• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka Kolej Modernizowana - 21 pociągów będzie jak nowe

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu. Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu.

Wymienione zostanie w nich praktycznie wszystko: od drzwi i okien, po silniki. Zainstalowane zostanie nagłośnienie i monitoring. SKM właśnie ogłosiła przetarg.



Zobacz czego SKM oczekuje od oferentów pdf

Czy modernizacja składów SKM zachęci kogoś do przesiadki z samochodu do pociągu?

Wszystkie składy będą gotowe do maja 2012 roku, ale na trasę będą trafiać sukcesywnie po wykonaniu remontu. Duża część już w połowie przyszłego roku. Będą bardzo podobne do poruszającego się już dziś po torach prototypowego składu.

- Zmodernizowane pociągi SKM znane już pasażerom. Są wyposażone w autorskie rozwiązania, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu pulpitu maszynisty. Jako pierwsi zastosowaliśmy np. elektroniczny rozkład jazdy w kabinie maszynisty, drzwi pomiędzy wagonami z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych. W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach. Składy otrzymają oczywiście system informacji audio-wizulanej oraz system kamer monitoringu - wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Wprowadzona zostanie jednak jedna istotna modyfikacja. Nie będzie przedziałów typu "metro" - z siedzeniami po bokach i dużą ilością miejsc stojących. SKM twierdzi, że nie podobały się one pasażerom.

Wymieniony zostanie za to napęd, co pozwoli na skrócenie czasów przejazdu, głównie w weekendy, gdy jest mniej wsiadających i wysiadających pasażerów. Całkowicie wyremontowane zostanie również wnętrze: nowe siedzenia, okna, a ścianki działowe pomiędzy przedziałami będą ze szklanych paneli.

Miejsca

Opinie (232) ponad 10 zablokowanych

  • nie lepiej kupić nowe? (18)

    • 100 17

    • (14)

      za 1 nową jednostkę można mieć 3 wyremontowane rachunek jest prosty. To nie jest taki zwykły remont bo z starej zostanie praktycznie rama i szkielet pudła. Co lepiej mieć 21 jednostek po liftingu które mają zdecydowanie lepszy komfort i są mniej awaryjne od starych poczciwych zółtków czy 7 nowych wypasionych ?

      • 18 6

      • (13)

        najlepiej 21 wypasionych i po kłopocie przynajmniej na 40 lat
        a tak za 15 lat znowu to truchło zacznie się sypać

        • 18 3

        • (5)

          nie remontują - źle
          remontują - źle

          Odremontowany skład wygląda tak, jak większość tego typu maszyn w krajach znacznie bogatszych od Polski. Nikt cię do jazdy nie zmusza. Aha, zanim zaczniesz znowu krytykować, zrób wszystkim normalnym przysługę i rzuć się w g*wno.

          • 18 4

          • W du.ie byłeś gów.o widziałeś, (2)

            Proponuję przejechać się na targi INNOTRANS w Berlinie i zobaczyć jak wyglądają nowe pociągi.
            Zanim coś napiszesz puknij się w łeb a echo cię zabije.

            • 6 8

            • ale z Was śmierdziele;/ (1)

              g.wno=

              • 1 0

              • aj tam,aj tam

                • 1 2

          • kupują nowe - dobrze (1)

            To jedyne sensowne wyjście, ale niestety pieniędzy brak.

            • 0 2

            • pisz po polsku i czytaj artykul ze zrozumieniem

              • 1 0

        • (5)

          21 jednostek po 20 mln kazda to jakies 420 mln zł z jakiej inwestycji rezygnujemy ? z PKM ? trasy Słowackiego ? południowej obwodnicy ?

          • 6 4

          • a może Gdynia się dorzuci z czegoś? (3)

            bo póki co to tylko żeruje

            • 12 7

            • Co się czepiasz (2)

              tak się składa, że niedawno Gdynia dokupiła udziały w SKMce.

              • 5 6

              • tiaa, 3 mln... chciałeś nas rozśmieszyć? (1)

                i tak zastrzegła żeby wydali je na remont wzgórza

                • 10 3

              • tylko że te 3mln

                to 6000 udziałów, co w sumie daje 8000 vs. 12000 udziałów Gdańska, co zresztą i tak jest ilością minimalną przy udziale PKP, Skarbu Państwa i Województwa na poziomie 185 tysięcy udziałów. I po co ta napinka?\

                • 7 1

          • proponuję z obwodnicy południowej

            • 2 10

        • jakby poziom społeczeństwa był lepszy to może...

          ale dla tego buraczanego wieśniactwa sprayowo-wandalowego to i remontowane zbyt dobre

          • 18 0

    • Jakiś promyk nadziei:

      1. Siedzenia dla pasażerów
      · zamontować w przedziałach pasażerskich nowe, wysokie siedzenia ergonomiczne bez podłokietników z wysoką odpornością na uszkodzenie(dewastację). Zagłówki ze skóry ekologicznej z logo SKM w Trójmieście. Typ siedzeń Growag (lub równoważne), mocowanie siedzisk podwójnych do
      ściany (dwa wsporniki) oraz za pomocą półokrągłej poręczy do sufitu z drugiej strony. Uwzględnić personifikację siedzeń. Rozmieszczenie siedzeń zostało przedstawione w załączonym Katalogu;
      · pod siedzeniami podwiesić nagrzewnice, zastosować warstwę termoizolacyjną pod siedzeniem;
      · szczegółowy design i kolorystyka musi zostać ustalona z Zamawiającym;
      · montaż siedzeń uchylnych z uchwytami na rowery z zachowaniem przyjętej kolorystyki – propozycje rozwiązania konstrukcji przedstawiono w załączonym Katalogu.
      Typ, lokalizacja oraz dokumentacja konstrukcyjna ław i siedzeń musi zostać zatwierdzona przez Zamawiającego.

      • 3 1

    • oczywiście, że lepiej nowe

      ale w SKM o tym słyszeć nie chcą - lepiej remontować stary złom

      • 5 5

    • nie, lepiej naprawiać bez końca stary złom

      tak to jest jak przetargi na remont są po znajomości. Witamy w Polsce, tutaj wspólne dobre nie istnieje, liczy się tylko portfel jakiegoś wyje*cy.

      • 20 10

  • Wszystko ładnie tylko małe ale:

    Zlikwidować te kanały biegnące pod oknami wzdłuż pociągu bo utrudniają siedzenie pasażerom i muszą siedzieć skosem lub z nogą na tym blaszysku.
    Siedzenia powinny być z tworzywa bez elementów tapicerowanych bo wystarczy jedna przejażdżka śmierdzącego zaszczanego trolla i już po siedzeniu i capi na cały wagon.

    • 8 1

  • modernizacja kolejek = rewitalizacja centralnego = rece opadaja, swiat idzie do przodu a my cofamy sie do 1975 -->a olbrzymia

    kasa na to leci z naszych podatkow --> krew zalewa!!!!

    • 7 3

  • łał, ale mi zmiany (2)

    rewolucja to by była jakby kupili nowe skłądy - a tak? i tak mnie nie przekonają żebym zrezygnował z samochodu bo w południowych dzielnicach SKM nie ma.

    • 51 59

    • a jaka jest dla pasażera różnica miedzy nowym składem a taka modernizacją?

      Przecież to nie samochód i należycie eksploatowany możne jeździć przez dziesięciolecia. Dzięki modernizacji nie będzie też zbytnio odbiegał od najnowszych konstrukcji.

      • 4 4

    • poludniowych w sensie zachodnich??

      poludniowych w sensie zachodnich??

      • 2 3

  • A dodatkowe stopnia nie będzie...

    A w SIWZ'ie ani jednego słowa aby zmniejszyć dziurę miedzy peronem a wejściem do pociągu a jeszcze nie dawno było o tym głośno Pan Głuszek znów rzucił słowami na wiatr...

    Druga kwestia po co do diabła modernizować pociągi które były już w jakimś stopniu zmodernizowane jak i w ZNTK'ach jak i przez SKM w zakresie własnym(okna, siedzenia itp) przecież to marnotractwo kasy! Zamiast modernizować te naprawde obrzydliwe jednostki"kible" które są w opłakanym stanie... Brak słów. A zarząd SKM niech się puknie mocne w łeb.

    • 8 0

  • a co z wózkami??

    podobno wózki modernizowanych składów pozostają bez zmian, szkoda...

    • 1 0

  • szybka kolej?

    wszystko fajnie tylko troche szybsza by mogla byc ta szybka kolej miejska

    • 3 0

  • Ogrzewanie i próg przy burcie (1)

    mam nadzieje ze nie bedzie tego debilnego ogrzewania przy nogach albo progu przy boku bo w jednym i drugim przypadku nie ma gdzie nóg "trzymać" - chyba że ktoś nie ma nóg..... masakra!

    • 5 1

    • :*

      • 0 0

  • eliminacja najlepszej innowacji (4)

    przedziały typu metro były jednym z najlepszych rozwiązań. ich eliminacja to błąd.

    • 87 41

    • (1)

      Ta, bo wszyscy wolą stać przez 30 minut i bujać się na nierównościach, a nie siedzieć i np. czytać książkę.

      Bardzo dobrze, ze się SKM wycofał z tego poronionego pomysłu.

      • 19 8

      • przedział typu "metro" jest beznadziejny

        wolę patrzeć przez okno a nie na kogoś kto siedzi na przeciwko mnie, także bardzo dobrze, że takich przedziałów już nie będzie, szklane ścianki działowe też mogłyby być większe, aby móc się oprzeć:) a siedzenia wyższe z oparciem na głowę

        • 14 4

    • uważam (1)

      że typ metro sprawdza się lepiej gdy duża ilość os chce podróżować skmką.
      rozwiązanie typu pociąg przedziałowy powoduje że jest ciasno i kazdy o każdego sie ociera dotyka szturcha
      ten co stoi o innego stojącego i przechodzącego o tego co siedzi siedzący o siedzącego i KÓŁKO ZAMKNIĘTE

      • 4 10

      • ja tam lubię się poocierać :)

        • 11 0

  • Czy w nowych SKM też będą montowane grzejniki pod oknem?

    Kto wymyslił taki patent - Nie dość, że można sobie przypiec nogę to jeszcze krzywo się siedzi :(

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane