- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (191 opinii)
- 2 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (26 opinii)
- 3 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (58 opinii)
- 4 Powinny być alerty RCB o sinicach? (66 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (51 opinii)
- 6 Tylko w 7 dzielnicach Gdyni wybrano radnych (67 opinii)
Strzałki dla rowerzystów przy parku Centralnym nie znikną
- Zbyt duża liczba miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej była powodem, dla którego rowerzyści nie mogą jechać najprostszą drogą przy parku Centralnym - mówią gdyńscy urzędnicy. Krytykowane rozwiązania z ostatnich dni zostaną, zaś cały układ drogowy będzie przebudowany, gdy znajdą się pieniądze.
Urzędnicy pokazują, jak jeździć przy parku Centralnym
Urzędnicy próbują przekonywać, że nie ma problemu, tłumacząc m.in. na stronie miasta, jak poprawnie jeździć w tym miejscu. Społecznicy i aktywiści nie mają jednak wątpliwości, że to nic nie da i będzie dochodziło do kolizji.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Członkowie Rowerowej Gdyni przypomnieli, że zgłaszali projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) dotyczące utworzenia drogi rowerowej przy wiacie. Okazuje się, że najpierw negatywnie zaopiniowała pomysł Agencja Rozwoju Gdyni, a później dwukrotnie Wydział Inwestycji.
Dlaczego nie udało się poddać pomysłów społeczników pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim?
- Projekt był sprzeczny z przygotowywaną docelową koncepcją ruchu drogowego i rowerowego dla tego obszaru - tłumaczy Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Droga rowerowa była, ale została usunięta
Warto wiedzieć, że koncepcja drogi rowerowej początkowo była przeznaczona do realizacji razem z przebudową dróg.
- Droga dla rowerów za przystankiem, eleganckie wloty w Świętojańską, wygodny dojazd do Władysława IV, miejsca sporo i dla pieszych, i dla rowerzystów - wyliczają społecznicy, pokazując rysunek z dokumentacji projektowej części drogowej, która miała być realizowana razem z parkiem.
Ten element został jednak usunięty z inwestycji i to jeszcze na etapie, kiedy zakładano, że drogi będą przebudowane.
- Na wyłączenie układu drogowego w zakresie ścieżki rowerowej miała wpływ negatywna opinia specjalisty ds. dostępności, w której mowa była o zbyt dużej liczbie miejsc kolizji ruchu pieszego z przebiegiem drogi rowerowej - wyjaśnia Grzegorczyk.
Co tam droga rowerowa, pojadę sobie chodnikiem
Rowerzystom pozostanie korzystanie ze stworzonej organizacji ruchu. Choć urzędnicy zapewniają, że nie została jeszcze ukończona, to najprawdopodobniej niewiele się zmieni.
Park Centralny: więcej informacji
Park Centralny: więcej informacji
Będzie przebudowa dróg, gdy znajdą się pieniądze
Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek zapadnie decyzja, by jednak drogę rowerową poprowadzić przy wiacie. Wiadomo, że za przebudowę dróg będzie trzeba dodatkowo zapłacić.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Prawie 150 mieszkań na wynajem w Gdyni
Dlaczego nie zrobiono wszystkiego za jednym razem?
- Ze względu na sytuację finansową miasta zdecydowaliśmy się m.in. na etapowanie budowy parku. Przebudowa układu drogowego będzie elementem większej inwestycji, nad którą pracuje zespół Tempo 30, wykraczającej poza teren parku, której realizacja zwiększyłaby koszt budowy parku, a także opóźniła termin oddania terenu rekreacyjnego mieszkańcom - kończy Agata Grzegorczyk.
Aktywne Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2023-08-29 14:33
skrzyżowanie kuriozum a park piękny
wczoraj przejeżdżałem to skrzyżowanie jako kierowca i jako rowerzysta, a także byłem tam jako pieszy. I trzeba przyznać że tak skomplikować prostopadłe skrzyżowanie to sztuka. kierowcy i rowerzyści gubili się w większości. za takie coś ktoś powinien finansowo odpowiedzieć. Rozwiązania sprawdzone i poprawne można kopiować z wielu europejskich miast. nie trzeba koła wymyślać.
- 0 0
-
2023-08-30 14:17
Dobrze że nie ma jeszcze strzałki w stronę nieba !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.