- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (111 opinii)
- 2 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (102 opinie)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (63 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (102 opinie)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (111 opinii)
- 6 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (963 opinie)
Szybka Kolej Modernizowana - 21 pociągów będzie jak nowe
Wymienione zostanie w nich praktycznie wszystko: od drzwi i okien, po silniki. Zainstalowane zostanie nagłośnienie i monitoring. SKM właśnie ogłosiła przetarg.
Zobacz czego SKM oczekuje od oferentów pdf
- Zmodernizowane pociągi SKM znane już pasażerom. Są wyposażone w autorskie rozwiązania, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu pulpitu maszynisty. Jako pierwsi zastosowaliśmy np. elektroniczny rozkład jazdy w kabinie maszynisty, drzwi pomiędzy wagonami z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych. W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach. Składy otrzymają oczywiście system informacji audio-wizulanej oraz system kamer monitoringu - wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Wprowadzona zostanie jednak jedna istotna modyfikacja. Nie będzie przedziałów typu "metro" - z siedzeniami po bokach i dużą ilością miejsc stojących. SKM twierdzi, że nie podobały się one pasażerom.
Wymieniony zostanie za to napęd, co pozwoli na skrócenie czasów przejazdu, głównie w weekendy, gdy jest mniej wsiadających i wysiadających pasażerów. Całkowicie wyremontowane zostanie również wnętrze: nowe siedzenia, okna, a ścianki działowe pomiędzy przedziałami będą ze szklanych paneli.
Miejsca
Opinie (232) ponad 10 zablokowanych
-
2010-11-24 12:06
nie lepiej kupić nowe? (18)
- 100 17
-
2010-11-24 12:49
(14)
za 1 nową jednostkę można mieć 3 wyremontowane rachunek jest prosty. To nie jest taki zwykły remont bo z starej zostanie praktycznie rama i szkielet pudła. Co lepiej mieć 21 jednostek po liftingu które mają zdecydowanie lepszy komfort i są mniej awaryjne od starych poczciwych zółtków czy 7 nowych wypasionych ?
- 18 6
-
2010-11-24 12:53
(13)
najlepiej 21 wypasionych i po kłopocie przynajmniej na 40 lat
a tak za 15 lat znowu to truchło zacznie się sypać- 18 3
-
2010-11-24 13:13
(5)
nie remontują - źle
remontują - źle
Odremontowany skład wygląda tak, jak większość tego typu maszyn w krajach znacznie bogatszych od Polski. Nikt cię do jazdy nie zmusza. Aha, zanim zaczniesz znowu krytykować, zrób wszystkim normalnym przysługę i rzuć się w g*wno.- 18 4
-
2010-11-24 13:19
W du.ie byłeś gów.o widziałeś, (2)
Proponuję przejechać się na targi INNOTRANS w Berlinie i zobaczyć jak wyglądają nowe pociągi.
Zanim coś napiszesz puknij się w łeb a echo cię zabije.- 6 8
-
2010-11-24 15:17
ale z Was śmierdziele;/ (1)
g.wno=
- 1 0
-
2010-11-24 17:25
aj tam,aj tam
- 1 2
-
2010-11-24 16:46
kupują nowe - dobrze (1)
To jedyne sensowne wyjście, ale niestety pieniędzy brak.
- 0 2
-
2010-11-24 16:48
pisz po polsku i czytaj artykul ze zrozumieniem
- 1 0
-
2010-11-24 13:12
(5)
21 jednostek po 20 mln kazda to jakies 420 mln zł z jakiej inwestycji rezygnujemy ? z PKM ? trasy Słowackiego ? południowej obwodnicy ?
- 6 4
-
2010-11-24 13:26
a może Gdynia się dorzuci z czegoś? (3)
bo póki co to tylko żeruje
- 12 7
-
2010-11-24 13:45
Co się czepiasz (2)
tak się składa, że niedawno Gdynia dokupiła udziały w SKMce.
- 5 6
-
2010-11-24 13:48
tiaa, 3 mln... chciałeś nas rozśmieszyć? (1)
i tak zastrzegła żeby wydali je na remont wzgórza
- 10 3
-
2010-11-24 15:25
tylko że te 3mln
to 6000 udziałów, co w sumie daje 8000 vs. 12000 udziałów Gdańska, co zresztą i tak jest ilością minimalną przy udziale PKP, Skarbu Państwa i Województwa na poziomie 185 tysięcy udziałów. I po co ta napinka?\
- 7 1
-
2010-11-24 13:20
proponuję z obwodnicy południowej
- 2 10
-
2010-11-24 13:10
jakby poziom społeczeństwa był lepszy to może...
ale dla tego buraczanego wieśniactwa sprayowo-wandalowego to i remontowane zbyt dobre- 18 0
-
2010-11-24 14:50
Jakiś promyk nadziei:
1. Siedzenia dla pasażerów
· zamontować w przedziałach pasażerskich nowe, wysokie siedzenia ergonomiczne bez podłokietników z wysoką odpornością na uszkodzenie(dewastację). Zagłówki ze skóry ekologicznej z logo SKM w Trójmieście. Typ siedzeń Growag (lub równoważne), mocowanie siedzisk podwójnych do
ściany (dwa wsporniki) oraz za pomocą półokrągłej poręczy do sufitu z drugiej strony. Uwzględnić personifikację siedzeń. Rozmieszczenie siedzeń zostało przedstawione w załączonym Katalogu;
· pod siedzeniami podwiesić nagrzewnice, zastosować warstwę termoizolacyjną pod siedzeniem;
· szczegółowy design i kolorystyka musi zostać ustalona z Zamawiającym;
· montaż siedzeń uchylnych z uchwytami na rowery z zachowaniem przyjętej kolorystyki – propozycje rozwiązania konstrukcji przedstawiono w załączonym Katalogu.
Typ, lokalizacja oraz dokumentacja konstrukcyjna ław i siedzeń musi zostać zatwierdzona przez Zamawiającego.- 3 1
-
2010-11-24 13:21
oczywiście, że lepiej nowe
ale w SKM o tym słyszeć nie chcą - lepiej remontować stary złom
- 5 5
-
2010-11-24 12:42
nie, lepiej naprawiać bez końca stary złom
tak to jest jak przetargi na remont są po znajomości. Witamy w Polsce, tutaj wspólne dobre nie istnieje, liczy się tylko portfel jakiegoś wyje*cy.
- 20 10
-
2010-11-24 16:26
Wszystko ładnie tylko małe ale:
Zlikwidować te kanały biegnące pod oknami wzdłuż pociągu bo utrudniają siedzenie pasażerom i muszą siedzieć skosem lub z nogą na tym blaszysku.
Siedzenia powinny być z tworzywa bez elementów tapicerowanych bo wystarczy jedna przejażdżka śmierdzącego zaszczanego trolla i już po siedzeniu i capi na cały wagon.- 8 1
-
2010-11-24 16:23
modernizacja kolejek = rewitalizacja centralnego = rece opadaja, swiat idzie do przodu a my cofamy sie do 1975 -->a olbrzymia
kasa na to leci z naszych podatkow --> krew zalewa!!!!
- 7 3
-
2010-11-24 12:04
łał, ale mi zmiany (2)
rewolucja to by była jakby kupili nowe skłądy - a tak? i tak mnie nie przekonają żebym zrezygnował z samochodu bo w południowych dzielnicach SKM nie ma.
- 51 59
-
2010-11-24 16:12
a jaka jest dla pasażera różnica miedzy nowym składem a taka modernizacją?
Przecież to nie samochód i należycie eksploatowany możne jeździć przez dziesięciolecia. Dzięki modernizacji nie będzie też zbytnio odbiegał od najnowszych konstrukcji.
- 4 4
-
2010-11-24 15:19
poludniowych w sensie zachodnich??
poludniowych w sensie zachodnich??
- 2 3
-
2010-11-24 16:04
A dodatkowe stopnia nie będzie...
A w SIWZ'ie ani jednego słowa aby zmniejszyć dziurę miedzy peronem a wejściem do pociągu a jeszcze nie dawno było o tym głośno Pan Głuszek znów rzucił słowami na wiatr...
Druga kwestia po co do diabła modernizować pociągi które były już w jakimś stopniu zmodernizowane jak i w ZNTK'ach jak i przez SKM w zakresie własnym(okna, siedzenia itp) przecież to marnotractwo kasy! Zamiast modernizować te naprawde obrzydliwe jednostki"kible" które są w opłakanym stanie... Brak słów. A zarząd SKM niech się puknie mocne w łeb.- 8 0
-
2010-11-24 16:01
a co z wózkami??
podobno wózki modernizowanych składów pozostają bez zmian, szkoda...
- 1 0
-
2010-11-24 16:00
szybka kolej?
wszystko fajnie tylko troche szybsza by mogla byc ta szybka kolej miejska
- 3 0
-
2010-11-24 14:47
Ogrzewanie i próg przy burcie (1)
mam nadzieje ze nie bedzie tego debilnego ogrzewania przy nogach albo progu przy boku bo w jednym i drugim przypadku nie ma gdzie nóg "trzymać" - chyba że ktoś nie ma nóg..... masakra!
- 5 1
-
2010-11-24 15:54
:*
- 0 0
-
2010-11-24 12:06
eliminacja najlepszej innowacji (4)
przedziały typu metro były jednym z najlepszych rozwiązań. ich eliminacja to błąd.
- 87 41
-
2010-11-24 13:37
(1)
Ta, bo wszyscy wolą stać przez 30 minut i bujać się na nierównościach, a nie siedzieć i np. czytać książkę.
Bardzo dobrze, ze się SKM wycofał z tego poronionego pomysłu.- 19 8
-
2010-11-24 15:43
przedział typu "metro" jest beznadziejny
wolę patrzeć przez okno a nie na kogoś kto siedzi na przeciwko mnie, także bardzo dobrze, że takich przedziałów już nie będzie, szklane ścianki działowe też mogłyby być większe, aby móc się oprzeć:) a siedzenia wyższe z oparciem na głowę
- 14 4
-
2010-11-24 15:27
uważam (1)
że typ metro sprawdza się lepiej gdy duża ilość os chce podróżować skmką.
rozwiązanie typu pociąg przedziałowy powoduje że jest ciasno i kazdy o każdego sie ociera dotyka szturcha
ten co stoi o innego stojącego i przechodzącego o tego co siedzi siedzący o siedzącego i KÓŁKO ZAMKNIĘTE- 4 10
-
2010-11-24 15:34
ja tam lubię się poocierać :)
- 11 0
-
2010-11-24 15:37
Czy w nowych SKM też będą montowane grzejniki pod oknem?
Kto wymyslił taki patent - Nie dość, że można sobie przypiec nogę to jeszcze krzywo się siedzi :(
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.