• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y na Marynarki Polskiej tworzą koleiny

Michał Brancewicz
8 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Plamy oleju... Plamy oleju...

Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.



... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię. ... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię.
Stojące godzinami ciężarówki nie tylko utrudniają ruch prawym pasem ulicy, to jeszcze - gdy taka szansa się pojawi - niszczą nawierzchnię, tworząc w niej koleiny.

Wcześniej ciężarówki czekały na rozładunek na ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, która prowadzi do magazynów przy ul. Starowiślnej zobacz na mapie Gdańska. Jednak z racji tego, że droga jest tam jednopasmowa tworzyły się gigantyczne korki. Postanowiono to zmienić

- Świadomie przenieśliśmy sznur tirów na ul. Marynarki Polskiej, gdyż jest ona dwupasmowa - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Zastrzega jednak, że nic nie wie zniszczonej nawierzchni ulicy, ale obiecuje to sprawdzić. - Zrobimy to w poniedziałek, najpóźniej we wtorek

Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.

Oddana 15 października 2007 roku ul. Marynarki Polskiej została zmodernizowana kosztem 49 mln zł. Wraz ze zmianą nawierzchni jezdni w obu kierunkach, wzmocniono także wiadukty, położono nowe torowiska, wyremontowano chodniki i wybudowano nową ścieżkę rowerową.

Wykonawcą inwestycji była firma Budimex-Dromex. Podczas realizacji pojawiły się problemy z asfaltem. ZDiZ zgłosił zastrzeżenia do jakości i sposoby wykonania tzw. warstwy wiążącej, na którą kładzie się warstwę ścieralną, po której jeżdżą samochody. Sprawą musiał się zająć arbiter ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, gdyż konsorcjum nie chciało się zgodzić na poprawki. Arbiter przyznał jednak rację miastu.

Opinie (189) 2 zablokowane

  • ważyć !!! (1)

    wszystkie samochody ciężarowe jeżdżą przeciążone, czemu nie ma wag, dlaczego firmy transportowe mogę bezkarnie łamać prawo i niszczyć drogi ...

    • 4 1

    • Jest Pan w błędzie :-) ITD waży bardzo duzo samochodów ciężarowych. To zarządcy dróg nieinteresuja sie stanem tego czym zarządzają. Nieinwestuje się w urządzenia które mogłyby zabezpieczyć drogio przed dewastacją.

      • 1 0

  • tiry na tory

    • 3 2

  • Tiry aut!

    Kotłowkski - ty przestań brać prochy i przejrzyj na oczy... albo nie , bierz dalej.
    Jak bym tak wygladał i tak gadał to też bym brał.

    • 4 0

  • jeśli oni zbudują stadion takiej jakości

    jak ta ulica, to tragedia.

    • 8 0

  • I to jest temat ! a nie... na cb brzydko mowią :(

    o czyms takim to az milo poczytac

    • 0 0

  • tirówki !! pokażcie się!!

    • 0 2

  • Pewnie nie przewidziano ze tam bedzie tyle tych ciezarow jezdzilo.Przejazd jednej sredniej masy ciezarowy niszczy nawierzchnie tak jakby przejechalo ja 10000 sredniej masy osobowek. A te ciezarowki tam nie jezdza tylko stoja godzinami...

    • 2 0

  • (9)

    Ciekawe kiedy te buce z urzędu miejskiego skumają się że na zachodzie jak i nawet w Polsce buduje się już drogi z betonu. Już kiedyś o tym pisałem. Ale przetocze tym razem część artykułu ze strony: http://www.polskibeton.pl/betonowe-drogi.html
    oto fragment:
    Postęp technologiczny, ciągły rozwój techniki drogowej oraz unowocześnienie cementowni i ich produktów sprawił, że zalety nowoczesnych nawierzchni cementowych są następujące:

    - wysoka trwałość (przeciętnie 2,5-3,5 razy większa niż dróg asfaltowych),

    - odporność na koleinowanie (przy nowoczesnych rozwiązaniach gwarantowana jest 40-50 letnia żywotność nawet przy obciążeniach rzędu 130 kN/oś),

    - dobra szorstkość nawierzchni, uzyskana dzięki szczotkowaniu świeżo położonej nawierzchni,

    - odporność na działanie czynników chemicznych,

    - jasna nawierzchnia zwiększająca komfort i bezpieczeństwo jazdy, szczególnie w nocy,

    - niższe w stosunku do technologii bitumicznej koszty budowy i utrzymania dróg.

    Od kilku lat środowiska branży cementowej przekonują o wyższości dróg betonowych nad bitumicznymi w miejscach o bardzo dużym nasileniu ruchu – autostradach, obwodnicach miast, drogach ekspresowych, ale również i drogach lokalnych, wszędzie tam, gdzie niezbędne jest podniesienie nośności sieci drogowej. Ze względu na wszystkie przytoczone powyżej fakty udział procentowy nawierzchni betonowych w polskiej sieci dróg i autostrad powinien się zdecydowanie zwiększyć.

    Tak więc zastanawiam się ile lat jeszcze będziemy za postępem i kiedy w końcu zaczniemy myśleć przyszłościowo???

    • 8 0

    • (2)

      K.budowy k.utrzymania k.całkowity

      Nawierzchnia betonowa 16,56 mln zł 4,22 mln zł 20,79 mln
      Nawierzchnia bitumiczna 21,60 mln z 6,02 mln zł 27,63 mln

      • 0 0

      • NO i właśnie chodzi o to, że wcale nie trzeba wstrzymywać ruchu samochodów ciężarowych w mieście wystarczy przewidzieć co będzie za kilka lat z naszych beznadziejnych dróg.

        • 0 0

      • Nie ma to jak beton :D chyba miało wyglądać tak:

        Nawierzchnia betonowa

        koszt budowy 16,56 mln zł
        koszt utrzymania 4,22 mln zł
        koszt całkowity 20,79 mln zł

        Nawierzchnia asfaltowa (bitumiczna)

        koszt budowy 21,60 mln zł
        koszt utrzymania 6,02 mln zł
        koszt całkowity 27,63 mln zł

        • 0 0

    • (1)

      na tej stronie widać że całe południe zaczyna myśleć a cała północ jeszcze nie :D
      http://www.drogibetonowe.pl/sub/polska/

      • 0 0

      • No i tu także coś o tym piszą

        można zobaczyć jak buduje sie takie drogi za granicą: http://www.drogibetonowe.pl/sub/drogi_betonowe/

        a my ciąż budujem czegom się nauczym po wojenom :D poprostu ciemne masy jestesmy i tyle

        • 0 0

    • za jakieś 15 lat kiedy ci co przezyli w komunie wiekszosc zycia ,odejda ze swoich stanowisk.

      • 2 0

    • (1)

      no przeciez caly asfalt na nasze pomorskie drogi pochodzi z Rafinerii Gdańskiej- i wszystko jasne.....

      • 1 0

      • no ale nawet mogliby kłaść asfalt na osiedlówkach i drogach podrzędnych na pewno dużo by nie stracił Lotos

        • 0 0

    • Robson a Ty nie pracujesz przypadkiem w banku?

      • 0 0

  • Tragedia przy III krzyżach stoczniowych.

    Nawierzchnia robiona jak z plasteliny wóz postoi jak jest trochę ciepło i wtapia się w asfalt-mało tłucznia tylko smoła.Przyglądnijcie się przystankowi autobusowemu przy trzech krzyżach tam gdzie jest kufloteka dla stoczniowców po schodkach koleiny do 20cm.Już niektóre autobusy kratownicami ryją ten asfalt.

    • 4 0

  • To nie wina jezdni... (1)

    ... jej wykonania czy zastosowania zlych materialow. Nalezy obciazyc firme, ktora nie zapewnila miejsc postojowych dla oczekujacych na rozladunke samochodow ze zbozem. W zeszlym tygodniu kolejki stojacych ciezkich samochodow stalu pod uczniowska. Gratulacje dla zarzadu Portu. Kazac im zaplacic za zniszczenia to sie ockna.

    • 5 1

    • człowieku, jeb$%#j się w łeb! Jakiej firmy ??? to nie firmy zaakceptowały projekt budowy lub odnowienia tej drogi!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane