• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szef Ryanaira promował w Gdańsku nowe połączenia

Michał Stąporek
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Michael O'Leary w koszulce poświęconej historii gdańskiego portu lotniczego.
  • Śniadanie rozdawane przez szefa Ryanair podczas spotkania z dziennikarzami było prawdopodobnie pierwszym darmowym posiłkiem podanym na pokładzie samolotu tej linii.
  • Michael O'Leary serwujący gościom wino musujące.
  • - To prawdopodobnie pierwsze i ostatnie trofeum, jakie Irlandczycy zdobyli w Polsce - tak Michael O'Leary skomentował wręczenie mu przez pracowników lotniska okolicznościowego pucharu dla najlepszych klientów Portu Lotniczego Gdańsk

Prezes Ryanaira Michael O'Leary przyleciał w piątek do Gdańska, by promować nowe połączenia swoich linii z Rębiechowa do Krakowa i Wrocławia.



Najczęściej latasz:

Michael O'Leary znany jest z ekscentrycznych zachowań. W piątek na lotnisku witał dziennikarzy ubrany w letnią koszulkę z nadrukiem poświęconym historii gdańskiego portu lotniczego we Wrzeszczu, który działał tam do 1974 roku.

Czytaj więcej: Jak to z lotniskami w Gdańsku było

Podczas konferencji prasowej, która obyła się na pokładzie należącego do linii Boeinga 737-800 roznosił kanapki oraz częstował szampanem. Na uwagę, że to prawdopodobnie pierwszy darmowy poczęstunek rozdawany na pokładach samolotów Ryanaira, najpierw zmarszczył brwi, ale zaraz się głośno roześmiał.

Pretekstem do wizyty na gdańskim lotnisku była prowadzona przez linię kampania promocyjna nowych, wewnątrzkrajowych połączeń z Gdańska do Wrocławia i Krakowa.

Loty ruszają 1 lipca i będą wykonywane do końca września. Do Krakowa będzie można polecieć we wtorek, w czwartek i w sobotę o godz. 14:05. Powrót z Krakowa do Gdańska w te same dni, o godz. 12:30.

Także do Wrocławia polecimy we wtorki, czwartki i soboty, z tym że: w lipcu o godz. 14:10 we wtorek i czwartek, oraz o godz. 15:45 w sobotę, a w sierpniu o godz. 16:30 we wtorek i sobotę oraz o godz. 17 w czwartek. Powroty w te same dni.

Na wrzesień jeszcze nie wyznaczono siatki połączeń.

Linia deklaruje, że sprzedaje bilety na te połączenia od 39 zł, ale gdy powstawał ten artykuł, czyli po godz. 13 w piątek 6 czerwca, najtańsze bilety do Wrocławia kosztowały 59 zł, a do Krakowa 84 zł.

Zobacz także: Sprawdź ceny biletów linii Ryanair

Choć połączenia do Krakowa i Wrocławia mają charakter sezonowy, linia wzmacnia swoją obecność w Gdańsku poprzez otworzenie na lotnisku w Rębiechowie swojej czwartej w Polsce i 86. na świecie bazy. Wiąże się to z tym, że od 28 października w Gdańsku na stałe będzie stacjonował jeden należący do linii Boeing 737-800. Dzięki temu linia zwiększy częstotliwość lotów do Birmingham i Leeds Bradford (trzy nowe kursy) oraz do Modlina (zamiast jednego będą dwa połączenia dziennie, o godz. 6:40 i 21:35).

Menedżerowie linii zapowiadają, że w ciągu kilku lat planują zagęścić siatkę połączeń w Polsce. Juliusz Komorek, dyrektor ds. prawnych i regulacyjnych Ryanaira prognozuje, że w średnioterminowej perspektywie Gdańsk powinien zyskać połączenia z Rzeszowem i Katowicami.- Dziś Polacy latają 25 mln razy rocznie, ale tylko 250 tys. pasażerów przewieziono połączeniami krajowymi. Ta liczba powinna wzrosnąć do ok. 400 tys.

Miejsca

Opinie (132) 9 zablokowanych

  • Ta linia ma po prostu fatalną markę. Zasłużenie (1)

    Lot do Modlina - porażka. Razem 4,5 - 5 godzin. czyli tyle, co pociąg, tyle że bez przesiadek i do centrum. Autobusem też taniej. To po co ta ściema z tanimi liniami.
    No i bagaż. Tak to, sobie możecie latać.

    • 2 0

    • Słusznie prawisz. Jedź sobie zatem pociągiem albo autobusem i ciesz się ze swojego wyboru

      Warto jednak pamiętać, że dla wielu osób celem podróży nie jest Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, tylko zupełnie inne miejsce, które wymaga przesiadki na inny samolot w Modlinie

      • 0 1

  • jak zawsze reklama kłamie bilety do Krakowa beda od 39 zł ale obecnie najtaniej jest 90zł (1)

    eurolot tez zie reklamował ze będą bilety po 90 zł ale obecnie to 200zł

    • 2 0

    • Przecież nikt nie obiecuje, że sprzeda wszystkie bilety w cenie 39zł. Stąd to 'OD' a nie 'PO'

      Najtańszych biletów jest kilka-kilkanaście (zależnie od terminu), potem (w miarę wypełniania się samolotu) wskakuje na kolejne poziomy. Ostatnie wolne miejsca kosztują zwykle tak dużo, że kupują je wyłącznie ci, którzy z jakichś względów gdzieś NAGLE MUSZĄ lecieć.

      Mówiąc krótko, polując na tanie bilety nie ma sensu zwlekać - szczególnie jak cena jest tak absurdalna jak 39 złotych; takie loty za bezcen to obecnie rzadkość.

      A reklama? No cóż, ma przyciągać i elektryzować.. A o lotach od 39zł było słychać kilka miesięcy temu, jak ktoś się budzi teraz to niech nie marudzi, że kosztują "aż" 90zł.
      Przy okazji, skoro za godzinną podróż do Krakowa 90zł to za dużo to chyba czas pomyśleć o wyborze innego środka transportu.

      • 0 1

  • Super dochodowe połączenie do Frankfurtu ów szef skasował. (3)

    Z Trójmiasta nie da się dolecieć do Frankfurtu za mniej jak 220-350 euro, a to dzieki monopoliscie LOT. Zabawne, ale Lufthansa ma średnio 30% tansze połączenia do Gdańska i lepsze samoloty.

    • 4 0

    • Gdyby było dochodowe to by nie skasował. Samo wypełnienie samolotów o niczym nie świadczy

      Po wprowadzeniu w Niemczech podatku od pasażerów wylatujących (zdaje się około 10EUR/głowę) FR wycofał z HHN kilka maszyn i skasował najmniej rentowne połączenia. Ot i cała tajemnica

      • 0 1

    • No, deko nie tak (1)

      Ryanair latał do HHN.
      A stamtąd transfer do FRA to ok 30-40 euro.
      A i przylot do HHN był w nocy.

      • 0 0

      • W piatek był po poludniu do Gdańska, a wrocic mozna bylo w pon czy wtorek o 8 rano o ile pamietam.

        10-30 euro za bilet na samolot i 2x 16 eur za autobus. Praktycznie 10x taniej niz obecnie. Szczegolnym zlodziejem jest LOT, ktory okrada rekordowo. Bilet na polaczenie Lufthansa 230 eur, a ten sam bilet kupiony w LOT 330. Srednio 100 euro drozej niz Lufthansa za to samo polaczenie, baaa za ten sam lot.

        • 0 0

  • wszystkim liniom, tanim i drogim, przeszkadzały linie OLT Express (8)

    • 90 29

    • (2)

      Przestańcie powtarzać ciągle te frazesy. OLT to była pralka do wyprowadzenia pieniędzy z AG. Żadna linia nie miałaby szans się utrzymać na dłuższą metę przy takich cenach. Oni latali poniżej kosztów, bo tak miało być, to było celowe działanie.

      • 31 6

      • co ty bredzisz ćwoku?! Wizzairem latam do Hamburga za 60-200zł w obie strony, NIGDY WIĘCEJ! (1)

        a ty twierdzisz że linia która kasowała OD 100zł za lot w JEDNĄ STRONĘ do położonej bliżej Warszawy nie miałaby szans się utrzymać ?!?! Skąd tacy idioci się biorą?!

        • 6 7

        • A za ile lecisz Wizzairem do Warszawy?

          • 0 0

    • zawsze sie znajda idioci co bedą bronic monopolisty albo wmawiac ze taniej byc nie moze

      Idientycznie było z nenani za połaczenia na komórki,z cenami na internet i wszystkimi innymi identycznie jest z Polskim busem ci sami idioci twierdzili ze Polski Bus zbankrutuje po 3 miesiacach przy tak niskich cenach udowodnili je jest inaczej!!
      Tak mozna taniej

      • 0 1

    • Łatwo oferować loty po 50zł jak ktoś inny do tego dopłaca (2)

      (w tym przypadku klienci Amber Gold zrobieni w bambuko)

      • 17 3

      • a do Wizzaira i Ryanaira które mają niższe ceny niż OLT, kto dopłaca??? (1)

        • 7 2

        • Przez chwilę chciałem wszystko wyjaśniać od nowa, ale mi już przeszło

          W sumie co mnie obchodzą ludzie, którym się wydaje, że linie zarabiają wożąc pasażerów z biletami kosztującymi 100zł?

          • 8 1

    • najbardziej to przeszkadzały komuś komu było nie po drodze z prawdziwym właścicielem olt i AmberGold

      Co się wydarzyło ze w rodzinie doszło do strzelaniny to nie wiem ale w grę wchodzi geo polityka

      • 12 7

  • bardzo dobrze (4)

    i świetnie, że będzie można sobie z Gdańska latać...tym bardziej że na pendolino się nie zanosi, przyjemnie i szybko można polecieć Ryanem. Pozdro dla pana O'Leary.

    • 80 13

    • W cholernym PKP nadal niema nawet gniazdka elektrycznego!!! (1)

      Jest tylko ,ale w tych nowych składach A jak na razie to taki spotkałem tylko po jednym na cały pociąg.Co sie dziwic jak jeden minister tylko zegarkami się zajmował a drugi nie wie jaki mamy klimat

      • 0 1

      • Zależy od trasy i od wagonów,w niektórych są nawet w 2 klasie gnizadka

        • 0 0

    • nie? a to szkoda :)))) (1)

      Przypomnieć te huczne zapowiedzi ministrów Tuska i samego portalu trójmiasto?

      • 7 6

      • PO i trójmiasto.pl to jedność

        • 4 2

  • fajnie jak byśmy byli tak zamożni, żeby większość lotów była w kierunkach urlopowo-wakacyjnych (4)

    a jak na razie to przewaga rejsów na zmywak, ale może będzie lepiej tylko złodziei postkomunistów trzeba odsunąć od rządów i jeszcze odebrać co nakradli

    • 10 11

    • Powtarzasz frazesy (3)

      Większość lotów na zmywak?

      Oto 11 najbliższych odlotów z Gdańska:

      Eindhoven
      Warsaw
      Hurghada
      Gothenburg
      Leeds
      Copenhagen
      Munich
      Warsaw
      Pisa
      Warsaw
      Varna

      Wskaż wśród nich 6 (większość) kierunków na zmywak. Jest jeden do UK ale nawet tam się nie tylko na zmywak lata (stamtąd też przylatują nawet jeśli tylko na picie). A co poza tym? Może od biedy Eidhoven i może jeszcze Gothenburg (chociaż ja tam byłem akurat turystycznie). Bo Kopenhaga i Monachium to już biznes i co bogatsi turyści bo to porty przesiadkowe (Warszawa LOT-em w sumie też). Natomiast reszta to właśnie kierunki wakacyjne.

      I gdzie tu ta większość?

      • 10 2

      • kolejny leming co nawet stolicy swojego kraju po Polski niepotrafi wymienić (1)

        a żeby lista niebyła za krótka to napisał 3 razy Warsaw

        • 0 1

        • "po Polski"? Ty sam chyba piszesz z jakąś gramatyką "pa ruski", lemingu.

          • 0 0

      • czenu tylko trzy razy wymieniłeś "Warsaw" ?

        obejrzyj kiedyś odlot/przylot wszystkiego co lata na wyspy (a jest kilka lotów) to zobaczysz jaki tam biznes i turystyka latają

        • 4 4

  • Kaską by lepiej sypnął dla miasta! (2)

    • 5 13

    • a z jakiej racji prywatna firma ma sponsorować miasto które na masową skalę marnotrawi pieniądze Obywateli?

      • 0 0

    • Na razie to raczej miasta (województwa) sypią kasą dla Ryanair za "promocję".

      • 6 2

  • Ile Gdańsk zapłacić Ryanairowi za to? (15)

    Uprzejmie proszę o odpowiedź. Bydgoszcz zapłaciła 8-10 mln zl, Inne miasta to samo. Ile zapłacił Gdańsk? To nie jest tajemnica handlowa, skoro właścicielami portu lotniczego są gminy. Zatem proszę/ żądam odpowiedzi. Rynair podważą byt LOTu sam dojąc polskie samorządy. Zobaczmy jak bardzo !

    • 8 3

    • Akurat gdańskie płatności (czy raczej ulgi) dla przewoźników to inwestycja (8)

      .. bo lotnisko na tym ZARABIA

      • 1 2

      • Czy lotnisko dopłaca także do LOT-u? (7)

        Skoro tak chętnie dopłaca do Ryanaira, a ten tak propagandowo niszczy LOT, to jaka jest rola Portu Lotniczego i m. Lecha Wałęsy ?

        • 1 2

        • Nie, lotnisko w znaczący sposób pomaga FR i W6 (Ryanair i Wizzair) i trochę Eurolotowi (6)

          Przewoźnicy ci oferują łącznie KILKADZIESIĄT różnych bezpośrednich kierunków z Gdańska. A co robi LOT? Uwaga, LOT lata z Gdańska wyłącznie do Warszawy, dowożąc sobie pasażerów na inne loty.

          Poza tym, dla LOTu, Lufthansy, SASu, AirBerlina i innych, kilka złotych (na głowę pasażera) ewentualnej dopłaty NICZEGO nie zmienia.

          Nie zapominajmy też o pomocy publicznej, którą podatnicy sowicie wspomagają/wspomagali LOT, 400 milionów złotych to 10x więcej niż "biorą" łącznie wszyscy tani przewoźnicy ze wszystkich lotnisk w Polsce

          • 3 0

          • Co ty piolisz, "parę złotych" na głowę to graal linii lotnicznych... parę złotych x setki tysięcy pasażerów! (5)

            • 1 0

            • A czy to jakaś tajemnica? (4)

              Podziel sobie 5 milionów zł rocznie (średnio tyle dostaje FR i W6) przez liczbę przewiezionych przez nich z Gdańska pasażerów

              • 2 0

              • " kilka złotych (na głowę pasażera) ewentualnej dopłaty NICZEGO nie zmienia." - to 5 mln niczego nie zmienia? (3)

                • 0 1

              • To nawet nie jest zdanie wyrwane z kontekstu, tylko pół zdania... (2)

                .. sens był taki, że przy cenach biletów "normalnych" przewoźników kilkuzłotowa ulga (bo tak należy rozumieć lotniskowe "dopłaty") jest niezauważalna i nie stanowi czynnika przesądzającego o otwarciu połączenia.

                Zresztą - jak wiadomo - wszyscy "normalni" przewoźnicy zarabiają na połączeniach długodystansowych wykonywanych z macierzystych lotnisk, a dostarczanie tam pasażerów z mniejszych portów (w tym - z Gdańska) odbywa się niemal po kosztach i ważna jest liczba przewiezionych pasażerów, a nie jakieś symboliczne ulgi ze strony lotniska

                • 1 1

              • Głupiś. Milionowe oszczędności robi się (1)

                oszczędzając po parę złotych na setkach tysięcy,milionach pasażerów! Dla "normalnej" linii te parę baniek,to taki sam pieniądz,jak dla "taniej". Pamiętasz,jak w "kryzysie" po 2008 zaczęli robić oszczędności na piernidołach,typu kawa czy batonik? Właśnie za parę złotych...

                • 1 0

              • Głupiś. Klientami 'normalnych' linii są ludzie, którzy nie liczą każdej złotówki

                i takie racjonalizatorskie pomysły niedorobionych specjalistów od oszczędzania ("jak zabierzemy z każdej sałatki 1 oliwkę, to w skali roku zarobimy na tym 100 miliardów (i akurat wystarczy na moją premię)") bardziej szkodzą wizerunkowi linii niż przyciągają klientów.

                Poza tym powtarzam - lotnisko oferuje zniżki ("dopłaty") dla linii mających DUŻO różnych kierunków, a nie tych, które sobie tylko dowożą pasażerów do swoich hubów.

                • 0 0

    • A co cię to mośku obchodzi? (1)

      Już zaglądasz do cudzego portfela?

      • 0 2

      • Tak - gdy chodzi o dopłaty z moich podatków.

        • 0 0

    • Jest artykuł z zeszłego roku p. Dominika Sipińskiego w internecie nt. dopłat do "tanich linii". Polecam.

      Gdański port płaci na nie .... sporo.

      • 4 0

    • To jest do znalezienia w Internecie (1)

      Wiem bo kiedyś znalazłem. Z tym, że to nie Gdańsk, a port lotniczy. Dają Ryanairowi ulgę w opłatach lotniskowych. I pomimo to (a może dzięki temu?) mają zysk.

      Ulżyło czy wkurzyło?

      • 4 2

      • Fanatykom gdyńskiego lądowiska nie przetłumaczysz.

        LOT ma niecałe 30% udziału w obsłudze polskich lotnisk.
        Wizzair - 22%.
        Ryanair - 21%.
        Lufthansa - 7%.
        Reszta to inni przewoźnicy.
        I co teraz?
        Ale oczywiście w Gdyni lądowałyby Emirates, BA, Qantas, Aerofłot.
        Oczywiście A-380 w miniaturowej wersji.

        • 5 2

    • Zważ, że im bardziej dziadowskie lotnisko - tym więcej płaci przewoźnikowi

      Co to są za lotniska rodzaju Bydgoszcz, Lublin, Szczecin czy Łódź?
      To lądowiska lokalne o obrotach poniżej 350 tys. pasażerów rocznie.
      Nawet Modlin - to tylko baza lotnicza dla Ryanair.
      Takie coś nie powinno mieć prawa bytu.
      Ale władze lokalne zapłacą każdą cenę aby coś wylądowało, chociaż raz na tydzień.
      Gdynia - absolutna paranoja.
      Teraz tworzy się druga paranoja - lotnisko koło Klewek.

      • 6 3

  • (6)

    to trochę dziwne,że po dwóch latach można latać jeszcze taniej niż z OLT? teraz jakoś służby nie badają linii Raynera? może Joseph Bonk znowu coś wymyśił?

    • 4 6

    • (3)

      własneie - ciekaw2e nie - jakos nie widze co pare dni artykułu w gazecie wyborczej, w której udawadniano, ze przeciez nie mozna oferowac biletów za 100PLN, bo to nie jest mozliwe, a skoro tak, to jest to jeden wielki przekret

      • 0 0

      • Część jest za 100,ale spróbuj kupić bilet na ostatnią chwilę,albo w "gorącym" terminie (np. święta) (2)

        • 1 0

        • jak jesteś idiotą - to kupuj last minyt (1)

          • 0 0

          • Czasami nie ma wyjścia i trzeba gdzieś nagle polecieć

            najwyraźniej jeszcze za mało przeżyłeś, skoro wg ciebie trzeba być idiotą żeby kupować bilety w ostatnim momencie

            • 3 0

    • Różnica jest taka, że Ryanair doskonale wie, jak kroić kasę - a OLT Express wiedział tylko jak ją przepuszczać (1)

      A w ogóle dlaczego ci nieutuleni w żalu po OLT nie założą własnej piramidy finansowej, z której finansowaliby tanie loty?

      • 4 1

      • Ehehe dokładnie,Ryanair ma część biletów taniutko,poza tym wyciska co się da z ludzi i maszyn

        Takie motywy,jak flota nieużywanych mini by w Ryanie nigdy nie przeszły,a samolot ma latać od 6 do 23,przerwy techniczne minimalnie krótkie,30 min,pasażerów się wpuszcza w trakcie tankowania... Nie ma porównania,OLT to bylo przeciwień stwo Ryanaiara.

        • 1 0

  • niemowlak na pokładzie (2)

    bilet za os. dorosłą 59 zł, za niemowlaka na kolanach 153 zł... paranoja!!!!

    • 1 3

    • i bardzo dobrze - jak se zrobisz bachora - to siedź na dipie na nie lataj z wrzeszczącym bękartem - ludzie chcą spokoju!!!!!

      • 2 3

    • Masz rację,latanie z małymi dziećmi to paranoja.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane