• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strzałki dla rowerzystów przy parku Centralnym nie znikną

Patryk Szczerba
28 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (259)
Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu. Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu.

- Zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku CentralnymMapka - mówią gdyńscy urzędnicy. Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się pieniądze.



Czy nowa organizacja ruchu doprowadzi do większej liczby kolizji?

Ostatnio, zamiast otwarcia trzeciej części parku Centralnego, uwagę mieszkańców i internautów przykuwają rozwiązania zaproponowane dla rowerzystów na wjeździe na plac. Chodzi o strzałki i pasy, które kilkanaście dni temu pojawiły się przy ul. Świętojańskiej.

Urzędnicy pokazują, jak jeździć przy parku Centralnym



Urzędnicy próbują przekonywać, że nie ma problemu, tłumacząc m.in. na stronie miasta, jak poprawnie jeździć w tym miejscu. Społecznicy i aktywiści nie mają jednak wątpliwości, że to nic nie da i będzie dochodziło do kolizji.

Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę. Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Członkowie Rowerowej Gdyni przypomnieli, że zgłaszali projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) dotyczące utworzenia drogi rowerowej przy wiacie. Okazuje się, że najpierw negatywnie zaopiniowała pomysł Agencja Rozwoju Gdyni, a później dwukrotnie Wydział Inwestycji.



Dlaczego nie udało się poddać pomysłów społeczników pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim?

- Projekt był sprzeczny z przygotowywaną docelową koncepcją ruchu drogowego i rowerowego dla tego obszaru - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie. Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie.

Droga rowerowa była, ale została usunięta



Warto wiedzieć, że koncepcja drogi rowerowej początkowo była przeznaczona do realizacji razem z przebudową dróg.

- Droga dla rowerów za przystankiem, eleganckie wloty w Świętojańską, wygodny dojazd do Władysława IV, miejsca sporo i dla pieszych, i dla rowerzystów - wyliczają społecznicy, pokazując rysunek z dokumentacji projektowej części drogowej, która miała być realizowana razem z parkiem.
Ten element został jednak usunięty z inwestycji i to jeszcze na etapie, kiedy zakładano, że drogi będą przebudowane.

- Na wyłączenie układu drogowego w zakresie ścieżki rowerowej miała wpływ negatywna opinia specjalisty ds. dostępności, w której mowa była o zbyt dużej liczbie miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej - wyjaśnia Grzegorczyk.
Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem

Rowerzystom pozostanie korzystanie ze stworzonej organizacji ruchu. Choć urzędnicy zapewniają, że nie została jeszcze ukończona, to najprawdopodobniej niewiele się zmieni.

Park Centralny: więcej informacji



Będzie przebudowa dróg, gdy znajdą się pieniądze



Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek zapadnie decyzja, by jednak drogę rowerową poprowadzić przy wiacie. Wiadomo, że za przebudowę dróg będzie trzeba dodatkowo zapłacić.



Dlaczego nie zrobiono wszystkiego za jednym razem?

- Ze względu na sytuację finansową miasta zdecydowaliśmy się m.in. na etapowanie budowy parku. Przebudowa układu drogowego będzie elementem większej inwestycji, nad którą pracuje zespół Tempo 30, wykraczającej poza teren parku, której realizacja zwiększyłaby koszt budowy parku, a także opóźniła termin oddania terenu rekreacyjnego mieszkańcom - kończy Agata Grzegorczyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 65%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (259) ponad 10 zablokowanych

  • "Ze względu na sytuację finansową miasta"

    Może coś więcej? Jak to jest z sytuacją finansową naszego miasta i kto jest za nią odpowiedzialny?

    • 13 0

  • a jakie pojcie o inżynierii ruchu drogowego może mieć kolega Wojtka, Maraek Pagudis z Agencji ???

    z cyklu : nie znam się ale się wypowiem............

    • 8 0

  • Gdynia nie umie w inwestycje drogowe (2)

    Piszę to ze smutkiem, bo kocham to miasto, ale niestety w ostatnich latach jest dramat jeśli chodzi o drogowe realizacje w Gdyni. Najlepsze jest skrzyżowanie na Waszyngtona za Waterfrontem. Cała Europa likwiduje sygnalizację w centrach miast, robi ronda - a w Gdyni co? Światła!!! Przecież to jest jakiś d**ilizm. Tam akurat jest dość miejsca na rondo, ruch jest spokojny, na sąsiednim skrzyżowanie przy YMCA światła zlikwidowano... gdynia w pigułce.
    Aha, rowerzystą nie jestem, wkurwiają mnie kolarze jeżdżący po chodniku, ale sorry, trochę rozumiem, że jak się projektuje ścieżki tak, że nikt ich nie rozumie poza urzędnikami, to ludzie potem się gubią. I jeszcze te tłumaczenia, że się nie da. no jasne. Ile kosztowała ta inwestycja? Zapewne za mało, żeby zatrudnić projektanta, który UMIE. Trzeba wydać kolejne 10 baniek...

    • 21 0

    • To powiedziałem ja, ekspert od wszystkiego z internetów.

      • 0 1

    • Gdynia umiała tylko w propagandę sukcesu

      I zmiany mpzp pod deweloperkę.

      No i w miliard długu potrafi.

      • 1 0

  • Przecież urzędnik ma zawsze rację, a ty mieszkańcu jesteś potrzebny jego przełożonym tylko raz na 4 lata

    • 11 1

  • Jaki sens mają drogi rowerowe

    W centrum miasta? Na większości dróg jest ograniczenie prędkości do 50 km/h, dużo stref 30 km/h. Można spokojnie się poruszać po jezdni. Jeśli ktoś nie umie lub się boi to niech jeździ komunikacją miejską. Miliony wyrzucone w błoto, które mogłyby być wydane na komunikację miejską.

    • 5 5

  • Dobrze, że poprawiliście mapkę, bo poprzednia wprowadzała w błąd. Tam powinno zostać oczywiście. (2)

    Jest to logiczna, prosta i sensowna organizacja i oznakowanie.

    Najbardziej mnie śmieszą (ale nie zaskakują) trolle, które jęczą, że nie rozumieją jak tam jechać.

    jak ktoś ma IQ przedszkolaka, to zrozumie, jak ktoś to widział na własne oczy, to uzna, ze to najbardziej sensowne rozwiązanie.

    Ale tutejsze portalowe trolle, to pewnie nawet na rowerach nie jeżdżą, bo od paru miesięcy sa to zorganizowane grupy PISowskie, które nadają pod każdym artykułem i atakują samorząd, a wychwalają jednocześnie rząd PIS.

    Mam nadzieję, ze coś tu się zmieni po wyborach i zainteresowanie płatnych trolli minie, bo wpisów już nie daje się tu czytać.

    • 2 12

    • minusuj sobie trollu, prawdy nie zaminusujesz

      • 0 0

    • chociaż bardziej zasadne na mapce byłoby pokazanie także ścieżki rowerowej po drugiej stronie

      • 0 0

  • Gdynia to patomiasto

    i nic tego nie zmieni dopóki indolentni dyletanci będą tu rządzić.

    • 8 2

  • Niech te strzałki przypominają (1)

    Aby iść na wybory. Cały UM w Gdyni trzeba rozgonić. Oni mają służyc mieszkańcom, bo za to dostają od nas pieniądze. Skoro mieszkańcy nie chcą takiej organizacji ruchu, to ich obowiązkiem jest ją zmienić.

    • 23 4

    • A ilu mieszkańców chcą tej zmiany ?

      • 1 1

  • Oznakowanie jest prawidłowe, nawet dziecko rozumie (2)

    Pianę tu toczą jedynie trolle

    • 6 11

    • w myśl jakich standardów jest prawidłowe? (1)

      gdzie coś takiego można jeszcze spotkać?

      • 3 2

      • w myśl zasad logiki

        Gdyby tu można było umieszczać zdjęcia, to bym ci to rozrysował

        Ale pewnie i tak by nie dotarło

        • 1 3

  • (1)

    Rozwiazanie slabe, ale duzo lepsze niz chodnik dla rowerow za wiata. Tam do przystanku schodza sie trzy inne sciezki. A potem znowu bedzie, ze moga zwolnic, ze jada jak szaleni.

    • 2 5

    • nie. bo większość i tak pojedzie dla wygody chodnikiem.
      a normalni rowerzyści pasem jezdnym.
      jedynie zagubieni turyści będą kombinować jak ten slalom ogarnąć.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane