- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (51 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 6 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
Strzałki dla rowerzystów przy parku Centralnym nie znikną
- Zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku Centralnym - mówią gdyńscy urzędnicy. Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się pieniądze.
Urzędnicy pokazują, jak jeździć przy parku Centralnym
Urzędnicy próbują przekonywać, że nie ma problemu, tłumacząc m.in. na stronie miasta, jak poprawnie jeździć w tym miejscu. Społecznicy i aktywiści nie mają jednak wątpliwości, że to nic nie da i będzie dochodziło do kolizji.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Członkowie Rowerowej Gdyni przypomnieli, że zgłaszali projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) dotyczące utworzenia drogi rowerowej przy wiacie. Okazuje się, że najpierw negatywnie zaopiniowała pomysł Agencja Rozwoju Gdyni, a później dwukrotnie Wydział Inwestycji.
Dlaczego nie udało się poddać pomysłów społeczników pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim?
- Projekt był sprzeczny z przygotowywaną docelową koncepcją ruchu drogowego i rowerowego dla tego obszaru - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Droga rowerowa była, ale została usunięta
Warto wiedzieć, że koncepcja drogi rowerowej początkowo była przeznaczona do realizacji razem z przebudową dróg.
- Droga dla rowerów za przystankiem, eleganckie wloty w Świętojańską, wygodny dojazd do Władysława IV, miejsca sporo i dla pieszych, i dla rowerzystów - wyliczają społecznicy, pokazując rysunek z dokumentacji projektowej części drogowej, która miała być realizowana razem z parkiem.
Ten element został jednak usunięty z inwestycji i to jeszcze na etapie, kiedy zakładano, że drogi będą przebudowane.
- Na wyłączenie układu drogowego w zakresie ścieżki rowerowej miała wpływ negatywna opinia specjalisty ds. dostępności, w której mowa była o zbyt dużej liczbie miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej - wyjaśnia Grzegorczyk.
Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem
Rowerzystom pozostanie korzystanie ze stworzonej organizacji ruchu. Choć urzędnicy zapewniają, że nie została jeszcze ukończona, to najprawdopodobniej niewiele się zmieni.
Park Centralny: więcej informacji
Park Centralny: więcej informacji
Będzie przebudowa dróg, gdy znajdą się pieniądze
Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek zapadnie decyzja, by jednak drogę rowerową poprowadzić przy wiacie. Wiadomo, że za przebudowę dróg będzie trzeba dodatkowo zapłacić.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Prawie 150 mieszkań na wynajem w Gdyni
Dlaczego nie zrobiono wszystkiego za jednym razem?
- Ze względu na sytuację finansową miasta zdecydowaliśmy się m.in. na etapowanie budowy parku. Przebudowa układu drogowego będzie elementem większej inwestycji, nad którą pracuje zespół Tempo 30, wykraczającej poza teren parku, której realizacja zwiększyłaby koszt budowy parku, a także opóźniła termin oddania terenu rekreacyjnego mieszkańcom - kończy Agata Grzegorczyk.
Aktywne Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2023-08-28 08:55
Opinia wyróżniona
(41)
Są pasy. Są strzałki. Jak ktoś nie jest w stanie tego ogarnąć, to może nie powinien wsiadać na rower.
- 80 167
-
2023-08-28 10:50
Strzałka na wprost i linia ciągła (2)
Strzałka na wprost i linia ciągła ??? Coś się zmieniło ? Patologia w gdyńskim urzędzie to już udzie na całego
- 2 4
-
2023-08-28 16:17
dziwne bo ja tam widzę przerywaną i ciągłą (1)
no ale wiać jak wbija się siodełko miedzy pośladki, to widać tylko ciągłą
- 0 2
-
2023-08-29 08:18
Czyli ze strzałki prosto skręcasz w lewo :)
Logiczne to oznakowanie, logiczne
- 0 0
-
2023-08-28 09:32
Wszyscy urzędnicy wraz z Prezydentem powinni zostać zmuszeni do przyjeżdżania do pracy cały rok rowerem
żeby w praktyce przetestować proponowane rozwiązania
- 10 4
-
2023-08-28 09:15
zgoda - choć ja myślę, że rowerzyści to ogarniają bez problemu
a to że trollnia na tym portalu pisze bzdury, to raczej wiemy od dosyć dawna
przez ostatnie miesiące dołączyli ci z PIS, by krytykować wszystko co nie jest związane z PIS- 7 9
-
2023-08-28 09:14
A co jak spadnie śnieg? (15)
Znaków pionowych nie ma, a układ jest tak dziwny, że jadąc zgodnie z logiką, lądujesz pod prąd na lewym pasie.
- 15 8
-
2023-08-28 10:24
a co ma zrobić kierowca jak spadnie śnieg? (2)
tez musi się odnaleźć jakoś na jezdni i tym jakoś się nie przejmujemy
- 5 1
-
2023-08-28 12:55
Spojrzeć na rąbitną tablicę z napisem "STOP, zły kierunek"
Która stoi mimo tego, że sytuacja jest jasna, pasy są oddzielone i widać wyraźnie, gdzie jechać.
A takich kwiatków jak tutaj, gdzie pas prowadzi na czołówkę zwyczajnie nigdzie nie ma.- 4 0
-
2023-08-28 10:40
poza tym ilu tych rowerzystów jest na ulicach gdy zimą pada śnieg
- 2 5
-
2023-08-28 09:42
Oczywiście tam nie byłeś, skoro układ dziwny
W dół Świętojańskiej nie musisz nawet widzieć pionowego znaku, bo pasy są intuicyjne (wprost i skręt), na żółtym pachołku (czy jak to nazwać), jest znak pionowy
Jeśli jedziesz od strony parku, to masz skręt wymuszony znakiem drogowym pionowym, nawet jest ostrzeżenie o światłach, na wysepce jest żółty pachołek ze znakiem. Potem masz przejazd rowerowy na rugą stronę ulicy, gdzie biegnie dalej ścieżka, której oczywiście nigdy nie widziałeś.- 9 3
-
2023-08-28 09:40
Ten niebieski znak ze strzalka wskazujaca, po ktorej stronie trzeba ow znak mijac, to znak pionowy. (10)
Jezeli pomimo wskazania na znaku, ze masz go mijac prawa strona, bedziesz go omijal lewa strona, to nie bedziesz kierowal sie logika, oj nie, przykro mi.
- 6 4
-
2023-08-28 09:48
A gdzie znak nakazujący skręcić w prawo na końcu tego wynalazku? (5)
Jadąc zgodnie z oznakowaniem pionowym pojedziesz pod prąd za przejazdem.
- 1 4
-
2023-08-28 10:08
masz przejazd na światłach (4)
chcesz jechać pod prąd?
Mają tam postawić policjanta, który te paranoje będzie takim jak ty pałą wybijać z pustych łbów?- 3 5
-
2023-08-29 09:21
Paranoję to trzeba wybić z urzędniczych łbów
- 0 0
-
2023-08-28 12:54
No tak, wiadomo że prosty pas nagle zmienia się w zakręt, bez żadnego oznakowania :D (1)
Trzeba było postawić policjanta na rondzie na Letnicy, żeby takim jak Ty paranoje wybijał.
Ale tam problem dotyczył kierowców, więc mamy zmianę ruchu.- 1 1
-
2023-08-28 14:28
Ciebie nigdy nikt nie powinien spuszczać ze smyczy z tego trójkołowca
- 1 0
-
2023-08-28 11:56
Tak
- 1 0
-
2023-08-28 09:46
to sa PISowskie trolle - od miesięcy jest ich tu zalew (3)
- 4 7
-
2023-08-28 11:54
Nie. To my - mieszkańcy Gdyni. Nie każdy kto nie popiera miłościwie nam panującego wodza Kim Smron Szczura... (2)
jest od razu "PiSowskim trollem" (cokolwiek to znaczy) tak naprawdę to wszyscy w Gdyni go dosłownie nienawidzą, ale wielu jeszcze bardziej nienawidzi PiSu i tylko dlatego z zatkanym nosem i zagryzionymi zębami, ale zagłosują ponownie na grabarza Gdyni - Wojciecha Szczurka.
- 4 4
-
2023-08-28 14:27
A co ja poradzę, że jesteś PISowskim trollem?
Wszyscy nienawidzą i ciągle ci sami wszyscy na niego głosują
Wam nawet tabletki już nie pomogą- 1 1
-
2023-08-28 12:56
Jakie my.
- 3 0
-
2023-08-28 09:04
Oho! (1)
Urzędnicy robią nadgodziny w internetach!
- 19 6
-
2023-08-28 14:26
Ojej nie popłacz się! Wszędzie te spiski...
Popraw foliowa czapeczkę i głosuj dalej na PIS albo na Konfederację
- 2 1
-
2023-08-28 09:02
(17)
nikt o zdrowych zmysłach nie spodziewa się tak durnego rozwiązania, jeżeli akceptujesz taki stan rzeczy to ty masz problem i to poważny
- 49 15
-
2023-08-28 11:47
Po prostu Szczurek jest najgorszym i**otą w Polsce, nie ma gorszego prezydenta, ani nawet polityka
- 3 3
-
2023-08-28 10:23
droga rowerowa jest dobrze oznakowana (6)
jeżeli od kierowców wymagamy aby jeździli zgodnie z przepisami po drogach
to również wymagajmy alby rowerzyści umieli poruszać się po drogach rowerowych
podkreślam drogach rowerowych a nie ścieżkach- 14 6
-
2023-08-28 10:54
W punkt! (5)
Dokładnie, jeżeli rowerzysta ma problem z tym skrzyżowaniem, to powstaje pytanie, co on w ogóle robi na rowerze. Na pierwszy rzut oka wygląda to jak strzałki "od czapy", ale jeżeli ogarnia się przepisy ruchu drogowego to wszystko jest jasne. Widać którą stroną, w którym kierunku jechać, jakie jest pierwszeństwo. Wystarczy nie wjeżdżać rozpędzonym
Dokładnie, jeżeli rowerzysta ma problem z tym skrzyżowaniem, to powstaje pytanie, co on w ogóle robi na rowerze. Na pierwszy rzut oka wygląda to jak strzałki "od czapy", ale jeżeli ogarnia się przepisy ruchu drogowego to wszystko jest jasne. Widać którą stroną, w którym kierunku jechać, jakie jest pierwszeństwo. Wystarczy nie wjeżdżać rozpędzonym na skrzyżowanie, tylko zwolnić i zachować ostrożność - to co każdy kierowca powinien zrobić przed skrzyżowaniem, a czego wielu i kierowców i rowerzystów nie robi. Nie da się całe życie na pewniaka bez użycia hamulców jeździć ani autem, ani rowerem.
- 13 6
-
2023-08-28 11:14
to sa trolle z PIS - od paru miesięcy jest ich zalew pod kazdym artykułem (4)
zawsze piszą źle o samorządzie, bo nie z PIS i zawsze wychwalają rząd bo to PIS
- 4 8
-
2023-08-28 11:51
Czy czujesz że jest teraz z tobą pisowiec? Czy w pokoju czujesz obecność pisowca? (2)
Oddychaj głęboko, policz do dziesięciu. Spróbuj opanować atak choroby.
- 2 5
-
2023-08-28 12:52
No tak, a teraz otwórz dowolny artykuł o Gdyni (albo dowolny inny z dnia gdzie nie było artykułu o Gdyni, te są najlepsze) (1)
I sprawdź co jest w trzech pierwszych komentarzach pod każdym :)
- 4 0
-
2023-08-28 14:25
nie wiem komu odpowiadasz, ale ja od wielu miesięcy widzę intensywne ataki PISowców
na samorząd, na inwestycje lokalne i na wszystko do czego można (choć często bez sensu) sie doczepić
Natomiast jak jest coś o inwestycji rządowej, to te same osobniki wygłaszają same laudacje
Kiedyś tego nie było- 3 2
-
2023-08-28 11:25
sam sobie odpisujesz
- 2 4
-
2023-08-28 09:15
rozwiązanie jest proste i logiczne (8)
byłeś tam w ogóle?
- 13 29
-
2023-08-28 11:48
Ok, dziękuję za informację, płatna #$&£® UM Gdynia
- 3 1
-
2023-08-28 09:29
Wyszukaj w słowniku znaczenie słowa "logiczne". (6)
Dla ułatwienia: to nie jest synonim słowa "i**otyczne".
- 20 10
-
2023-08-28 09:45
ty mogłeś sobie wygooglować słowo logiczny, ale jako wtórny analfabeta i tak nie rozumiesz znaczenia (5)
- 4 11
-
2023-08-28 11:49
Dlaczego wy - urzędnicy pracujący dla Wojciecha Szczurka, obrażacie swoich chlebodawców - mieszkańców Gdyni??? (1)
- 2 3
-
2023-08-28 14:22
powtarzam 15 dziesiątego pogonimy Kaczyńskiego, i kto wam zapłaci?
- 2 1
-
2023-08-28 10:22
Marek albo Wojtek.... spokojnie bez nerwów (2)
- 5 4
-
2023-08-28 10:39
Te Janusz Kowalski z PIS, spokojnie i tak to trollowanie wam nic nie da (1)
- 3 1
-
2023-08-28 11:50
Jedyne płatne trolle tutaj są opłacone przez Szczurka
- 2 3
-
2023-08-28 07:38
Opinia wyróżniona
(11)
Skoro miasto musi tłumaczyć jak w tym miejscu jeździć to znaczy, że rozwiązanie jest bardzo złe. Nawet Jacek Gmoch nie pomoże.
- 230 20
-
2023-08-29 07:51
czemu jest złe? Są strzałki. Może wystarczy zwolnić zamiast jeździć "szybko i bezpiecznie"?
- 0 0
-
2023-08-28 11:24
Niestety - urzędnik z dużym brzuchem wie zawsze lepiej dlatego musi tłumaczyć, co też autor miał na myśli.
- 2 3
-
2023-08-28 09:00
Policja powinna pomóc (2)
Wręczając pseudo rowerzystom wysokie mandaty za nieprzestrzeganie przepisów - a i koledzy w za ciasnych portkach - proszę powstrzymać się od głupich komentarzy, zachęcam do tego właśnie jako rowerzysta, bo chcę sam czuć się bezpieczny jeżdżąc prawidłowo.
- 4 6
-
2023-08-28 09:20
Dokładnie - bez takiej edukacji nic się nie zmieni (1)
Na Świętojańskiej mimo idealnych warunków do jazdy po ulicy, około 50% cyklistów pcha sie na chodnik
- 2 2
-
2023-08-28 09:32
bo mają rozum
niejeden trzymający się przepisów jest już na cmentarzu- 4 6
-
2023-08-28 08:47
Ale ja rozumiem, nawet tam specjalnie byłem i wszystko jest jasne (5)
jedynie dla trollni nic nie wiadomo, bo zawsze mają do całego świata pretensje, a nie do swojego deficytu intelektualnego
- 8 21
-
2023-08-28 08:58
(4)
Rozpocząłeś nowy dzień pracy w UM? Późno przychodzicie
- 14 7
-
2023-08-28 09:48
jak twoje przelewy w rublach z Nowogrodzkiej? (2)
- 3 5
-
2023-08-28 10:37
(1)
a jak twój przelew z UM? maluteńki?
- 5 2
-
2023-08-28 15:37
podaj mi kontakt, może coś dadzą, choć wątpię, bo nie musza kłamać jak wy z PIS
Masz problem ze zrozumieniem jak jeździ się po drogach?
To na nie się nie pchaj, zrezygnuj z roweru i chodź pieszo, bo ewidentnie stanowisz zagrożenie dla otoczenia, skoro nie rozumiesz prostych zasad i nie przestrzegasz prawa- 2 3
-
2023-08-28 09:05
A co ma do rzeczy UM?
Mało to "geniuszy", co twierdzą że jak da się zrozumieć skrzyżowanie jadąc sobie przy idealnej pogodzie spacerowym tempem, to już zawsze będzie OK?
- 3 6
-
2023-08-28 07:36
Opinia wyróżniona
Byłem w niedzielę tam (20)
Słabo się przyzwyczaili, bo większość jadących między Wzgórzem a Parkiem jechała chodnikiem. Tak to jest jak drogi rowerowe planują amatorzy jacyś
- 200 15
-
2023-08-28 11:58
Ale komunista i wróg Polski Szczurek wie lepiej od wszystkich (1)
- 2 2
-
2023-08-28 18:29
to by się nawet zgadzało bo doradzał prezydentowi z PIS
- 0 0
-
2023-08-28 09:15
czyli działania podejmowane przy stosowaniu założenia, że ruch pieszy i rowerowy nie może się odbywać
na współdzielonej przestrzeni zaowocował rozwiązaniem skłaniającym rowerzystów do poruszania się po chodniku. Na budowę miejsc do parkowania (stokilkadziesiąt tysiecy za jedno) fundusze się znalazły, na przebudowę układu drogowego by ruch rowerowy odbywał się logicznie, wygodnie i bezpiecznie już nie. Warto śledzić rozwój sytuacji i nie pomstować
na współdzielonej przestrzeni zaowocował rozwiązaniem skłaniającym rowerzystów do poruszania się po chodniku. Na budowę miejsc do parkowania (stokilkadziesiąt tysiecy za jedno) fundusze się znalazły, na przebudowę układu drogowego by ruch rowerowy odbywał się logicznie, wygodnie i bezpiecznie już nie. Warto śledzić rozwój sytuacji i nie pomstować na "urzędników", którzy działają w obszarze określonych uwarunkowań: przekonania władz miasta, że naruszając jakiekolwiek interesy zmotoryzowanych stracą głosy w wyborach. (bez akcji wyjaśniającej potrzebę zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w mieście niewiele się poprawi). ;-)
- 3 3
-
2023-08-28 08:57
niektórych pseudo rowerzystów nic nie przekona do przestrzegania przepisów (2)
jako rowerzysta uważam że chodnik to jest miejsce dla pieszych i ani samochód ani rower nie powinien ani metra po chodniku przejechać, miejsce pojazdów wszelkich jest na drodze i wielki plus dla Gdyni że tym razem zamiast udawanej drogi rowerowej połączonej z chodnikiem stworzyła wydzielone, bezpieczne drogi rowerowe - oczywiście bezpieczne tylko dla jadących zgodnie z przepisami
- 10 6
-
2023-08-28 09:18
to jedno, ale tu piszą po prostu PISowskie trolle (1)
od paru miesięcy tak jest pod każdym artykułem (czegokolwiek by nie dotyczył), i tak będzie do wyborów
- 1 9
-
2023-08-28 09:42
zmyślasz
- 2 2
-
2023-08-28 08:46
skoro chamy to jeżdżą chodnikiem (9)
I tam nie ma miejsca na ścieżkę rowerową, więc przestań kłamać o projektowaniu
- 6 11
-
2023-08-28 08:59
(8)
Oczywiście, że jest miejsce
- 9 2
-
2023-08-28 09:17
oczywiście że nie ma - radzę się przejść (7)
Nie było także poprzednio z tego samego powodu
Wiesz ze tam są także schody? Murek oporowy?- 2 7
-
2023-08-28 09:20
(6)
i to są przeszkody nie do pokonania żeby stworzyć dobre rozwiązanie komunikacyjne?
- 11 1
-
2023-08-28 09:51
można nawet zrobić kładkę ponad głowami
mam nadzieję, ze ci płacą za te wpisy, bo jesli piszesz z przekonania, to masz nieźle po....
- 2 0
-
2023-08-28 09:33
Dla kierowców? Rozwalimy pól miasta. Jak się trafi prywatna działka, wywłaszczymy. (4)
Dla rowerzystów - murek jest nie do pokonania.
- 6 4
-
2023-08-29 09:12
dla rowerzystów jest farba
tu pod dostatkiem ;)
- 0 0
-
2023-08-29 09:17
Ruch dla samochodów utrudniają
Od lat jest polityka utrudniania ruch, rzucania kłód pod nogi i rozmontowywania rozwiązań które działały. Odwrócenie ruchu na Starowiejskiej? Cokolwiek się poprawiło? Jednokierunkowa na świętojańskiej? Ulica umarła, nawet lumpeksy się wynoszą. Likwidacja parkingu przy Rivierze? Ludzie jeżdżą na Rewę z pominięciem Gdyni. Coś jeszcze?
- 1 0
-
2023-08-29 08:35
AB
Wywłaszczyć właściciela? Nie trzeba- wystarczy zniszczyć dokumenty własności w urzędzie i można budować na prywatnej działce- bo dokumentów brak! a AB zaczyna właśnie budowę.
- 0 0
-
2023-08-28 09:46
Tego nikt Wam oficjanlnie nie powie, ale tak jest wlasnie dlatego, ze rowrzysta moze sobie przejechac chodnikiem.
I nikomu wowczas wlos z glowy nie spada, bo to tylko czlowiek na rowerze, a nie kilkadziesiat ton roznych materialow rozpedzone do 60 km/h. A dorosly czlowiek wjezdzajacy na rowerze w idacego chodnikiem czlowieka, niech to bedzie nawet kilkuletnie dziecko, bardzo rzadko tego czlowieka zabije, do takiego skutku potrzeba bardzo nietypowych i pechowych okolicznosci, to sie w zasadzie nie zdarza, tak to trzeba z punktu widzenia statystyki nazwac.
- 5 6
-
2023-08-28 08:38
To są planiści (2)
Po geografii, albo turystyce Hehe
- 14 4
-
2023-08-28 12:31
(1)
Ja bym bez kozery dał tam jeszcze jezioro
- 5 1
-
2023-08-28 13:44
Na parkingu przy Batorym
Gdynia zażyczyła sobie oczko wodne, zaraz po tym jak sprzedała park po drugiej stronie ulicy deweloperowi
- 1 2
-
2023-08-28 08:21
Bo rowerzyści w tej okolicy najczęściej jadą chodnikiem
Pomagają im w tym kierujący hulajnogami. Oznakowanie jest dla nich zawsze niewidoczne
- 17 6
Wszystkie opinie
-
2023-08-28 07:03
(10)
Taka był koncepcja,nie zmienią teraz bo limit farby na ten rok już wykorzystany a kasa miejska 1,5mld długu...tacy to gospodarze od siedmiu boleści.
- 46 7
-
2023-08-28 07:36
Opowiedz o 2bilionach długu twoich panów z Nowogrodzkiej. Tacy gospodarze od siedmiu boleści. (5)
- 4 4
-
2023-08-28 07:52
(4)
Co to jest przy 200 bilionach przewalonyvh przez Donka.
- 0 6
-
2023-08-28 08:18
Napisz od razu 200 trotyliardów, może 30 kopiejek premii za wPiS wpadnie. (3)
- 5 4
-
2023-08-28 08:34
(2)
Kopiejkami od Putina to akurat sPoKo płaci...
- 1 5
-
2023-08-28 08:55
Tak tak kłapouchy, a teraz wracaj przed ołtarzyk twojego szczerbatego Guru uszami klaskać.
- 4 1
-
2023-08-28 09:33
Tak, a sprzęt do nagrywania "U Sowy" żeby wysadzić PO z siodła tylko przypadkiem był z Rosji.
- 4 0
-
2023-08-28 08:57
A gdzie się podziało 2,13 mld zł za sprzedane w kwietniu uprawnienia do emisji CO2 przez polski rząd? (3)
I dlaczego nie poszły na transformację energetyczną, tylko na zakup głosów wyborczych niepracującej patologii której jesteś przedstawicielem?
- 3 1
-
2023-08-28 09:32
Argument z rodzaju "A u Was biją murzynów" (2)
- 0 3
-
2023-08-28 09:33
W odpowiedzi na argument "macie długi po tym jak was okradliśmy"... (1)
- 3 0
-
2023-08-28 09:43
Ale przecież drogi prąd to wina UE, putina, Tuska, reptalian, masonów, LPG+ i cyklistów.
- 2 0
-
2023-08-28 07:03
Radom, Sosnowiec i Gdynia (1)
Miało być San Francisco, a wyszło memowisko. Fajnie te Wasze gdyńskie władze.
- 54 5
-
2023-08-29 08:30
Zwłaszcza że można to było wpasować tą drogę w granice parku
No ale to trzeba ruszyć głową i pomyśleć choć trochę.
- 0 0
-
2023-08-28 07:04
Typowe dla typowego betonu urzędniczego, (5)
zmiany będą wprowadzać dopiero jak kilka osób straci na tej krzyżówce zdrowie i/lub życie.
- 50 7
-
2023-08-28 09:02
Nie wiem co niebezpiecznego jest w tej drodze rowerowej. (2)
Oczywiście jeśli jedzie się zgodnie z przepisami. Jadący nieprawidłowo powinni być szybko wyłapani przez policję.
- 1 2
-
2023-08-28 09:06
A teraz pomyśl że spadł śnieg.
Jak się wtedy połapać?
Na jezdni dla samochodów wiadomo jak jest poprowadzona nawet jak nie widać pasów.
Tutaj życzę szczęścia...- 2 0
-
2023-08-28 09:37
i spałowani :) bo moja racja jest lepsza
- 0 0
-
2023-08-28 09:19
to nie jest problem wynikający z pracy urzędników (1)
to jest problem wynikający z obaw wybieranych decydentów przed hejtem ze strony mieszkańców uzależnionych od samochodów. Decydentom brakuje odwagi w wyraźnym powiedzeniu, że przyszłość miasta może być świetlana jedynie pod warunkiem spokojnego, ale konsekwentnego zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w mieście. Reszta to szczegóły techniczne.
- 0 1
-
2023-08-28 09:36
no może jednak większość ma rację - tak powinna działać demokracja. A więszkość chce wygody, czyli samochodów.
I tak będzie jeżeli będzie działać demokracja.- 3 0
-
2023-08-28 07:11
Nikt się nie przyzwyczai (7)
... W sobotę stałem przez chwilę w tym miejscu. I co? Trójka rowerzystów kompletnie nie wiedziała jak przejechać od morza w kierunku Śląskiej. Jeżdżę na rowerze po Trójmieście od niemal 15 lat i takiej łamigłówki jeszcze nie widziałem.
Miasto nie jest od tego, żeby robić buble a rowerzysta (czy inny kierujący) nie jest od tego, żeby się do bubli "przyzwyczajać".
Przypominam, że dziecko powyżej 10 roku życia powinno poruszać się już po infrastrukturze rowerowej (a nie po chodniku). Nie wyobrażam sobie wypuścić dziecka, żeby miało tędy przejechać.- 70 5
-
2023-08-28 08:19
Bo trzeba zrobić światła (3)
są już znaki pionowe/poziome/wysepki tylko dla cyklistów to najwyższy czas na światła.
Trolejbusy i tramwaje mają swoje światła to dlaczego rowerzyści mają być tu dyskryminowani?- 1 10
-
2023-08-28 08:47
Ależ tam są światła, tylko że... (1)
... rowerzysta ma kluczyć i właściwie w trakcie jazdy zorientować się, że ma do nich skręcić. I właśnie tak to wyglądało: rowerzyści zatrzymali się (gdzie właściwie nie powinni) i zastanawiali się co zrobić, żeby przejechać w kierunku Śląskiej). Niestety - kierowcy z reguły mają tak zaprojektowaną infrastrukturę, że mają drogowskazy i znaki wcześniej i mogą się jakoś zorientować w przebiegu trasy.
- 9 1
-
2023-08-28 15:29
jak ktoś jest głupi, to stoi jak baran i nie wie gdzie skręcić
widzisz załączone zdjęcie, jest tam co najmniej 3 rowerzystów, którzy jednak potrafili zrozumieć
- 0 3
-
2023-08-28 15:28
jest przejazd, przejazd przy przejściu, a tam są światła
- 0 0
-
2023-08-28 13:01
Mam 72 lata i jazda rowerem po tym skrzyżowaniu (1)
jest prosta jak drut. Są tacy co nie kumają to ich problem. Lepiej zejść z roweru przejść się chodnikiem a nie kręcić się wśród przechodniów na chodniku.
- 2 2
-
2023-08-28 15:28
Brawo! Jedna sensowna odpowiedź tym patafianom i niemotom!
- 1 1
-
2023-08-28 15:27
W każdej społeczności sa niemoty, którym trzeba podcierać tyłek
Ja nie jeżdżę rowerem, ale doskonale wiem jak to zrobić.
Teraz wytłumaczę ci jak niedorozwiniętemu dziecku. Jest pare opcji, więc skup się lub zanotuj.
1 Jeśli jedziesz po ścieżce rowerowej od morza, czyli z obecnego parku centralnego. to skręcasz ja wskazują strzałki, przejeżdżasz przez ul Świętojańską na drugą stronę, podążasz ścieżką rowerową, przejeżdżasz na drugą stronę Piłsudskiego (chyba tak się tam nadal nazywa), potem przejeżdżasz przez Wladysława IV, następnie jedziesz ścieżką rowerową i kładką obok torów do stacji SKM, przejeżdżasz tunelem i masz do wyboru jedną lub drugą stronę ul. Śląskiej
2 Jeśli to możliwe jedziesz ulicą Piłsudskiego prosto jak samochody, pod wiaduktem i wyjeżdżasz na ul Śląskiej
3 Możesz też pojechać skrótem przez park do tunelu który wychodzi na SKM, dalej pod torami i na Śląską
Nie piernicz że od 15 lat jeździsz po Gdyni rowerem, chyba że masz 2 szare PISowskie komórki i judzisz tu jedynie po to by stworzyć aferę z niczego. I tak przerżniecie te wybory. Wasze wpisy na tym portalu niczego nie zmienią.- 0 2
-
2023-08-28 07:11
Tu może pomóc tylko Marcin z jankiem
Proponuję poprowadzić prawoskręt na Żoliborz
- 7 4
-
2023-08-28 07:13
Oczywiscie że nie zniknie nadmierne oznakowanie gdyż....
trzeba mieć cos do malowania na przyszłość ....a świecka tradycja w Gdyni mówi" na niczym nie zarabia sie takich pieniędzy jak na pędzelku i puszce z farbą"
W Gdyni mamy odmienna strategie do całego świata.... Wszędzie buduje sie drogi a u nas powiększa się ilość dróg poprzez malowanie:)
Zapewne znajomi maja kontrakt na malowanie dróg w Gdyni więc strzałki zostaną....na długo:)- 51 2
-
2023-08-28 07:14
(5)
Jak zwykle, widzimisię lobby rowerkowego doprowadzi do tragedii.
Oby tylko nie ucierpiał jakiś niewinny pieszy. Ciasnogaci chcięli to teraz mają.- 22 31
-
2023-08-28 08:50
tam wszystko jest jasne dla inteligentnych (4)
a tu pisze trollnia, normalni rowerzyści nie mają problemu
- 0 6
-
2023-08-28 08:57
normalni rowerzyści sobie to po prostu ominą pasami jezdnymi (3)
- 3 2
-
2023-08-28 11:39
Normalni? Patrz! To jednak są nienormalni? (1)
- 1 1
-
2023-08-28 13:01
A myślisz że ktokolwiek uważa że wszyscy rowerzyści to jeżdżące ideały?
Ciołek który jedzie 70 przez miasto samochodem nie stanie się nagle porządny po przesiadce na rower.
- 2 0
-
2023-08-28 14:32
co sobie ominą?
przecież mają bezpieczną ścieżkę rowerową, to będą pchali się jak idio ci pod samochody?
Co ty trollu do diabła znowu wymyslasz?- 0 0
-
2023-08-28 07:16
Urzędnicy i tak nie będą z tego korzystać
Paranoją tego wszystkiego jest że urzędnicy i tak nie będą korzystać z tej drogi rowerowej ale będą się chwalić jak dbają o rowerzystów.
- 39 0
-
2023-08-28 07:20
Retoryka UM Gdynia
Odcinek 500 m drogi przed inwestycja.
Po wymalowaniu 2 kontrapasow na tym odcinku w Gdyni przybyło 1 km drogi.
Mieliśmy 500 m a mamy 1,5 km drogi ;)
Liczby się zgadzają koszt inwestycji milionowy ;)- 54 5
-
2023-08-28 07:21
do esow floresow na chodnikach sie przyzwyczaili (1)
to i do tej fuszerki sie przyzwyczaja. co nie zmienia faktu ze to prowizorka do kwadratu.
ja tam bede jezdził prosto jak autobus. szybko wygodnie i bezpiecznie.- 36 3
-
2023-08-28 09:06
I słusznie, jeśli droga rowerowa nie prowadzi w kierunku jazdy rowerzysty to jedzie jezdnią.
Jadąc z Piłsudskiego na Śląską czy Kielecką właśnie jezdnią bym pojechał, ta droga rowerowa jest dobra gdy ktoś jedzie w kierunku Kopernika lub SKM
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.