• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szpaler drzew powstanie na al. Niepodległości w Sopocie

Krzysztof Koprowski
15 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
Przesuń aby
porównać

Jeszcze przed letnim sezonem Sopot będzie mógł się pochwalić szpalerem drzew, które przyozdobią al. Niepodległości. 120 nowych drzew pojawi się na po obu stronach jezdni na odcinku 3 Maja zobacz na mapie Sopotu - Bohaterów Monte Cassino zobacz na mapie Sopotu.



Czy wzdłuż ulic Trójmiasta powinno być więcej drzew?

W ramach ogłoszonego właśnie przetargu przewiduje się nasadzenie 88 drzew lipy drobnolistnej oraz 32 robinii akacjowej. Drzewa muszą posiadać na wysokości 1 m obwód pnia o długości co najmniej 24 cm oraz być odpowiednio pielęgnowane przez wykonawcę przez trzy lata od nasadzenia (później utrzymanie będzie obowiązkiem miejskich służb).

Drzewa pojawią się po obu stronach alei Niepodległości na odcinku 3 Maja - Bohaterów Monte Cassino. Będą zlokalizowane w pasach zieleni, zatokach postojowych (rozdzielając miejsca do parkowania) oraz na chodnikach. W tym ostatnim przypadku drzewa będą dodatkowo zabezpieczone kratą, po której będą mogli swobodnie poruszać się piesi.

Czytaj też: Gdynia: deweloper dołoży się do szpaleru drzew

W okresie zimowym przewiduje się zabezpieczenie pni i koron drzew specjalnymi osłonami, które mają uchronić je przed niekorzystnym działaniem soli drogowej.

O wyłonieniu wykonawcy zdecydują kryteria: najniższa cena (60 proc.), okres udzielonej gwarancji (20 proc.) oraz termin wykonania nasadzeń (20 proc.). Nowe drzewa powinny pojawić się przy al. Niepodległości najpóźniej do końca kwietnia br.

Opinie (179) 3 zablokowane

  • ehc

    nie, chodniki już teraz są za wąskie.

    • 1 1

  • Nie drzewa a tunel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sopot z szeroka promenadą w miejscu Niepodległości, a tam trawniki, klomby, fontanny, ... A z komunikacji 1 jezdnia serwisowa z mijankami dla mieszkańców, dostaw , komunikacji publicznej, służb + ścieżka rowerowa. Kudłaty do boju - to wyzwanie na nową kadencję !!!

    • 1 0

  • Rewelacja

    Matka z dzieckiem prowadzonym za rękę pewnie się nie zmieści przechodząc między kamienicą a pniem drzewa.
    Trzeba wprowadzić nowy znak dla pieszych "chodzić gęsiego"

    • 3 1

  • Wątpliwości

    Ciekawe - co zrobią z różnego rodzaju instalacjami, które są pod spodem. W jaki sposób te drzewa mają być bezpieczne przed tym - co będzie do nich docierać z ulicy (sól/zanieczyszczone błoto ). Poza tym zawężanie przestrzeni, z której mogą skorzystać piesi... porażka! I najważniejsze - co mówi prawo na odległość tego rodzaju działań od domu..?

    • 0 0

  • Extra ale gdzie są zakłady pracy?

    • 0 1

  • To jest chora inicjatywa w tym miejscu. Niebezpieczne, tam jest bardzo wąsko, dla drzew też będą narażone na spaliny

    • 1 0

  • no na tych wąskich chodnikach będzie wyglądało jak śp Komar w maluchu

    • 1 0

  • Tylko tunel może uratować Sopot. (5)

    Przemyślałem sprawę gruntownie i doszedłem do wniosku że ze względu na ukształtowanie zabudowy oraz układ komunikacyjny jedynym rozwiązaniem jest tunel samochodowy. Powinien się zaczynać na wys. Armii Krajowej (od strony Gdyni) i kończyć na wys. też Armii Krajowej (zajezdnia). Daje to ok. 1200m tunelu. Powinien przejąć większość ruchu (80% tranzyt przez Sopot) z AL. Niepodległości. Oczywiście podstawowym problemem będą koszty ale jeśli założyć, że Trójmiasto jest de facto jednym organizmem a Sopot jego środkowym elementem, oraz zdecydowanie tranzytowy charakter ruchu to oczywiste wydaje się że zarówno Gdynia jak i Gdańsk powinny partycypować w kosztach. Kiedyś pomysł tunelu to było science fiction ale teraz to nic takiego. Obecnie w Polsce nie takie się tunele buduje - o zagranicy nie wspominając. Przy tym, ze względu na niższe koszty (oraz brak miejsca dla układu drogowego) wystarczyłby pojedynczy tunel z 2 -3 pasami ruchu (dwukierunkowy) zaś obecna Niepodległości powinna pozostać, z tym że ograniczona też do 2 - 3 pasów. Zysk na jednym dwóch zlikwidowanych pasach powinien być wykorzystany do budowy normalnych chodników (teraz niekiedy mają chyba tylko 1m!) oraz dwóch ścieżek rowerowych. Droga miałaby mniejszą uciążliwość (mniejszy ruch i oddalona od zabudowy). Wówczas elewacje budynków można by w końcu odnowić - bo teraz nie ma to większego sensu. Wówczas też można pokusić się o nasadzenia. No i docelowo po zakończeniu Drogi Zielonej całkowicie musi być przebudowane skrzyżowanie na granicy Sopotu i Gdańska. Może wielkie rondo ew. wielopoziomowe.

    • 8 3

    • Dodam jeszcze, że koszt tunelu szacuję na około 30 -40% kosztów tunelu pod Martwą Wisłą ponieważ tamten ma dwie nitki (dwa tunele) oraz rozbudowany układ drogowy - który nie będzie potrzebny w Sopocie. Jeśli jeszcze ktoś nie jest przekonany to powinien pojechać do Italii to zobaczy jak to powinno wyglądać. Jako ciekawostkę podam, że na autostradzie A10 między Genuą a Niceą (sprawdźcie na mapie) naliczyłem 111 tuneli a jako że to autostrada to w drugą stronę było też 111 tuneli czyli 222 tunele i podobna liczba mostów!!! Jakieś pytania?

      • 1 0

    • ”Gdynia i Gdańsk powinny partycypować w kosztach"

      No to ja mam prostszą koncepcję.

      Natychmiast zlikwidować Sopot, jako niezdolny do samodzielnego finansowania swego trwania. Przyłączyć go do innego miasta, wybranego rzutem monety, bo nikt tej skorumpowanej nory nie chce.

      Skorumpowani w tym burdeliku są WSZYSCY.
      -Emeryci i inni niezamożni bardzo sobie chwalą przywileje Karty Sopociaka.
      -Kierowcy dadzą się pokroić, by płacić ubezpieczenia jak w malutkim mieście.
      -Wojewódzka Policja od forsy (ten dział Komendy Wojewódzkiej jest w Sopockiej psiarni)
      daje sobie robić koło pióra, wystarczy otworzyć dowolną gazete OGÓLNOPOLSKĄ, by zgadnąć jaką oni mają opinię, każdy zna afery stoczoniową, Amber Gold, wodociągową itd, sądowe, mieszkaniowo-budyniowe itd itd, co do jednej, każda pomorska afera gospodarcza to efekt nieudaczności tych sopockich "urzędników policyjnych".
      -Sopocka Policja drogowa... szkoda słów...
      -Karnowski i jego dwór... żenada... kontynuować?
      -Nawet sopockie Pogotowie Ratunkowe, świętość nad świętości, ze wspaniałymi lekarzami i oddanymi ich służbie sanitariuszami-kierowcami (kierowcow niesanitariuszy w Sopocie nie ma ani jednego!) było populrnym miejscem uzyskiwania przez panienki recept na Escapelle itp środki "po stosunku", oraz *wymuszania* zwolnień lekarskich sopockich policjantów na służbie - w czasie służby.

      To gniazdo żmij, to pseudo-uzdrowisko - trzeba zlikwidować, dla zdrowia psychicznego i moralnego nas wszystkich, póki jeszcze nie jest DLA NAS za późno. Bo oni tam - są już straceni.

      • 0 0

    • Tunel

      Bardzo mądry pomysł, tylko czy ktoś wysłucha?!

      • 1 2

    • Podoba mi się

      • 1 1

    • Maciej wyjdź z tunelu, zmień lekarza.

      • 3 3

  • Jak te drzewa

    się utrzymają z korzeniami pod betonem i asfaltem? Nawet naturalne, podziemne cieki wodne zostały osuszone - zlikwidowane naturalne stawy !

    • 1 0

  • Ludzie

    To wszystko prpaganda ,nic nie posadza baju baju tak jak obiecuja gruszki na wierzbie

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane