• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strzałki dla rowerzystów przy parku Centralnym nie znikną

Patryk Szczerba
28 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (259)
Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu. Urzędnicy przekonują, że rowerzyści szybko przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu.

- Zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku CentralnymMapka - mówią gdyńscy urzędnicy. Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się pieniądze.



Czy nowa organizacja ruchu doprowadzi do większej liczby kolizji?

Ostatnio, zamiast otwarcia trzeciej części parku Centralnego, uwagę mieszkańców i internautów przykuwają rozwiązania zaproponowane dla rowerzystów na wjeździe na plac. Chodzi o strzałki i pasy, które kilkanaście dni temu pojawiły się przy ul. Świętojańskiej.

Urzędnicy pokazują, jak jeździć przy parku Centralnym



Urzędnicy próbują przekonywać, że nie ma problemu, tłumacząc m.in. na stronie miasta, jak poprawnie jeździć w tym miejscu. Społecznicy i aktywiści nie mają jednak wątpliwości, że to nic nie da i będzie dochodziło do kolizji.

Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę. Wyjeżdżający z parku Centralnego w kierunku Wzgórza rowerzyści spotkają się z tymi jadącymi na wprost. Dalej obydwa kierunki rozdziela linia, ale chcąc jechać w danym kierunku, muszą przeprawić się przejazdem na drugą stronę.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Członkowie Rowerowej Gdyni przypomnieli, że zgłaszali projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) dotyczące utworzenia drogi rowerowej przy wiacie. Okazuje się, że najpierw negatywnie zaopiniowała pomysł Agencja Rozwoju Gdyni, a później dwukrotnie Wydział Inwestycji.



Dlaczego nie udało się poddać pomysłów społeczników pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim?

- Projekt był sprzeczny z przygotowywaną docelową koncepcją ruchu drogowego i rowerowego dla tego obszaru - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie. Aktywiści rowerowi są jednak pewni, że większość wybierze drogę przy wiacie.

Droga rowerowa była, ale została usunięta



Warto wiedzieć, że koncepcja drogi rowerowej początkowo była przeznaczona do realizacji razem z przebudową dróg.

- Droga dla rowerów za przystankiem, eleganckie wloty w Świętojańską, wygodny dojazd do Władysława IV, miejsca sporo i dla pieszych, i dla rowerzystów - wyliczają społecznicy, pokazując rysunek z dokumentacji projektowej części drogowej, która miała być realizowana razem z parkiem.
Ten element został jednak usunięty z inwestycji i to jeszcze na etapie, kiedy zakładano, że drogi będą przebudowane.

- Na wyłączenie układu drogowego w zakresie ścieżki rowerowej miała wpływ negatywna opinia specjalisty ds. dostępności, w której mowa była o zbyt dużej liczbie miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej - wyjaśnia Grzegorczyk.
Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem

Rowerzystom pozostanie korzystanie ze stworzonej organizacji ruchu. Choć urzędnicy zapewniają, że nie została jeszcze ukończona, to najprawdopodobniej niewiele się zmieni.

Park Centralny: więcej informacji



Będzie przebudowa dróg, gdy znajdą się pieniądze



Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek zapadnie decyzja, by jednak drogę rowerową poprowadzić przy wiacie. Wiadomo, że za przebudowę dróg będzie trzeba dodatkowo zapłacić.



Dlaczego nie zrobiono wszystkiego za jednym razem?

- Ze względu na sytuację finansową miasta zdecydowaliśmy się m.in. na etapowanie budowy parku. Przebudowa układu drogowego będzie elementem większej inwestycji, nad którą pracuje zespół Tempo 30, wykraczającej poza teren parku, której realizacja zwiększyłaby koszt budowy parku, a także opóźniła termin oddania terenu rekreacyjnego mieszkańcom - kończy Agata Grzegorczyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 65%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (259) ponad 10 zablokowanych

  • Rowerzyści to najbardziej roszczeniowa użytkowników dróg (13)

    Zawsze chcecie jeździć tylko na wprost, najlepiej z górki bez żadnego poszanowania dla innych, zwłaszcza pieszych. Wyjeżdżacie przed maski samochodów, wykonujecie manewry bez żadnej sygnalizacji zarówno na drogach jak i ścieżkach rowerowych. Kiedys była potrzebna karta rowerowa do samodzielnego poruszania się rowerem, którą się wyrabiało w podstawówce. Na kuras było kilka podstawowych przepisów KRD oraz test umiejętności. Patrząc na poziom rowerzystów, nie tylko trójmiasta, to jestem.za ich przywróceniem. Czasami mam wrażenie że najwięksi wariaci zza kółka przesiedli się na rowery i świrują między pieszymi jak nienormalni...

    • 24 21

    • Coś w tym jest... (3)

      A teraz jak zrobili skrzyżowanie na którym trzeba się zatrzymać i wykazać podstawowa znajomością przepisów to jest lament całego środowiska rowerzystów, bo nikt z Was nie potrafi skręcić.... Co za dramat!

      • 7 10

      • no wlasnie po co sie zatrzymywac,skrecac (1)

        skoro mozna jechac po prostu.... prosto bez kolizyjnie tak jak autobus jedzie? to nie ma zadnej logiki i najlepsze ze skret prowadzi na chodnik.

        • 5 2

        • a gdzie psycholu ma prowadzić skręt?

          Wiesz że oprócz paru de bi li na rowerach, większość osób na ulicy chodzi pieszo?

          Maja fruwać nad waszymi pustymi łbami?

          • 1 1

      •  Śmiesznie to brzmi, kiedy po tygodniu od przywrócenia skrzyżowania na Jabłoniowej, trzeba było wrócić do ronda...

        Jak widać zwykłe skrzyżowanie przerasta kierowców..

        • 5 2

    • jakos kierowcy maja zawsze wszystko prosto (3)

      bez zadnych przeszkod, wiec sie da.

      • 7 2

      • Ilość aut i rowerów jest zupełnie inna (2)

        • 3 6

        • Ciekawe czemu? (1)

          • 1 2

          • Bo w Polsce leje przez wiekszosc roku, a masa ludzi dojezdza do pracy?

            • 2 3

    • burzaczku z balchosmroda przeciez ty te brednie wypisujesz wkazdym temacuie o rowerach i to kopiuj wklej za kazdym razem to (1)

      A co do pieszych to pachkujesz na chodniku tak ze przejsc nie mozna i tramwniku .I to ty przekonywałes ostationi ze pieszy niema pierwszenstwa na przejsciu dla pieszych i nie trzeba sie przed przejsciem zatrzymywac!Pewnie jeszce 1500zł mandatu nie zaplaciłes ale jak ktos cie nagra to jeszce zaplacisz .
      jednoczesnie potwierdzasz swoimi wpisami ze tacy jak ty sa najwiekszymi roszczeniowcami i szkodnikami w miescie

      • 4 9

      • Niezależnie od argumentów napisałeś to tak nie po polsku, że prawie wylewu dostałem

        • 2 1

    • Statystyki, badania i liczby przeczą wszystkiemu co napisałeś

      • 0 0

    • do kierowców im daleko (1)

      • 0 1

      • kierowca nie jedzie na wprost, tylko tak jak musi wedle znaków

        i nie jojczy, że musi zakręcić lub coś objechać

        • 2 1

  • (1)

    Najbardziej drażni mnie fakt, że pojazdy skręcające w Piłsudskiego będą blokować pojazdy komunikacji miejskiej jadące na wprost na tym skrzyżowaniu. Czyli kolejne (celowe?) generowanie opóźnień komunikacji.

    • 17 2

    • Bubel

      Na razie, to nie namalowano strzałek na jezdni dla samochodów skręcających ze Świetojanskiej w Piłsudskiego w prawo w kierunku morza. To dopiero bajzel, samochody jeżdżą ścieżkami rowerowymi.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Byłem w niedzielę tam (20)

    Słabo się przyzwyczaili, bo większość jadących między Wzgórzem a Parkiem jechała chodnikiem. Tak to jest jak drogi rowerowe planują amatorzy jacyś

    • 200 15

    • Bo rowerzyści w tej okolicy najczęściej jadą chodnikiem

      Pomagają im w tym kierujący hulajnogami. Oznakowanie jest dla nich zawsze niewidoczne

      • 17 6

    • To są planiści (2)

      Po geografii, albo turystyce Hehe

      • 14 4

      • (1)

        Ja bym bez kozery dał tam jeszcze jezioro

        • 5 1

        • Na parkingu przy Batorym

          Gdynia zażyczyła sobie oczko wodne, zaraz po tym jak sprzedała park po drugiej stronie ulicy deweloperowi

          • 1 2

    • skoro chamy to jeżdżą chodnikiem (9)

      I tam nie ma miejsca na ścieżkę rowerową, więc przestań kłamać o projektowaniu

      • 6 11

      • (8)

        Oczywiście, że jest miejsce

        • 9 2

        • oczywiście że nie ma - radzę się przejść (7)

          Nie było także poprzednio z tego samego powodu

          Wiesz ze tam są także schody? Murek oporowy?

          • 2 7

          • (6)

            i to są przeszkody nie do pokonania żeby stworzyć dobre rozwiązanie komunikacyjne?

            • 11 1

            • Dla kierowców? Rozwalimy pól miasta. Jak się trafi prywatna działka, wywłaszczymy. (4)

              Dla rowerzystów - murek jest nie do pokonania.

              • 6 4

              • Tego nikt Wam oficjanlnie nie powie, ale tak jest wlasnie dlatego, ze rowrzysta moze sobie przejechac chodnikiem.

                I nikomu wowczas wlos z glowy nie spada, bo to tylko czlowiek na rowerze, a nie kilkadziesiat ton roznych materialow rozpedzone do 60 km/h. A dorosly czlowiek wjezdzajacy na rowerze w idacego chodnikiem czlowieka, niech to bedzie nawet kilkuletnie dziecko, bardzo rzadko tego czlowieka zabije, do takiego skutku potrzeba bardzo nietypowych i pechowych okolicznosci, to sie w zasadzie nie zdarza, tak to trzeba z punktu widzenia statystyki nazwac.

                • 5 6

              • AB

                Wywłaszczyć właściciela? Nie trzeba- wystarczy zniszczyć dokumenty własności w urzędzie i można budować na prywatnej działce- bo dokumentów brak! a AB zaczyna właśnie budowę.

                • 0 0

              • dla rowerzystów jest farba

                tu pod dostatkiem ;)

                • 0 0

              • Ruch dla samochodów utrudniają

                Od lat jest polityka utrudniania ruch, rzucania kłód pod nogi i rozmontowywania rozwiązań które działały. Odwrócenie ruchu na Starowiejskiej? Cokolwiek się poprawiło? Jednokierunkowa na świętojańskiej? Ulica umarła, nawet lumpeksy się wynoszą. Likwidacja parkingu przy Rivierze? Ludzie jeżdżą na Rewę z pominięciem Gdyni. Coś jeszcze?

                • 1 0

            • można nawet zrobić kładkę ponad głowami

              mam nadzieję, ze ci płacą za te wpisy, bo jesli piszesz z przekonania, to masz nieźle po....

              • 2 0

    • niektórych pseudo rowerzystów nic nie przekona do przestrzegania przepisów (2)

      jako rowerzysta uważam że chodnik to jest miejsce dla pieszych i ani samochód ani rower nie powinien ani metra po chodniku przejechać, miejsce pojazdów wszelkich jest na drodze i wielki plus dla Gdyni że tym razem zamiast udawanej drogi rowerowej połączonej z chodnikiem stworzyła wydzielone, bezpieczne drogi rowerowe - oczywiście bezpieczne tylko dla jadących zgodnie z przepisami

      • 10 6

      • to jedno, ale tu piszą po prostu PISowskie trolle (1)

        od paru miesięcy tak jest pod każdym artykułem (czegokolwiek by nie dotyczył), i tak będzie do wyborów

        • 1 9

        • zmyślasz

          • 2 2

    • czyli działania podejmowane przy stosowaniu założenia, że ruch pieszy i rowerowy nie może się odbywać

      na współdzielonej przestrzeni zaowocował rozwiązaniem skłaniającym rowerzystów do poruszania się po chodniku. Na budowę miejsc do parkowania (stokilkadziesiąt tysiecy za jedno) fundusze się znalazły, na przebudowę układu drogowego by ruch rowerowy odbywał się logicznie, wygodnie i bezpiecznie już nie. Warto śledzić rozwój sytuacji i nie pomstować na "urzędników", którzy działają w obszarze określonych uwarunkowań: przekonania władz miasta, że naruszając jakiekolwiek interesy zmotoryzowanych stracą głosy w wyborach. (bez akcji wyjaśniającej potrzebę zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w mieście niewiele się poprawi). ;-)

      • 3 3

    • Ale komunista i wróg Polski Szczurek wie lepiej od wszystkich (1)

      • 2 2

      • to by się nawet zgadzało bo doradzał prezydentowi z PIS

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Skoro miasto musi tłumaczyć jak w tym miejscu jeździć to znaczy, że rozwiązanie jest bardzo złe. Nawet Jacek Gmoch nie pomoże.

    • 230 20

    • Ale ja rozumiem, nawet tam specjalnie byłem i wszystko jest jasne (5)

      jedynie dla trollni nic nie wiadomo, bo zawsze mają do całego świata pretensje, a nie do swojego deficytu intelektualnego

      • 8 21

      • (4)

        Rozpocząłeś nowy dzień pracy w UM? Późno przychodzicie

        • 14 7

        • A co ma do rzeczy UM?

          Mało to "geniuszy", co twierdzą że jak da się zrozumieć skrzyżowanie jadąc sobie przy idealnej pogodzie spacerowym tempem, to już zawsze będzie OK?

          • 3 6

        • jak twoje przelewy w rublach z Nowogrodzkiej? (2)

          • 3 5

          • (1)

            a jak twój przelew z UM? maluteńki?

            • 5 2

            • podaj mi kontakt, może coś dadzą, choć wątpię, bo nie musza kłamać jak wy z PIS

              Masz problem ze zrozumieniem jak jeździ się po drogach?

              To na nie się nie pchaj, zrezygnuj z roweru i chodź pieszo, bo ewidentnie stanowisz zagrożenie dla otoczenia, skoro nie rozumiesz prostych zasad i nie przestrzegasz prawa

              • 2 3

    • Policja powinna pomóc (2)

      Wręczając pseudo rowerzystom wysokie mandaty za nieprzestrzeganie przepisów - a i koledzy w za ciasnych portkach - proszę powstrzymać się od głupich komentarzy, zachęcam do tego właśnie jako rowerzysta, bo chcę sam czuć się bezpieczny jeżdżąc prawidłowo.

      • 4 6

      • Dokładnie - bez takiej edukacji nic się nie zmieni (1)

        Na Świętojańskiej mimo idealnych warunków do jazdy po ulicy, około 50% cyklistów pcha sie na chodnik

        • 2 2

        • bo mają rozum
          niejeden trzymający się przepisów jest już na cmentarzu

          • 4 6

    • Niestety - urzędnik z dużym brzuchem wie zawsze lepiej dlatego musi tłumaczyć, co też autor miał na myśli.

      • 2 3

    • czemu jest złe? Są strzałki. Może wystarczy zwolnić zamiast jeździć "szybko i bezpiecznie"?

      • 0 0

  • Inwestycja nad którą pracuje zespół TEMPO 30

    Brzmi strasznie. Czyli wiemy już, ze jakaś grupka oszołomów w UM Gdynia pracuje nad tym, żeby jeszcze bardziej rozwalić miasto. Najgorsze jeszcze przed nami

    • 27 1

  • To niech rowerzyści zaczną stosować się do przepisów to kolizji nie będzie. (2)

    • 11 10

    • przeciez to sa trepy

      oznakowanie jest jasne, kazde dziecko rozumie

      • 2 2

    • Jeszcze SM albo policja powinny wystawić trochę mandatów, to nagle by zrozumieli jakie są przepisy

      • 2 2

  • Farsa, Granda, Gdynia

    mam nowy slogan, z pozdrowieniami dla urzędników i twórców tego potworka rowerowego.

    • 21 0

  • Łucyk wywalil dyrektora ZDIZ i ze zlego stanu rzeczy stal sie w gdyni cyrk... (1)

    • 21 0

    • teraz Szczurek powinien wyrzucić partacza Łucyka, a my Szczurka po wyborach samorządowych

      • 6 0

  • A potem beda pisac głupie arty ze ludzie wola rowerem po chodniku jechac.Bo kaprysy urzędników to spowodowały jak zawsze

    i za nasze pieniadze beda mnozyc koszty

    • 16 2

  • Czy ktos za to ponienie konsekwencje?

    Za wyrzucanie kasy z podatków do śmietnika?

    • 23 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane