celu weryfikacji zgłoszenia, tak jak się to robi przy zgłoszeniu telefonicznym
- 10 4
-
2023-07-19 10:18
Witam dzbanka ty nawet nie masz pojecia czym jest honor ,Powinno unas byc jak w europie zachodniej czy USA gdzie płacą za (1)
takich szkodników jak ty!!! Ale jak masz honor roszczeniowcu to sie przestaw i przestan chwalic sie w necie anonimowo
- 5 4
-
2023-07-19 11:55
I znowu kolejny wpis bez podpisu, za to z obelgami.
Masz satysfakcję obrażając kogoś? No, to jeszcze sobie ulżyj. Bo na argumenty i dyskusję widać cię nie stać. Ale cóż, tacy ludzie się zdarzają. To dla nich są portale, na których nie trzeba się logować.
- 2 3
-
2023-07-19 10:19
Nieetyczne i niehonorowe i jest łamanie prawa. A anonimowość ma chronić przed zemstą.
- 9 4
-
2023-07-19 10:12
Ja nie wysyłamy donosów (1)
Tylko jadę kluczem po boku lub nakuwam opony.
- 6 9
-
2023-07-19 10:19
Daniel?????
- 2 0
-
2023-07-19 10:14
a Ty czemu nie podajesz imienia? (4)
Skoro jesteś takim zwolennikiem jawności, to czemu podpisujesz się kwak? Tak masz na imię? A może na nazwisko? Czy moze nie masz honoru? Podpisz się nazwiskiem pod swoimi mądrościami.
- 14 5
-
2023-07-19 10:24
kodeks honorowy Bodziewicza nie widzi do koniecznosci zadania satysfakcji od osob niegodnych (czyli tez z donosicielami) (2)
- 6 9
-
2023-07-19 11:49
Dokładnie tak.
Osoba honorowa stając do pojedynku z osobą niehonorową sama staje się niehonorowa. Nawet do pojedynku slownego w internecie (to już interpretacja -kodeks Boziewicza tego nie przewidywał) ;-)
- 4 1
-
2023-07-19 11:43
Boziewicza gamoniu.
- 6 0
-
2023-07-19 10:21
nie podaje się swoich danych w internecie
- 10 6
-
2023-07-19 10:09
Widać to po twoim komentarzu bez imienia i nazwiska (1)
Boisz się
- 3 4
-
2023-07-19 15:38
A gdzie twoje nazwisko?
- 2 0
-
2023-07-19 09:34
(5)
jak jesteś taki odważny to siedź w nieprawidłowo zaparkowanym samochodzie to podejdę i wyciągnę cię przez kratkę wentylacyjną i przestaniesz pajacować
- 11 16
-
2023-07-19 13:52
Buhahahaha
- 1 0
-
2023-07-19 10:31
A wcześniej usłyszę (1)
'kerowniku, dej 2zł na piwo'
?
:D- 7 4
-
2023-07-19 15:15
" Nie jestem kierownikiem ino brygadzistą" po sprawie.
- 0 0
-
2023-07-19 10:17
Chciałbym to zobaczyć
Którego konkretnie parkingu strzeżesz?
- 9 2
-
2023-07-19 09:52
XD
kozak w necie, ... w świecie :)
- 12 9
-
2023-07-19 08:56
Tylko że twoje dane potem trafia do tego na którego donosisz
W nocy spłonie ci samochód i co wtedy?
Bo policja umorzy sprawę po miesiącu- 29 8
-
2023-07-19 07:42
nie zgadzam sie, (21)
bo jezeli codziennie wysyłam maile o nieprawidlowościach to co mam dane swoje podawac i bedą mnie wałesac po sądach lub smach? zarty maja zdjęcie czy film i do roboty lenie
- 73 29
-
2023-07-19 09:42
Nie głupio ci, tak zwyczajnie? Nie masz swojego, swojej rodziny? (4)
Jak wybuchnie wojna, toz pewnoscią będziesz też donosił...
- 12 27
-
2023-07-19 12:18
Jak wybuchnie wojna, będziesz siedział cicho wiedząc że ktoś szpieguje na rzecz wroga? (1)
- 6 0
-
2023-07-19 15:14
Zorganizuję pikietę aby żaden sklep nie sprzedał mu jedzenia , to sam umrze z głodu.
- 1 0
-
2023-07-19 10:34
No właśnie "Nie masz swojego, swojej rodziny" (1)
Bo dla was ważna jest tylko własna d*pa i czubek własnego nosa. Jak moje to dbam a jak nie moje to można zniszczyć. A dla mnie ważne jest aby trawniki były trawnikami a nie klepiskami a chodniki były proste i czyste a nie brudne od wycieków z waszych blacho smrodów.
- 26 9
-
2023-07-19 13:12
Doskonale powiedziane!
- 6 3
-
2023-07-19 09:15
Jeśli nie masz odwagi się podpisać, to nie zglaszaj.
- 16 18
-
2023-07-19 08:29
Będą wzywać tylko gdy opisałeś sprawę nieprecyzyjnie lub gdy jest nieoczywista (2)
Zgłoszeniem nie jest samo zdjęcie, tylko zeznanie świadka czyli twoje. Zdjęcie jest tylko dowodem że to co opisujesz jest prawdziwe. Przede wszystkim musi być dokładny słowny opis kiedy, gdzie i co się stało, no i dane do kontaktu. Wielokrotnie tak zgłaszałem i nigdy mnie nie wzywali, tylko po jakimś czasie dostawałem list że sprawca został ukarany.
- 15 10
-
2023-07-19 10:55
To miałeś szczęście, że sprawca nie odmówił przyjęcia mandatu (1)
Wtedy wezwanie do SM i sądu masz jak w banku
- 6 2
-
2023-07-19 14:04
Wiem o tym
Dlatego zgłaszam tylko przypadki jasne i oczywiste i tylko te poważniejsze. Jak ktoś tu pisał że zgłasza codziennie i nawet nie ma czasu napisać o co chodzi, to nich się nie dziwi że go wzywają
- 9 1
-
2023-07-19 08:14
(5)
Jakbyś zgłosił uszkodzenie infrastruktury, albo martwe zwierzę to twoje szczegółowe dane nie są potrzebne, ale wykroczenia drogowe to już prawne postępowanie, a tu już występujesz w charakterze świadka. A co będzie jak za bezpodstawne wezwania służby będzie naliczana kara. Co wtedy zrobisz? A do tego się szykują. Masz czas pisać zgłoszenia, to miej czas chodzić po sądach. I tak tymi umorzonymi sprawami zawracasz głowę straży.
- 26 38
-
2023-07-19 09:38
(4)
przestań bredzić
- 18 8
-
2023-07-19 09:51
Oho, "sygnalista" się odezwał. (3)
Kiedyś się na takich mówiło kapuś.
- 12 30
-
2023-07-19 12:07
Czyli nie będziesz kapusiem jak ktoś Ci przypadkiem po źle zaparkowanym samochodzie przejedzie gwoździem? (2)
- 12 3
-
2023-07-19 13:51
Nie (1)
- 4 4
-
2023-07-19 14:09
Zatem jesteś kompletnym i**otą
- 1 4
-
2023-07-19 07:50
Sam jesteś leń (5)
Masz czas codziennie wysyłać maile z donosami to chyba nie jesteś aż tak bardzo zajęty. Straszne to, że w tych czasach największą rozrywka ludzi jest systematyczne i codzienne donoszenie na innych. I nie bronie tu ludzi którzy łamią przepisy ale nie wiem jak bardzo musiała bym być znudzona żeby codziennie na kogoś donosić.
- 35 76
-
2023-07-19 08:04
ale ty nie rozumiesz, że tu chodzi o SM. zamiast gonić łamiących prawo to zawracają głowę zgłaszającym. (4)
- 54 14
-
2023-07-19 08:31
Podanie swoich danych kontaktowych to zawracanie głowy? (3)
Wyślij zgłoszenie raz a porządnie to nie będą ci zawracać głowy, a nie tylko samo zdjęcie z komentarzem "do roboty!"
- 18 38
-
2023-07-19 13:05
tak, to zawracanie głowy (1)
Niech ganiają łamiacych prawo, a nie szukają kruczków żeby tego nie robić albo żeby ktoś to zrobił za nich.
- 6 4
-
2023-07-19 23:40
Zawracanie glowy, ale straznikom
To przestan im wysylac setki donosow ktore trzeba sprawdzic i obrobic papierkowo. Kiedy maja wyjsc na ulice i sami zaprowadzic porzadek jak sa uziemieni na posterunku przez takich jak ty? 1 straznik wypisujacy mandaty na ulicy sieje 10x wiekszy poploch wsrod tych podlych kryminalistow niz anonimowe zdjecia robione z ukrycia i mandaty otrzymywane czasem po paru miesiacach, gdy czlowiek juz nie pamieta o sytuacji. Jaki to ma efekt dyscyplinujacy? Zerowy..
- 3 0
-
2023-07-19 09:38
do roboty strazniku wiejski
- 13 12
-
2023-07-19 07:32
minusuja anonimowi donosiciele? jak widac sporo ich (10)
- 52 97
-
2023-07-19 07:38
Sporo. (9)
Widać, jak moralność upada.
- 37 68
-
2023-07-19 07:53
wsw (8)
a jaka jest moralność parkującego w niedozwolonym miejscu
- 111 20
-
2023-07-19 08:39
Nie odwracaj kota ogonem. (4)
Czy usprawiedliwieniem na niemoralne postępowanie ma być inne niemoralne postępowanie? O to ci chodzi?
- 15 35
-
2023-07-19 09:37
(3)
nie rób z siebie większego i**oty niż jesteś
- 15 18
-
2023-07-19 10:58
Niestety, tak jest.
Kiedy kończą się argumenty, zaczynają się obelgi. To jest cecha prymitywnych umysłów.
- 18 5
-
2023-07-19 10:43
Nie wymagaj za wiele od ługinowców
- 5 2
-
2023-07-19 10:22
zamiast merytorycznej riposty tylko inwektywy? czyzby poziom intelektualny na merytoryke nie zezwalal?
- 18 6
-
2023-07-19 08:03
przecież nie ściąga rejestracji (1)
czyli nie jest anonimowy
- 23 47
-
2023-07-19 08:45
Nie ściąga, bo czuje się bezkarny.
- 66 14
-
2023-07-19 08:06
Nieskalana.
Trudno pobrudzić coś, czego się nie ma.
- 35 3
-
2023-07-19 21:55
(1)
Jakby byli na mieście i kontrolowali to by nie trzeba było zawiadamiać, ja tu ani jednego strażnika w Sopocie nie widziałam przez rok
- 18 3
-
2023-07-20 09:00
wszyscy są w Gdańsku, a nie - żart!
- 1 0
-
2023-07-19 07:56
Czytał ktoś statystyki na stronie Straży Miejskiej? (27)
Główny problem tego miasta to nie pijacy zakłócający porządek na ulicach tylko parkujące samochody.
Potrzebna jest jakaś kampania społeczna zniechęcający do jazdy samochodem po mieście a w szczególności po centrum miasta. Podnoszenie opłat dodatkowych jak widać nie wystarczy.- 75 106
-
2023-07-19 09:51
I tak sukces, że SM opuściła ostatnio babciom sprzedającym plony ze swojej działki aby dorobić do głodowej renty. (3)
No dżudocy z SM brawo.
- 6 4
-
2023-07-19 13:49
Na babcie SM szykuje drona
Nie czytałeś?
- 2 0
-
2023-07-19 13:17
(1)
babcie mają się dobrze, nie narzekają na brak kasy a jak rozmawiałem z nimi to mówią że siedzą na ulicach i sprzedają produkty, żeby móc z ludźmi pogadać.
- 1 3
-
2023-07-19 13:50
Jak wróci do władzy ruda pijawka to się babciom skończy eldorado
- 3 1
-
2023-07-19 09:26
Statystyki (1)
Statystyki na stronie SM wskazują na problem z wykroczeniami drogowymi, ale prawda jest inna. Kierownicy na odprawach cisną na swoich ludzi żeby pisali mandaty tylko za wykroczenia drogowe bo za to są nagrody pieniężne i awanse. Więc nie patrzcie na statystyki tylko na realia. Straż miejska na w swoich zasobach wiele innych możliwości ukarania sprawców innych wykroczeń, no ale po co skoro za to nie ma pieniędzy (nagród) i awansów.
- 5 2
-
2023-07-20 13:50
Sorry, to w SM można jakoś awansować?
Ze szlifierza bruku na starszego szlifierza bruku. I tak do 65 lat ;)
- 0 0
-
2023-07-19 09:07
Główny problem to brak parkingów w mieście (6)
pozwalają na coraz gęstszą zabudowę w centrum, nie zapewniają nie zawodnej i punktualnej komunikacji a potem zdziwienie, że każdy chce się tam wbić autem. Niech zbudują planowane parkingi dopóki jest na to miejsce i nie palą głupa.
- 15 5
-
2023-07-19 09:26
Nie tylko parkingi (1)
Ale i drogi ,całe osiedla stawiają a droga taką sama i dziurawa ,ciężko podpisać umowę ,najpierw droga ,później osiedla ?
- 9 2
-
2023-07-19 12:14
I startować z drogą rozjechaną przez betoniarki i inny ciężki sprzęt?
- 1 0
-
2023-07-19 09:19
"Główny problem to brak parkingów w mieście" (3)
Dzisiaj samochód to towar zbyt łatwo dostępny żeby nastarczyć z budowaniem parkingów.
Trudniej dzisiaj kupić jakiś sensowny rower.- 4 15
-
2023-07-19 09:56
Wystarczy ich nie zabierać i nie przerabiać na "woonerfy". (2)
Lub inne strefy relaksu.
- 12 3
-
2023-07-19 12:13
Wystarczy respektować strefy zamieszkane, to nie będzie takiej potrzeby. (1)
- 2 5
-
2023-07-19 22:25
Wystarczy nie snuć planów przerobienia głównej ulicy dojazdowej do kilku osiedli
(Brzeźno, ul. Gdańska przy byłym już supersamie) na woonerf z tramwajem.
Nie każda ulica to strefa zamieszkania...- 2 0
-
2023-07-19 08:58
Tylko jak wszyscy się przesiadą na rower to potem będziesz płakał że inni na rowerach są problemem i coś z tym trzeba zrobić (5)
- 17 3
-
2023-07-19 12:13
jeden rower na mieszkańca do dużo mniejszy problem niż 0.75 samochodu... (1)
- 4 3
-
2023-07-19 13:48
O to byś się bardzo zdziwił
Jak już teraz rowerzyści nagminnie łamią prawo
- 6 4
-
2023-07-19 09:15
Rowery? (2)
Masz przecież komunikację miejską co 5 minut kolejny tramwaj podjeżdża.
- 6 13
-
2023-07-19 10:09
Ostatnio widziałem jak na stogi jechał ten stary czerwony tramwaj
Z lat 70-tych. To jednak wolę moją hulajnogę elektryczną
- 3 8
-
2023-07-19 09:55
Ciekawe gdzie te tramwaje co 5 min.
I pewnie też każdy jedzie akurat w tym kierunku, w którym chcesz się przemieścić?
Były smoki w tej bajce?- 14 4
-
2023-07-19 08:39
Przydała by się jeszcze kampania zniechęcająca do pisania takich durnych komentarzy.
Ludzie potrzebują się przemieszczać po mieście i żeby zrezygnowali z samochodu muszą mieć jakąś alternatywę, więc zamiast organizować akcję zniechęcania do samochodów lepiej zapewnić dobrze funkcjonującą komunikację miejską lub inne środki transportu.
- 26 5
-
2023-07-19 08:36
rozumiem, że nie posiadasz i nie korzystasz z auta? (2)
- 14 8
-
2023-07-19 14:09
Ja korzystam z auta kiedy muszę a nie z wygody
Tym bardziej uważam że likwidacja darmowych miejsc, wzrost opłat i zero tolerancji dla nielegalnego parkowania bardzo mi ułatwią życie. Zarówno jako kierowca jak i pieszy mam dość wszechobecnych gratów stojących gdzie bądź i wiecznie zajętych miejsc, nawet płatnych. W końcu gdy chcę parkować to potrzebuję wolne miejsca a nie darmowe ale kilometr
Tym bardziej uważam że likwidacja darmowych miejsc, wzrost opłat i zero tolerancji dla nielegalnego parkowania bardzo mi ułatwią życie. Zarówno jako kierowca jak i pieszy mam dość wszechobecnych gratów stojących gdzie bądź i wiecznie zajętych miejsc, nawet płatnych. W końcu gdy chcę parkować to potrzebuję wolne miejsca a nie darmowe ale kilometr dalej. Cena powinna być taka żeby korzystali tylko realnie potrzebujący a nie ci co mają wielki problem bo autobus jedzie 10 minut dłużej - tych nie szanuję.
- 4 3
-
2023-07-19 12:09
Wręcz przeciwnie.
Przez źle parkujących ciołków są problemy z przejechaniem.
- 4 2
-
2023-07-19 08:29
Odwal się od mojego samochodu zielony (niedojrzały czerwony) komunisto.
- 19 11
-
2023-07-19 08:24
Bo są wzywani tylko do źle parkujących samochodów (2)
Pijaków na ulicach jest dużo i stanowią znacznie większe zagrożenie niż większość zdjęć źle zaparkowanych samochodów na raporcie
- 16 15
-
2023-07-19 13:20
Pijaków w samochodach.
- 2 3
-
2023-07-19 09:22
Pijaków na ulicach ?
Człowieku w Gdańsku mieszkasz a nie na wsi.
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.