• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strzałki dla rowerzystów przy parku Centralnym nie znikną

Patryk Szczerba
28 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (259)
Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu. Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu.

- Zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku CentralnymMapka - mówią gdyńscy urzędnicy. Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się pieniądze.



Czy nowa organizacja ruchu doprowadzi do większej liczby kolizji?

Ostatnio, zamiast otwarcia trzeciej części parku Centralnego, uwagę mieszkańców i internautów przykuwają rozwiązania zaproponowane dla rowerzystów na wjeździe na plac. Chodzi o strzałki i pasy, które kilkanaście dni temu pojawiły się przy ul. Świętojańskiej.

Urzędnicy pokazują, jak jeździć przy parku Centralnym



Urzędnicy próbują przekonywać, że nie ma problemu, tłumacząc m.in. na stronie miasta, jak poprawnie jeździć w tym miejscu. Społecznicy i aktywiści nie mają jednak wątpliwości, że to nic nie da i będzie dochodziło do kolizji.

Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę. Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Członkowie Rowerowej Gdyni przypomnieli, że zgłaszali projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) dotyczące utworzenia drogi rowerowej przy wiacie. Okazuje się, że najpierw negatywnie zaopiniowała pomysł Agencja Rozwoju Gdyni, a później dwukrotnie Wydział Inwestycji.



Dlaczego nie udało się poddać pomysłów społeczników pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim?

- Projekt był sprzeczny z przygotowywaną docelową koncepcją ruchu drogowego i rowerowego dla tego obszaru - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie. Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie.

Droga rowerowa była, ale została usunięta



Warto wiedzieć, że koncepcja drogi rowerowej początkowo była przeznaczona do realizacji razem z przebudową dróg.

- Droga dla rowerów za przystankiem, eleganckie wloty w Świętojańską, wygodny dojazd do Władysława IV, miejsca sporo i dla pieszych, i dla rowerzystów - wyliczają społecznicy, pokazując rysunek z dokumentacji projektowej części drogowej, która miała być realizowana razem z parkiem.
Ten element został jednak usunięty z inwestycji i to jeszcze na etapie, kiedy zakładano, że drogi będą przebudowane.

- Na wyłączenie układu drogowego w zakresie ścieżki rowerowej miała wpływ negatywna opinia specjalisty ds. dostępności, w której mowa była o zbyt dużej liczbie miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej - wyjaśnia Grzegorczyk.
Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem

Rowerzystom pozostanie korzystanie ze stworzonej organizacji ruchu. Choć urzędnicy zapewniają, że nie została jeszcze ukończona, to najprawdopodobniej niewiele się zmieni.

Park Centralny: więcej informacji



Będzie przebudowa dróg, gdy znajdą się pieniądze



Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek zapadnie decyzja, by jednak drogę rowerową poprowadzić przy wiacie. Wiadomo, że za przebudowę dróg będzie trzeba dodatkowo zapłacić.



Dlaczego nie zrobiono wszystkiego za jednym razem?

- Ze względu na sytuację finansową miasta zdecydowaliśmy się m.in. na etapowanie budowy parku. Przebudowa układu drogowego będzie elementem większej inwestycji, nad którą pracuje zespół Tempo 30, wykraczającej poza teren parku, której realizacja zwiększyłaby koszt budowy parku, a także opóźniła termin oddania terenu rekreacyjnego mieszkańcom - kończy Agata Grzegorczyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 65%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (259) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (10)

    Taka był koncepcja,nie zmienią teraz bo limit farby na ten rok już wykorzystany a kasa miejska 1,5mld długu...tacy to gospodarze od siedmiu boleści.

    • 46 7

    • Opowiedz o 2bilionach długu twoich panów z Nowogrodzkiej. Tacy gospodarze od siedmiu boleści. (5)

      • 4 4

      • (4)

        Co to jest przy 200 bilionach przewalonyvh przez Donka.

        • 0 6

        • Napisz od razu 200 trotyliardów, może 30 kopiejek premii za wPiS wpadnie. (3)

          • 5 4

          • (2)

            Kopiejkami od Putina to akurat sPoKo płaci...

            • 1 5

            • Tak tak kłapouchy, a teraz wracaj przed ołtarzyk twojego szczerbatego Guru uszami klaskać.

              • 4 1

            • Tak, a sprzęt do nagrywania "U Sowy" żeby wysadzić PO z siodła tylko przypadkiem był z Rosji.

              • 4 0

    • A gdzie się podziało 2,13 mld zł za sprzedane w kwietniu uprawnienia do emisji CO2 przez polski rząd? (3)

      I dlaczego nie poszły na transformację energetyczną, tylko na zakup głosów wyborczych niepracującej patologii której jesteś przedstawicielem?

      • 3 1

      • Argument z rodzaju "A u Was biją murzynów" (2)

        • 0 3

        • W odpowiedzi na argument "macie długi po tym jak was okradliśmy"... (1)

          • 3 0

          • Ale przecież drogi prąd to wina UE, putina, Tuska, reptalian, masonów, LPG+ i cyklistów.

            • 2 0

  • Radom, Sosnowiec i Gdynia (1)

    Miało być San Francisco, a wyszło memowisko. Fajnie te Wasze gdyńskie władze.

    • 54 5

    • Zwłaszcza że można to było wpasować tą drogę w granice parku

      No ale to trzeba ruszyć głową i pomyśleć choć trochę.

      • 0 0

  • Typowe dla typowego betonu urzędniczego, (5)

    zmiany będą wprowadzać dopiero jak kilka osób straci na tej krzyżówce zdrowie i/lub życie.

    • 50 7

    • Nie wiem co niebezpiecznego jest w tej drodze rowerowej. (2)

      Oczywiście jeśli jedzie się zgodnie z przepisami. Jadący nieprawidłowo powinni być szybko wyłapani przez policję.

      • 1 2

      • A teraz pomyśl że spadł śnieg.

        Jak się wtedy połapać?
        Na jezdni dla samochodów wiadomo jak jest poprowadzona nawet jak nie widać pasów.
        Tutaj życzę szczęścia...

        • 2 0

      • i spałowani :) bo moja racja jest lepsza

        • 0 0

    • to nie jest problem wynikający z pracy urzędników (1)

      to jest problem wynikający z obaw wybieranych decydentów przed hejtem ze strony mieszkańców uzależnionych od samochodów. Decydentom brakuje odwagi w wyraźnym powiedzeniu, że przyszłość miasta może być świetlana jedynie pod warunkiem spokojnego, ale konsekwentnego zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w mieście. Reszta to szczegóły techniczne.

      • 0 1

      • no może jednak większość ma rację - tak powinna działać demokracja. A więszkość chce wygody, czyli samochodów.
        I tak będzie jeżeli będzie działać demokracja.

        • 3 0

  • Nikt się nie przyzwyczai (7)

    ... W sobotę stałem przez chwilę w tym miejscu. I co? Trójka rowerzystów kompletnie nie wiedziała jak przejechać od morza w kierunku Śląskiej. Jeżdżę na rowerze po Trójmieście od niemal 15 lat i takiej łamigłówki jeszcze nie widziałem.
    Miasto nie jest od tego, żeby robić buble a rowerzysta (czy inny kierujący) nie jest od tego, żeby się do bubli "przyzwyczajać".
    Przypominam, że dziecko powyżej 10 roku życia powinno poruszać się już po infrastrukturze rowerowej (a nie po chodniku). Nie wyobrażam sobie wypuścić dziecka, żeby miało tędy przejechać.

    • 70 5

    • Bo trzeba zrobić światła (3)

      są już znaki pionowe/poziome/wysepki tylko dla cyklistów to najwyższy czas na światła.
      Trolejbusy i tramwaje mają swoje światła to dlaczego rowerzyści mają być tu dyskryminowani?

      • 1 10

      • Ależ tam są światła, tylko że... (1)

        ... rowerzysta ma kluczyć i właściwie w trakcie jazdy zorientować się, że ma do nich skręcić. I właśnie tak to wyglądało: rowerzyści zatrzymali się (gdzie właściwie nie powinni) i zastanawiali się co zrobić, żeby przejechać w kierunku Śląskiej). Niestety - kierowcy z reguły mają tak zaprojektowaną infrastrukturę, że mają drogowskazy i znaki wcześniej i mogą się jakoś zorientować w przebiegu trasy.

        • 9 1

        • jak ktoś jest głupi, to stoi jak baran i nie wie gdzie skręcić

          widzisz załączone zdjęcie, jest tam co najmniej 3 rowerzystów, którzy jednak potrafili zrozumieć

          • 0 3

      • jest przejazd, przejazd przy przejściu, a tam są światła

        • 0 0

    • Mam 72 lata i jazda rowerem po tym skrzyżowaniu (1)

      jest prosta jak drut. Są tacy co nie kumają to ich problem. Lepiej zejść z roweru przejść się chodnikiem a nie kręcić się wśród przechodniów na chodniku.

      • 2 2

      • Brawo! Jedna sensowna odpowiedź tym patafianom i niemotom!

        • 1 1

    • W każdej społeczności sa niemoty, którym trzeba podcierać tyłek

      Ja nie jeżdżę rowerem, ale doskonale wiem jak to zrobić.

      Teraz wytłumaczę ci jak niedorozwiniętemu dziecku. Jest pare opcji, więc skup się lub zanotuj.

      1 Jeśli jedziesz po ścieżce rowerowej od morza, czyli z obecnego parku centralnego. to skręcasz ja wskazują strzałki, przejeżdżasz przez ul Świętojańską na drugą stronę, podążasz ścieżką rowerową, przejeżdżasz na drugą stronę Piłsudskiego (chyba tak się tam nadal nazywa), potem przejeżdżasz przez Wladysława IV, następnie jedziesz ścieżką rowerową i kładką obok torów do stacji SKM, przejeżdżasz tunelem i masz do wyboru jedną lub drugą stronę ul. Śląskiej

      2 Jeśli to możliwe jedziesz ulicą Piłsudskiego prosto jak samochody, pod wiaduktem i wyjeżdżasz na ul Śląskiej

      3 Możesz też pojechać skrótem przez park do tunelu który wychodzi na SKM, dalej pod torami i na Śląską

      Nie piernicz że od 15 lat jeździsz po Gdyni rowerem, chyba że masz 2 szare PISowskie komórki i judzisz tu jedynie po to by stworzyć aferę z niczego. I tak przerżniecie te wybory. Wasze wpisy na tym portalu niczego nie zmienią.

      • 0 2

  • Tu może pomóc tylko Marcin z jankiem

    Proponuję poprowadzić prawoskręt na Żoliborz

    • 7 4

  • Oczywiscie że nie zniknie nadmierne oznakowanie gdyż....

    trzeba mieć cos do malowania na przyszłość ....a świecka tradycja w Gdyni mówi" na niczym nie zarabia sie takich pieniędzy jak na pędzelku i puszce z farbą"
    W Gdyni mamy odmienna strategie do całego świata.... Wszędzie buduje sie drogi a u nas powiększa się ilość dróg poprzez malowanie:)
    Zapewne znajomi maja kontrakt na malowanie dróg w Gdyni więc strzałki zostaną....na długo:)

    • 51 2

  • (5)

    Jak zwykle, widzimisię lobby rowerkowego doprowadzi do tragedii.
    Oby tylko nie ucierpiał jakiś niewinny pieszy. Ciasnogaci chcięli to teraz mają.

    • 22 31

    • tam wszystko jest jasne dla inteligentnych (4)

      a tu pisze trollnia, normalni rowerzyści nie mają problemu

      • 0 6

      • normalni rowerzyści sobie to po prostu ominą pasami jezdnymi (3)

        • 3 2

        • Normalni? Patrz! To jednak są nienormalni? (1)

          • 1 1

          • A myślisz że ktokolwiek uważa że wszyscy rowerzyści to jeżdżące ideały?

            Ciołek który jedzie 70 przez miasto samochodem nie stanie się nagle porządny po przesiadce na rower.

            • 2 0

        • co sobie ominą?

          przecież mają bezpieczną ścieżkę rowerową, to będą pchali się jak idio ci pod samochody?

          Co ty trollu do diabła znowu wymyslasz?

          • 0 0

  • Urzędnicy i tak nie będą z tego korzystać

    Paranoją tego wszystkiego jest że urzędnicy i tak nie będą korzystać z tej drogi rowerowej ale będą się chwalić jak dbają o rowerzystów.

    • 39 0

  • Retoryka UM Gdynia

    Odcinek 500 m drogi przed inwestycja.
    Po wymalowaniu 2 kontrapasow na tym odcinku w Gdyni przybyło 1 km drogi.
    Mieliśmy 500 m a mamy 1,5 km drogi ;)
    Liczby się zgadzają koszt inwestycji milionowy ;)

    • 54 5

  • do esow floresow na chodnikach sie przyzwyczaili (1)

    to i do tej fuszerki sie przyzwyczaja. co nie zmienia faktu ze to prowizorka do kwadratu.

    ja tam bede jezdził prosto jak autobus. szybko wygodnie i bezpiecznie.

    • 36 3

    • I słusznie, jeśli droga rowerowa nie prowadzi w kierunku jazdy rowerzysty to jedzie jezdnią.

      Jadąc z Piłsudskiego na Śląską czy Kielecką właśnie jezdnią bym pojechał, ta droga rowerowa jest dobra gdy ktoś jedzie w kierunku Kopernika lub SKM

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane