- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (195 opinii)
- 2 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (24 opinie)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (217 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
- 5 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (107 opinii)
- 6 Najstarsza fontanna idzie do remontu (13 opinii)
Tak postępują prace na Trasie Kaszubskiej
Na budowie Trasy Kaszubskiej trwają prace.
Trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Jej odcinki - od Gdyni do Bożepola Wielkiego - już powstają. Zakończenie tej części prac planowane jest na 2021 rok. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku. Sprawdziliśmy, jak wygląda postęp robót przy tej szeroko zakrojonej inwestycji.
- W tej chwili, szczególnie z powietrza, widać docelowy kształt węzła Gdynia-Wielki Kack. Prace ziemne są bardzo mocno zaawansowane. Można zauważyć, gdzie będą poprowadzone poszczególne jezdnie. Trwa także wznoszenie obiektów inżynierskich, wiaduktów, które mają znaleźć się na wspomnianym węźle. Tzw. wiadukty WD 100 i WD 101 - to te wiadukty, na których ułożone są już stalowe belki - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Zwolniono także plac budowy w okolicy węzła Gdynia-Dąbrowa - mniejszego węzła na Obwodnicy Trójmiasta.
- Węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie potężnym, dużym, węzłem zespolonym, który zarówno będzie podłączony do ul. Chwaszczyńskiej jak i ul. Nowowiczlińskiej - tłumaczy Piotr Michalski.
Do niego będzie przylegał drugi duży węzeł zespolony - Węzeł Chwaszczyno.
W listopadzie zmiana organizacji ruchu
- Prace sukcesywnie postępują. Najbliższa zmiana organizacji ruchu w tej okolicy, planowana jest w listopadzie tego roku. Będzie ona polegała na przeniesieniu ruchu z Obwodnicy Trójmiasta na drogi towarzyszące, równoległe do drogi ekspresowej - podsumowuje Piotr Michalski.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (187) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-27 08:32
Opinia wyróżniona
Z perspektywy mieszkańca Gdyni (2)
Najważniejsze jest wpięcie dzielnicy Dąbrowa własnym wjazdem w Obwodnicę. To na pewno rozładuje wieczny korek w tej okolicy.
- 34 6
-
2020-07-27 16:42
Niestety nie ma Pan racji
Łatwiejszy dojazd dla samochodów zachęci ludzi do przenosin poza miasto l, co przełoży się na wzmożony ruch na i tak słabej infrastrukturze
Rozładowanie korków możliwe jest jedynie przez sprawny system zbiorowego transportu np kolej, tramwaj lub autobus ale wraz z bus pasem,
Za kilka lat na tym portalu w dziale raport będziemy czytać o korku na dąbrowie do skrętu w obwodnicę- 6 4
-
2020-07-27 16:36
Buahahaha
Tysiące nowych miłośników sarenek i mieszkania bez jakiejkolwiek cywilizacji zaczną regularnie jeździć do pracy, to zobaczysz ;)
- 3 4
-
2020-07-27 11:56
Opinia wyróżniona
Droga OPAT i Czerwona wraz z Via Maris (5)
Zawsze przy poruszaniu tematow roznych drog jesli chodzi o woj.pomorskie spoleczenstwo dopytuje o wyzej wymienione drogi w temacie.Widac ze toniemy w korkach i jak tej drogi sie mieszkancy domagaja.Czemu zatem mowa o niej od okolo 30 lat i dalej nic w tym temacie sie nie robi?
- 23 7
-
2020-07-27 13:05
Te drogi to marzenie (4)
ale niestety pewnie kolejne 30 lat będziemy tylko o niej marzyć. Aż sie prosi obwodnice na Cisowej pociągnąć dalej by przebiła Chylońską, Hutniczą i została wyprowadzona na pola w kierunku Rumi i Redy. OPAT jest niezwykle potrzebny i ważny
- 14 0
-
2020-07-27 15:51
OPAT już z pewnością nie powstanie skoro robią Kaszubską i Metropolitalną (3)
- 2 2
-
2020-07-27 17:52
OPAT prawdopodobnie nie powstanie
I może i dobrze. Poskromi to i**otyczne pomysły puszczania drogi przez puszczę Darżlubską.
Co innego likwidacja kolizji układu drogowego z kolejowym i ucywilizowanie komunikacji drogowej wokół portu. Nazwane to jest umownie "drogą czerwoną". Kluczową sprawą jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów do "Doliny Logistycznej" orazI może i dobrze. Poskromi to i**otyczne pomysły puszczania drogi przez puszczę Darżlubską.
Co innego likwidacja kolizji układu drogowego z kolejowym i ucywilizowanie komunikacji drogowej wokół portu. Nazwane to jest umownie "drogą czerwoną". Kluczową sprawą jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów do "Doliny Logistycznej" oraz pomniejsze konstrukcje jak wiadukty na Hutniczej, Puckiej i kolejne przebicia pod/nad torami magistali. Oraz połączenie tego węzła z potem. Nagromadzenie problemów i potrzebnych budowli powoduje, że to nie tanie zadanie. Z tym związane jest również powstanie PKM/SKM na północ i rozwój dróg na Kępie Puckiej oraz w dolinie Redy. Ale to już sąsiednie gminy... ;)
"Miasto", rozumiane jako "mieszkańców" magistratu, po porażkach związanych z estakadą, stocznią, portem, intensyfikacją przychodów, odwróciło się od swoich mieszkańców i tradycyjnych funkcji a skręciło w kierunku bliżej nieokreślonego "kurortu", gdzie podstawową troską jest pierwsze wrażenie i atrakcyjny makijaż.
Po to aby ściągnąć nowych płatników - podatników, bo inne dochody to dramat. Niestety, popuszczenie developerom skutkuje pojawieniem się kapitału spekulacyjnego, który chce żyć z wynajmu...
A z tego podatków nie ma...
Od tego są obecni mieszkańcy i oni mają sfinansować modernizację "centrum" aby magistrat miał się do czego przytulić i dobrze poczuć...
O środki centralne magistrat nie zamierza zabiegać, zachowująć dumną "niezależność". Wyrazem tego było zaniechanie aktywności w programie TEN-T i oświadczenie, że "droga czerwona" Gdyni jest obojętna...
I dziwić się, że Elbląg jest w stanie kasę wyszarpać a Gdynia nie...- 5 3
-
2020-07-27 16:40
To nie ma nic do rzeczy (1)
To są zupełnie inne drogi. Kaszubską nie będą jeździć turyści na Płw. Helski ponieważ to zupełnie inna droga. Wszystkie auta pchają się przez Rumię i redę na Płw. dlatego potrzebna jest alternatywa - droga OPAT
- 4 3
-
2020-07-27 17:58
problem w tym, że tak są rozumiane problemy Gdyni i portu
Jako niemożność dojechania "warszawki" na plażę.
Skoro można na plażę dojechać, to port swoje pudełka też przywiezie/wywiezie.
Z takim uzasadnieniem premier Tusk wyrzucił OPAT z listy inwestycji drogowych:
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT maJako niemożność dojechania "warszawki" na plażę.
Skoro można na plażę dojechać, to port swoje pudełka też przywiezie/wywiezie.
Z takim uzasadnieniem premier Tusk wyrzucił OPAT z listy inwestycji drogowych:
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015."- 3 3
Wszystkie opinie
-
2020-07-27 07:15
Kolejny las wycięty, a nic w zamian (2)
Niedługo obudzimy się z samym betonem i asfaltem, ale wtedy może być za późno.
- 44 155
-
2020-08-28 08:30
Zatem wg twojej terori, nie powinniśmy nic budować, modernizować bo niedługo beton tylko będizie. Życzę więc miłego żywota w mieszkaniu M4, wspólnie z teściową, do końca jej i twoich dni.
- 1 0
-
2020-08-03 00:17
wpierw
czytam yna temat inwestycj ii co się pojawi a potem komentujemy, Wiem ze jako typowypoalczek lubił pisac na tematy o których nei masz poejcia, jednak pokazujesz tylk oswoja głupotę...beda nowe nasadzniea i to sporo bo zbudowaniu, kilka tysiecy drzew bedzie nowych
- 0 0
-
2020-07-27 11:20
Sa tacy ktorym nie dogodzisz (2)
zastanawiam sie kim sa osoby ktore tak walcza o lasy. Te osoby troszcza sie o zdrowie spoleczenstwa ? czy pisza by pisac Wystarczy miec troche wyobrazni by zauwazyc jakie korzysci przynosi droga S6 .poza tym ze mieszkancy trojmiasta sami sie nie podtruwaja ,moga szybciej i bezpieczniej przemieszczac miedzy miastami i co najwazniejsze omijaja duze aglomeracje . Wystarczy sobie wyobrazic ile samochodow mniej bedzie sie poruszac po trojmiescie Rumi,Redzie ,Wejherowie i pozostalych miejscowosciach lezacych na trasie do Szczecina. Jak przed trzema laty przelecial huragan przez Kaszuby to nikt nie napisal ,ze pare milionow drzew przewrocilo sie i zostaly uszkodzone pluca polski .A tu ze chcemy chronic pluca obywaleli wielkie larmo .Jeszcze jedno ,pamietam jak w 2015 pisalo sie o zakonczeniu budowy S6 odcinka do koszalina w 2017 roku a reszta do Gdyni miala powstac do 2021 roku i co stalo sie ? co niektorzy wymyslili ,ze lepiej budowac za pieniadze przeznaczone na te trase drogi na wschodzie polski bo tam obywatele beda chwalic rzad i odwdzieczac sie w wyborach. Pewnie tez dlatego ze wazniejsze jest polaczenie z Bialorusia i Ukraina niz z niedobrym zachodem.Caly czas mowilo sie, ze calatrasa bedzie gotowa w 2023 i nie rozumiem tego ,ze po obietnicy pana Prezydenta finansowania przez Rzad i pod szczegolna opieka i kontrola pana Prezydenta Dudy .W ostatnich dniach dowiadujemy sie ,ze wszelkie przetargi zostaly uniewaznione i podali termin realizacji projektu 2025.Pytam sie dlaczego mowiono o przyspieszeniu inwestycji a w rezultacie krotko po wyborach przedluza sie ten termin .kto klamie.
- 15 12
-
2020-08-23 16:44
prawda
powiedział pan całą prawdę. W 2025 znowu przeczytamy, że cała trasa będzie przejezdna już w 2030 r. i tak dalej, i tak dalej....
- 0 0
-
2020-07-27 21:38
Popieram, ale rekompensata wzalesieniach powinna być
A tu cisza na ten temat.
- 0 0
-
2020-07-27 07:13
Kiedy OPAT!? (6)
Opat jest równie potrzebna co Trasa Kaszubska!
- 104 11
-
2020-07-27 11:16
Z wygrana PIS-u akurat ci OPAT zrobia (1)
W ramach "podziekowania" za to, ze wiekszosc Pomorzan nie glosowalo na pis-dyktaturke.
- 3 7
-
2020-07-31 11:33
Kara za lewakowanie
Być musi!
- 0 0
-
2020-07-27 18:36
(1)
A na chusteczkę ci opat? Z Pucka jesteś?
- 1 3
-
2020-07-27 20:57
Nie, z Gdyni Cisowej i chciałbym żeby turyści z całego kraju nie przejezdżali pod moim domembo zapychają nam ulice jadąc na Półwysep
- 5 0
-
2020-07-27 13:22
tak jest!
Wybudujcie nam droge OPAT o ktora tak prosza mieszkancy terenow
- 4 0
-
2020-07-27 11:51
OPAT,Droga Czerwona i Via Maris
Sa najbardziej potrzebne.to bylaby wisienka na torcie jesli chodzi o pomorskie drogi....nie mieszkamy w Ameryce gdzie rozne wezly, wielopasmowe drogi budowano juz setki lat temu. My,tutaj na ta droge poczekamy jeszcze z kilkadziesiat nastepnych lat bo juz z 20 czekamy.Smiech na sali ale prawda
- 4 2
-
2020-07-27 10:25
To nie jest inwestycja Gdyni! (1)
Szczurek będzie się chciał podpiąć twarzą pod jedyną i w dodatku nie gdyńską inwestycję! A ja się pytam co z przebudową skrzyżowania przy PKM na Karwinach? Ile kolejnych lat Gdynia będzie to przenosić na kolejny rok budżetowy?
- 18 1
-
2020-07-29 08:13
Węzeł Karwiny
Dostali 100 milionów na budowę węzła Karwiny
- 0 0
-
2020-07-27 08:33
Czy wycięty fragment lasu zostanie gdzieś nasadzony? Nie mowię o pojedynczych drzewach, tylko o całych fragmentach. (5)
Co chwilę budowane są nowe drogi, czy osiedla kosztem lasów. Co będzie za kilka, kilkanaście lat? Obudzimy się w betonowej pustyni. A potem dysusja, dlaczego zwierzęta chodzą po ulicy. Po po prostu zabraliśmy im ich naturalne miejsce.
- 23 25
-
2020-07-29 08:12
Zwierzęta
To przestańcie dokarmiać zwierzęta w mieście i biegać, jeździć po ich domu czyli Lesie... Macie pretensje do Budowlańców a Zacznijcie Zmiany od Siebie
- 0 0
-
2020-07-27 09:01
Ile takich komentarzy jeszcze dodasz? (2)
Na co czekasz? Kup sadzonki i na przód! Trzymam za Ciebie kciuki - abyś oprócz marudzenia jeszcze coś konkretnego w tym kierunku zrobił/a.
- 8 6
-
2020-07-27 21:33
Czy sam oprócz pisania opinii robisz cokolwiek dla środowiska ?
Krytykować latwo i wytykać marudzenie .
- 0 0
-
2020-07-27 10:23
nie zapomnij kupić łopaty
- 0 1
-
2020-07-27 12:07
Przerzedzają
Ostro przerzedzają las w okolicy (okolice Fikakowa), który nie ma nic wspólnego z inwestycją. Nie rozumiem tego, przecież las wycisza hałas samochodów i oczyszcza powietrze. Już by sobie tu darowali - bo będzie prześwietlony teraz jak park, widoczność na 250 m.
- 6 0
-
2020-07-27 07:58
a ze Słupska do Trójmiasta to my kiedyś dojedziemy ? (4)
dlaczego budowa S6 idzie tak opornie ?
- 18 14
-
2020-07-29 08:09
Droga
Bo w Pomorskim rządzi PO a u Koryta jest PIS
- 0 0
-
2020-07-27 08:54
(1)
Bo tej władzy z Pomorzem nie po drodze.
- 8 2
-
2020-07-27 17:11
Za to poprzedniej było aż nazbyt "po drodze" i przez 8 lat nawet palcem nie kiwnęli nie mówiąc o budowie czegokolwiek
- 3 4
-
2020-07-27 08:25
Bo ktoś w centrali przekombinował:)
- 2 0
-
2020-07-27 07:13
A dalej do Szczecina S6 bez szans na wybudowanie w najbliższych latach (11)
Każdy kto chciałby pojechać do Szczecina np. po paprykarz ;) dalej będzie musiał poświęcić wiele godzin na przejazd, ponieważ obiecany odcinek drogi S6 nagle po wyborach jak się okazało nie powstanie tak szybko bo unieważniono przetarg.
- 65 64
-
2020-07-27 08:11
(3)
Od Koszalina już jest, widac ze komentują ci co na d*pie na wsi całe zycie siedzą.
- 29 5
-
2020-07-29 01:03
Od koszalina
do sianowa nie ma jeszcze
- 0 0
-
2020-07-27 09:26
Juz? A gdzie reszta?
- 3 0
-
2020-07-27 08:23
Chodzi o odcinek do Koszalina z Trójmiasta. Nie udawaj głupszego niż jesteś.
- 10 14
-
2020-07-27 23:59
Bo jak byś doczytał, to byś wiedział, że Unia nie da pieniędzy.
- 0 0
-
2020-07-27 12:10
Unieważniono przetarg który wisiał lata, zrobiono to dla porządku
Teraz będą nowe przetargi. Formalnie zaczną to od początku.
- 4 1
-
2020-07-27 09:32
Odwołali
Tak odwołali przetarg.... z 2015 roku. Gdzie finansowanie było przewidziane z UE
- 7 0
-
2020-07-27 07:28
S6 (2)
Trochę nie na bieżąco
Jest decyzja I s6 cała do Koszalina ma już realizowana z Metropolitalna w tradycyjnej formule Zaprojektuj i Wybuduj
Do 2026- 18 7
-
2020-07-27 08:48
Zaprojektuj i zbuduj to nie jest tradycyjna formuła. Formuła tradycyjna to przetarg na projekt, a później przetarg na wykonanie. Metropolitalna miała być w formule PP- partnerstwo publiczno prywatne.
- 8 2
-
2020-07-27 08:24
Zaprojektuj i Wybuduj czyli nigdy bo to się nikomu nie opłaca.
- 11 10
-
2020-07-27 08:22
czytaj ze zrozumieniem
unieważniono planowany przetarg bo warunki finansowania uległy zmianie i nie spełnia teraz wymogów wsparcia ze środków UE.
Gdyby przetarg nie został unieważniony to inwestycja musiałaby czekać na dotacje z UE w nowej perspektywie unijnej 2023-2030.
Obecnie ogłoszony zostanie nowy przetarg z realizacją do 2025 roku częściowo w formie tradycyjnej (dla niektórych odcinków jest już przygotowany projekt budowlany) a częściowo w formie projektuj i buduj.- 13 4
-
2020-07-27 09:10
Stettin , Koeslin, Kolberg, Stolp, Danzig, Gotenhafen (3)
Podawajcie oryginalne niemieckie nazwy tych miast, S6 tez jest budowane za niemieckie pieniądze , co nam nasz premier przywiózł w worku z Bruxelles.
- 6 30
-
2020-07-28 19:08
Synku , Koszalin pisze sie Köslin ...
- 0 0
-
2020-07-27 10:25
Niemiec z Kaliningradu
- 1 0
-
2020-07-27 09:37
Taaaa Niemiec
Gdingen to oryginalna niemiecka nazwa dla Gdyni, Gotenhafen (port gotów) to już twór chorych umysłów spod znaku swastyki.
- 6 0
-
2020-07-27 20:01
Odkorkowanie Ul Morskiej Chylonii Redy Rumi (1)
Tylko OPAT wszystko co jedzie do pracy i z pracy przez cały rok z noclegowni w małym 3mieście plua sezonowo turyści na polwysep - to może odkorkować tylko bajpas północny Gdyni i wpiecie sygnalizacji rumi i redy do tristara nic wiecej w tej chwili korki generuja te dwa czynniki brak synchronizacji płynnej zmiany świateł od granicy z Gdynia plus brak alternatywnego dojazdu
- 7 0
-
2020-07-28 08:16
Droga tak zwana OPAT została rozpoczęta w 1973 tak jak obwodnica trojmiasta Mamy rok 2020 i nadal jest w czasie budowy , wiec jeszcze poczekamy . Obwodnice skończyli budować chociasz w 2006 roku .
- 0 0
-
2020-07-28 00:25
Skanalizowanie calego ruchu na Obwodnicy
z drogi Kaszubskiej spowoduje korek gigant ! Na Obwodnicy 2 pasy ruchu w kazda strone uniemożliwia odebranie fali pojazdów napływająca z każdej strony : Gdyni Karwin, Chyloni i portu oraz Drogi Kaszubskiej. Dlaczego równolegle nie zwiększamy przepustowości Obwodnicy do 3 psów w kazda strone ! Zal
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.