• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Rogatki postawić i paszporty sprawdzać

    • 8 0

  • Te całe Lawendowe Wzgórze wiecznie mają problemy (7)

    Jak nie smród z Szadółek, źle oznakowane ulice, jakieś problemy z mieszkaniami. Ciągle coś. Najczęściej cytowane osiedle w Trójmieście i to negatywnie. Czy coś tam jest dobrego?

    • 151 31

    • Mieszka tam kilka lasek typu "gold digger". Sypniesz kasą i są twoje

      Takie realia

      • 5 1

    • Mariola z 4 jest dobra!

      • 3 0

    • (2)

      Bylem tam zaledwie 2 razy i mam nadzieje, ze wiecej nie bede musial. Nie ma tam zadnego publicznego miejsca parkingowego (w kazdym razie ja nie znalazlem). Za kazdym razem okazywalo sie, ze zajalem czyjes prywatne miejsce mimo, ze nie bylo oznakowane ani nie mialo blokady. Developer pieknie sprzedal caly dostepny teren, az dziwne ze nie postawil szlabanow i nie kaze placic za chodzenie chodnikiem.

      • 57 4

      • Nie musi byc

        Na wjeździe na osiedle jest informacja że miejsca parkingowe prywatne.

        • 4 9

      • Oznkowanie jest

        ...przy każdym parkingu, na całym osiedlu.

        • 11 6

    • Tak. Nie ma tam Ciebie

      • 2 1

    • Akurat piractwo na osiedlowych uliczkach jest wszędzie.

      Tak samo jak zagruzowany każdy skrawek ziemi, bo Janusza nie stać na garaż...

      • 16 6

  • Te lawendowe (4)

    To jakas pomylka.....wybudowali osiedle ale miejsc dla gości zadnych. Wszedzie zakazy postoju itd. Dlaczego nie buduje sie parkingów wzdłuż ulic?

    • 17 8

    • Robyg. Największe g...no. Blokowiska bez miejsc parkingowych dla gości.

      Zresztą dla mieszkańcow też nie starsza. Robyg to dno.

      • 3 0

    • Przecież jest publiczny parking koło pętli tramwajowej (1)

      Można się przejść. Spacer 10 minut to chyba nie tragedia?

      • 2 4

      • W deszczu jak leje

        I zasuwasz potem kilometry do cioci na kawkę. Równie dobrze w ogóle po co auta, jak wszędzie można spacerkiem. Ba nawet do Zakopanego można spacerkiem. Good luck

        • 6 5

    • Tak po prawdzie to dlatego, że mieszkańcy nie chcą za to płacić

      To całe gigantyczne osiedle i te drogi powstały wskutek "udziału w drodze". A ta była budowana najniższym kosztem, bo nikt nie chce płacić za to miejsce dla gości. Więc utyskuj u wujka/mamy/brata, czy ktokolwiek z Twoich bliskich tam zamieszkał na tym wy***u.

      • 12 0

  • Przecież zap...dalają tam właśnie mieszkańcy tych bloków i ich goście. Nikt inny

    Czasem bywam tam u znajomych. Stoimy na balkonie a na dole rajd. I co słyszę? "A to ten zap...dala, on tak codziennie, on tak lubi. Tak samo jak tamten sąsiad...". Okazuje się, że to sami sąsiedzi.

    • 12 1

  • Po co progi? Tylko i wyłącznie pomiary prędkości... Progi się nie zwracają. Tak samo na Chełmie, Cebertowicza droga osiedlowa ograniczenie do 20km/h a tam strach przejść, 50 km/h to standard do tego jeden na stu się zatrzyma aby pieszego przepuścić.

    • 8 1

  • To samo dzieje się na Myśliwskiej, a rondo

    na Myśliwskiej gdzie jest zjazd do PKM Jasień to raj dla wszelkiego rodzaju oszołomów. Drift w środku nocy to standard.

    • 6 1

  • ciekawe

    ciekawe czy ci piraci drogowi wiedzą, że na drogach osiedlowych jest ograniczenie prędkości do 20km/h co więcej piesi maja pierwszeństwo na tych drogach - tutaj apel do policji - wystawcie kilka mandatów bo to co robią takie młode wilki, co to niczego i nikogo nie szanują to przechodzi ludzkie pojęcie - kasa leży na ulicy!

    • 6 3

  • Zastanawiam się...

    ... po jakiego grzyba w ogóle drogi dla samochodów robić. Skoro mają 10 km/h jeździć to lepiej polne dukty zostawić i konia z bryczką, jak 100 lat temu

    • 8 6

  • A da się?

    • 5 0

  • Ale jak to przekraczają prędkość! To niemożliwe, przepisy nie pozwalają przecież!

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane