• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka Kolej Modernizowana - 21 pociągów będzie jak nowe

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu. Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu.

Wymienione zostanie w nich praktycznie wszystko: od drzwi i okien, po silniki. Zainstalowane zostanie nagłośnienie i monitoring. SKM właśnie ogłosiła przetarg.



Zobacz czego SKM oczekuje od oferentów pdf

Czy modernizacja składów SKM zachęci kogoś do przesiadki z samochodu do pociągu?

Wszystkie składy będą gotowe do maja 2012 roku, ale na trasę będą trafiać sukcesywnie po wykonaniu remontu. Duża część już w połowie przyszłego roku. Będą bardzo podobne do poruszającego się już dziś po torach prototypowego składu.

- Zmodernizowane pociągi SKM znane już pasażerom. Są wyposażone w autorskie rozwiązania, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu pulpitu maszynisty. Jako pierwsi zastosowaliśmy np. elektroniczny rozkład jazdy w kabinie maszynisty, drzwi pomiędzy wagonami z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych. W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach. Składy otrzymają oczywiście system informacji audio-wizulanej oraz system kamer monitoringu - wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Wprowadzona zostanie jednak jedna istotna modyfikacja. Nie będzie przedziałów typu "metro" - z siedzeniami po bokach i dużą ilością miejsc stojących. SKM twierdzi, że nie podobały się one pasażerom.

Wymieniony zostanie za to napęd, co pozwoli na skrócenie czasów przejazdu, głównie w weekendy, gdy jest mniej wsiadających i wysiadających pasażerów. Całkowicie wyremontowane zostanie również wnętrze: nowe siedzenia, okna, a ścianki działowe pomiędzy przedziałami będą ze szklanych paneli.

Miejsca

Opinie (232) ponad 10 zablokowanych

  • przedziały na końcach składów

    mam nadzieję, że w wyremontowanych składach ostatnie, duże, zamknięte przedziały nie pozostaną otwarte, jak to jest obecnie w starych skm, tylko zostaną otwarte, jak w tych najnowszych. skutecznie ograniczy to przesiadywanie nieudaczników ze specjalami, smrodzących fajami i plujących pod siebie. O generowanym swoimi osobami smrodzie nie wspominając. Chociaż na to akurat zmiany w taborze nie pomogą:)

    • 3 0

  • wielka dyskusja, proponuje najpierw nauczcie sie myc pociagi w srodku i nazewnatrz (2)

    zacznijcie walczyc z brudem jak wam niewstyd zyc w takim brudzie, zaraz bedzie zima i wy jako jedyny kraj UE sypiecie ten syf to błoto na drogi i chodniki a pozniej calymi latami zyjecie w tym syfie brudzie i blocie ktore sprzata wiatr i deszcz w yniku czego zatyka wam rury i macie powodzie w czsie 10 min opadu deszczu

    • 2 0

    • A trzęś będzie jak trzęsło ? (1)

      Bo jak wysiadam z SKM -ki to trzęsie mnie jeszcze i inne pytanie. Jak pociąg jedzie i rozmawiam z osobą obok to nie słyszę jej tylko stukot kół. Czy ktoś zrobi w końcu coś z tym? | i czy będzie w końcu renoma uzbrojona porządnie w KBK-AK wpadają rozstrzeliwują i następni :) he he . A prawda jest taka, że przegoniliśmy Mongolię technologicznie i tego też nie jestem pewien na dziś :)

      • 0 0

      • masz coś do Mongolii?? jesteśmy na drugim miejscu w świecie pod względem technologicznym

        więc raczej nas nie przegonicnie

        • 0 0

  • DOSTOSOWANIE DO NIEPEŁNOSPRAWNYCH.... (1)

    ....nowe skmki powinny byc dostosowane dla niepełnosprawnych - to jeden z wazniejszyc punktów ich modernizacji - uwazam, ze jesli w projekcie tego nie ma- jest to sprzeniewierzenie panstwowych pieniedzy!

    • 0 0

    • PÓKI CO, TO NAWET SPRAWNI MAJĄ KŁOPOT Z WEJŚCIEM PRZEZ TĄ WIELKĄ DZIURWĘ W DRZWIACH

      co tu marzyć o inwalidach...

      • 0 0

  • hm...

    Ten złom nie powinien w ogóle jeździć po skm, chociaż jak wymienią silniki na mega szybko przyspieszające, to będzie już nie 1/10 kolei typu metro, a 2/10.
    SKM powinna splajtować, z racji że bez niej Trójmiasto nie przeżyje, to znajdzie się jakiś inwestor i powstanie wreszcie coś porządnego.
    Warszawa buduje drugą linię metra, a my nie potrafimy starej SKM dobrze zarządzać...

    • 0 1

  • A skąd pieniądze na nowe?

    Ja tam wolę, żeby wyremontowali dwa stare niż kupili jeden nowy.
    Nie wiem jak to wychodzi cenowo, ale jesli tak jak z trajtkami - to właśnie taka jest proporcja

    • 0 1

  • po co pociagi, wystarczy Renoma

    mi dojazd do pracy samochodem w korkach zajmuje 40 minut

    a dojazd kolejką, dojście do niej i od niej to ponad godzinę

    mógłbym dojechać do i z kolejki rowerem, byłoby 30 minut
    poczytał bym, odpoczął bym
    ale byłoby drożej i czasem bym zmókł
    a do tego to kłopot

    wiem, probowalem, nawet kupilem skladak, choć jeździ się tym marnie,
    bo w regulaminie SKM (rozdz3 §15 pkt3) jest że za zlozony
    składak nie ma opłaty. ale przedwczoraj tluki z Renomy mi dali
    mandat "bo jak ma dwa kola to rower i trzeba płacić".

    nie ma co tracic czasu na chamstwo,
    pewnie zapłacę, choc odwleke to maksymalnie
    i przeciągnę ich po sadach, gdzie zapewne wygram, jak będzie czas,
    ale te wszystkie nerwy zniechęcają

    Od dwoch dni jezdze już autkiem.
    Korki korkami, ale w autku nikt nie śmie mnie poniżać.

    Póki SKM nie zrezygnuje z tych analfabetów i chamów
    żadne nowe pociągi nie skłonią mnie do jeżdżenia kolejką

    • 1 0

  • super

    mam nadzieję,że modernizacja obejmie też perony.dziś rano teściowa jadąc na kontrolę do onkologa wysiadałĸa na peronie skm-ki w Gdyni.Niestety NIKT NIE ZADBAŁ,ABY POSYPAĆ PERON PIASKIEM I KOBIECINA DO KOMPLETU CHORÓB DOSTAŁA "GRATIS" OD KOLEI POŁAMANĄ NOGĘ.DOPIERO PO WYPADKU ZNALAZŁ SIĘ PIASEK.CIEKAWE CO NA TO SKM-KA?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane