- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (90 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (59 opinii)
- 3 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (139 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (310 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (133 opinie)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Szybka jazda po osiedlowych ulicach
Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe Wzgórze w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.
- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.
Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo
Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.
- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.
Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"
Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.
Zasady ruchu w strefie zamieszkania:
- ograniczenie prędkości do 20 km/h,
- można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
- progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
- a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-05 16:06
O strefach skrzyżowań równorzędnych wiedzą chyba tylko mieszkancy, patrząc na to co sie dzieje na ulicach. 3/4 uważa główną ulice za tą z pierszenstwem. A miało byc bezpieczniej....
- 15 0
-
2020-10-05 16:05
Ul. Pawia - Pustki Cisowskie.
Wąska uliczka dojazdową do położonych przy niej domkach jednorodzinnych. Dzięki DPS-owi, prywatnemu Dobremu Przedszkolu, zakładowi Protek System, salonowi fryzjerskiemu, ruch na tej ulicy jest niewyobrażalny. Wyjeżdżając z własnej posesji powoduje się zator w ruchu. Piesi muszą uciekać na pobocze przed pędzącymi mamuśkami do i z przedszkola oraz pracownikami i całą logistyką DPS-u i Protek System. Klienci fryzjerki zastawiają chodnik samochodami. Horror trwa od 0500 do 1900.
- 10 1
-
2020-10-05 16:01
Policja powinna codziennie z fotoradarem stać!
A nie straż co wlepia mandaty za parkowanie! Niedługo dojdzie do tragedii przez jakiegoś wariata. Strach dzieci same puszczać do szkoły, bo nie ma przejść!!!??
- 12 0
-
2020-10-05 16:01
Gdańsk to królestwo bandytów szrotach
Tutaj można wszystko. Bo Straż miejska i policja istnieją teoretycznie.
- 15 3
-
2020-10-05 16:00
podwyższyć
Progi są stanowczo za płaskie na Hausbrandta (Robyg) przed nr 34 są dwa, a goście -piraci jadą nawet 60km/godz. bo progi są niskie.
- 9 4
-
2020-10-05 15:47
Słaby projekt
Te osiedla są tak fatalnie zaprojektowane, że nic dziwnego że same z nimi problemy
- 15 0
-
2020-10-05 15:46
postawić fotoradar
tam jest 20km/h
- 11 3
-
2020-10-05 15:40
Tak, kolejne progi tylko
Tysiąc progów jak karetka będzie musiała ratować życie
- 11 4
-
2020-10-05 15:32
Gdańsk wjazd na Pilotów od strony Hynka (na wysokości przystanku "Hynka")
Prosta, równa droga jakieś 200 metrów do najbliższego progu zwalniającego. Strefa zamieszkania, zasada prawej strony ale i tak rozpędzają się do 50km/h. GZDiZ stwierdził, że średnia prędkość to 30/35 km/h i nie widzi powodu, żeby tam było więcej progów.
- 12 1
-
2020-10-05 15:31
Orunia-Małomiejska! d**il co wieczór ok.22 urządza harce bez tłumika!
Czas utemperować matoła!
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.