• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje Droga Zielona do Ergo Areny

Maciej Naskręt
22 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz czego udało się dokonać drogowcom na budowie Drogi Zielonej.


Sprawdziliśmy postęp prac przy budowie Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Robota wre, aż miło popatrzeć. Trasa ma być gotowa pod koniec przyszłego roku.



Sześciometrowy rów, w którym do końca 2012 roku pobiegnie Droga Zielona. Sześciometrowy rów, w którym do końca 2012 roku pobiegnie Droga Zielona.
Wizualizacja skrzyżowania ul. Czyżewskiego z al. Grunwaldzka i al. Niepodległości. W oddali widać tunel pod linią kolejową. Wizualizacja skrzyżowania ul. Czyżewskiego z al. Grunwaldzka i al. Niepodległości. W oddali widać tunel pod linią kolejową.
Przyjrzeliśmy się pracom na terenie budowy Drogi Zielonej, którą mamy pojechać pod koniec 2012 r. od al. Niepodległości zobacz na mapie Gdańska do ronda w ciągu ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska - nieopodal Ergo Areny.

Mamy dobre informacje. - Już za dwa tygodnie kierowcy będą mogli jechać po nowym układzie skrzyżowania na granicy Sopotu i Gdańska. Pozostanie nam do ułożenia ostania warstwa nawierzchni - mówi Sławomir Burczyk, kierownik kontraktu na budowie Drogi Zielonej z firmy Mostostal Warszawa.

Od pracowników budowy dowiedzieliśmy się, że przebudowa skrzyżowania al. Grunwaldzkiej, al Niepodległości i ul. Czyżewskiego, która jest jednym z elementów trwającej budowy Drogi Zielonej, mogłaby być już zakończona, gdyby nie to, że władze Sopotu w sierpniu tego roku wymusiły na wykonawcy i inwestorze zmianę organizacji ruchu. Samorządowcom z Sopotu zależało na odkorkowaniu al. Niepodległości. Po części się to udało, ale z powodu zmian wykonawca zamiast dwóch, ma obecnie sześć etapów prac w Oliwie, co znacznie wydłużyło realizację inwestycji.

Na nieco ponad kilometrowym odcinku drogi robotnicy wbili ok. 1,5 tys. betonowych pali. Wzmacniają one wykonany wykop, w którym będzie droga. Ponadto rozpoczęto betonowanie podłoża pod przyszłą stalową kładkę dla pieszych.

Z budowy wywieziono ponad 33 tys. m szesc. piachu. Aby tego dokonać, grunt należało załadować na 2750 pojazdów o ładowności 25 ton. Pojazdy te mogłyby utworzyć kolejkę o długości ponad 38 km.

Niebawem ruszy budowa trzech tuneli pod linią kolejową z Gdańska do Gdyni - dwóch drogowych i jednego pieszo-rowerowego. Jak będą one budowane? Hydrauliczne popychacze wsuną pod torowisko ogromną betonową rynnę. Na jej przedzie będą zainstalowane ostrza przecinające grunt. Po jej wprowadzeniu, pozostanie drogowcom wybrać ziemię spod rynny.

Na terenie budowy przepływa Potok Graniczny, który jeszcze kilka lat temu wyznaczał dokładnie granicę między Gdańskiem i Sopotem. Projekt budowy Drogi Zielonej zakłada jego skanalizowanie. Będzie się on znajdował dokładnie pod nową droga.

Co ciekawe, sen z powiek drogowców spędza nie budowa drogi, a... spacerujący po placu budowy mieszkańcy z psami. - Uganiają się za zwierzakami wokół kursujących tu wywrotek - mówi z dezaprobatą jeden z pracowników.

Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki pochłonie 61,6 mln zł. Za tę cenę kierowcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zobacz, jak ma wyglądać Droga Zielona do Ergo Areny.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (96) 7 zablokowanych

  • zabrali

    ostatnią s****nię dla mojego psa, teraz będzie robił na chodniku

    • 0 0

  • "Dziękujemy" mieszkańcom Żabianki (17)

    za zablokowanie powstania dwupasmowej ul. Gospody

    • 83 17

    • mieszkam na Łokietka (4)

      Kupowałem działke nie na grunwaldzkiej tylko w spokojnej willowej dzielnicy dzisiaj przeklinam tą hale moja ulica zmieniła się na bardzo ruchliwą i chętnie był przyłaczył sie do protestu

      • 6 21

      • Łokietek...

        ...Dzięki tej hali masz pięknie wykończoną ulicę, ludzie latami nie mogą się doczekać czegoś takiego, nowe chodniki, ścieżka rowerowa, nowy asfalcik. Żyć nie umierać. Widać że ciągnie kolegę wieś, trzeba było kupić tam działkę, Ale co by było jak by po paru latach postawili kurzą farmę pod oknami, albo wybudowaliby wysypisko śmieci. A pro po tych śmieci to należałoby sprawdzić czy ta Pana działka no i willa nie jest na byłym śmietnisku sopockim. Ulica Bitwy Pod Płowcami jest obecnie przebudowywana, to dlatego jest zwiększony ruch na tej ulicy, nawet autobusy 143 kursują tymczasowo po tej drodze, a ja bym chciał aby kursowały zawsze.

        • 0 0

      • Panie łokietka... (1)

        ...toś frajer, nie wybiegasz myślami naprzód, trzeba było od razu kupić sobie mieszkanie na Grunwaldzkiej ale we Wrzeszczu. A tak to mieszkasz na sopockim wysypisku śmieci, a cholera wie co było tam kiedyś wyrzucane.

        • 1 0

        • Panie 'Łokietka' ! A toś Pan 'se' kupił mieszkanie w dzielnicy 'willowej' ! Radziłbym szybko sp....ać z tamtąd ! I to nie

          powodu natężonego ruchu ulicznego ....

          • 0 0

      • Każdy POLSKI DRAIWERS (w języku polskim jakoś brzmi lepiej od "DRAIWERA") chciałby mieszkać w mieście - dużym mieście - a

        jednocześnie mieć taki spokój, jak na wsi ! Jeżeli kiedykolwiek będziesz przejeżdżał Grunwaldzką w Sopocie - daj znać bym mógł ci 'zaprotestować' cegłówą w przednią szybę ! A teraz z innej beczki :Tak to jest ostatnimi czasy, że polskie draiwersy podjeżdżają prawie pod sam ołtarz w kościele (patrz : kościół św. Boboli w Sopocie i św. Michała), a gdy chcą siusiu podjeżdżają pod same drzwi WC ! Tylko nie pisz, że mieszkając w Sopocie na ŁOKIETKA, nie masz samochodu !

        • 7 0

    • ...jestem mieszkańcem przy ulicy Gospody od 1968 roku i jeszcze nic nikomu nie blokowałem, a więc odczep się ode mnie.

      • 0 0

    • Debile

      Debile ze Stowarzyszenia " Żabianka" blokowali wszystkie inwestycje i teraz płaczą.

      • 0 0

    • a dziękuj sobie ile chcesz (8)

      ja tam ich rozumiem, miasto nawet ekranów akustycznych nie chciało tam postawić. Podziękuj budyniowi za budowę tak dużego obiektu w tak idiotycznym miejscu.

      • 15 37

      • Bo ekrany w środku miasta to paranoja. (7)

        Ja mieszkam przy Grunwaldzkiej i nie wyobrażam sobie, żeby przy takiej ulicy powstały ekrany. Mieszkam w mieście i akceptuję szum ulicy. Jak się nie podoba to niech sprzedadzą mieszkanie i wylatują do Kolbud - tam będą mieć ciszę i spokój.

        • 59 5

        • mackey (2)

          jak ktos kupuje mieszkanie na uboczu to nie kupuje go po to zeby mu miasto postawilo pod oknem droge przelotowawyobraz sobie taka sytuacje: kolo twojego domu buduja skladowisko radioaktywnych odpadow.rozumiem ze nie bedizesz protestowac? bo jak chcesz czystego powietrza to wypad do kolbud.czyz nie mam racji?

          • 5 8

          • ...od ubocza się zaczyna a kończy na Tokio.

            • 0 0

          • akurat ul. Gospody nie znajduje sie na zadnym uboczu

            • 9 1

        • Mackey

          nie wszyscy akceptuja HALAS z ulicy , HALAS przejezdzajacych tramwajow . miasto tez musi spelniac normy emitowanego halasu .

          • 2 7

        • (1)

          zgodziłbym się całkowicie z Tobą gdyby nie to, ze Grunwaldzka odkąd ją stworzono po wojnie jest taka jaka jest, a Gospody zawsze była osiedlową uliczka. No chyba, że mieszkasz przy Grunwaldziej conajmniej od 1039 roku to wybacz.Po częsci rozumiem mieszkańcow, a po części nie (nie moge teraz z Wejhera wyjechać, bo ciągle tam auta jeżdzą na nowa łokietka). Ale wine ponosie też miasto, bo droga Zielona od Grunwaldziej do Pomorskiej ( a nie do hali) powinna być zrobiona w tym samym czasie do Ergo Arena.Więc pretensje można mieć do wszystkich, a nie tylko zwalać na mieszkańców Gospody. Pozdro

          • 9 9

          • 1939 mialo byc oczywiście :)

            • 1 3

        • 10/10

          jw. :)

          • 20 2

    • Do Wojtka...

      ...nie wsadzaj mieszkańców Żabianki do jednego kotła. Blokowali mieszkańcy OSIEDLA ŻABIANKA, i też nie wszyscy.

      • 9 3

  • Droga gniot...

    Widzimy ładny tunel pod torami kolejowymi i ładną drogę dwu jezdniową w kierunku Areny i koniec drogi zielonej bo dalej spotykamy rondo tak ciasne że nadaje się tylko dla rowerów.Myślałem, że droga zielona będzie w tunelu pod ulicą Łokietka, ma to być taka droga szybkiego ruchu, a tu taki knot. Zabrakło wyobraźni projektantowi i zatwierdzającym ten projekt.

    • 0 0

  • pięknie:) (1)

    rozumiem, że niebawem powstanie tunel pod pachołkiem i problem spacerowej zostanie rozwiazany;)

    • 4 0

    • ..... GENIALNE !!!

      - oczywiście , aż do obwodnicy i tam"ślimaczek" we wszystkie strony - a potem jeszcze dalej .... w Kaszuby ! PO-pieram !

      • 0 0

  • budowa wre.... (4)

    dzisiaj na budowie nic się nie dzieje,cisza jak makiem zasiał...

    • 9 18

    • a tera wre ...?

      mus wreć bo ja tam wrem! jak słyszysz takie wrem-wrem-wrem! to ja właśnie! :))))))

      • 1 0

    • Powiem ci w sekrecie.. jutro (niedziela) też nikogo tam nie bedzie )))

      STRASZNE ))))) zmienić rząd, zlikwidować wszystko !!!!!

      • 4 0

    • nie kłam, jak byłem w południe w intermarszu to się kręcili (1)

      po budowie

      • 10 0

      • to jakis pisowy troll

        pisze aby pisac

        • 5 0

  • w ósmej sekundzie drugiego filmiku pojawia się prowizoryczna mapa Europy (3)

    wszystko fajnie, świetnieale GDZIE SIĘ PODZIAŁY WIELKA BRYTANIA I IRLANDIA? :D

    • 15 3

    • a powinna być,

      w końcu tam większość naszych jest. Może zatonęła i o tym jeszcze w tvn'ie nie mówili ?

      • 0 0

    • a to na lewo od Portugalii to pewnie Australia

      hahaha

      • 6 0

    • Polacy ukradli !

      proste

      • 5 1

  • tyle się buduje...a i tak na 99% korki się nei zmniejszą jak to wsyzstko powstanie... (14)

    cały paradoks

    • 13 55

    • (1)

      sam tworzysz ten korek, jadąc samemu w 5 osobowym samochodzie, wiec na co narzekasz człowieku

      • 0 3

      • Masz racje, trzeba jezdzic 1 osobowymi autami

        ;D

        • 0 0

    • ja bym podniósł cenę paliwa tak do 10 zł (3)

      zniknęły by bidoki w 10-letnich skodach i oplach

      • 9 9

      • Bredzisz. (1)

        Ja moim 16-letnim golfem pojadę i na oleju z Pizzy Hut po frytkach.

        • 15 0

        • Chyba z KFC

          żal.pl

          • 0 1

      • moze by i bidoki zniknely

        ale wtedy za bulke w piekarni zamiast placic 40 groszy bdziesz placil zlotowkebo chyba zdajesz sobie sprawe ze bulke do piekarni dowozi sie samochodem?wszystkie produkty ktore inwestorku kupujesz dowozi sie pojazdem ktore zuzywa benzynetaki z ciebie inwestor jak z koziej d..y trabado szkoly wroc dowiedz sie jaki jest wplyw ceny paliwa na gospodarke

        • 4 0

    • Niestety niewielu to rozumie (2)

      Co jest dosyć dziwne biorąc pod uwagę że zarówno w Gdyni jak i w Gdańsku rozbudowa dojazdówek do obwodnicy (Słowackiego, Chwarznieńska) do 4 pasów tak naprawdę nic nie zmieniła. Trzeba być ślepym żeby nie dostrzegać tego że im więcej dróg tym większe korki. To jest w pewnym sensie paradoks, ale nie wtedy gdy patrzymy na to przez pryzmat ilości samochodów na naszych drogach i tempo w jakim zwiększa się ich liczba. Naprawdę nie tędy droga...

      • 7 14

      • ilekroć jadę dwujezdniową częścią słowackiego jest luz, minimalna prędkość ~60km/h(zwykle jadę w dół i to późnym popołudniem), dopiero przy zwężeniu robi się kocioł

        • 6 1

      • Rozczula mnie twój sposób rozumowania. Nie przyznawaj się jaką szkołę kończyłeś, bo twoi nauczyciele będą musieli zmienić zawód.

        • 4 3

    • kitas

      • 0 1

    • myślę ze kolede chodziło nie o to że coś trzeba zaorać ... (1)

      • 1 0

      • a o to że przybywa samochodów co powduje że korki sie nie zmniejszają ot i cały morał niestety..

        • 5 1

    • Kolejny idiota usłyszał jakąś głupotę i powtarza. Idąc twoim tokiem rozumowania należałoby zaorać obwodnicę, a Grunwaldzką zwęzić do 1 pasa w każdą stronę, a i tak korki byłyby o 1% większe.

      • 9 3

    • bredzisz

      • 5 6

  • Fajnie, że coś sie zmienia w naszym mieście tylko czemu za taką cenę ?800 m za blisko 62 miliony? to trochę przesada-wychodzi blisko 80 tyś za 1 metr!!!Mam tylko nadzieję,że za takie pieniądze będzie to konkretne 800 metrów drogi a nie kolejne 800 metrów remontu za 4 lata

    • 1 0

  • Robota wre aż strach (1)

    Skala zniszczeń już jest ogromna. Jeszcze żeby puścili tę drogę pod ziemią, żeby kierowcy kisili się we własnym smrodzie. Nie, smród i hałas na powierzchni, za to potok będzie pod ziemią.

    • 4 19

    • potok pod ziemią,drzewa wycięte ,dzika łąka przekopana.teren między Sopotem a Gdańskiem był zielony,tam było trochę jeży w okolicy .jeśli nie zginęły w trakcie prac ziemnych to i tak zostaną rozjechane.życie w miastach pod porządkowane jest SAMOCHODOM .jest naprawdę wspaniale cała kasa idzie na drogi,stadiony i inne pierdoły.

      • 0 0

  • Rozkuwanie świeżego betonu (w słupach) na fimie (2)

    świetny widok :-)

    • 4 5

    • nie kumam o co kaman?

      • 0 0

    • A właśnie,

      co to za słupy, wyglądaja na stare

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane