• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strzałki dla rowerzystów przy parku Centralnym nie znikną

Patryk Szczerba
28 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (259)
Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu. Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu.

- Zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku CentralnymMapka - mówią gdyńscy urzędnicy. Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się pieniądze.



Czy nowa organizacja ruchu doprowadzi do większej liczby kolizji?

Ostatnio, zamiast otwarcia trzeciej części parku Centralnego, uwagę mieszkańców i internautów przykuwają rozwiązania zaproponowane dla rowerzystów na wjeździe na plac. Chodzi o strzałki i pasy, które kilkanaście dni temu pojawiły się przy ul. Świętojańskiej.

Urzędnicy pokazują, jak jeździć przy parku Centralnym



Urzędnicy próbują przekonywać, że nie ma problemu, tłumacząc m.in. na stronie miasta, jak poprawnie jeździć w tym miejscu. Społecznicy i aktywiści nie mają jednak wątpliwości, że to nic nie da i będzie dochodziło do kolizji.

Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę. Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Członkowie Rowerowej Gdyni przypomnieli, że zgłaszali projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) dotyczące utworzenia drogi rowerowej przy wiacie. Okazuje się, że najpierw negatywnie zaopiniowała pomysł Agencja Rozwoju Gdyni, a później dwukrotnie Wydział Inwestycji.



Dlaczego nie udało się poddać pomysłów społeczników pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim?

- Projekt był sprzeczny z przygotowywaną docelową koncepcją ruchu drogowego i rowerowego dla tego obszaru - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie. Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie.

Droga rowerowa była, ale została usunięta



Warto wiedzieć, że koncepcja drogi rowerowej początkowo była przeznaczona do realizacji razem z przebudową dróg.

- Droga dla rowerów za przystankiem, eleganckie wloty w Świętojańską, wygodny dojazd do Władysława IV, miejsca sporo i dla pieszych, i dla rowerzystów - wyliczają społecznicy, pokazując rysunek z dokumentacji projektowej części drogowej, która miała być realizowana razem z parkiem.
Ten element został jednak usunięty z inwestycji i to jeszcze na etapie, kiedy zakładano, że drogi będą przebudowane.

- Na wyłączenie układu drogowego w zakresie ścieżki rowerowej miała wpływ negatywna opinia specjalisty ds. dostępności, w której mowa była o zbyt dużej liczbie miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej - wyjaśnia Grzegorczyk.
Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem

Rowerzystom pozostanie korzystanie ze stworzonej organizacji ruchu. Choć urzędnicy zapewniają, że nie została jeszcze ukończona, to najprawdopodobniej niewiele się zmieni.

Park Centralny: więcej informacji



Będzie przebudowa dróg, gdy znajdą się pieniądze



Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek zapadnie decyzja, by jednak drogę rowerową poprowadzić przy wiacie. Wiadomo, że za przebudowę dróg będzie trzeba dodatkowo zapłacić.



Dlaczego nie zrobiono wszystkiego za jednym razem?

- Ze względu na sytuację finansową miasta zdecydowaliśmy się m.in. na etapowanie budowy parku. Przebudowa układu drogowego będzie elementem większej inwestycji, nad którą pracuje zespół Tempo 30, wykraczającej poza teren parku, której realizacja zwiększyłaby koszt budowy parku, a także opóźniła termin oddania terenu rekreacyjnego mieszkańcom - kończy Agata Grzegorczyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 65%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (259) ponad 10 zablokowanych

  • W UM Gdynia pracuje pa jac od dróg rowerowych. Straszny lewak i człowiek zaompleksiony. Jak każdy tego typu

    - nie odpuści choćby zrobił największą głupotę.

    • 5 1

  • co się dzieje gdy zadrządzają czymś nieudacznicy to widziemy dzień w dzień w kraju rzadzonym przez pis. Dramat pogania dramat i jak już wydaje ci się ,że nie może dno być niżej i jak coś osiąga dno to z dołu puka kolejny pisowiec. Gdynio ... nie idz tą drogą. Trzeba wywalić samochody na 1 pas i oddać ludziom drugi a na nim zrobić DDR. Porobić masę jednokierunkowych dróg dla samochodów i dodatkowe pasy przeznaczyć dla ludzi. Jak sie zakorkuje ...ludzie wsiadą na rowery. Cześć musi mieć samochody bo mają kłopoty ze zdrowiem ,ale częsć może na nogach iść 200 po bułki.

    • 2 3

  • Po Gdynsku

    Chcieli zaoszczędzić to obcięli na ścieżce rowerowej i sprawę załatwili białą farbą... Gdynia.

    • 4 0

  • Zmiany będą jak znajdą się pieniądze....

    A nie lepiej zrobić raz a dobrze? Już widzę czemu te remonty i zmiany w Gdyni tak wyglądają. ZDIZ do wymiany

    • 5 0

  • Brak możliwości skrętu

    To jest paranoja. Najczęstszy kierunek, czyli lewoskręt ze świętej zablokowany?! Może mam Bema po kostce jeździć?? Jakim trzeba być oderwanym od rzeczywistości dilem żeby zablokować główna trasę północ wschód???

    • 3 2

  • Polecam wybrać się do miast przyjaznych rowerzystom (5)

    Kopenhaga, Amsterdam, Berlin - tam takie właśnie rozwiązania z powodzeniem funkcjonują. U nas natomiast wciąż część "rowerzystów" woli jeździć po chodniku dzwoniąc na pieszych

    • 10 2

    • No jeden tu mnie przekonuje własnie, że on bedzie po Świętojańskiej jeździł po chodniku (1)

      bo nie chce polec pod kołami samochodów...

      Na Świętojańskiej...

      Na tej Świętojańskiej, która w dół jest z zakazem poruszania się samochodów

      Ale on musi po chodniku, dla swojego bezpieczeństwa...

      • 6 2

      • Ile razy mi kierowca wyjechał na czołówkę na kontrapasie, nie policzę.

        Mało tego, niektórzy są jeszcze bezczelni i mają pretensje że śmiałem być tam, gdzie akurat mieli ochotę ściąć zakręt...

        • 1 2

    • Drogi lewaku. Implementowanie "na siłę" wzorców z innych miast nie jest dobrym pomysłem.

      W latach 90-tych wprowadzono u nas wszędzie strzałki zielone na semaforach. Kiedyś były w większości tablice. Ale tak nie wolno bo UE wymaga - tak mówili komuniści jak negocjowali wejście do UE. Jeżdzę po Europie i znajduję strzałki zielone na tablicach. I co ? Teraz ich przedstawiciel Czarzasty wpycha się do koryta a kilka ładnych lat temu krzyczał partia - naród - partia Gierek. Nic dodać nic ująć.

      • 0 3

    • Nie porównuj stolicy królestwa Danii z wielowiekową tradycją

      z małym, od 24 lat niewesołym miasteczkiem.

      • 2 0

    • na pewno takie ? chyba jednak nieco inne, pas na drodze pasowi na drodze nie rowny

      • 2 0

  • Dzisiaj miastem rządzą rowerzysci. Kierowcy i piesi nie maja nic do gadania;/ Sciezka przez srodek ulicy ok, szeroka sciezka dla rowerow, waska dla pieszych ok. Paranoja.

    • 4 4

  • Proste

    Wystarczyło zrobić małe rondo turbinowe dla rowerów. Na środku powstałoby miejsce na park kieszonkowy.

    • 4 0

  • Gdynia już staje się znana w całej Polsce dzięki temu galimatiasowi.

    • 7 1

  • podziękujmy Szurowi Kucuykowi przy urnie, a nowa władza niech to zaora i przywróci stan poprzedni..

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane