- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (49 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (96 opinii)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (147 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (225 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (296 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (360 opinii)
Światełko w tunelu dla kolei na północ Gdyni
Kolejarze deklarują chęć rozbudowy linii kolejowej na północ Gdyni. Mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, czy Oksywia muszą się jednak uzbroić się w cierpliwość, miałoby to bowiem nastąpić w latach 2021 - 2027. Pociągi pojadą też do Kokoszek i dalej w kierunku Kartuz zjeżdżając z linii PKM w Karczemkach.
Urząd marszałkowski, jako organizator transportu kolejowego na terenie województwa, zgłosił do PLK kilka projektów do realizacji. Wśród nich jest rozbudowa linii kolejowej w kierunku Kosakowa i Oksywia.
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90 ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać do szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana. Decyzja będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.
Na kolej czeka 70 tys. mieszkańców
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie z powodu remontu - za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą. A wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż marzenia o nowej linii przez port.
Powstanie by-pass PKM-ki przez Starą Piłę
PKP Polskie Linie Kolejowe po staraniach m.in miłośników kolei, podjęły decyzję o konieczności przeprowadzenia remontu linii kolejowej nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki - Stara Piła oraz linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Glincz. Powód?
Ma to być trasa objazdowa na czas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna realizowanej w ramach projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, Etap I". Po zakończonej modernizacji odcinek objazdowy ma zostać otwarty dla ruchu towarowego i pasażerskiego, jako alternatywne połączenie Gdańska z Kartuzami i Kościerzyną.
Zakres prac ma obejmować wymianę nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza, odbudowę urządzeń do obsługi podróżnych w Kokoszkach, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, doposażenie linii w urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, remont wybranych obiektów inżynieryjnych oraz remont istniejących przejazdów kolejowo-drogowych.
Miejsca
Opinie (235) 5 zablokowanych
-
2018-08-02 07:59
Tylko że jeszcze trzeba coś z Hutniczą wymyśleć
Bo jak kolej będzie jeździć i co chwilę będzie zamykany szlaban na Hutniczej, to korki tam zrobią się jeszcze większe.
- 4 0
-
2018-08-02 07:16
Polnoc gorsza niz Zachod
Gdyni, na polnocy nie mieszkaja bonzowie Szczurka, Bartoszewicz, ktory stamtad startowal jest z innej dzielni. Odsunac SWS od wladzy i cos sie wkoncu ruszy!
- 4 0
-
2018-08-02 07:13
Światełko w tunelu
Z tego co mi się wydaję, jeśli widzimy światełko w tunelu, to nie zawsze jest to dobry znak :D Zwłaszcza jeśli nie można odskoczyć w bok ;)
- 3 0
-
2018-08-02 06:53
Korki
Głos z Podhala uruchomienie Podhalańskiej Koleji Regionalnej na odcinku Zakopane Nowy Targ i Rabka przycxyniło się do zmniejszenia korków na zakopiance i poprawiło konfort podróży.
- 4 0
-
2018-08-01 22:11
Gówieno to da. (1)
Jak coś na szynach (bez korków) nie pojedzie do góry do samego Dabka i dalej w okolice Szperka to nic się nie zmieni. Przedstawiona trasa wogole nie rozwiązuje problemu dużego ruchu na drodze.
- 6 3
-
2018-08-02 01:50
Też chciałem to napisać
- 3 1
-
2018-08-01 11:08
Rok 2023. Wybory na prezydenta Gdyni wygrywa wspólny kandydat opozycji. "W pierwszej kolejności (2)
rozbierzemy wiadukty i tunel w Chyloni, zlikwidujemy połączenie PKM na północ Gdyni. Następnie opracujemy plan wyburzenia OPAT oraz przywrócimy wszystkie dziury na ulicach i chodnikach miasta. W ciągu kadencji - mamy nadzieję - uda nam się zniszczyć wszystko, co zbudowano za rządów prezydenta Horały i tym samym przywrócimy praworządność"
- 21 10
-
2018-08-01 11:13
chora retoryka nierobów szczura. też głosuje na Horałe, przynajmniej można wywierać na niego presję, (1)
nie jest wypalony jak szczur.
- 10 3
-
2018-08-02 00:15
Są inni i lepsi kandydaci
- 1 1
-
2018-08-01 11:06
polecam wrócić do artykułu z stycznia 2016 roku. szczur co ty zrobiłeś dla północnej Gdyni? (2)
- 29 1
-
2018-08-01 20:31
(1)
To samo co dla południowej.
- 3 0
-
2018-08-02 00:14
Czyli nic
- 1 0
-
2018-08-01 17:24
Linia musi iść aż do Pogórza i lotniska inaczej nie ma sensu! (4)
Najszybciej rozwijające się tereny są w obszarze gminy Kosakowo - Pogórze. To tam powinna dojeżdżać kolej, aż do samego lotniska Gdynia - Kosakowo. Trzeba to sobie uświadomić inaczej nie ma to sensu.
- 11 3
-
2018-08-01 18:43
Gdańsk nie pozwoli, bo on POpiera tylko papierowe inestycje (1)
To, że na tę linie, którą należy przywrócić na kolei czeka 75 tys. mieszkańców to dla nich najmniej ważne.
- 1 0
-
2018-08-01 22:49
A co ma Gdańsk do gadania w sprawie gdyńskiej linii?
Gdynia nie może sobie w Gdyni wybudować linii bez oglądania się na Gdańsk?
:)- 1 0
-
2018-08-01 17:54
i dalej aż do Władysławowa. (1)
- 2 0
-
2018-08-01 20:39
I na Hel(l)
A potem do Szwecji
- 2 0
-
2018-08-01 19:00
Pruszcz Gdański - Straszyn - Żukowo (2)
Reaktywujcie trasę Pruszcz Gdański - Straszyn - Żukowo
- 12 1
-
2018-08-01 21:20
(1)
Co to ma wspólnego z Trójmiastem?
- 2 1
-
2018-08-01 22:14
A ma
Kazda taka nowa nitka kolejowa blisko 3miasta ma wplyw na cała aglomerację. Może niewielki ale ma.
- 1 0
-
2018-08-01 22:12
Może tak zacząć od usprawnienia kursowania PKM (zwiększenia liczby kursów) do Gdyni?!
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.