• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak może wyglądać nowa zajezdnia autobusowo-tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
  • Tak obecnie wygląda teren, na któym powstać ma nowa zajezdnia na Ujeścisku.

Wkrótce powinny rozpocząć się prace nad miejscowym planem, który umożliwi budowę zajezdni autobusowo-tramwajowej w rejonie ul. Warszawskiej. w Gdańsku. Proces przeprowadzenia całej inwestycji potrwa co najmniej 3,5 roku. Po otwarciu nowej bazy, zlikwidowana zostanie zajezdnia przy al. Hallera.



Czy zajezdnia na południu Gdańska jest potrzebna?

Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi". Teren zostanie więc wystawiony na sprzedaż.

Czytaj też: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?

Dzięki ulokowaniu nowej zajezdni w pobliżu skrzyżowania istniejącej al. Pawła Adamowicza i planowanej Nowej Warszawskiej, ograniczone mają zostać tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne, które odbywały się z i do zajezdni na al. Hallera.

Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej

Teren pod zajezdnię obecnie stoi pusty



Obszar, który na mocy uchwały, jaka będzie głosowana na sesji 30 stycznia, ma zostać objęty planem zagospodarowania przestrzennego ma blisko 38 hektarów i jest dużo większy, niż teren pod samą zajezdnię, który ma mieć około 8,5 hektara. Całość, którą obejmie plan, leży między ul. Jabłoniową, terenami od południa przylegającymi do al. Armii Krajowej a osiedlem Słoneczne Wzgórza na ul. Kołodzieja. Granicami planu jest też objęty pas terenu po południowej stronie ul. Warszawskiej. Obecnie teren jest w większości niezagospodarowany, ale w niedalekiej przyszłości ma się to zmienić.

- Celem sporządzenia planu jest określenie sposobu jego zagospodarowania i zabudowy, które umożliwią określenie zakresu rezerwy terenu niezbędnego do realizacji celu publicznego, czyli zajezdni autobusowej i tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym usługami komercyjnymi - czytamy w uzasadnieniu uchwały w tej sprawie.
Nowy plan dla tego terenu ma też:
  • dopuścić na części terenów przeznaczonych pod zabudowę usługową, również zabudowę mieszkaniową, wielorodzinną,
  • zlikwidować rezerwę terenową pod strażnicę pożarną, ze względu na jej realizację w sąsiedztwie,
  • ustalić obsługę drogową terenów położonych po północnej stronie ul. Warszawskiej.


Czytaj też: Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Przygotowanie i realizacja potrwają 3,5 roku



Spółka GAiT udostępniła nam wizualizację nowej zajezdni - projekt nie był wcześniej upubliczniany.

- Program funkcjonalny nowej zajezdni autobusowej ma być pełnym odzwierciedleniem dotychczasowej zajezdni autobusowej. Dodatkowo zajezdnia dostosowana będzie do obsługi autobusów zeroemisyjnych. Natomiast na terenie zajezdni tramwajowej znajdować mają się docelowo miejsca postojowe dla tramwajów i urządzenia związane z ich codzienną obsługą. Tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras. Natomiast główna obsługa techniczna tramwajów realizowana będzie, jak dotychczas, w zajezdni tramwajowej Wrzeszcz - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
GAiT nie podaje na razie ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji, ani jej kosztów i czasu realizacji. Jak tłumaczy Dobrowolska, poprzedzić musi to uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego, a następnie: opracowanie projektu wykonawczego, uzyskanie pozwolenia na budowę, przetarg na realizację. W sumie może to trwać ok. 3,5 roku.

- Szacowany czas przygotowania zamówienia to około pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego - mówi Dobrowolska.

Miejsca

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • Zajezdnia

    Wszyscy wiedzą że teren pod zajezdnia jest już sprzedany deweloperom i moja stać tam wieżowce tak samo jak na działkach po przeciwnej stronie zajezdni. I po co te głupie pisanie co tam będzie jak wszyscy wiedzą co będzie. Tyle na ten temat.

    • 8 0

  • ta, zróbcie tam zajezdnie, bedzie super, szefowa i tak nie ma pojecie co sie dzieje w Gdańsku

    • 2 0

  • kiedy kurka tramwaj na osowe? ja sie pytam

    • 0 0

  • teren dawnej zajezdni jest juz sprzedany (5)

    Robygowi, tak jak poprzednie inwestycjie obok. Sprzedawali mieszkania jeszcze przed przetargami z urzedu miasta! na tych terenach. ten uklad nie pozwoli sobie na cokolwiek bez jarmułki. Nikogo chyba tym nie zdenerwowałęm bo wiadomo po co pan A. był w USA z żona. Nie na wakacjach... tylko w wyniku problemów z prokuratura i sadami bo swoi z platformy go wystawili.

    • 27 4

    • b z d u r a (3)

      namierzamy cie za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji

      • 1 8

      • a kto namierza? (1)

        kim ty jesteś/ jesteście?

        • 5 0

        • obywatel /obywatele

          • 0 1

      • oj tam, oj tam

        akcje Robyga jakoś tak przypadkiem mu w ręce wpadły, a może znalazł?

        • 8 0

    • i to ma sens!

      • 2 0

  • Gdzie jest Sven (2)

    Sven co ty na to?

    • 23 1

    • Sven jest u Maliniaka z Nowogrodzkiej, mają zjazd trolli.

      • 0 0

    • Mòże zaspał :D

      • 7 1

  • (1)

    "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi"

    Cóż, deweloper też człowiek.

    • 77 11

    • i jak każdy człowiek chce zarobić

      • 0 0

  • Co jak co ale Gdańsk idzie jak burza (12)

    Cały czas nowe inwestycje

    • 160 82

    • A burza ma to do siebie że niszczy, to żeś trafił z tą burzą ha ha ha ...

      • 1 0

    • Inwestycje

      Idzie jak burza ,Robyg j Górski.Dobra zmiana Gdańska tzn.nic się nie zmienilo

      • 2 0

    • (1)

      i takie tempo jednym przynosi korociowe zyski - deweloperzy, banki, wydający decyzję o zabudowie, inni za parę lat (większość) będzie płakała, że zabudowa gęsta, że brak ruchów powietrza i smog, że korki, że w każdej miejscu pełno ludzi, że wszystko cholernie drogie, że pełno obcokrajowców i nie wiadomo tak na prawdę czy to jeszcze Polska, że atrakcja w postaci TPK została wycięta pod budowę dróg, że zatoka zasyfiona itp itd

      • 9 9

      • TPK jest na masowa skale wycinane przez pissuarowe lasy panstwowe ....

        • 4 5

    • Nadrabia ogromne zacofanie, a i tak jeszcze dalekoooooooo

      • 3 3

    • Deweloper sobie zażyczył (3)

      Deweloper dostaje

      • 27 29

      • A, tak. Co innego, jakby zażyczył sobie ksiądz. (2)

        Wtedy wszystko jest OK.
        Szczególnie, jak potem obrobi państwo na spółkę z premierem na 70 000 000.

        • 36 17

        • ksiądz np na Oruni czy też arcybiskup metropolita już dostali swoje

          • 9 4

        • a to w Gdańsku tak?

          • 4 2

    • ty idziesz jak burza. deweloper robi sobie co chce. wolna amerykanka. A co na to Pani Prezydent , nic tak samo jak to czynił Pan Adamowicz.

      • 9 4

    • Developer city (1)

      Deweloperzy na pewno idą jak burza. Gdańsk mam mieszane uczucia. Mieszkania to nie wszystko....

      • 13 10

      • No jeszcze jest ograniczanie terenów zielonych w pasie nadmorskim

        kilka artykułów niżej, fakt idą jak nawet nie jak burza, a jak tornado

        • 9 2

  • Tylko SKM (1)

    Tylko SKMka na Orunię rozładuje południe.

    • 8 0

    • wystarczy szybki tramwaj i rozbudowanie istniejących linii.

      • 0 0

  • (2)

    Może pomyśleć aby pociągnąć ul. Gudreskiego do Jabłoniowej rozluźni korek przy Przywidzkiej!!!

    • 5 0

    • za komuny były takie zjazd do zajezdni i ludzi zabierali (1)

      ale w dobie procedur i odpowiedzialności prawnej może być problem.

      • 0 1

      • Tramwaje tak mają

        Tramwaje zabierają pasażerów na dojazdach i powrotach z/do zajezdni.

        • 0 0

  • Zadam tylko jedno pytanie. (1)

    Czy w całym procesie budowania nowej zajezdni uwzględni się jakąś rezerwę na przyszłą jej rozbudowę kiedy ta stanie się niezbędna? Czy jak zwykle wybuduje się nową bazę a za piętnaście lat stwierdzi się że jest za mała, nie można jej rozbudować więc trzeba wybudować nową

    • 8 1

    • Nie przewidziano...

      ... tereny wokół są już zajęte. Nie da się rozbudować. Tak samo z zajezdnią tramwajową obok - będzie mała i bez możliwości rozbudowy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane