• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szlaban zatrzyma kierowców, otworzy się dla służb

neo
19 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (109)
Ten szlaban otwiera się automatycznie, gdy podjedzie do niego pojazd służb na sygnale. Ten szlaban otwiera się automatycznie, gdy podjedzie do niego pojazd służb na sygnale.

Mieszkańcy nie chcieli pod oknami przejeżdżających samochodów, które skracały sobie drogę na ul. SłowiczejMapka w Gdyni, więc zamontowano tam słupki. To jednak zrodziło kolejne problemy, które właśnie zostały rozwiązane.



Czy szlaban przepuszczający tylko służby to dobry pomysł?

Każdy chciałby znać skrót, dzięki któremu ominie zakorkowane ulice, dojedzie szybciej i zaoszczędzi czas. Inaczej jest, gdy ten skrót wiedzie przez nasze osiedle - pod oknami mieszkań i domów.

Dlatego mieszkańcy ul. Słowiczej zabiegali o postawienie słupków, które sprawią, że ulica pod ich blokiem będzie ślepa. Wielu kierowców skracało sobie tędy drogę z supermarketu, kierując się na ul. Morską i obwodnicę.



Słupki w końcu się pojawiły, ale wtedy okazało się, że jest kolejny kłopot. Okrężną drogą musiały też jeździć służby ratunkowe: pogotowie, straż pożarna i policja. Sami mieszkańcy zrozumieli, że oprócz korzyści muszą też liczyć się z niedogodnościami. Zaapelowali więc o zmiany.

Szlaban bezpieczniejszy niż słupki



- Z wnioskiem o umożliwienie przejazdu dla służb ratujących życie wystąpili do nas mieszkańcy oraz Rada Dzielnicy. Celem jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa poprzez usprawnienie przejazdu dla służb - mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Rozwiązanie znaleziono. To zasilany solarnie szlaban z odpowiednim wyposażeniem elektronicznym. Otwiera się automatycznie, gdy pojawi się przed nim pojazd "na sygnale". Szlaban otwiera się tylko dla służb używających sygnałów dźwiękowych, zatem nie powinien być nadużywany.

- Dzięki temu "skrótowi" kierowcy karetek, policjanci czy strażacy będą mogli pojechać bezpośrednio na obwodnicę lub po parkingu w kierunku ul. Kcyńskiej i dalej do ul. Morskiej - dodaje Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
neo

Miejsca

Opinie (109) 4 zablokowane

  • czyli w zimie nie przejedzie, bo slonca malo...

    • 9 1

  • (2)

    Jeżeli droga jest drogą publiczną to jest to niezgodne z prawem bo dostęp do takiem drogi mają prawo mieć wszyscy

    • 57 12

    • Przecież mają. W każde miejsce można dojechać. Nikomu nie zabrano dostępu do drogi

      • 4 11

    • nie jest

      • 9 6

  • równość obywateli wobec prawa w wykonaniu władz gdyni
    brawo

    • 6 4

  • Wystarczy sobie zamontować syrenę o odpowiedniej częstotliwości (5)

    i wszystkie takie szlabany stoją przed nami otworem.

    • 10 5

    • (4)

      Taaa, na pewno nikt nie zauważy

      • 3 2

      • i co z tego ze zauważy? Nie ma zadnej kary za to (3)

        • 1 2

        • Nie ma? Fakt, punktów nie ma. Konsekwencje są o wiele poważniejsze (2)

          Kto, nie będąc do tego uprawnionym, używa w pojeździe sygnałów świetlnych w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie, podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny

          • 2 2

          • Będzie sygnał bez zmiennego tonu

            i szlaban też się otworzy.

            • 2 3

          • To jest bardzo upośledzona elektronika

            Jak będzie działać zbyt wybiórczo to nie będzie sień otwierać wtedy, gdy potrzeba. Odpowiednie natężenie i podobną częstotliwość, a szlaban leci w górę

            • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Gdyby tak każdy przestał odgradzać przejazdy (17)

    Żyłoby się nam lepiej. A tak zacznie jedna część mieszkańców, to innym mieszkańcom zwiększy /podwoi ruch, więc tamci też to robią i takie perpetuum mobile się z tego robi. Nikt nie chce mieć ruchu pod oknami swoimi, ale też każdy chce gdzieś sprawnie dojechać. Czasem to nawet dla pieszych potrafią zamknąć przejście. Na np. Zaspie, która jest uważana za lepszą z dzielnic do życia, jakoś można przeciąć osiedla jadąc wolniej i jest kilka opcji wyjazdu. A w innych miejscach ludzie sztucznie próbują robić sobie renomowane osiedle. Róbcie tak dalej i zamykajcie się z każdej strony, bo 10 zł za udział w drodze musieliście zapłacić, to daleko Wam będzie do renomy na Zaspie.

    • 89 52

    • gdyby tak znacznie więcej dróg było ślepych lub ze szlabanem to żyłoby się nam lepiej (1)

      precz z samochodową zarazą, niech sobie po obwodnicy jeżdżą a miasta uwolnić od złomu

      • 16 28

      • Zgadzam się, że aut powinno być jak najmniej

        Ale blokowanie przejazdu uprzykrza życie też tym mieszkańcom, którzy aut nie mają, bo ruch aut pod ulich oknami też się zwiększa przez takie blokowanie.

        • 3 16

    • (5)

      "Nikt nie chce mieć ruchu pod oknami swoimi" nieskładnie ale... sam widzisz, odpowiedziałeś sobie pięknie.

      • 16 1

      • To czemu inni jeżdżą pod moim oknem? (3)

        Mam zablokować całą dzielnicę? To tylko hipokryci tak robią. Mają po kilka aut niekiedy, ale jak przychodzi co do czego, to nikt pod ich oknem nie może przejechać

        • 12 7

        • (2)

          Jest różnica między droga publiczna i prywatna

          • 11 3

          • Tak, powinien być zakaz codziennego parkowania samochodu na drodze publicznej. (1)

            • 7 2

            • Możliwość parkowania określa prawo o ruchu drogowym

              • 0 2

      • Ale Ci ludzie nie widzą problemu jazdy pod cudzymi oknami?

        • 9 4

    • (1)

      Gdyby miasto mialo siatke ulic publicznych zylo by nam sie lepiej...ale nie lepiej sprzedac wszystko developerom a potem napuszczac jadnych na drugich zeby sie klucili

      • 8 8

      • Miasto nie ma wpływu na to, co sprzedaje osoba fizyczna

        Poczytaj trochę kwestii prawnych, że tylko umowa szesnastkowa wchodzi w grę i z reguły jeżeli działka, przy której buduje deweloper jest miejską od dawna przeznaczoną pod drogę. Ale patrząc po słowie "klucili" w Twojej wypowiedzi, mam wątpliwości czy kiedykolwiek to zrobisz

        • 8 2

    • i tak i nie (2)

      jesli to jest droga publiczna to nie powinni odgradzac, jesli prywatna to moga.

      • 6 0

      • Raczej jest prywatna, więc móc mogą to zrobić (1)

        • 4 2

        • Prywatna ?

          I aż wiceprezydent się zaangażował ? Wow

          • 0 0

    • Serio? A może widziałeś co się tam działo? Nie? Powiem ci ze było tylu chętnych (2)

      do tego skrótu, ze nieraz tworzyły się tam korki, tuż pod oknami mieszkańców, do tego stopnia, ze w mieszkaniach nie było czym oddychać, tyle było spalin. Polak jak wyczuje okazje do cwaniakowanie, zawsze ja wykorzysta, zatem nie bądź taki mądry jak nie widziałeś tego miejsca. Znajomi których czasem tam odwiedzałem, musieli sprzedać mieszkanie bo z małym dzieckiem nie dało się tam żyć! Rozumiem mieszkańców tamtej okolicy i w pełni popieram to co zrobili.

      • 3 2

      • To mam nadzieję, że wyprowadzili się na wieś

        Bo Trójmiasto od dawna przestało być miejscem, gdzie nie wdycha się spalin, innych zanieczyszczeń z wysypiska czy jakiś portów. A nawet jeśli takie miejsce jest to przy obecnej polityce budowlanej długo to nie potrwa. Byłem tam, bo też mam tam znajomych. Muszę pomyśleć, jak zablokować ulicę przy moim bloku, ale tak, że będę mógł wyjechać swoim autem, bo mam hałas i spaliny na co dzień. A to że, inni będą musieli nadrabiać drogi i stać w jednym dłuższym korku gdzie indziej i innym mieszkańcom zanieczyszczać powietrze, to nie mój problem, bo dziecko chcę wychować w spokoju i bez spalin. Dzięki za uzmysłowienie mi problemu, nie przyszło mi to do głowy

        • 0 5

      • Nie było czym oddychać...

        Jasne... nikt, kto mieszka obok drogi publicznej nie ma zatem czym oddychać. Rozumiem tych, co zamknęli przejazd przez własny teren, ale nie wymyślajmy niestworzonych historii.

        • 2 1

    • taki wpis ma sens jedynie wtedy, gdy autor sobie nie wyobraża możliwości zastępowania jazdy samochodem po mieście

      innymi możliwościami poruszania się po nim. Inaczej mówiąc, nie zna pojęcia znanego jako "traffic evaporation" (wyparowywanie ruchu samochodów) w wyniku np. poprawy warunków ruchu ludzi (pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji zbiorowej) i zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Innym niedostatkiem myślenia autora powyższego wpisu jest brak wiedzy o generowaniu przez ruch samochodów tzw. kosztów zewnętrznych: którymi można obciążać użytkowników samochodów jeśli władze miasta mają dość wyobraźni i odwagi do podjęcia takich działań.

      • 2 1

  • Tytuł na głównej

    Tytuł na głównej nie odpowiada treści artykułu, a jest jej przeciwieństwiem - "Szlaban na służb, nie dla kierowców". Czyli dla służb będzie zamknięte, a kierowcy przejadą?

    • 9 2

  • Ciekawe

    Ciekawe co by powiedział taki narzekający na nadrobienie drogi jeżeli by miał dom jednorodzinny i przechodziliby mu przez podwórko bo krócej do przystanku? Prawo własności to prawo własności, teren prywatny?! Uszanuj to!

    • 6 5

  • A ja mam taki pilot co wszystkie szlabany otwiera.

    • 3 3

  • montujesz syrenę o mozesz sobie prywatnie przejechac

    • 3 2

  • To teraz jestem już spokojny... (2)

    że któregoś dnia podjedzie tam straż pożarna na sygnale, szlaban sie nie otworzy, będą trąbić, czekać, gdzieś dzwonić, szlaban dalej na dole a w tym czasie spłonie komuś dom

    • 1 5

    • Straż ma to gdzieś jak widzą że się pali to wjadą ze szlabanem

      tak samo jest ze źle zaparkowanymi samochodami , lecą na boki koszone przez Jelcza.

      • 4 0

    • jak na razie są znane z Trójmiasta przypadki, że mieszkanie w bloku się spaliło

      a straż nie mogła podjechać ponieważ dojazd był zastawiony zaparkowanymi nielegalnie samochodami. Autoholizm się leczy, chomikosie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane